Mina olen jälginud, alguses ainult uudishimust.
Selle järgi saab muuta oma sõidustiili, eriti turboga masinas. Minu traktoris hakkab turbo järgi võtma umbes 1500 rpm-i pealt, 1750 pöörde juures on paberite järgi juba moment maksimaalne. Kui 1000-2000 pöörde vahel mõnusa ühtlase vajutuse ajal jälgida ökonomeetrit, siis selge on see, et alla 1500 rpm-i on kütuse hetkekulu põhjas ja peale seda langeb umbes keskele. Seega kui sõita turbo tööalas, siis teooria järgi sarnaste gaasipedaali asendite korral võtab vähem kütust. Selle järgi oma käiguvahetust on juba suhteliselt lihtne sättida. Mõttetud kiirendused jätan tegemata, samas pidurdan alati käiguga (v.a. kurvieelsed mahapidurdused koos vahegaasiga). Mulle meeldib sujuvalt sõita ja seda nii enese treenimise, kütusekokkuhoiu, ohutuse kui ka reisijate tõttu. Ma jälgin pidevalt teisi juhte ja väga vähesed sõidavad sarnaselt. Milleks kulutada kütust ja pidureid järgmise foori ette jõudmiseks?
Õnneks räägitakse nüüd vist sama juttu ka noorele juhile ökonoomse sõidu teooriatunnis
