M50B25 erinevused E34 ja E36 puhul?

Üldised arutelud ning näpunäited
Vasta
Kasutaja avatar
meph
Huviline
Postitusi: 3271
Liitunud: 07.08.2003 03:16 05
Peamine sõiduk: BMW 320Ci E92
Telefon: 5140229
Asukoht: Tallinn, Kesklinn
Kontakt:

M50B25 erinevused E34 ja E36 puhul?

Postitus Postitas meph »

Ehk siis oleks vaja teada, milles poolest ja kas üldse erinevad antud mootor, mootoriruumi juhtmesari ja käigukast nende kerede vahel? Et kas E34 pealt saadud tehnika õnnestub ilma suuremate keemiateta E36 peale ümber istutada?

Praegu mul susisemas 1 hea diil, saamaks odavalt E34 pärineva tehnika. Paneb ainult mõtlema, et kas seda on raskem aretada E36 peale kui E36'lt tulnud tehnikat ja mida täpsemalt silmas peaks pidama.
Henrik88
Huviline
Postitusi: 1242
Liitunud: 28.03.2003 11:16 32
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Henrik88 »

M50 mootoreid pandi E34le 1991 - 1994 aasta 525le. mootor ja kast peaks olema üks ühele. käpad peaks olema erinevad.
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8285
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

Kiire ring ETK-s näitab, et käimarite vahel on erinevusi, isegi manuaalide puhul (E36-l kasutati nii Getragi kui ZF-i, E34-l ZF-i).
Erinevalt E36-st kasutati E34-l ka 4-käigulist GM-i automaatkasti.
Mõlemas seerias olid kasutusel nii ZF-i kui Jatco 5-käigulised automaadid.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Kasutaja avatar
meph
Huviline
Postitusi: 3271
Liitunud: 07.08.2003 03:16 05
Peamine sõiduk: BMW 320Ci E92
Telefon: 5140229
Asukoht: Tallinn, Kesklinn
Kontakt:

Postitus Postitas meph »

Jutt siis manuaalkastist iseenesest. Kas ülekandearvudel on vahe muidu?

Viieka kardaan sinna kindlasti ei sobi, aga kas ma kolmeka kardaani suudan sinna adekvaatselt kinnitada huvitav?

Ja siis mootorikäppade kohta.. et kas neid annab mootori küljest kuidagi kätte saada ja vahetada ka või siis tuleb mootorikinnitus kere poole pealt vastavusse viia? Pole ise selle koha pealt asjaga väga kursis...
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8285
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

Oehh, kus nüüd tuli küsimusi :shock:
Kardaanide uurimises jään vastuse võlgu aga kiire kokkuvõte manuaalkastidest:
E34:
S5D 310Z
S5D 320Z
Mõlemad 5-käigulised ZF-d V otseülekandega, 310/320Nm
Kuni 09/90 ka Getrag 260/5.63 .66 ja .68 5-käiguline Getrag, V kiirenduskäiguga
E36:
Kuni 06/91 S5D 310Z 5-käiguline ZF V otseülekandega, 310Nm
Alates 06/91 S5D 250G 5-käiguline Getrag V otseülekandega, 250Nm
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Kasutaja avatar
meph
Huviline
Postitusi: 3271
Liitunud: 07.08.2003 03:16 05
Peamine sõiduk: BMW 320Ci E92
Telefon: 5140229
Asukoht: Tallinn, Kesklinn
Kontakt:

Postitus Postitas meph »

Mida sellest Nm arvust arvama peaks? Max pöördemoment, mis kastile veel talutav on enne laialilendamist? Või siis midagi muud?

Iseenesest niipalju on teada, et kola on pärit 91 aastast. Kuud ei tea.
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8285
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

meph kirjutas:Mida sellest Nm arvust arvama peaks? Max pöördemoment, mis kastile veel talutav on enne laialilendamist? Või siis midagi muud?
Just täpselt. Ilmselt väike varu on vahel ka. Ametlikus keeles siis maks. lubatav sisendväändemoment.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Kasutaja avatar
meph
Huviline
Postitusi: 3271
Liitunud: 07.08.2003 03:16 05
Peamine sõiduk: BMW 320Ci E92
Telefon: 5140229
Asukoht: Tallinn, Kesklinn
Kontakt:

Postitus Postitas meph »

Siis tasub vist lihtsalt loota, et selle 250Nm variandi otsa ei komista :\
Kasutaja avatar
meph
Huviline
Postitusi: 3271
Liitunud: 07.08.2003 03:16 05
Peamine sõiduk: BMW 320Ci E92
Telefon: 5140229
Asukoht: Tallinn, Kesklinn
Kontakt:

Postitus Postitas meph »

Umm... selle otsa ei saagi komistada... see oli E36 oma :p
Kasutaja avatar
meph
Huviline
Postitusi: 3271
Liitunud: 07.08.2003 03:16 05
Peamine sõiduk: BMW 320Ci E92
Telefon: 5140229
Asukoht: Tallinn, Kesklinn
Kontakt:

Postitus Postitas meph »

Aga kas keegi minu mootorikäppade küsimuse kohta ka midagi vastata oskab?
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

Ärge tõstke tühjast paanikat. Iga kast on mitmekordselt mootori Nm ületava tugevusvaruga ehitatud.

Kas mootori osas ei tasuks äkki 2.8 poole kiigata?
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
patrik
Huviline
Postitusi: 4595
Liitunud: 19.01.2003 20:29 39
Asukoht: BMW diagnstika, Kuma tee 8, Peetri
Kontakt:

Postitus Postitas patrik »

ei tasu
Ära saada mulle sõnumit, helista! Tel:5028520
Kasutaja avatar
meph
Huviline
Postitusi: 3271
Liitunud: 07.08.2003 03:16 05
Peamine sõiduk: BMW 320Ci E92
Telefon: 5140229
Asukoht: Tallinn, Kesklinn
Kontakt:

Postitus Postitas meph »

2.8 on aluplokiga... ei tundu kõige mõttekam valik...
Kasutaja avatar
meph
Huviline
Postitusi: 3271
Liitunud: 07.08.2003 03:16 05
Peamine sõiduk: BMW 320Ci E92
Telefon: 5140229
Asukoht: Tallinn, Kesklinn
Kontakt:

Postitus Postitas meph »

meph kirjutas: Ja siis mootorikäppade kohta.. et kas neid annab mootori küljest kuidagi kätte saada ja vahetada ka või siis tuleb mootorikinnitus kere poole pealt vastavusse viia? Pole ise selle koha pealt asjaga väga kursis...
Kas sellele keegi vastata ei oska?
marx
Huviline
Postitusi: 202
Liitunud: 02.10.2003 10:49 36
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas marx »

priitv8 kirjutas:Oehh, kus nüüd tuli küsimusi :shock:
Kardaanide uurimises jään vastuse võlgu aga kiire kokkuvõte manuaalkastidest:
E34:
S5D 310Z
S5D 320Z
Mõlemad 5-käigulised ZF-d V otseülekandega, 310/320Nm
Kuni 09/90 ka Getrag 260/5.63 .66 ja .68 5-käiguline Getrag, V kiirenduskäiguga
E36:
Kuni 06/91 S5D 310Z 5-käiguline ZF V otseülekandega, 310Nm
Alates 06/91 S5D 250G 5-käiguline Getrag V otseülekandega, 250Nm
Olen kuulnud kiidulaulu Getragi kastile. Aga mis siis ZF-iga on. Kas neil ülekanded samad?
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8285
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

meph kirjutas:
meph kirjutas: Ja siis mootorikäppade kohta.. et kas neid annab mootori küljest kuidagi kätte saada ja vahetada ka või siis tuleb mootorikinnitus kere poole pealt vastavusse viia? Pole ise selle koha pealt asjaga väga kursis...
Kas sellele keegi vastata ei oska?
Äkki taas online parts kataloog abiks?
Igal juhul käivad nad mootori küljest ära.
E36:
http://rust.mine.nu/bmw/showparts.do?mo ... x=212&y=89
E34:
http://rust.mine.nu/bmw/showparts.do?mo ... =150&y=101
PS need pildid ise ei anna 100% garantiid, et asi WYSIWYG on!
Aga kui on sama varuosakood, siis on ka sama detail.
Kui erinev kood, siis ka erinev detail. Nende piltide põhjal on tegemist erinevate käppadega.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Kasutaja avatar
meph
Huviline
Postitusi: 3271
Liitunud: 07.08.2003 03:16 05
Peamine sõiduk: BMW 320Ci E92
Telefon: 5140229
Asukoht: Tallinn, Kesklinn
Kontakt:

Postitus Postitas meph »

Jõudsin ise ka juba järeldusele, et käpad on vahetatavad ja tundub, et E36 2.5'se käpp peaks sobima olemasolevasse talakinnitusse.

Samas kas keegi oskab mulle väita seda, et kas 1.6L moto penapump sobib ka 2.5L mootori puhul kasutamiseks?

Igasugu väikseid ja nõmedaid nüansse selgub kogu aeg juurde, mis tuleb ümber ehitada. Praegu selgus, et käigukangihoovastik tuleb ka ümber ehitada või uus osta.
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8285
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

meph kirjutas:Samas kas keegi oskab mulle väita seda, et kas 1.6L moto penapump sobib ka 2.5L mootori puhul kasutamiseks?
Talmud ütleb, et VDO pump varuosakoodiga 16 14 6 758 736 (alates 01/95 toodetud) on kasutusel kõigil E36 mudelitel alates 316i ja lõpetades M3-ga.
Enne seda oli ka VDO pump numbriga 16 14 1 182 842 ja samuti üle kogu mudeligamma.
Nii et kiire vastus oleks jah
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Kasutaja avatar
meph
Huviline
Postitusi: 3271
Liitunud: 07.08.2003 03:16 05
Peamine sõiduk: BMW 320Ci E92
Telefon: 5140229
Asukoht: Tallinn, Kesklinn
Kontakt:

Postitus Postitas meph »

Väga hea :)
Vasta