
Põhjalik ülevaade velgedest, rehvidest ja nende sobivusest.
Täitsa õige, see on velje keskaugu läbimõõt millimeetrites. Stentr.rõnga abil seda saab ainult väiksemaks muuta.AFF kirjutas:Ma ei saa aru sellest kuidas keskauk on nt. 73,8 ja kui paned tsentreerimisrõngad siis on 74,1. Kuidas ta suuremaks saab minna. Kas see number pole mitte keskaugu läbimõõt millimeetrites.
Kui sa tahad E39-le (74,1 mm) panna velje keskauguga 73,8 mm pead lihtsalt väga tugev olema ))
E60 525d 05a. Shadowline
...ja et naljamehed ei eksitaks siin , siis reeglina (E39) 74,1 velgi saab panna 5( E60)ja 7 seeriale. 3stel ikka offset teine!!!kiiirus kirjutas:KristjanS kirjutas:Mis mõõt see 73,8 on![]()
Üldiselt on nii, et saab kõiki BMW'le sobivaid velgi, kõikidele mudelitele alla sokutada. Pealegi saab ka 72,6 keskavaga velgi panna E39'le, seda muidugi tsentreerimis rõngaste abil.Treid velge we .... jeerum.
Loe mu post veel kord läbi ennem kui silmi punnitama hakkad.kiiirus kirjutas:KristjanS kirjutas: Üldiselt on nii, et saab kõiki BMW'le sobivaid velgi, kõikidele mudelitele alla sokutada. Pealegi saab ka 72,6 keskavaga velgi panna E39'le, seda muidugi tsentreerimis rõngaste abil.Treid velge we .... jeerum.
r6ngas teeb velje keskava v2iksemaks ( 74,1- 72,6-ks), aga mitte ei venita velje keskava suuremaks.Kuidas panna 72,6 avaga velg otsa E39 kerele ( 74,1 )KristjanS kirjutas:Loe mu post veel kord läbi ennem kui silmi punnitama hakkad.kiiirus kirjutas:KristjanS kirjutas: Üldiselt on nii, et saab kõiki BMW'le sobivaid velgi, kõikidele mudelitele alla sokutada. Pealegi saab ka 72,6 keskavaga velgi panna E39'le, seda muidugi tsentreerimis rõngaste abil.Treid velge we .... jeerum.
Vabandan väga kui olen asjast siiani valesti aru saanud.
Arvan et tahtsid 6elda et 74,1 velgi saab panna k6igile teistele ( peale E39, ja kui offset ka sobilik) bmw s6idukitele alla,siis r6nga abil. vastupidi aga ....

Offset jääb 1cm väljapoole. Vaheflants, tsentreerimisrõngad, adapter plaadid, neil kõigil üks tööpõhimõte ehk siis velgi sobitada. Minu arust ei olnud mingit mööda rääkimist kuna ma rääkisin võimalustest mis on olemas. Ma arvan, et rohkem pole mõtet siin teemas sellest diskusseerida ja kui vaielda tahad siis suhtleb PS'is edasi.
Siia teemasse peaks hästi sobima ka see tabel: http://www.hot.ee/spidomeeter/kalkulaator.htm
H2 ei ole mõõt.
See on kõige ebaolulisem info üldse veljel mis olla saab.
Püüan siiski ära seletada.
H = Hump
H2 = Double Hump
Neid tähiseid on veelgi:
FH
FH2
CH
EH2
Hump = lisaserv (faas), et rehv stabiilsemalt püsiks.
H2 = et neid servi on 2.
Pole ühtki pilti ka millel ära seletada.
H2 on nagu kõige levinum standard.
See on kõige ebaolulisem info üldse veljel mis olla saab.
Püüan siiski ära seletada.
H = Hump
H2 = Double Hump
Neid tähiseid on veelgi:
FH
FH2
CH
EH2
Hump = lisaserv (faas), et rehv stabiilsemalt püsiks.
H2 = et neid servi on 2.
Pole ühtki pilti ka millel ära seletada.
H2 on nagu kõige levinum standard.
Kuidas
Kuidas seletada seda, et kõrguse vähendes (55% -> 40%) võib rehvi panna laiema velje (7.5 -> 8.0) peale:
205 / 55 + 5.5 - 7.5
...
205 / 50 + 5.5 - 7.5
...
205 / 45 + 6.5 - 7.5
...
205 / 40 + 7.0 - 8.0
Uurin, kuna endal on 205/50 R17 rehvid olemas, aga veljed mis meeldivad ning saada on, on ainult 8x17 mõõdus. Arvatavasti jäävad liiga laiaks veljed? Või võib äkki ikka peale venitada?
205 / 55 + 5.5 - 7.5
...
205 / 50 + 5.5 - 7.5
...
205 / 45 + 6.5 - 7.5
...
205 / 40 + 7.0 - 8.0
Uurin, kuna endal on 205/50 R17 rehvid olemas, aga veljed mis meeldivad ning saada on, on ainult 8x17 mõõdus. Arvatavasti jäävad liiga laiaks veljed? Või võib äkki ikka peale venitada?
Kui ma auto ostsin, oli mul taguvara rattaks velg, mille et on 49, e39 alla ta küll ei istunud, kas keegi ei tea juhuslikult mille oma see olla võiks?
Auke on muidu viis, nendevahelist kaugust mõõtnud pole
Auke on muidu viis, nendevahelist kaugust mõõtnud pole

Eks Coupé / e38 730d/ Eks Nelikümmend kuus / e46 330dT man/ e60 530d/ Eks 92/ F10/F48 Lci/G20 320d/e60 530d G30 520d M-pack f11 520d xDrive Bmw G60 M-pack
Re: Põhjalik ülevaade velgedest, rehvidest ja nende sobivusest.
8,5 tolli = ~215,9 mm. Kitsas küll sellise velje peale 225 ei tohiks jääda.
528iA E28 1984
Uued autod on saadanast ...
Uued autod on saadanast ...
Re: Põhjalik ülevaade velgedest, rehvidest ja nende sobivusest.
Päris nii ei saa kahjuks võtta.Teiseks on erinevate tootjate sama mõõtu rehvid üsna erineva laiusega reaalselt.Karkassid ona ka erinevad jne. Ise otsisin 275 rehvi ja avastasin et Conti 255 on laiem kui Falkeni 275.Kõige lihtsam oleks muidugi peale ühte proovida. Aga võid ka mõõta veljel selle vahe ära kuhu rehv istub ja mõõda rehvil normaalasendis sama koha pealt , saad mingi ettekujutuse.Meelis kirjutas:8,5 tolli = ~215,9 mm. Kitsas küll sellise velje peale 225 ei tohiks jääda.
V8 

Re: Põhjalik ülevaade velgedest, rehvidest ja nende sobivusest.
Kas e34 oleks võimalik panna ET35 velgi alla või lähevad koopasse?
E34 524td 91.a
E39 530D 2001.a touring
E39 530D 2001.a touring
Re: Põhjalik ülevaade velgedest, rehvidest ja nende sobivusest.
janekman kirjutas:Kas e34 oleks võimalik panna ET35 velgi alla või lähevad koopasse?
E36 veljed jäävad koopasse saad panna aga kole.
Bmw E30 318.Bmw E36 316,Bmw E36 320,Bmw E36 325,Bmw e34 525,Bmw E34 525TDSA touring,Bmw E34 540,Bmw e34 525 TDS.Bmw e38 740.Bmw e39 525TDSA.Bmw e38 750ILA.
Bmw e53 X5 3,0TDI.Bmw E91 320TD 06.Bmw e60 525d 04
Bmw e53 X5 3,0TDI.Bmw E91 320TD 06.Bmw e60 525d 04
Re: Põhjalik ülevaade velgedest, rehvidest ja nende sobivusest.
Oleks vaja E46 uusi talverehve.
E46 on 16 tollistel originaalmõõt mõeldud: 205/55 R 16.
Küsimus: kas võib panna alla 205/60 R 16?
Mul on 205/60 R 16 olemas, aga selle rehvi läbimõõt on suurem 3,2%. Mahuvad alla? Jääb välimus silmnähtavalt kole? Või peaks ikkagi soetama 205/55 R 16?
E46 on 16 tollistel originaalmõõt mõeldud: 205/55 R 16.
Küsimus: kas võib panna alla 205/60 R 16?
Mul on 205/60 R 16 olemas, aga selle rehvi läbimõõt on suurem 3,2%. Mahuvad alla? Jääb välimus silmnähtavalt kole? Või peaks ikkagi soetama 205/55 R 16?
323ci Coupe
- Tarmo
- Huviline
- Postitusi: 8506
- Liitunud: 02.10.2002 16:52 21
- Peamine sõiduk: BMW G11 740XD
- Asukoht: Tallinn
Re: Põhjalik ülevaade velgedest, rehvidest ja nende sobivusest.
peaks alla minema küll ja väga ei tohiks välja paista et 3, .. % suurem on
Juhul kui autol mingit meeletut madaldust ei ole , siis ei tohiks probleemi olla.

Juhul kui autol mingit meeletut madaldust ei ole , siis ei tohiks probleemi olla.
Omatud BMW tüüpi sõidukid : E30 318, E30 325i, E30 325i, E34 530i, E34 524td, E39 530dT, E46 328Ci, E30 324td, e34 525tds, e36 316i, E39 530dT, E38 730d, E65 730d, G11 740XD, E36 328i cabrio, E46 316ti, E82 120d coupe, E88 120d cabrio
Re: Põhjalik ülevaade velgedest, rehvidest ja nende sobivusest.
Kas kuidagi ei annaks ikka 17 tollisele ja 8 lai, panna peale rehvi 205-45-17. Laia rehviga ei anna sõita, jubedalt kisub igale poole.
E34 524td 91.a
E39 530D 2001.a touring
E39 530D 2001.a touring
- Riivo
- Huviline
- Postitusi: 8162
- Liitunud: 27.02.2003 10:13 41
- Peamine sõiduk: Ateca 4Drive
- Asukoht: Edgarlandia
- Kontakt:
Re: Põhjalik ülevaade velgedest, rehvidest ja nende sobivusest.
sõidad liialt vanade rehvidega või logiseva veermikuga, et kisub...tee veermik korda ja/või pane uued rehvid ja näed ise, et ei kisu. Eriti veel sellise mõõduga. Ise sõidan ees 225/45/R17 ja taga 255/40/R17 ja ei kisu küll kuskile
´17 4Drive
Re: Põhjalik ülevaade velgedest, rehvidest ja nende sobivusest.
v6ibolla natuke loll küsimus aga kui panna e39 275/35/r18 taha hakkab palju vastu k2ima ja rehvi sööma?Äkki on kellelgi kogemusi olnud?
-
- Huviline
- Postitusi: 2548
- Liitunud: 05.09.2007 21:54 36
- Peamine sõiduk: Alltrack
- Asukoht: Tallinn
Re: Põhjalik ülevaade velgedest, rehvidest ja nende sobivusest.
Kuna suverehvide aeg on kätte jõudnud(jõudmas) otsivad paljud kasutatud rehve. Tuntud müüjate käest võib arvatavasti silmad kinni osta, kuid väiksemate käest tasub olla ettevaatlik: pidid olema kuskil kongus ninaga kamraadid kes kuuma rauaga sliki rehvi riideni põletavad. Paraku jõuavad need rehvid ka turgu. Lisan mõned meeldetuletused, mida rehve ostes kontrollida:
*kulumismärgid. Igal rehvil on protektori vahel need olemas
*mustri alumine tasapind jookseb ühtlaselt rehvi pealt küljele: ei jookse kunagi rehvi sisse
*mustri pikijooned on alati paralleelsed rehvi külgedega, ei kõigu ühele-teisele poole
*riie ei tohi mustri vahekäikudest paista
*küljed peavad olema terved, mitte julmalt liimilappidega paigatud
*rehvide tootmisaeg PEAB olema samast ajast. Võib olla ka teljekaupa erinev. Lõigatud rehvidel on kõik rehvid reeglina eri tootmisnädalaga.
*rehvi küljed peavad olema pragudeta, ka painutades
Üks hea näide auto24.st kohe võtta
Rehvi kõrval saaks täpsemalt kontrollida, kuid pildilt vaadates ei vasta rehv mitmele eelnimetatud punktile.

Alati võib ju pöörduda PÄDEVA rehvitöökoja poole. Minu kunagise juhtumi põhjal üks suurem kaubanduskeskuste juures pesitsev hooajaline firma lõigatuid rehve ära ei tundnud, panid velgedele aina raskusi juurde et tasakaalu saada.
Muhkude leidmist oskab võibolla keegi targem kommenteerida.
Ahjaa, ohud:
oht on see, et läheb pauguga katki, kuna riie ei talu kive. Parimal juhul võib saada velg kahjustatud, kehvemast ei räägi. Lisaks kulub sõitmiseks mitte mõeldud kiht kiiresti: väga kiiresti.
Paar näidet veel:


*kulumismärgid. Igal rehvil on protektori vahel need olemas
*mustri alumine tasapind jookseb ühtlaselt rehvi pealt küljele: ei jookse kunagi rehvi sisse
*mustri pikijooned on alati paralleelsed rehvi külgedega, ei kõigu ühele-teisele poole
*riie ei tohi mustri vahekäikudest paista
*küljed peavad olema terved, mitte julmalt liimilappidega paigatud
*rehvide tootmisaeg PEAB olema samast ajast. Võib olla ka teljekaupa erinev. Lõigatud rehvidel on kõik rehvid reeglina eri tootmisnädalaga.
*rehvi küljed peavad olema pragudeta, ka painutades
Üks hea näide auto24.st kohe võtta


Alati võib ju pöörduda PÄDEVA rehvitöökoja poole. Minu kunagise juhtumi põhjal üks suurem kaubanduskeskuste juures pesitsev hooajaline firma lõigatuid rehve ära ei tundnud, panid velgedele aina raskusi juurde et tasakaalu saada.
Muhkude leidmist oskab võibolla keegi targem kommenteerida.
Ahjaa, ohud:
oht on see, et läheb pauguga katki, kuna riie ei talu kive. Parimal juhul võib saada velg kahjustatud, kehvemast ei räägi. Lisaks kulub sõitmiseks mitte mõeldud kiht kiiresti: väga kiiresti.
Paar näidet veel:
Re: Põhjalik ülevaade velgedest, rehvidest ja nende sobivusest.
Kas e39-l oleks OK kasutada 8" ja 9" velgedel vastavalt 225/45/17 ja 255/40/17 rehve,kuigi tehase mõõt on esimestele 235/45/17. Kas mõjutab midagi (nt sõidumugavus jne)?