jahutusvedelik külmunud....???
jahutusvedelik külmunud....???
Nagu kiuste, oli tänane öö üks külmemaid ja minu äsja soetatud saksast toodud masin pakkus jälle ühe üllatuse. Hakkan hommikul tööle sõitma, krt, no ei lähe salong soojaks . Samas jälle temp näid tõuseb ja üsna kiiresti... Hakkasin kahtlustama, et mingi tõsisem jura on lahti. Auto teeäärde seisma ja kapott lahti. Radikasse minev lõdvik kuum, välja tulev külm...selge pilt. Masinal saksa jahutusvedelik sees ja see tänase ööga klompi läinud, Radikas oli osaliselt soe, osaliselt külm. Umbes 10 min seismise järel läks ka väla tulev lõdvik soojaks, järelikult radikast hakkas läbi käima, aga salonguradikas ikka kinni. Keerasin kohe esimesse remondikohta, et asi sooja ruumi saada ja jaghutusvedelik ära vahetada. Nagu saatuse kiuste oli kõige lähim Fordi keskus Kalevi juures . Sain auto sinna sooja ja äkki sulab päeva peale lahti ja saab vedeliku ära vahetada.
Kui suur tõenäosus on, et salongiradikas on katki külmunud vms?
Ja palju läheb jahutusvedelikku e36, 318IS mootorisse?
Kui suur tõenäosus on, et salongiradikas on katki külmunud vms?
Ja palju läheb jahutusvedelikku e36, 318IS mootorisse?
Njah, alles eile sai soetatud, krt tõesti ei jõudnud vajalikike toiminguid ära teha... No aga nüüd jääb loota, et radikad ja lõdvikud kõik terved ooleksid.....
Kalju, oleneb kuidas sul külmimine toimus... Kui nii nagu mul, siis loodetavasti jäi pump terveks, kuna ma arvan, et mul kogu süsteem täielikult jääs polnud... Loodan, et ainult sellised õhemad kohad...radikad ja peenemad lõdvikud.
Kui aga juba jahutusradikas täielikult jääs on, siis võib kahtlustada ka jäädplokis
Kalju, oleneb kuidas sul külmimine toimus... Kui nii nagu mul, siis loodetavasti jäi pump terveks, kuna ma arvan, et mul kogu süsteem täielikult jääs polnud... Loodan, et ainult sellised õhemad kohad...radikad ja peenemad lõdvikud.
Kui aga juba jahutusradikas täielikult jääs on, siis võib kahtlustada ka jäädplokis
plokis läheb vesi alles jäässe paari päeva jooksul eesti temp juures ning ka mul külmus süsteem paar kuud tagasi ära ning alles peale poolt tundi sõitmist märkasin, et asi jääs. Et salongiradikat lahti saada, sõitsin 5 tundi ringi ja lõpuks kui olin juba lootuse kaodanud, hakkas asi toimima, suurem tõenäosus on, et suur radikas külmub totaalselt lõhki ennem kui salongiradikaga või plokiga midagi juhtub!!
530d
Ütleks ka mõne sõna oma kogemustest.
1. Kui jahutussüsteemis on ikka tosool (või selle lahja segu) mitte paljas vesi siis lõhki kõlmumine nati küsitav. Asi selles, et lahja tosool muutub kallerdiseks, süldiks. Tarretise sisse tekivad pikad nn jääpurikad aga kogu süsteem täielikult ei jäätu. No iseasi kui VÄGA LAHJA segu ja suur suur külm kuskil -25/30 C
2. Tosooli ostes tasub vaadata, kas pakend kinnine ja mis külmumistemeratuuriga ta on. lausa -10 krradist olen näinud kuskil tanklas.
3. Palju hullem kui vedeliku süldistumine - on jahutussüsteeemi keema ajamine. Kaan kõver, halvemal juhul lõhki jne. Seda enam, et korralik radiaator kannatab ka mõningase paisumine/külmumise ÜHE!! korra välja. Kellel analoogne asi juhtub, siis lased temperatuuril tõusta normaalse piirile ja siis mootor seisma, Eks soe mootor ka ise sulatab kapoti alust ja radiaatorit. Soe ka torudes aeglaselt küll aga siiski kindlalt sülti soojendab. Seega kannatust ja kõik saab korda. Seisev masin soojeneb muideks ka kiiremini kui liikuv (pean silmas külmunud jahutussüsteemi)
KOKKUVÕTVALT
Tasub kasutada meie autoklubi poolt pakuitavat teenust sügiseti, s.t kontrollida akut, tosooli, tulesid aja probleeme/üllatusi jääb vähemaks. Ja kindlasti vahetada jahutussüsteemis jahutusvedelikku paari aasta tagant. Koonerdamine pole kokkuhoid!
1. Kui jahutussüsteemis on ikka tosool (või selle lahja segu) mitte paljas vesi siis lõhki kõlmumine nati küsitav. Asi selles, et lahja tosool muutub kallerdiseks, süldiks. Tarretise sisse tekivad pikad nn jääpurikad aga kogu süsteem täielikult ei jäätu. No iseasi kui VÄGA LAHJA segu ja suur suur külm kuskil -25/30 C
2. Tosooli ostes tasub vaadata, kas pakend kinnine ja mis külmumistemeratuuriga ta on. lausa -10 krradist olen näinud kuskil tanklas.
3. Palju hullem kui vedeliku süldistumine - on jahutussüsteeemi keema ajamine. Kaan kõver, halvemal juhul lõhki jne. Seda enam, et korralik radiaator kannatab ka mõningase paisumine/külmumise ÜHE!! korra välja. Kellel analoogne asi juhtub, siis lased temperatuuril tõusta normaalse piirile ja siis mootor seisma, Eks soe mootor ka ise sulatab kapoti alust ja radiaatorit. Soe ka torudes aeglaselt küll aga siiski kindlalt sülti soojendab. Seega kannatust ja kõik saab korda. Seisev masin soojeneb muideks ka kiiremini kui liikuv (pean silmas külmunud jahutussüsteemi)
KOKKUVÕTVALT
Tasub kasutada meie autoklubi poolt pakuitavat teenust sügiseti, s.t kontrollida akut, tosooli, tulesid aja probleeme/üllatusi jääb vähemaks. Ja kindlasti vahetada jahutussüsteemis jahutusvedelikku paari aasta tagant. Koonerdamine pole kokkuhoid!