Mootori ehitamisel on soovitav vältida järgmist:

Üldised arutelud ning näpunäited
Suletud
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Mootori ehitamisel on soovitav vältida järgmist:

Postitus Postitas Aare »

Täna vist sobiv irooniahoog peal selliste asjade tegemiseks :)

10+n võimalust kulutada tjuunimise peale palju raha ja saada sama, mikroskoopiliselt suurem või väiksem võimsus kui tehaseautol :idea:

1. Ostke lammutusest vanu sportnukkasid. Eriti neid, mis on kulunud vale sissetöötamise tõttu või on teadmata parameetritega.

2. Treige originaalklapid lamedamaks tagaküljelt

3. Pange reguleeritav nukaratas ja "tagumikutunde" järgi keerake seda suvalises suunas.

4. Tehke sisselaskekollektoris muudatusi, et sealt kaoks resonants (kaheklapiste mootorite VE on üle 100% stockis)

5. Pange peale väiksema kubatuuriga mudeli väiksema kambriga plokikaaned, see annab vägevat kompressiooni ja põlemiskambri kuju, mida autoehitus ei tunne. Nendel on ka võimsust "soodustavad" väikesed kanalid.

6. Pange seeriakasti ja sillaga peale "käiatud" suure durationi, kuid väikese tõusuga nukkvõlle.

7. Pange seeriamootorile peale reguleeritav bensusurve regulaator ja keerake sealt segu hästi rasvaseks.

8. Sobitage sisse- ja väljalaskekollektor kaanega hoolega kokku.

9. Poleerige sisselaskepordid läikivaks (eriti karpamootoritel).

10. Suurendage porte, kuid jätke klapipesad muutmata. Eriti hea on veel, kui lihtsalt teete ja üldse ei mõtle

11. Pange tänavamootorile (kui 6500 rpm) peale 290 kraadist suurema durationiga nukkvõll

12. Freesige porti suuremaks altpoolt ning pöördekohast laest

13. Freesige kaan madalamaks, aga ärge mingil juhul süvenege tekkivasse kambri kujusse.

14. Paigutage kaa-änd-enn mootoriruumi, soovitavalt väljalaske kohale. Veel parem, kui teete keset kapotto "õhu sisenemisavad". Ärge filtri külgpinna valikul mootori suurust ja pöördeid arvestage.

15. Pange sisselaskesse plastmassist ja kummist torude asemel metalltorusid. Et nad hästi kuumeneks, värvige või anoodige nad mustaks.

16. Ostke lammutusest või tuttava käest vanu torukollektoreid, arvestamata nende sisemõõdu ja primaari pikkuse seost soovitavate pööretega (enamik pakutavaid on saksa TÜVi heakskiiduga tänavasõidukollektorid, mis on arvestatud võimsust andma 6000- 6500 rpm)

Nimekiri on avatud lisamiseks...
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
Kasutaja avatar
kimmo
Klubiliige - admin
Postitusi: 2998
Liitunud: 30.09.2002 15:51 18
Peamine sõiduk: BMW 530d xDrive
Asukoht: Harjumaa

Postitus Postitas kimmo »

Läikivad tagapütid?
Hoogsust lisavad kleebised?
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

Eip, ma keskendusin valedele sisulistele töövõtetele mootori kallal, nö "teadjameeste" jutule....
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
Kasutaja avatar
Riho
Huviline
Postitusi: 262
Liitunud: 02.12.2003 16:37 12
Peamine sõiduk: e39 530i e30 316it e30 318i
Telefon: 5260142
Asukoht: AMBLA Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Riho »

Kasutage mootoris ikka siguli või kamassi õli see määrib hästi ja on mootorile parim
patrik
Huviline
Postitusi: 4587
Liitunud: 19.01.2003 20:29 39
Asukoht: BMW diagnstika, Kuma tee 8, Peetri
Kontakt:

Postitus Postitas patrik »

ja laske võimalikult palju naerugaasi, õiget hulka kütet pole vaja lisada, süüdet pole vaja reguleerida, las detoneerib. ongi äge vaadata kuda kolvid sulavad.
ostke hästi kalleid mootorijuppe ja sõitke romula kütusepumbaga, küttesüsteemi pole vaja ümber teha, las jukerdab kurvis
Ära saada mulle sõnumit, helista! Tel:5028520
Kasutaja avatar
Jossboy
Huviline
Postitusi: 104
Liitunud: 11.12.2004 11:52 24
Asukoht: Harku - Laagri - Tallinn

Postitus Postitas Jossboy »

... ja klappe ärge ka sohveldage las lööb tagasi sisselaskest .........!
Õlirõngaid ei ole ka vaja panna ...
BMW M Power E 30 - kroomitud neerud ja sini-must-valge ketas - ainus mis ruulib ...
56 631 426
Kristjan
Huviline
Postitusi: 352
Liitunud: 30.10.2002 19:26 49
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Kristjan »

kuule kuule aare sa tead kõike kui ma klappe üldse ei pane siis ju koguaeg on bena peale ah sa ju tead räägi räägi


Saa aru kõigil ei ole sellist raha et kõik tutikat osta las inimesed proovivad ja räägivad mis tahavad. Kas see tõesti häirib sind niiväga. Sa oled ceff kas sellest ei piisa pead koguaeg seda endale meelde tuletama?

Ainult inised ja inised kõigi ja kõige kallal, rahune maha vahepeal!!!

kui sul midagi vastu ütled siis PS abix ära oma ägetat teemat bs'i täis aja
margsu
Huviline
Postitusi: 506
Liitunud: 26.09.2004 12:07 10
Asukoht: Järvamaa

Postitus Postitas margsu »

To Kristjan

Kuule rullnokks. See teema on ju selleks loodud, et pilada kõikvõimalikul moel rullnokse, kellel ei ole raha, et autot korralikult remontida või ehitada. Kes ajavad igasugust jama juttu mootori töö kohapealt ning arvavad, et kui oma masina eriti mõtetult ja maitsetult ära "tuunivad" siis nende enda riista pikkus kasvab 20 cm ja ego peaks kah tõusma. Eks ajage jah oma mõtetute masinatega lapsi taga.

See ei ole kibestusega öeldud vaid uhkusega. Sest BMW on mugav ja hea masin ja ei vääri mõnitamist.
Tanel_P
Huviline
Postitusi: 1759
Liitunud: 07.08.2004 21:07 40
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Tanel_P »

margsu kirjutas:To Kristjan

Kuule rullnokks. See teema on ju selleks loodud, et pilada kõikvõimalikul moel rullnokse, kellel ei ole raha, et autot korralikult remontida või ehitada. Kes ajavad igasugust jama juttu mootori töö kohapealt ning arvavad, et kui oma masina eriti mõtetult ja maitsetult ära "tuunivad" siis nende enda riista pikkus kasvab 20 cm ja ego peaks kah tõusma. Eks ajage jah oma mõtetute masinatega lapsi taga.

See ei ole kibestusega öeldud vaid uhkusega. Sest BMW on mugav ja hea masin ja ei vääri mõnitamist.
BMW on väärt auto, aga niimoodi solvama ka pole vaja hakata. :roll:
jyri
Huviline
Postitusi: 52
Liitunud: 26.12.2003 11:27 37

Postitus Postitas jyri »

Huvitav kas keegi tundis ennast puudutatuna?

Minu meelest on tegu päris laheda "Tjuunia Piibliga" :)
Tanel_P
Huviline
Postitusi: 1759
Liitunud: 07.08.2004 21:07 40
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Tanel_P »

Eks ilmselt need, kes neid võtteid kasutanud on... :roll:
Ma ei tea, mina sellist asja eriti ei seedi. Taolist mõnitamist (mitte, et ma ise selliste tegevustega seotud oleks).... :|
Kasutaja avatar
Arvo
Huviline
Postitusi: 485
Liitunud: 02.01.2003 15:12 25
Asukoht: Tallinn/Tartu
Kontakt:

Postitus Postitas Arvo »

Aare, iroonia on kohatu, igaühel pole rahakott puuga seljas eriti noorematel autohuvilistel. Eks siis algul lihtsalt õpitakse oma vigadest. Kas isegi mitte Eiki Lill ei sõitnud romulanukaga? Ja sinu enda 335 tänavasõidu projektile pidi ka ju tulema 300+ durationiga nukkvõll? Bensusurve regulaatoriga sama lugu, kas sa mitte ise seda algul stock mootori peale ei ostnud? Reguleeritava nukarattaga ei saa stock mootori juures küll otseselt tjuunida küll aga oluliselt mootori iseloomu muuta.
Umbes poolte sinu pool välja toodud võtete puhul annaks õige know-how-ga autot kiiremaks või vastavalt vajadusele paremaks muuta, suvaliselt lahmida pole muidugi mingit mõtet.
Leedu spoilerid ja suured sumpa otsad on jah imho väärastunud ilumeel mida ei saa õpetamise teel muuta, loodetavasti tuleb sellega tegelejatele aja jooksul endal aru pähe.
Küll on võimalik anda algajatele juhiseid mootori tuunimisel.
Kokkuvõtteks oleks võinud postituse pealkiri ja sisu olla hariv mitte mõnitav.
Kasutaja avatar
Jossboy
Huviline
Postitusi: 104
Liitunud: 11.12.2004 11:52 24
Asukoht: Harku - Laagri - Tallinn

Postitus Postitas Jossboy »

Tundub tõesti nii ...!
Lisaks siis mõned hobujõude lisavad kleepsudki kuhugi kone peale ... ! Äkki saabki mõne kw juurde ...?
No vaadake eneste ümber ... ! Ma näen igapäev linnas mõnd " raibet " ringi liikumas , millel ilutsevad mingid nõmedad kleepsud küljes - vist kw -de lisaks !
Mul omal ei ole ka sõiduriist just teab mis väga korras , no a kleepse ja mida iganes veel ma sinna juurde selleks küll ei hakka lisama ... Väliselt näeb välja nagu tehasest välja sõitnud ... ei mingeid lisasi ! Ja polegi vaja silma paista mingi mõttetusega .
Sest POOLIK töö on TEGEMATA töö ... ! Kui midagi teha siis juba HÄSTI !
Nii , et andke rullnokkadele ... BMW on AUTO mitte masin ...
BMW M Power E 30 - kroomitud neerud ja sini-must-valge ketas - ainus mis ruulib ...
56 631 426
Kristjan
Huviline
Postitusi: 352
Liitunud: 30.10.2002 19:26 49
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Kristjan »

enda riista pikkus kasvab 20 cm ja ego peaks kah tõusma.
Nii ta kahjuks ongi. (tegelt ma ei saa küll aru kudas see siia teemase läheb aga kui sa nii ütled ju siis nii on)

margsu: sõidangi oma masinaga edasi

Aga kõik inimesed ju õpivad millestki tuleb ära proovida vaadata mis teeb ja kui kasu pole siis järgmist asja proovida. Muidugi võib ju netist kohe lugeda mida teised arvavad, aga siis jääb aretamise/katsetamise rõõm ära ju...

Ja kas see et minu sissetulek kuus on 6000 krooni tähendab, et ma ei või autoga sõita? Muidugi ma ei jõua hoolitseda auto eest nagu siin aare ja patric. Kuna on ka elada vaja.
Siil udus
Huviline
Postitusi: 11
Liitunud: 25.09.2004 21:48 56
Asukoht: Viimsi

Re: "Tjuunimisvõimalused"

Postitus Postitas Siil udus »

autori isiklikud kogemused :lol:

16. Ostke lammutusest või tuttava käest vanu torukollektoreid, arvestamata nende sisemõõdu ja primaari pikkuse seost soovitavate pööretega (enamik pakutavaid on saksa TÜVi heakskiiduga tänavasõidukollektorid, mis on arvestatud võimsust andma 6000- 6500 rpm
Siil udus
Huviline
Postitusi: 11
Liitunud: 25.09.2004 21:48 56
Asukoht: Viimsi

tjuuning

Postitus Postitas Siil udus »

tahtsin ka pilti lisada , kahjuks maha võetud vana hea headerite tootja Stahl uue toote pilt :? (tabeli järgi töötavad kuni 10 000 rpm )
patrik
Huviline
Postitusi: 4587
Liitunud: 19.01.2003 20:29 39
Asukoht: BMW diagnstika, Kuma tee 8, Peetri
Kontakt:

Postitus Postitas patrik »

lugesin veelkord teema läbi. põhimõtteliselt mingit olulist infot see ei sisalda, ainult üks ilkumine, ka minu poolt.
kas me sellist bmw foorumit tahtsimegi?
saame ikka kõik ilusti läbi ja ei nori enam üksteise kallal.
( teema lukku?)
Ära saada mulle sõnumit, helista! Tel:5028520
Kasutaja avatar
Tauri
Klubiliige
Postitusi: 2672
Liitunud: 22.04.2004 12:37 25
Peamine sõiduk: BMW
Telefon: 56220022
Asukoht: Harku vald
Kontakt:

Postitus Postitas Tauri »

täiesti nõme teema- igaüks teab ise mis teeb ja õpitaksegi vigadest- kui keegi on kunagi teinud midagi, mis eespool väljatoodud ja teab et tegi valesti siis sellega case closed. kellelgi on paremaid kogemusi- OK Kuid hakata mõnitama ja kellegi tundeid riivama- sry aga asi on enam kui lapsik!
E70 X5 3.0d 173kw ; E83 X3 160kw
Kasutaja avatar
Cardo
Huviline
Postitusi: 4224
Liitunud: 27.12.2002 00:08 12
Asukoht: Jüri

Postitus Postitas Cardo »

pigem võiks olla teema kus üles märgitud nõuanded vigade vältimiseks.
E28:2,0, E28:2,5, E28:3,0; F21
Suletud