Mootorist väljuv jahutusvedeliku lõdvik külm!?

Üldised arutelud ning näpunäited
Vasta
Kasutaja avatar
Jarlo
Huviline
Postitusi: 851
Liitunud: 24.05.2004 09:02 18
Asukoht: Tallinn

Mootorist väljuv jahutusvedeliku lõdvik külm!?

Postitus Postitas Jarlo »

E36is sai vahetatud termostaat, kuna auto kohe üldse ei tahtnud soojeneda. Peale termostaadi vahetust on soe küll, aga mulle tundub üks asi imelik. Nimelt peale 15 min linnasõitu (temp näidik on normis, keskel) ei ole termostaat vedelikku suurele ringile lasknud... :? Radikasse minev lõdvik on küm (vedelik ju ikka läheb radikasse alt poolt ja välja tuleb ülevalt paisupaagi juurest??) ja radikast tulev on soe...
Kas peale nii pikka linna sõitu ei peaks juba termostaat (92' wahler) avanenud olema?
Erik_G
Huviline
Postitusi: 434
Liitunud: 21.12.2002 15:57 00
Asukoht: Merivälja
Kontakt:

Postitus Postitas Erik_G »

sul ju soendus käib ka kui sõidad siis jahutab selle vee maha ja ega siis eriti avanema ei kipugi ju. väike mootor ka. arvan ma
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

IS kohta pole kunagi süvenenud, aga bmw mootoritel on tavaliselt tagurpidi jahutus, kus termostaat ei lase mitte kuuma vett radikasse vaid 80 kraadi peal külma vee radikast mootorisse.

Kui jälgida, siis termostaat ei takista ülemisest voolikust vee liikumist, seal on vabavool. Seepärast läheb ülemine soojaks kohe aga alumine alles siin, kui alt ring avatakse.

See on vajalik temperatuurilöökide ja detonatsiooni vältimiseks, samuti ka 80-kraadine termostaat. Eesmärk on võimalikult sujuv temp liikumine.

Vaata selle jutu järel uuesti kapoti alla ja saad vast soti selgeks.

Üldiselt ongi alumine toru külm kuni termostaat avaneb.
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
Kasutaja avatar
Jarlo
Huviline
Postitusi: 851
Liitunud: 24.05.2004 09:02 18
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Jarlo »

Tulin täna hommikul Nõmmelt kesklinna tööle, kilomeetreid kogunes u 8. Jälle radikast mootorisse minev lõdvik külm ja see mootorist tulev lõdvik on kuum (sinna voolab vedelik vabalt nagu Aare mainis). Järelikult termostaat ikka ei avane. Kas siis tõesti praegune ilm ja salongisoojendus jahutavad mootorit nii palju, et temp ei tõuse üle 92 kraadi, et termostaat avane veel. Kas keegi oskab öelda, kui palju umbes vedeliku temp on veesärgis, kui temp näidik on täpselt keskel?
Aimar
Huviline
Postitusi: 1110
Liitunud: 04.08.2003 15:20 01
Asukoht: TLN

Postitus Postitas Aimar »

No sel juhul ei ole ju mingit probleemi. Autos soe ,temp normis, küttekülu normis .Ideaalne ju. Kui midagi ei toimiks , peaks mootor ülekuumenema. Oota soemat ilma ja näed et kõik on kuum.
V8 :cool:
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8277
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

dj kirjutas:Kas keegi oskab öelda, kui palju umbes vedeliku temp on veesärgis, kui temp näidik on täpselt keskel?
Mul näitas diagnostikakomp viimati 103 kraadi.
PS see kell seisab vapralt keskel püsti isegi kui temp kõigub 10 kraadi, seega ple see mingi täpne mõõteriist. E60 juures on sellest isegi loobutud!
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Kasutaja avatar
Jarlo
Huviline
Postitusi: 851
Liitunud: 24.05.2004 09:02 18
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Jarlo »

loodame et siis paanikaks põhjust pole ja et nende ilmadega lihtsalt mootor sellise temperatuurini ei jõua, et termostaat peaks avanema.
Näis, kui nädalalõpus veidike soojemaks läheb, mis siis teeb...
Kasutaja avatar
Jarlo
Huviline
Postitusi: 851
Liitunud: 24.05.2004 09:02 18
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Jarlo »

Asi on ikka kahtlane... Sõitsin täna Piritalt kesklinna, auto töötas 10 min kohapeal ja siis edasi Nõmmele. Nõmmel lasin ka kohapeal käia, aga ikka jäi üks lõdvik külmaks. Koha peal käies peaks ikka mootor nii palju soojenema, et temperatuur ületaks 92 kraadi ja termostaat avaneks. Salongist tuli küll kuuma õhku.
Kas näiteks õhk jahutussüsteemis võib midagi taolist põhjustada?
Kui õhutamisel juurde vajada vedelikku nii et paisupaak saab täis, kas siis süsteem laseb ise üleliigse vedelikku kuhugi välja? Küsin sellepärast, et vedelik oli muidu normis, ja õhutamisel valasin u pool liitrit juurde ning pärast vaatasin, et ikka on vedelik endisel tasemel...
Kasutaja avatar
Tõnis
Klubiliige EKBK
Postitusi: 400
Liitunud: 19.03.2004 19:25 50
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas Tõnis »

See et praeguse ilmaga mootorisse tulev lõdvik külmaks jääb (ka pärast pikemat sõitu) on normaalne. Enda 325 praegu samamoodi. Tulin sõidust, lõdvik ikka külm, ajasin auto otsapidi sooja garaaži ja nii umbes paari minuti jooksul läks ka sissetulev lõdvik soojaks. Seega termostaat avanes alles peale garaaži ajamist. Mina kasutan 80 termostaati.
Carclassic OÜ
Kasutaja avatar
vanaisa
Huviline
Postitusi: 325
Liitunud: 07.10.2004 06:37 02
Asukoht: K.-Nõmme

Postitus Postitas vanaisa »

On ikka mõnel probleemid!! Tegelikkuses pole mõtet hakata siin õpetama autoehituse üksikasju. Masin töötab, salong soe, whats problem? Mina näed ka talvel sõidan aga olen mitu korda katsunud ja kummid all külmad. Ei tea kohe kas nad ikka teepinnaga üldse kokku puutuvad? Suvel igatahes on tunda, et hoopis soojemad. Äkki hoopis lendan veidi madalalt?

Tegelikult ei tasu oma pead vaevata kuidas ja miks üks ja teine sõlm töötavad ja miks nad just seda NII TEEVAD! Masina hea töö nimel näevad vaeva terved instituudid ja tehnika selgeksõppimiseks kulub aastakümneid. Meie asi - küte sisse, pilk armatuuri kontrolltuledele, vajadusel servisesse ja siis TULD!!!

*naeratavas käändes*
Kasutaja avatar
Jarlo
Huviline
Postitusi: 851
Liitunud: 24.05.2004 09:02 18
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Jarlo »

On jah mõnel probleemid.... :mad: sinule oli see väke probleem, mulle polnud.
Masin võib korralikult käia, toas võib ka soe olla aga kui mulle tundus see imelik, et suur ring ei avanenud, siis ma võin ka oma muret kurta! Kui miskit ei tundu õige, siis mina ei saa lihtsallt TULD anda.
Ja kui sul see rehvide mure suur on ja kusagilt mujalt abi ei saa, siis võid ka foorumisse kirjutada ja äkki keegi ka üritab abistada...
Probleemist endast... tundub, et asi lahenenud. Sai täna veel õhtamisega tegeletud (õhumulle tuli hoolega), ja peale pikaaegset sõitmist lõpuks ka termostaat suvatses avaneda ja sai ka loodetavasti viimane õhk süsteemist välja.
Peace!!!
Vasta