ASC
ASC
Mis moodi töötab ASC tehnilise poole pealt vaadatuna ?
Ees ja Tagarattal on kiirusandurid
ASC võrdleb eimeste ja tagumiste ratasete pöörlemise erinevust ja kui erinevus ületab kindla protsendi sekkub ASC hakkates pooma mootorit. Mida suurem pöörlemise kiiruse vahe seda kõvemini poob.
NB! Tagarattas ei tohi kunagi olla väiksem esimesest kuna tagumine ratas pöörleb suurema kiirusega kui esimene ja sellest saab arvuti aru kui tagarataste kaapimine toimuks. Esimesed rattad võivad väiksem olla kuid mitte eriti siis hakkab streikima Tempomaat. Ei hoia kiirust lülitab üsna kohe ennast välja.
Vaikimisi ASC on kõikidel sees autod käivitades ja väljalülitamine käib käsitsi
ASC võrdleb eimeste ja tagumiste ratasete pöörlemise erinevust ja kui erinevus ületab kindla protsendi sekkub ASC hakkates pooma mootorit. Mida suurem pöörlemise kiiruse vahe seda kõvemini poob.
NB! Tagarattas ei tohi kunagi olla väiksem esimesest kuna tagumine ratas pöörleb suurema kiirusega kui esimene ja sellest saab arvuti aru kui tagarataste kaapimine toimuks. Esimesed rattad võivad väiksem olla kuid mitte eriti siis hakkab streikima Tempomaat. Ei hoia kiirust lülitab üsna kohe ennast välja.
Vaikimisi ASC on kõikidel sees autod käivitades ja väljalülitamine käib käsitsi
Vaevalt, et need ASC pärast seal on. ASC tegelt on põhimõtteliselt äraspidi töötav ABS ja reeglina ka ABS-ga kokku ehitatud. Viimane päris ASC oli vist E34 535i-l. Alates 1990-st on juba ASC+T ja E38-st alates vist isegi standardvarustuses ja lisana sai tellida DSC. Selle jaoks võivad küll kiirendusandurid olla.Viljar_V kirjutas:Ahaa nüüd siis saan ma aru miks 725 TDSA-l on rattakoobastes msikid karbid, just eile istusime garaazis ja mõtlesime milleks need.
Noo näed inimene õpib elu lõpuni.
Kui Sa suudaksid selle karbi pealt BMW varuosakoodi maha lugeda, saaks muidugi täpselt teada, millega tegu.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Ma vaatasin selle ASC kohta www.bmw.ee leheküljelt tehnilisest leksikonist ja seal pildil oli näha et libeds kohas kus üks tagumine ratas hakkab libisema seda pidurdatakse, seda tehakse siis piduritega? Kas selles seisneb siis mootori poomine ? Mulle tunduks loogiline kui näiteks mootori jõudu tõmmatakse elektrooniliselt alla aga siis ju ei saa seda ühte ratast eraldi aeglustada. Kui piduritega pidurdatakse siis see ju suht koormav piduritele 

Ei ASC puhul ikka elektrooniliselt pootakse mootorit.
DSC jms edasi arendatud süsteemid on targemad need kannavad erinevalt üle jõumomenti sõltuvalt millise tee katte peal on ratas sellega saavautatakse stabiliseeriva toime.... + mootori poomine ja rataste pidurdamine ühesõnaga mida kaasaegsem süsteem seda rohkem keemiat
DSC jms edasi arendatud süsteemid on targemad need kannavad erinevalt üle jõumomenti sõltuvalt millise tee katte peal on ratas sellega saavautatakse stabiliseeriva toime.... + mootori poomine ja rataste pidurdamine ühesõnaga mida kaasaegsem süsteem seda rohkem keemiat
-
- Huviline
- Postitusi: 737
- Liitunud: 02.10.2002 13:25 52
- Peamine sõiduk: Sarvedeta troll
- Asukoht: Tallinn
ASC+T puhul toimib asi siiski nii, et kuni kiiruseni 40 km/h pidurdatakse libisevat ratast ratta enda piduriga ja kiirustel üle 40 km/h siis vähendatakse mootori võimsust. Idee peaks olema selles, et väiksematel kiirustel veojõukontroll toimib siis ka nö diffrilukuna, pidurdades just seda ratast, mis läbi libiseb, mitte mõlemaid korraga ja sellega juhtides siis rohkem jõudu pidavale rattale.Eerik_K kirjutas:Ei ASC puhul ikka elektrooniliselt pootakse mootorit.
DSC jms edasi arendatud süsteemid on targemad need kannavad erinevalt üle jõumomenti sõltuvalt millise tee katte peal on ratas sellega saavautatakse stabiliseeriva toime.... + mootori poomine ja rataste pidurdamine ühesõnaga mida kaasaegsem süsteem seda rohkem keemiat
Kui stabiilselt põleb, siis on väljas.andresv kirjutas:kui armatuuris see kolmnurgaga hüüumärk põleb, kas siis see ASC on välja lülitatud või sees?Eerik_K kirjutas: Vaikimisi ASC on kõikidel sees autod käivitades ja väljalülitamine käib käsitsi
Kui aga vilgub aeg-ajalt, siis järelikult rakendub parasjagu. Seda peaks ka tunda olema.
GS
- Tauri
- Klubiliige
- Postitusi: 2672
- Liitunud: 22.04.2004 12:37 25
- Peamine sõiduk: BMW
- Telefon: 56220022
- Asukoht: Harku vald
- Kontakt:
kusjuures tänavasõidul ei tunne seda rakendamist suurt midagi (suvel)- pigem näed armatuurilt, et midagi toimus (muidugi kui sa eraldi ketsi ei ürita anda) aga talvel tunned seda kohe täie rauaga ja asi toimib- vahest lumes kinni istudes on selline tunne, et nii nüüd labida järgi aga läheb natsa aega ja kaevabki ennast välja 

E70 X5 3.0d 173kw ; E83 X3 160kw
Nii ASC kui DSC on tegelikult ABS-i ajusse ehitatud.Tauri kirjutas:kusjuures mõni ärksam tegelane ASC võib isegi peale kompunnida (muidugi mis selle hind võiks olla)- nimelt ASC töötab ju kuni 40 km/h ABS-i pealt, uuem DSC juhtimine hakkab kohe ajust- või on liialt utoopiline?
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
- wirx
- Huviline
- Postitusi: 793
- Liitunud: 08.05.2003 10:14 54
- Peamine sõiduk: M5
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
üldiselt lumehanges võib heaga DSC välja lülitada, 8 juhul 10-st saab lihtsamalt sedasi välja.
Minuteada DSC(mis vähemalt 750-l on) pidurdab rattaid. Ringrajal sõites DSC sisse lülitatuna ja pidureid väga vähe kasutades olid peale sõitu pidurid väga väga kuumad+vahetevahel kurvides oli näha mõne ratta juurest, mida pidurdati kummi suitsu(samas ilma DSC-ta sõites seda polnud näha)
siin on pikalt laialt seletatud sellest http://www.bmwworld.com/technology/dsc.htm
Minuteada DSC(mis vähemalt 750-l on) pidurdab rattaid. Ringrajal sõites DSC sisse lülitatuna ja pidureid väga vähe kasutades olid peale sõitu pidurid väga väga kuumad+vahetevahel kurvides oli näha mõne ratta juurest, mida pidurdati kummi suitsu(samas ilma DSC-ta sõites seda polnud näha)
siin on pikalt laialt seletatud sellest http://www.bmwworld.com/technology/dsc.htm
BMW M5 V10