Esituledele võimsamad pirnid
Esituledele võimsamad pirnid
On keegi katsetanud panna midagi tugevamat? kunagi sõber Hondale proovis täistuledeks 100w ja tulemusena põles tulede lüliti läbi. Seekord piisaks 70-80w pirnidest aga kas ei teki autole sellest jälle pöördumatuid tagajärgi? Autoks E39, 96a, 2,0
Katsu nüüd aru saada sellest, et Autodel käivad tuled releede kaudu. Saastal ei ole kokkuhoiu mõttes releesid pandud ja siis kärssavad lülitud läbi (accord k.a).
asjast
ma ei tea muidugi, milliseid kaitsmed sellel on, aga vanadel oli see häda, et kõige suurem kaitse oli 25A, mis põles paari minutiga ära kui 100w pirnid panna.
paned eraldi kaitsmepesa - sulavad juhtmed ära

asjast
ma ei tea muidugi, milliseid kaitsmed sellel on, aga vanadel oli see häda, et kõige suurem kaitse oli 25A, mis põles paari minutiga ära kui 100w pirnid panna.
paned eraldi kaitsmepesa - sulavad juhtmed ära
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
BMW 318iS 1990
On küll katsetatud ja Sinul ei soovita seda teha.
Esiteks Sa rikud sellega õigusaktides sätestatut.
Teiseks võid Sa rikkuda pikapeale sellega ära oma auto reflektorid.
Kolmandaks Sa keerad sellega kaasliiklejatele käki.
Kui 96 aasta E39 tuled ei valgusta piisavalt, on tarvis need paika reguleerida, laternad vahetada, osta prillid või teha kõik kolm
Alustuseks aga võib muidugi proovida tavaliste uute normaalpirnide panekut.
Esiteks Sa rikud sellega õigusaktides sätestatut.
Teiseks võid Sa rikkuda pikapeale sellega ära oma auto reflektorid.
Kolmandaks Sa keerad sellega kaasliiklejatele käki.
Kui 96 aasta E39 tuled ei valgusta piisavalt, on tarvis need paika reguleerida, laternad vahetada, osta prillid või teha kõik kolm

Nii palju kui veel füüsikast mäletan- võimsus on pinge ja voolutugevuse korrutis nii et 25A*12V= 300w. Huvitav mitu pirni sa ühe kaitsme alla panid, et kaitse vastu ei pidanud? Et juhtmed lambi võimsuse suurenedes läbi kärssavad ei taha ka eriti uskuda!Aare kirjutas:Katsu nüüd aru saada sellest, et Autodel käivad tuled releede kaudu. Saastal ei ole kokkuhoiu mõttes releesid pandud ja siis kärssavad lülitud läbi (accord k.a).![]()
asjast
ma ei tea muidugi, milliseid kaitsmed sellel on, aga vanadel oli see häda, et kõige suurem kaitse oli 25A, mis põles paari minutiga ära kui 100w pirnid panna.
paned eraldi kaitsmepesa - sulavad juhtmed ära
Enda E-30 olid KAUGTULEDES 100W lambid üle kuue aasta sees,kordagi ei tekkinud sellest probleemi. Vastutuleva auto korral lülitad kaugemalt lihtsalt kaugtuled välja.
Võid vaatama tulla kui ei usu
Vahe on muidugi selles, et mul on e28 esitulede skeem ringi tehtud vahereleedega sedasi, et kaugtule lülitamisel ei hakka mitte ainult kaugtuled põlema, vaid suurtes tuledes lülitatakse lähituli kaugtule peale (E28-l on nimelt suures tules H4 pirn, mille kaugtuleniiti ei kasutata).
Kogu vool läks sel juhul läbi kaugtulede ringi ja kui nooruslolluses sai nende 100w pirnidega jamatud, siis võimsus tulebki 300W kokku (100+100+55+55).
Muideks üsna lihtne võimalus saada kaugtulesid seaduslikult võimsamaks (valgutugevuse piire ei ületa kui tavalisi pirne kasutada, ülevaatusel mõõdetud)
Vahe on muidugi selles, et mul on e28 esitulede skeem ringi tehtud vahereleedega sedasi, et kaugtule lülitamisel ei hakka mitte ainult kaugtuled põlema, vaid suurtes tuledes lülitatakse lähituli kaugtule peale (E28-l on nimelt suures tules H4 pirn, mille kaugtuleniiti ei kasutata).
Kogu vool läks sel juhul läbi kaugtulede ringi ja kui nooruslolluses sai nende 100w pirnidega jamatud, siis võimsus tulebki 300W kokku (100+100+55+55).
Muideks üsna lihtne võimalus saada kaugtulesid seaduslikult võimsamaks (valgutugevuse piire ei ületa kui tavalisi pirne kasutada, ülevaatusel mõõdetud)
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
BMW 318iS 1990
Tuled reguleeritud, nägemine korras, praegused pirnid.... nojah, on nagu nad on, vanad juba aga pole mingid oddavad junnid. Klaasid ka tuledel loomulikult vanad. Pole midagi hullu sõita kui kuiv ilm aga vihmaga must tee- kui helkureid tee ääres pole siis tee piirid suht arusaamatud.
Tahtsingi just teada kas tehniliselt võib autoga midagi halba juhtuda ja kas õnnestub näha kui võimekas on auto suitsu tootma.
Seadused ja teised liiklejad? Lähikad jätan samaks, täied ei häiri teisi kui need õigel ajal ümber lülitada. Välimuse ja pättide pärast ei taha panna mingeid prozhektoreid ette ja seadus vist ei piira täistuledes olevate pirnide kasutamist, vähemalt paar aastat tagasi poliis nii väitis.
Tahtsingi just teada kas tehniliselt võib autoga midagi halba juhtuda ja kas õnnestub näha kui võimekas on auto suitsu tootma.
Seadused ja teised liiklejad? Lähikad jätan samaks, täied ei häiri teisi kui need õigel ajal ümber lülitada. Välimuse ja pättide pärast ei taha panna mingeid prozhektoreid ette ja seadus vist ei piira täistuledes olevate pirnide kasutamist, vähemalt paar aastat tagasi poliis nii väitis.
tahaksin lisada veel mõne sõna kui lubate.
Lihtneon see füüsika, kus pinge x voolutugevus annab võimsuse. Paraku sõbrakesed, püüdke lisaks eespool öeldule veel selgeks teha üks pisiasi - kui palju kulutatud võimsusest kulub soojuse tekitamiseks ja kui palju valguse tekitamiseks! Selles erinevuses kogu iva peitubki . Lihtsaimaks näideks ehk tavaline valgustuspirn 220v / 100W ja võrdleks seda näiteks 36W päevavalgutoruga. Seega soovitan veelkord: enim tasub tähelepanu pöörata pirni valgustugevusele ja selle suhtele kulutatud energiast, kui kulutatavale võimsusele. Pole midagi harukordset situatsioonis kus 80/100W H4 pirn jääb tegelikkuses valgustugevuselt alla 50/55w pirnile.
P.S. poleks omal sellesisulisi kogemusi, ei sekkuks teemasse.
Lihtneon see füüsika, kus pinge x voolutugevus annab võimsuse. Paraku sõbrakesed, püüdke lisaks eespool öeldule veel selgeks teha üks pisiasi - kui palju kulutatud võimsusest kulub soojuse tekitamiseks ja kui palju valguse tekitamiseks! Selles erinevuses kogu iva peitubki . Lihtsaimaks näideks ehk tavaline valgustuspirn 220v / 100W ja võrdleks seda näiteks 36W päevavalgutoruga. Seega soovitan veelkord: enim tasub tähelepanu pöörata pirni valgustugevusele ja selle suhtele kulutatud energiast, kui kulutatavale võimsusele. Pole midagi harukordset situatsioonis kus 80/100W H4 pirn jääb tegelikkuses valgustugevuselt alla 50/55w pirnile.
P.S. poleks omal sellesisulisi kogemusi, ei sekkuks teemasse.
- meph
- Huviline
- Postitusi: 3271
- Liitunud: 07.08.2003 03:16 05
- Peamine sõiduk: BMW 320Ci E92
- Telefon: 5140229
- Asukoht: Tallinn, Kesklinn
- Kontakt:
Kunagi enda audile sai ka 100W pirnid sisse pandud... seda siis selle pärast, et reflektorid olid suht läbipõlenud ja tuleklaasid ka just nooruses ei olnud enam. Uusi tulesid sellele rimakale ka ostma ei tahtnud hakata... igatahes probleemi nad lahendasid ära, kaassõitjad ei virisenud ja läbi midagi ka ei põlenud. BMW puhul seda tegema samas ei hakkaks.
Soomlaste autosaates "Puskuri" tehti ka väike test, kus prooviti erinevaid pirne.
1. Kallid sinised vale-ksenoonid näitasid standartsetest pirnidest kehvemini
2. Võimsamad pirnid andsid rohkem valgust, kuid ainult seni kuni teise auto ratta alt ämbritäis külma vett vastu ülekuumenenud tuleklaasi läigatati. Seejärel oli pimedus
1. Kallid sinised vale-ksenoonid näitasid standartsetest pirnidest kehvemini

2. Võimsamad pirnid andsid rohkem valgust, kuid ainult seni kuni teise auto ratta alt ämbritäis külma vett vastu ülekuumenenud tuleklaasi läigatati. Seejärel oli pimedus
