E32 750 pidurisüsteem E36'le?
- meph
- Huviline
- Postitusi: 3271
- Liitunud: 07.08.2003 03:16 05
- Peamine sõiduk: BMW 320Ci E92
- Telefon: 5140229
- Asukoht: Tallinn, Kesklinn
- Kontakt:
E32 750 pidurisüsteem E36'le?
Ehk siis kas sellisel liigutusel oleks pointi? Idee oleks siis 91 ja edasi isendi pidurisüsteem enda kolmekale peale visata.
Tehniliselt peaks võrdlemisi lihtsalt teostatav olema. Tükid istuvad ilma probleemideta külge. Arvestades, et seitsmekal on 330mm ventileeritud kettad ees ja 300mm ventileeritud kettad taga ning 4 kolviga supportid, siis teooria nagu ütleks, et taluvad kuuma paremini ja võiksid ka suuremat pidurdusjõudu pakkuda?
Või panen ma täiega puusse?
Tehniliselt peaks võrdlemisi lihtsalt teostatav olema. Tükid istuvad ilma probleemideta külge. Arvestades, et seitsmekal on 330mm ventileeritud kettad ees ja 300mm ventileeritud kettad taga ning 4 kolviga supportid, siis teooria nagu ütleks, et taluvad kuuma paremini ja võiksid ka suuremat pidurdusjõudu pakkuda?
Või panen ma täiega puusse?
Re: E32 750 pidurisüsteem E36'le?
Esimeste ketaste läbimõõt on ikka 302mm, nagu teistelgi E32-tel ja 4 kolvilised suppordid tulid 750 peale 1991 aastast... Kui tulevikus mootorit tjuunima hakkad on point kindlasti olemas, eriti kui sa ka autot vahest ka rajale viid. Esiteks on 4 kolviliste piduritega piduritunnetus palju parem, teiseks on E32 kettad E36 325i omadest 5mm paksemad ja ~15mm suurema läbimõõduga, seega pole ohtu ülekuumenemiseks.
Miinuseks on 4 kolvilise suppordi suurem mass - ehk siis vedrustamata mass suureneb
Miinuseks on 4 kolvilise suppordi suurem mass - ehk siis vedrustamata mass suureneb
Täitsa huvitav oleks teada, mis lähem maksma 750 esisupordite väike konditsiooni viimine. Tavaline ühe kolvi rem. kpl on 200 eeku...
Ketastest ei räägigi...
Muidugi suure mootoriga E34 pidurid on kindlasti odavam/lollikindlam valik.
Tagapidurid pidurdavad mingise 15% jõuga esimestega võrreldes - niiet rõhku panna esipiduritele
Ketastest ei räägigi...
Muidugi suure mootoriga E34 pidurid on kindlasti odavam/lollikindlam valik.
Tagapidurid pidurdavad mingise 15% jõuga esimestega võrreldes - niiet rõhku panna esipiduritele
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
BMW 318iS 1990
Taha kannataks isegi võibolla originaalkettad jätta, mingi pidurdusjõu regulaator tuleks muidugi osta.Aare kirjutas:Tagapidurid pidurdavad mingise 15% jõuga esimestega võrreldes - niiet rõhku panna esipiduritele
Lisaks veel ammu teada põhitõe, et võimsatest piduritest kasu oleks peavad ka rehvid vastavad olema.
Edit: vaatasin järgi, tõesti on 324mm läbimõõduga kettad 750-lmeph kirjutas:Kusjuures 91 aastast tulid 324x30mm esimesed kettad 750'le
Aga muidu veel mõned suuremad esipidurid BMW valikust:
E28 M5 300mm x 30mm (4 kolviga support)
E34 540 302mm x 28mm
E34 M5 315mm x 28mm
E34 M5 345mm x 32mm alates 6/94 (floating disk)
E32 735 302mm x 28mm
E32 750 324mm x 30mm (4 kolviga support)
E31 840 324mm x 30mm
Ja tagumised:
E34 535 300mm x 10mm
E34 540 300mm x 20mm ventileeritav
E34 M5 300mm x 20mm ventileeritav
E34 M5 328mm x 20mm ventileeritav alates 6/94
Kõik loetletud pidurid peaks ka lihtsalt külgekruvimise vaevaga E36 peale sobima.
Näiteks E28 puhul ei soovita muud peale originaali osta, sest kui oled korra välimist tolmukatet seal üksinda peale pannud, siis saad pihta miks....
mulle sattusid vist mingit eri koogid - seal tuleb enne välimine serv panna silindri siseranti sisse, siis venitada sisemine auk nii suureks, et kolb sisse läheks ja seejuures umbes 1 mm randi seest välimine serv välja ei tuleks.
Ehhee, kui üksi oled ja need juhtuvad parasjagu mingist vähevenivast kummist olema....originaali saab ikka väikse jamamisega peale aga suvalisi mitte...
mulle sattusid vist mingit eri koogid - seal tuleb enne välimine serv panna silindri siseranti sisse, siis venitada sisemine auk nii suureks, et kolb sisse läheks ja seejuures umbes 1 mm randi seest välimine serv välja ei tuleks.
Ehhee, kui üksi oled ja need juhtuvad parasjagu mingist vähevenivast kummist olema....originaali saab ikka väikse jamamisega peale aga suvalisi mitte...
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
BMW 318iS 1990