E38 "otsib" teed orig. valuvelje ja õige kummiga?
E38 "otsib" teed orig. valuvelje ja õige kummiga?
Äkki kellelgi on kogemus - 235/50 18" on ees rehvid ja 255/45 18" on tagumised, täpselt nagu uksesildil kirjas ning lisaks veel nendele originaalvelgedele tootja andmetel peab just sellised kummid panema (ees on 8" laiused ja taga 9" laiused). Kummirõhud ka sildi järgi 2,4 ja 2,7.
Kõik on originaal ja õige, aga "otsib" teed - huvitav on see, et kogu talve kuni tänaseni olid all sama mõõtu talvekummid 235/50 18" samadel velgedel, aga teed ei otsinud üldse. Kas laiemad tagakummid mõjutavad või? Huvitavalt kõvasti kisub, silmaga pole teinekord nähagi et teel mingi vagu oleks...
Ofset peaks ju originaalvelgede puhul paigas olema, uksesildi järgi teisi mõõte kumme ei sobi nagu kasutadagi ja talvekummiga ei kiskunud? Kas tõesti tagakummid võivad mõjutada?
Kõik on originaal ja õige, aga "otsib" teed - huvitav on see, et kogu talve kuni tänaseni olid all sama mõõtu talvekummid 235/50 18" samadel velgedel, aga teed ei otsinud üldse. Kas laiemad tagakummid mõjutavad või? Huvitavalt kõvasti kisub, silmaga pole teinekord nähagi et teel mingi vagu oleks...
Ofset peaks ju originaalvelgede puhul paigas olema, uksesildi järgi teisi mõõte kumme ei sobi nagu kasutadagi ja talvekummiga ei kiskunud? Kas tõesti tagakummid võivad mõjutada?
Lauri BMW 750i '96 (VIN DG23934)
Nojah, aga kuni eilse päevani sama mõõduga talvekummiga ei otsind teed - ainult tagumine kumm on nüüd laiem. Ei taha kuidagi uskuda et tagumine ots mõjutab, aga kui kellelgi on kogemus et mõjutab, siis vahetan tagumised kummid ära.Harley kirjutas:Sul selline tunne et rool keerab ise? asi selles et koik suured teed on juba vasinud ja kui sa soidad siis sul kummid ei lahe selles "kanalis" mis juba vajutanud tee sees.... endal sama probleem.
Lauri BMW 750i '96 (VIN DG23934)
Minu kogemus ütleb, et väga palju sõltub konkreetsest rehvist. Olen proovinud samuti ühe ja sama velje peal erineva tootja rehve ja vahe on olnud mäekõrgune - mõnega otsib kogu aeg teed, teine on nii paigal, et sõida või käed lahti.
Ka on talverehvi ja suverehvi randid ning mustrid ikka väga erinevad - ka seal võib tulla vahe sisse.
Ka on talverehvi ja suverehvi randid ning mustrid ikka väga erinevad - ka seal võib tulla vahe sisse.
E83 X3 2,0dA 2010.a.
Võibolla asi selles, et talverehv on pehmema seguga ning ka kindlasti elastsema servaga, st rehv mängib piisavalt palju ning sina rooli taga seda ei tunne.
Suverehv on aga oluliselt kõvema seguga ning rehvi sein ka seepärast ei "paindu läbi" nõnda palju. Siis tekibki see efekt, et hakkab teed otsima.
Mine tee näiteks tiir kas pärnu või tartu mnt-l ning vaata mis siis toimub.
Selline teooria siis....
Suverehv on aga oluliselt kõvema seguga ning rehvi sein ka seepärast ei "paindu läbi" nõnda palju. Siis tekibki see efekt, et hakkab teed otsima.
Mine tee näiteks tiir kas pärnu või tartu mnt-l ning vaata mis siis toimub.
Selline teooria siis....
GS
Ega seal erilist varianti pole - tahad, et ei "otsiks" teed siis pane talvekad alla tagasihulllugu kirjutas:Nüüd on siis hea küsimus - mis rehv siis panna? Peab netist otsima...
Üldiselt on teed nii rööpas, et suvalise suverehviga kangutab ikka kõvasti - talverehviga seda probleemi pole kuna talverehvi juhitavus on "lödi". Suverehv on suurema klotsiga ja jäigem ning juhitavus konkreetsem - ma isiklikult ei usu, et sa leiad sellise suverehvi, millega auto rööbastes ei ujuks.
Indrek
Hetkel lähengi panen ette talverehvi tagasi (need mis taga olid, neil pole enam naelu sees). ***** ei kannata sõita muidu üldse praegu...Indrek_M kirjutas:Ega seal erilist varianti pole - tahad, et ei "otsiks" teed siis pane talvekad alla tagasihulllugu kirjutas:Nüüd on siis hea küsimus - mis rehv siis panna? Peab netist otsima...
Üldiselt on teed nii rööpas, et suvalise suverehviga kangutab ikka kõvasti - talverehviga seda probleemi pole kuna talverehvi juhitavus on "lödi". Suverehv on suurema klotsiga ja jäigem ning juhitavus konkreetsem - ma isiklikult ei usu, et sa leiad sellise suverehvi, millega auto rööbastes ei ujuks.
Lauri BMW 750i '96 (VIN DG23934)
-
- Huviline
- Postitusi: 737
- Liitunud: 02.10.2002 13:25 52
- Peamine sõiduk: Sarvedeta troll
- Asukoht: Tallinn
Eksid, ka tutikad Michelin Pilot Sportid kiskusid nii et vähe pole.Raivo kirjutas:Kui paned uued rehvid, siis seda probleemi enam põhimõtteliselt pole.hulllugu kirjutas:Nüüd on siis hea küsimus - mis rehv siis panna? Peab netist otsima...
Samas 18" rehvi hind algab ilmselt sealt ~5000.- tk ?
Või siis katsu vähemalt võimalikult hea ja suure mustriga rehvid leida.
Pikirööbastes kiskumine sõltub ikkagi ennekõike rehvi külgseina jäikusest, mustri kulumisega võib nähtus pisut süveneda, kuid mitte nii oluliselt.
miks te ostate ette selliseid kandilise äärega rehve pange ette näiteks Michelin Pilot Primacy ja enam ei tohiks midagi kiskuda ja miks te lasete nii palju rõhku sisse rehvile 2,7 on meie teedel on ikka liiiig mis liiiiiig omal on küll 17 rehv ja taga 265/40 ja rõhku on sees kusagil 1,7 kanti ja ei ole miskit viga kui panen juba üle 2 siis enam ei saa kuidagi liikuda teistele ja endale ohutult
1. Mul on autol Michelin Pilot Primacyd all ja kõigest 225 laiusega otsib talverehvist igal juhul rohkem teed. Loomulikult ei ole see minu puhul nii häiriv kui teema algatajal, kuid ma arvan, et ka teiste kvaliteetrehvi tootjate rehvidega on sama case - väga lai rehv otsib meie rööpas teedel igal juhul suunda. Iseasi kui see ka uuel asfaldil nii on - siis peaks vist hakkama esisilda kontrollima...alts20 kirjutas:miks te ostate ette selliseid kandilise äärega rehve pange ette näiteks Michelin Pilot Primacy ja enam ei tohiks midagi kiskuda ja miks te lasete nii palju rõhku sisse rehvile 2,7 on meie teedel on ikka liiiig mis liiiiiig omal on küll 17 rehv ja taga 265/40 ja rõhku on sees kusagil 1,7 kanti ja ei ole miskit viga kui panen juba üle 2 siis enam ei saa kuidagi liikuda teistele ja endale ohutult
2. Tehase andmed ütlevad minu auto kohta rehvirõhuks telgedel vastavalt 2,1 ja 2,4. Kui ma seal 1,7 sees hoiaks, siis esiteks hakkaks auto arvatavasti hoopis ujuma ja teiseks peaksin ma ilmselt väga kiiresti uusi rehve otsima hakkama, kuna servad kuluksid ikka väga kiiresti ära...
E83 X3 2,0dA 2010.a.
Lihtsaim lahendus ikka see, et talvekad ette alla tagasi, eks siis näeb - kui pidamine ikka väga kehv on siis ilmselt tuleb välja kannatada see teeotsimine.
Rõhk - tagaveoliste puhul on ülioluline esi ja tagarõhu vahe, juhul kui panna ette ja taha sama rõhk, siis juhitavus kaob üldse ära.
2,4 ees on E38-l miinimum, kummi servad lähevad üldse tuksi kui vähem panna (omal kogemus olemas, pehmema sõidu huvides sai sõidetud madala rõhuga, Lätis viskas rehvi lõpuks maha ja selgus et servad on nii pehmed, et ei saa tagasi panna)
Rõhk - tagaveoliste puhul on ülioluline esi ja tagarõhu vahe, juhul kui panna ette ja taha sama rõhk, siis juhitavus kaob üldse ära.
2,4 ees on E38-l miinimum, kummi servad lähevad üldse tuksi kui vähem panna (omal kogemus olemas, pehmema sõidu huvides sai sõidetud madala rõhuga, Lätis viskas rehvi lõpuks maha ja selgus et servad on nii pehmed, et ei saa tagasi panna)
Lauri BMW 750i '96 (VIN DG23934)