2. leht 2-st

Re: 3.0 d otsime mootrist kõlksu

Postitatud: 07.09.2009 15:29 30
Postitas leits
ise ka 530d omanik. Mis ajal see "õige aeg" on nende minema viskamiseks?

Re: 3.0 d otsime mootrist kõlksu

Postitatud: 07.09.2009 17:17 27
Postitas TiitR
leits kirjutas:ise ka 530d omanik. Mis ajal see "õige aeg" on nende minema viskamiseks?
Raido, vaheta ära see kolle. Um-s riiulis vist ca. 6K vs. hiljem kap. remont ca. 20K :cool:

Re: 3.0 d otsime mootrist kõlksu

Postitatud: 07.09.2009 18:53 35
Postitas leits
Tüüpviga tüüpvea otsa tundub BMW'l ainult olema :D
Nohjah, eks siis midagi tuleb ette võtta. Kehva ka, kui need asjapulgad hakkavad sealt ära pudenema vms.
Läbisõit ka päris korralik juba. 2003a ja 254k. Mis ajast seda uuemat kollet (modifitseeritud) panema hakati? Mul pea üks viimased 530d mis välja roomas sellest tehasest ehk on õnn,et ei peagi vahetama? Kuid ilmselt ei :D?

Re: 3.0 d otsime mootrist kõlksu

Postitatud: 28.01.2010 21:26 57
Postitas toom
Niisiis manuaalimehed, polegi see värk mureta. Hakkasin eelsüüteküünlaid vahetama ja oh imet kolle küljest paistsid noodsamad klapid.

Re: 3.0 d otsime mootrist kõlksu

Postitatud: 14.09.2010 21:42 24
Postitas funkiller
Väike pildike minu avastustest ka.Tuleb tõdeda,et ostes 142kw isendi on üks esimestest tõõdest siibrite eemaldamine.Seda tehes on ka hea küünlad üle vaadata ja starter maha võtta ning puhastada.
Pilt
Pilt

Re: 3.0 d otsime mootrist kõlksu

Postitatud: 15.09.2010 09:11 43
Postitas Jan320
Kas näen valesti või on 1klapp kadunud,kas kukkus mootorisse.

Re: 3.0 d otsime mootrist kõlksu

Postitatud: 15.09.2010 13:00 46
Postitas funkiller
Üks siiber on tõepoolsest kadunud,kuid mingeid probleeme ega helisid hetkel ei ole :lol:

Re: 3.0 d otsime mootrist kõlksu

Postitatud: 17.09.2010 22:05 30
Postitas Jarlo
Siin ka pöördklappidega mootori omanikele üks väike artikkel... võibolla tekitab mõtteid http://www.pmwltd.co.uk/swirl_flaps.pdf

Re: 3.0 d otsime mootrist kõlksu

Postitatud: 18.09.2010 09:37 02
Postitas Jaanus_V
Võib küll olla loll küsimus aga siin on nii palju keerulist juttu, et minu pea seda ei võta. Saan ma õieti aru, et need klapid tekkisid sinna alles antud aastatest (viimases artiklis need kasti sees ära ka toodud). 1999 lõpu 530d neid klappe pole?

Re: 3.0 d otsime mootrist kõlksu

Postitatud: 18.09.2010 10:43 52
Postitas Maximaator
Kui ei eksi siis need klapid tulid 142kw mootoriga. 135kw mootoril neid klappe ei ole.

Re: 3.0 d otsime mootrist kõlksu

Postitatud: 18.09.2010 12:11 18
Postitas vunts121
:shock: No siis on igatahes minu suksule uuem mootor pandud või uuem sisselase! :D :D

Re: 3.0 d otsime mootrist kõlksu

Postitatud: 18.09.2010 22:02 29
Postitas Jarlo
on ka 135kw mootoril need klapid olemas, täpsemalt aitab alati kindlaks teha nt http://bmwfans.info

Re: 3.0 d otsime mootrist kõlksu

Postitatud: 18.09.2010 23:03 29
Postitas Jaanus_V
Jarlo kirjutas:on ka 135kw mootoril need klapid olemas, täpsemalt aitab alati kindlaks teha nt http://bmwfans.info
Anna andeks aga mina, kui alles uus sel alal ei oska kuidagi neid sealt üles leida :( Auto on siis 530d 99/07.

Re: 3.0 d otsime mootrist kõlksu

Postitatud: 18.09.2010 23:58 44
Postitas Jaanus_V
Kuno_T kirjutas:Nii palju pean eelnevat juttu korrigeerima, et E39-l näitab realoem, et
käsikastiga neid ei ole,
automaadiga pandi alates 03/2000.

Seda ma tahtsingi kuulda! :D Tänud!

Re: 3.0 d otsime mootrist kõlksu

Postitatud: 19.09.2010 10:00 48
Postitas olkapolka
Mul auto 04.1999a. automaat kotiga ja pole neid klappe,mitte jälgegi.Ise nägin :roll: .

Re: 3.0 d otsime mootrist kõlksu

Postitatud: 19.10.2010 19:18 11
Postitas uims
Ok, siin on tõesti sisselaskekollektoristest juttu, kuid mina seda kõlksu teemat ei osanud otsida. Võimalik, et asi minus...( Keegi indrek_m pani minu algatatud teema lukku).
Ütlen ausalt et see võiks olla üleval kusagil esilehel umbes nii:
KUI OSTAD 2001-2005 diiselmootoriga bmw, SIIS EEMALDA ESIMESE ASJANA SISSELASKEKOLLEKTORI KLAPID!!!
Võid säästa umbes 50 kilo. See teema on oluliselt laiem ja puudutab m47tud20, m57tud25, m57tud30 mootoreid. Ma oleksin olnud väga tänulik kui keegi oleks mind enne hoiatanud nende klappide suhtes

Re: 3.0 d otsime mootrist kõlksu

Postitatud: 29.01.2011 15:38 28
Postitas MartenL
Kas 330 150kw on kehvade pöördklappide probleem?

Üks näide
http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?m ... g=11&fg=40

Seda flap-Control varianti ei paku, kuid näitab konkreetse auto vin-koodi järgi millegipärast nii INTAKE MANIFOLD-AGR - VACUUM-CONTROLLED kui ka INTAKE MANIFOLD-AGR-ELECTRIC. CONTROLLED süsteemi. Kui kumbki nendes kõnealuseid klappe ei sisalda, siis on ok ning 2 erineva sisselaske pakkumine võib jääda minu jaoks lahtiseks ;)

Re: 3.0 d otsime mootrist kõlksu

Postitatud: 29.01.2011 17:12 10
Postitas MartenL
Tänud,

pilt selge.

Re: 3.0 d otsime mootrist kõlksu

Postitatud: 26.03.2011 23:02 43
Postitas kenno173
Ise võtsin klapid välja koos võllidega ja puurisin augud suuremaks (miski 5 mm vist) pikad needid läbi ja neetisin kinni ja peaks väga väga hea olema. Kuigi klapid tundusid väga heas korras olevat. piix dynoga sai kohe aru küll et väike mineku vahe tekkis madalamatel pööretel. Muidu möötori tööd ei mõjutanud.

Re: 3.0 d otsime mootrist kõlksu

Postitatud: 31.03.2011 12:13 04
Postitas propeller
Vahetades enda 530d 2001 manuaalil eelsuutekuunlaid ei leidnud eest neid kurjasid klappe.Saan nüüd rahulikult edasi sõita :roll:

propeller

Re: 3.0 d otsime mootrist kõlksu

Postitatud: 21.07.2012 20:21 28
Postitas AZL
autoks 730d 142kw 2001 a plaan pöördklappe eemdalda , kuid jäi segaseks asi et kuidas seda teha http://www.pmwltd.co.uk/swirl_flaps.pdf sellel lingil nagu on mingi spets augu täide mis pannakse sinna kui pöördsiiber ära võtta , kas saab ka kuidagi muud moodi selle ära teha et näiteks se klapp ainult ära võtta , hea oleks kui kellelgi pildi materjaali leidub eemaldatud klappidega kollest

Re: 3.0 d otsime mootrist kõlksu

Postitatud: 21.07.2012 21:44 03
Postitas redline
Mina kasutan augu täiteks jämedaid plekikruvisid(oli vist 5mm), kahjuks pilti ei teinud, aga paar nädalat tagasi sai ühel 330 välja võetud ja ühel 530 mootor remonditud ja ka sealt ülejäänud välja võetud ;)

Re: 3.0 d otsime mootrist kõlksu

Postitatud: 22.07.2012 22:46 20
Postitas AZL
võtsin lahti ja üks siiber oli kadunud juba ei tea küll kuhu kuna mootor käib ilusti ,ei tea kas on varianti et läbi mootori käinud juba ,ise ei tahaks nagu väga uskuda puudu oli siis 4 janda silindri oma , võtsin teised ka ära kõik ja siibri aukudesse tihendiga 4,5 sed katuse kruvid ja väga hea. vaatasin et eelmisel lehel selles teemas pildid ja seal täpselt sama moodi 4 jandal silindril üks siiber puudu ??? võib se siiber sisselaskesse kinni jääda ja istuda seal juba ammu mul? . tundus nagu et lahti pold seda enne võetud kuna siibri alumine osa oli alles ja katki oli läinud alumise kruvi kohast täpselt, väga kahtlane igatahes aga mootor vähemalt käib ja anomaaliaid pole esinenud

Re: 3.0 d otsime mootrist kõlksu

Postitatud: 23.07.2012 01:14 13
Postitas kenno173
Võib olla kukil plokikaane sisselaske kanalis või vaatasid sealt ka ikka üle? Kui mootor käib siis võibolla nii läbi käinud et pole miskit suurt kahju teinud samas oleks turbo labade vahele küll kinni pidanud jääma.

Re: 3.0 d otsime mootrist kõlksu

Postitatud: 23.07.2012 01:31 44
Postitas AZL
kenno173 kirjutas:Võib olla kukil plokikaane sisselaske kanalis või vaatasid sealt ka ikka üle? Kui mootor käib siis võibolla nii läbi käinud et pole miskit suurt kahju teinud samas oleks turbo labade vahele küll kinni pidanud jääma.

sisselaske ava kaanes sai üle vaadatud torgitud jne , tundus et pole seal kedagi kuigi se keerab nii et täpselt einäe , turbo toimib auto ei suitse ja kõik nagu korras peab ilmselt lootma et keegi on kunagi ilmselt moto remondi ära teinud või turbo vahetatud kui mootorist ilma midagi lõhkumata läbi käis se siiber( mida ise ei tahaks uskuda)

Re: 3.0 d otsime mootrist kõlksu

Postitatud: 23.07.2012 07:48 31
Postitas redline
Olen päris mitut autot näinud, kus siiber läbi käinud, aga mootor käib ilusti. Lisaks olen sellist mootorit lahti võtnud mis lonkas, aga juba kunagi oli üks siiber kaduma läinud ja kolvi pealt oli näha, et mitte asjasse puutuvas silindris kunagi midagi läbi käinud, lonkaval silindril oli värskelt käinud ja sealt ilusti aru saada.

Nende siibrite on veel see lugu ka, et näiteks 5 sil siiber läheb 6 silindrisse. Viimasel masinal olid 5 ja 6 silinder mõlemad kahjustatud kuigi 6 silindri siiber oli terve.
Alati tasub kollektorit natuke raputada/koputada, mul päris mitu korda tulnud igast juppe seest välja.

Re: 3.0 d otsime mootrist kõlksu

Postitatud: 23.07.2012 11:55 30
Postitas AZL
see siiber tundub küll piisavalt suur et peaks kohe klapi kõveraks lööma ,väga kahtlane et se siiber motost nii läbi käib et mitte midgi ei juhtu kuigi enda autol tundub et on nii läinud , teoorias peaks selle silindri surved olema madalamad sel juhul kui klapp natukene haiget saanud aga mitte nii palju et veel koliseks ise kardan rohkem et mingi aeg võib klapp katki minna ja siis jupid taga aga ei tahaks kaant paljalt kahtluse pärast hakata maha võttma, samuti ei taha hästi aru saada kuidas 4 janda silindri siiber võiks kuuendasse sattuda ? õnneks nüüd teised siibrid eemaldatud ja natukenegi julgem sõita

Re: 3.0 d otsime mootrist kõlksu

Postitatud: 23.08.2012 14:43 05
Postitas carl005
Enne eemaldamist küsiks siis üle et kellelgi peale klappide eemaldamist mootori töös midagi muutunud ka ? küttekulu suurenenud või minek muutunud? Sai ka alles 142kw soetatud ja kohe esimesena siis kakuks need klapid ära :)

Re: 3.0 d otsime mootrist kõlksu

Postitatud: 23.08.2012 18:25 59
Postitas Jaanus_V
Lasin need ka välja võtta, kui auto oli vist nädala käes olnud. Niiet ei oska öelda, mis ta enne oli aga midagi halvemaks küll pole läinud.

Re: 3.0 d otsime mootrist kõlksu

Postitatud: 05.10.2012 23:47 11
Postitas uims
AZL kirjutas:autoks 730d 142kw 2001 a plaan pöördklappe eemdalda , kuid jäi segaseks asi et kuidas seda teha http://www.pmwltd.co.uk/swirl_flaps.pdf sellel lingil nagu on mingi spets augu täide mis pannakse sinna kui pöördsiiber ära võtta , kas saab ka kuidagi muud moodi selle ära teha et näiteks se klapp ainult ära võtta , hea oleks kui kellelgi pildi materjaali leidub eemaldatud klappidega kollest
Augud täitsin selle õpetuse järgi http://forums.5series.net/diy-do-yourse ... ine-70452/" onclick="window.open(this.href);return false; . Ostsin sarnased 5mm kruvid ja lõikasin ketaslõikuriga parajaks ja bauofist sain täpselt sama liimi (Casco Fix-it -talub temperatuuri -40 kuni +100C) .Lasin ühe öö kuivada ja kollektor koos uute tihenditega peale tagasi.

EGR klapp oli ikka paksult õli ja tahma täis. St enne kollektori maha võtmist oleks hea endale EGR puhastusvahend valmis muretseda.
carl005 kirjutas:Enne eemaldamist küsiks siis üle et kellelgi peale klappide eemaldamist mootori töös midagi muutunud ka ? küttekulu suurenenud või minek muutunud? Sai ka alles 142kw soetatud ja kohe esimesena siis kakuks need klapid ära :)
Kahe 318d põhjal võin öelda et ei saa aru et midagi oleks muutunud.

318d ja 320d viide http://www.bimmerforums.co.uk/forum/f91 ... nt-t15571/" onclick="window.open(this.href);return false; (need inglise foorumid tahavad vahel sisse logimist)