Ei oska kindlalt väita, aga arvan küll, et ega see selliseks sõitmiseks mõeldud pole. 1-2-3 pole käigud vaid n.ö. režiimid ehk 2 ei tähenda 2-st käiku vaid käike 1 kuni 2. Seega pole kindel, et tõmmates kangi asendist 1 asendisse 2, läheb sul sisse 2.käik. Seega kasti tervise huvides ära parem katseta.-Klen- kirjutas:Ok, see arusaadav, suured tänud,
aga kuidas on vahetamisega, kas ainult siis kui seisab ja pidur peal, või võib täisgaasiga üles laduda 1-2-3-D ja pidurdada D-3-2-1 nagu mõne tronicuga või saadan niiviisi käimari puhkusele?
Kuidas sõita automaadiga õigesti, ka talvel?
See on loodud inimestele, kellele see automaatne käiguvahetus absoluutselt ei meeldi, näiteks nagu minaRando535 kirjutas:aga sellel manuaali osal peab ju mingi point ka olema-vaevalt et insenerid selle ilupärast sinna lisasid

On ka alternatiiv.
Kahe minu poolt katsetatud variaatorkasti käitumine on jäänud passiivse liiklemise puhul väga sujuvaks ja ka kickdowni puhul ei muutunud märgatavalt nurgelisemaks. Paraku, aga ei talu sellist tüüpi kast suurt momenti just eriti kaua.
kusjuures see möödasõidul gaasipedali tunnetamine on paras keemia. igakord ei taha, et auto käikudega rapsima hakkab. möödasõidul vajutad rohkem küll, kuid kuna mootoril täitvõimsust ei lasta kasutada, siis on ka tunne, et midagi jääb puudu. selles suhtes manuaal parem küll. aga automaat mugavam.
Räägi tõtt või vähemalt ära valeta.;
E34 94a. 2,5 TDSA Touring
E34 94a. 2,5 TDSA Touring
automaadiga möödasõitmisel (üle 100kmh) võiks kõigepealt natuke gaasi juurde anda ja kickdowni aktiveerida alles selleks hetkeks kui tee möödaminekuks vaba on. niiviisi saab kõige etemalt mööda imho.
alla 90kmh möödasõitu alustades tundub parem kui kohe kickdown aktiveerida.
alla 90kmh möödasõitu alustades tundub parem kui kohe kickdown aktiveerida.
E30 325iX '86 (müüdud) || E53 X5 4.6is '02 (müüdud) ||
E30 M3 '88 || E39 530d M-Technik || E60 550iA '06 ||
E30 M3 '88 || E39 530d M-Technik || E60 550iA '06 ||
Mina kasutan möödasõidul järgmist varianti: 1. Annan gaasi juurde ja jõuan eesliikuva autoga kohakuti, käik on sama mis möödasõidu algul. 2. Teise auto kõrval olles vajutan gaasi peaaegu põhja, käik vahetub üks või kaks astet alla, mootor teeb u. 3000- 5000 pööret. 3. möödun autost ja lasen gaasi aeglaselt üles, mootori normaalsed pöörded ,1500 - 2000, taastuvad. Kui enne möödasõitu juba "kikkdaunida" , siis on möödasõidu hetkel vastatssuunas pöörded juba "magusast "alast üle ja peab käiguvahetuseks gaasiga mängima hakkama. Jutt käib turbodiisli kohta.
Nagu juba mainitud, keemiat kui palju. Tihti on jah võimalus ju kiirendada ühe käiguga ehk piiratud gaasivajutusega.
See, et autoga kohakuti olles hakata alles kikkdaunima on suht imelik. Tegevust võib võrrelda manuaali käitumismalliga: Vähegi kogenud, olukordi lugeda oskav ja keskendunud juht ei vaheta möödasõidu ajal enam käiku alla. Kes vähegi austab kiireid ja puhtaid möödasõite, siis see juht jätab möödasõiduks - vajaliku info kogumise, õige käigu valiku ja võimalikult suure kiiruse erinevuse saavutamise eesoleva sõitjaga kõik möödasõidule eelnevasse faasi.
OT Sellest möödasõidu ja distantsi hoidmise teemast võiks üldse kujundada väga pika diskussiooni, sest Eestis on nõme komme seista pikka aega enne möödasõidu sooritamist eelsõitva auto tagumikus.
Selline tegevus:
1. pärsib juhi vaatevälja (kui eelsõitvaks masinaks on näiteks rekka) ehk info kogumist.
2. pikendab möödasõite.
Kõik see kokku pidurdab tugevalt üldist liiklusvoolu ning sellised kobarad tekitavad enamasti märgatava hulga surmakutsareid.
Isiklikult ei mäleta, et autokoolis õppesõidu ajal möödasõidu teemat üldse puudutati. Seega ei ole vist ka mõtet imestada Tartu mnt.-l tekkivate lambakarjade üle. Enamasti ei ole sellise käitumise põhjustaja masina madal jõudlus, vaid kehv tihend.
See, et autoga kohakuti olles hakata alles kikkdaunima on suht imelik. Tegevust võib võrrelda manuaali käitumismalliga: Vähegi kogenud, olukordi lugeda oskav ja keskendunud juht ei vaheta möödasõidu ajal enam käiku alla. Kes vähegi austab kiireid ja puhtaid möödasõite, siis see juht jätab möödasõiduks - vajaliku info kogumise, õige käigu valiku ja võimalikult suure kiiruse erinevuse saavutamise eesoleva sõitjaga kõik möödasõidule eelnevasse faasi.
OT Sellest möödasõidu ja distantsi hoidmise teemast võiks üldse kujundada väga pika diskussiooni, sest Eestis on nõme komme seista pikka aega enne möödasõidu sooritamist eelsõitva auto tagumikus.
Selline tegevus:
1. pärsib juhi vaatevälja (kui eelsõitvaks masinaks on näiteks rekka) ehk info kogumist.
2. pikendab möödasõite.
Kõik see kokku pidurdab tugevalt üldist liiklusvoolu ning sellised kobarad tekitavad enamasti märgatava hulga surmakutsareid.
Isiklikult ei mäleta, et autokoolis õppesõidu ajal möödasõidu teemat üldse puudutati. Seega ei ole vist ka mõtet imestada Tartu mnt.-l tekkivate lambakarjade üle. Enamasti ei ole sellise käitumise põhjustaja masina madal jõudlus, vaid kehv tihend.
- IvoM
- Huviline
- Postitusi: 48
- Liitunud: 05.04.2006 21:05 27
- Peamine sõiduk: BMW G20 320d Xdrive M sport 2019a.
mina isiklikult pooldan kiireid möödasõite kui neid peaks tarvis olema. Kickdowni tekitan juba kiirendusega ja gaasi hakkan maha laskma kui olen möödasõidetavast autost möödunud. Punnitamisi ei poolda, see on ohtlik nii möödasõitjale kui ka möödasõidetavale
G20 320d xdrive MSport '19
E38 725tds '96
E30 318i '88
E38 725tds '96
E30 318i '88
-
- Huviline
- Postitusi: 46
- Liitunud: 25.07.2007 21:10 59
- Asukoht: Haapsalu
aga kui sõidad teise masina sabas ja ootad möödasõidu võimalust.raimo_r kirjutas:automaadiga möödasõitmisel (üle 100kmh) võiks kõigepealt natuke gaasi juurde anda ja kickdowni aktiveerida alles selleks hetkeks kui tee möödaminekuks vaba on. niiviisi saab kõige etemalt mööda imho.
alla 90kmh möödasõitu alustades tundub parem kui kohe kickdown aktiveerida.
siis kickdowniga põrutad ju teisele tagant sisse.
S reziim ikka parem laseb masina pöörded üles ja kui tee vaba siis pole vaja gaasi põhja surudagi mööda minnes.
Pealegi mulle tunndub, et kickdown teeb natuke liiga kastile.
Muidu ei saanud arugi nagu aga kui ükspäev oma autos kaasreisiana
sõitsin tallinn-tartu-tallinn siis hakkas kastist lausa kahju

Kairi, mul oleks ka üks pikk lugu rääkida sellest, miks ei tohi dislal manuaalkastiga käiku sisse jättaKairi kirjutas: Mul oleks sulle üks tore ja pikk lugu rääkida sellest, miks oleks kasulik ka käik sisse jätta

Aga see selleks...
Aga ikkagi (toetades Veiko arvamust) miks ei ole manuaalisõpradel isegi mõtet teha teemat a´la "millal ja kuidas vahetada käiku" ?
Läheme edasi
Enamik uutest autodest on seotud keskonnasaaste normidega
Ehk siis automaatika on viidud sellise optimaalse tasemeni, mis ei saastaks õhku kui omanik ei oska autoga(mootoriga, kastiga )ringi käia
Eeldab see seda, et auto sõidutab sind, mitte et sina sõidad autoga
Minule isiklikult see variant ei sobi, seda enam, et pea 100% olen kindel et tunnetan paremini mootori ja auto tahtmised(G-punktid) ära, kui seda teevad andurid...

Siis juba parem taksoga sõita, kui oma pead vaevata, kuidas peaks sõitma...
Järelikult on automaatkastiga auto isiklik taksotruumu kirjutas:Siis juba parem taksoga sõita, kui oma pead vaevata, kuidas peaks sõitma...

(Mina ei harrasta automaadiga sõites mingeid erilisi mõttetegevusi, kas ja millal ma peaks sekkuma kasti töösse. Vastavalt vajadusele ja olukorrale kiirendus ja pidurdus, küll kast teeb ise oma töö - selleks ta ongi ju automaat! Erilisi pretentsioone mul oma auto käigukastile pole. (korra oli, kui mehed unustasid ühendada kickdowni juhtme ja ma pidin linna ja tagasi ilma kickdownita sõitma - see oli tõeline piin! ))
Kui olete automaatkastiga auto ostnud, hoidke oma ajurakke muudeks teemadeks ja puhake käiguvahetusest - võtke sõidu ajal üks kohvi näiteks

miks siis ei tohi dislal käiku sisse jättatruumu kirjutas:Kairi, mul oleks ka üks pikk lugu rääkida sellest, miks ei tohi dislal manuaalkastiga käiku sisse jättaKairi kirjutas: Mul oleks sulle üks tore ja pikk lugu rääkida sellest, miks oleks kasulik ka käik sisse jätta
Aga see selleks...
Aga ikkagi (toetades Veiko arvamust) miks ei ole manuaalisõpradel isegi mõtet teha teemat a´la "millal ja kuidas vahetada käiku" ?
Läheme edasi
Enamik uutest autodest on seotud keskonnasaaste normidega
Ehk siis automaatika on viidud sellise optimaalse tasemeni, mis ei saastaks õhku kui omanik ei oska autoga(mootoriga, kastiga )ringi käia
Eeldab see seda, et auto sõidutab sind, mitte et sina sõidad autoga
Minule isiklikult see variant ei sobi, seda enam, et pea 100% olen kindel et tunnetan paremini mootori ja auto tahtmised(G-punktid) ära, kui seda teevad andurid...![]()
Siis juba parem taksoga sõita, kui oma pead vaevata, kuidas peaks sõitma...


...jätkaks teemat.
Talv, peaaegu
Esimese libedusega proovisin natuke kätt harjutada (ega E32 pole vist kõike õigem masin selleks
), automaat rapsis nii jaa naa
Sain aru, et ega talvel kuskile rajale minna pole vist asja..
Kuidas kommenteerite teie talvemõnusid vs. automaatkast?
Talv, peaaegu

Esimese libedusega proovisin natuke kätt harjutada (ega E32 pole vist kõike õigem masin selleks


Sain aru, et ega talvel kuskile rajale minna pole vist asja..
Kuidas kommenteerite teie talvemõnusid vs. automaatkast?
Räägi tõtt või vähemalt ära valeta.;
E34 94a. 2,5 TDSA Touring
E34 94a. 2,5 TDSA Touring
Esimene kord oma 5-käigulise automaadiga maanteel olles oli ikka väga raske möödasõitu teha tavalise Drive-ga, ilma kickdownita oli võimatu kellestki mööda saada, ja siis tuli kah ikka mingi sekundiline viivitus sisse enne kui kast mõikas, mida ma temast tahanRagnar kirjutas:S reziim ikka parem laseb masina pöörded üles ja kui tee vaba siis pole vaja gaasi põhja surudagi mööda minnes.
Pealegi mulle tunndub, et kickdown teeb natuke liiga kastile.

Peale seda kasutan alati maanteel möödasõiduks S-režiimi. Kui näen, et hakkab tekkima võimalus möödasõiduks, lükkan S-i sisse. Tänu sellele vahetab kast 5 pealt alla 4 peale, auto kiirus ei muutu. Ja kui tee on vaba, siis pole muud kui gaasi, tänu S-ile on pöörded kõrgel ning vajutab ilusti ilma kickdownita istmesse. Ja ongi möödasõit tehtud, peale mida S välja, ja 5-s läheb sisse, ning kiirushoidja püüab taas õige kiiruse kinni ja hoiab seda. Lausa lust ja lillepidu on V8-ga maanteel lennata

http://www.ristle.ee" onclick="window.open(this.href);return false;
- TarmoV12
- Klubiliige - admin
- Postitusi: 2423
- Liitunud: 27.12.2006 22:15 52
- Peamine sõiduk: BMW X5 4.8i
- Asukoht: Tallinn
ma olen ka maanteel hakanud rohkem S-i kasutama, kui vaja kiiremat möödasõitu.. lihtsalt gaasi põhja tallates läheb ikka mõni hetk aega, kuni kast aru saab, mida temast tahetakse.. minu seitsmesel peaks olema veel see nn iseõppiv kast, mis linna vahel rahulikult sõites jääb veel uimasemaks, kui ta muidu ongi.. ja autole ei viitsi resetti ka kogu aeg teha
või kihutada nagu pöörane kogu aeg, et kast ergas püsiks
siin tulebki S appi - vahetult enne möödasõitu S-i peale, toimub käiguvahetus, pöörded on möödasõidu algul kõrgemal ja suurem moment kohe saadaval ning möödasõit toimub ikka vähe kiiremini


siin tulebki S appi - vahetult enne möödasõitu S-i peale, toimub käiguvahetus, pöörded on möödasõidu algul kõrgemal ja suurem moment kohe saadaval ning möödasõit toimub ikka vähe kiiremini

V8
ilma kickdownita saab väga edukalt sõita... ei ole mingit piina... lihtsalt kast ei vaheta käiku alla kohe kui sa lappatsi põhja vajutad...kaupo_s kirjutas:korra oli, kui mehed unustasid ühendada kickdowni juhtme ja ma pidin linna ja tagasi ilma kickdownita sõitma - see oli tõeline piin! ))
sellest kickdownist võiks keegi rohkem rääkida.
et mis juhe ja mis toimub![]()
sellest ma saan aru gaaspõhja-kickdown.
kre kirjutas:Samas kuidas mõjub automaat kastile see kui talvel nn.Hullates auto hakkab D asendis liikuma tagurpidi?
Sama huvi siin, ja mitte ainult lumel vaid ka mis juhtub siis, kui kuival asfaldil ja D sees tagurpidi libisemisesse läheb. Huvitab just vanemate kastide puhul, kas annavad saba???
57873846 ja 56384061
-
- Huviline
- Postitusi: 423
- Liitunud: 01.08.2007 23:06 57
- Peamine sõiduk: 320D
- Telefon: 5011217
- Asukoht: Pirita
tuttava-tuttaval juhtus X5 sedasi. D oli sees viskas pe**e ära ja läks tagurpidi libisemisse. kast läks p...-Klen- kirjutas:kre kirjutas:Samas kuidas mõjub automaat kastile see kui talvel nn.Hullates auto hakkab D asendis liikuma tagurpidi?
Sama huvi siin, ja mitte ainult lumel vaid ka mis juhtub siis, kui kuival asfaldil ja D sees tagurpidi libisemisesse läheb. Huvitab just vanemate kastide puhul, kas annavad saba???

mul suretab moto välja, kui auto d peal tagurpidi liikuma hakkab.-Klen- kirjutas:kre kirjutas:Samas kuidas mõjub automaat kastile see kui talvel nn.Hullates auto hakkab D asendis liikuma tagurpidi?
Sama huvi siin, ja mitte ainult lumel vaid ka mis juhtub siis, kui kuival asfaldil ja D sees tagurpidi libisemisesse läheb. Huvitab just vanemate kastide puhul, kas annavad saba???