22. leht 710-st

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 20.12.2010 20:10 21
Postitas Chris_P
Maarekk kirjutas:
LilengineBmw kirjutas:Tere, palun seletage rumalale kuidas jahutus radikat vahetada.
KAs miinus kraadides õues tohib seda teha jne?
Tänan :oops:
iseenesest midagi rasket pole - tuulekoda küljest, lõdvikud küljest (päris ohtralt tuleb jahutusvedelikku välja ja maha nagu ei tohiks seda lasta :D), E36l tuli see radikas välja mäletamist mööda lihtsalt ülesse tõstes, kui kõik plastikust nagad (vaata, et ära ei lõhu) olid välja tõmmatud ja voolikud küljest keeratud. Ja külmaga võid vahetada küll, aga jah iseasi kui mugav see on ja teiseks kemikaalid peaksid vastavasse kohta toimetama. Uus radikas asemele, samamoodi kõik kinni nagu enne oli ja siis hakkab see raskem osa pihta - juurde valamine ja õhutamine ning viimase kohta on foorumis päris palju räägitud

Suur tänu vastuse eest:)
Radika mahlad vist juba paari nädala jooksul välja voolanud, keskel vaatab vastu auk :o
Paar olulist küsimust veel.

Sai uus(kasutatud) radikas ostetu, aga paisupaaki vaadates on põhjas näha mingit halli kergelt paksu ollust.
Mis see olla võiks,mis selle mitte eemaldamisel kaasneda võib ning kuidas ja millega radikas seest puhtaks saada kodu tingimustes(Garaaži ei oma, olemas kõige tavalisemad tööriistad).

Tänud :)

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 20.12.2010 21:09 34
Postitas karmo
kui m40 motol hammasrihm valesti peal,kas võivad soojast peast tühikäigupöörded tõusta nii 1300rpm ja segu lahjaks minna?

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 20.12.2010 22:21 06
Postitas leko
Risto88 kirjutas:Kui makk kõvemaks keerata (tuntavalt kõvemaks), siis hakkab makk kakkuma üsna tihti( pilt kaob ära ja muusika jääb vait) Kuhu on koer maetud?
Võibolla võim ei võimenda kõlle ära?

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 20.12.2010 23:23 03
Postitas yllar21
leko kirjutas:
Risto88 kirjutas:Kui makk kõvemaks keerata (tuntavalt kõvemaks), siis hakkab makk kakkuma üsna tihti( pilt kaob ära ja muusika jääb vait) Kuhu on koer maetud?
Võibolla võim ei võimenda kõlle ära?
Sellist asja ei eksisteeri, et ei võimenda ära. :D
Võimalus on võimendi üle koormata ainult kasutades lubatust madalama takistusega kõlareid. See mis kõlar ja kui suur selle võimsustaluvus on, ei määra võimendile midagi. :)

Oli ka üks selline autoraadio, millel täpselt sama viga. Viga peitus raadios endas, aga ei välista et isepaigaldatud raadiol on kuskil halb ühendus, ehk ei saa vajalikku ampraaži kätte.

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 20.12.2010 23:49 45
Postitas keeRISTOrm
yllar21 kirjutas:See mis kõlar ja kui suur selle võimsustaluvus on, ei määra võimendile midagi. :)
Määrab ikka küll. Väga edukalt saab võimendid "valjemalt kuulamisega" protect reziimi või nö klippima, isegi kui võimendi ja elemendi takistused sobivad ning võimendi saab voolu läbi korraliku kaabli korralikult akult.

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 21.12.2010 00:47 40
Postitas Risto88
Makk on originaal business cd.

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 21.12.2010 00:58 28
Postitas Steven89
Kuidas sumpa laagrit vahetada?

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 21.12.2010 01:20 09
Postitas yllar21
keeRISTOrm kirjutas:
yllar21 kirjutas:See mis kõlar ja kui suur selle võimsustaluvus on, ei määra võimendile midagi. :)
Määrab ikka küll. Väga edukalt saab võimendid "valjemalt kuulamisega" protect reziimi või nö klippima,
See ei ole seotud sellega, kui kõlar on võimendist võimsam. Võimendi klippimine on seotud eelkõige ülevõimendusega, kus lihtsalt öeldes sissetulevast sinusoidsignaalist saadakse tulemuseks lõigatud tippudega signaal. Normaalne võimendi klippima ei lähe, kui sisendsignaaliks on korralikult masterdatud heli ja sisendsingaali pinge ei ületa palju võimendi lubatud sisendi pingest. Ebanormaalne ja ka suhteliselt tavaliseks on saanud võimendid, millel ei saa atenuaatori nuppu üle oma viimase veerandi keerata normaalse heli puhul ilma sisendsignaalis signaalikompressorit kasutamata. See, kui võimendil hakkavad suurematel valjusustel põlema klippimistulukesed ainult tahaühendatud valjuhäälditega, siis see on pigem parematel võimenditel Hard Limiter funktsioon, mis on mõeldud tõesti mingil määral nõrgema valjuhääldi kaitsmiseks. Klippimise tule näitamiseks võrreldakse sisend ja võimendi lõppudelt tulevat signaali, limitteri puhul kõlari mähist läbinud signaali erinevust algsest signaalist.

Kui kasutatav kõlar on võimsustaluvuselt suurem kui võimendi ja võimendi teeb põhjas "sitta" heli, teeb see sama heli ka mitu korda võimsama kõlari puhul. See kui kõlar on ainult suurema võimsustaluvusega ei saa kuidagimoodi esitatava heli kvaliteeti rikkuda ja "ära toitmise" juttu ei saa tõsiselt võtta.
Ehk sai asja selgemaks tehtud. :)
Steven89 kirjutas:Kuidas sumpa laagrit vahetada?
Mõtled summuti sukka? Käiad vanal sukal ümbert keevituse maha, märgid umbkaudse eelmise suka asukoha ära ja keevitad uue suka vahele.

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 21.12.2010 07:39 10
Postitas keeRISTOrm
yllar21 kirjutas:See, kui võimendil hakkavad suurematel valjusustel põlema klippimistulukesed ainult tahaühendatud valjuhäälditega, siis see on pigem parematel võimenditel Hard Limiter funktsioon, mis on mõeldud tõesti mingil määral nõrgema valjuhääldi kaitsmiseks. Klippimise tule näitamiseks võrreldakse sisend ja võimendi lõppudelt tulevat signaali, limitteri puhul kõlari mähist läbinud signaali erinevust algsest signaalist.
Seda ma mõtlesingi, ehk siis valjuhääldi mõjutab võimendi tööd.

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 28.12.2010 15:55 33
Postitas recall
Proovisin originaal makki toas tööle saada, ühendasin juhtmed ära, aga raadio viskab ette kirja "disabled" natukene googeldades leidsin et see tuleb arvatavasti ibus'i ühenduse/selle puudumise pärast..
Oskab keegi öelda kuidas sellest probleemist jagu saada?

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 28.12.2010 20:14 21
Postitas joffe
"Originaal..."- aimad sa ka, palju originaale ja paljude autode pealt võib olla? :|

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 28.12.2010 20:40 45
Postitas recall
joffe kirjutas:"Originaal..."- aimad sa ka, palju originaale ja paljude autode pealt võib olla? :|
Eeldasin, et ibus ühendus põhimõte on tehase raadiotel sama, seega ei pidand oluliseks seda märkida..
Aga tegemist siis BMW reverse makiga 1999a 316 pealt..

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 30.12.2010 17:29 14
Postitas onuwoody
Küsimus spritmonitor.de kasutajatele:
Euro tulekuga peaks uue konto tegema, et summad reaalsed jääks? Varem ju kroonides, nüüd euro peale ümber vahetades läheks summad ulmelisteks.
Kuidagi harjumuseks saanud keskmise kütusekulu ja kulutuste jälgimine.

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 30.12.2010 17:51 28
Postitas topfuel
Saad ju muuta seal ise neid tankimisi. Arvuta ümber ja korras. Paar päeva võid kannatada ka veel äkki on nii targad ja muudavad ise ära

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 30.12.2010 20:37 56
Postitas Optimus
Kus asub e34 525 125kw 1990a. väntvõlli andur ja raske teda vahetada on?

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 31.12.2010 14:18 10
Postitas keeRISTOrm
Mitmed on rääkinud, et E34 525tds'ile ei saa blow off klappi panna või tulemus ei tule nö õige.
Praegu vaatasin youtube'is videosid ja diislitele on ikka korralikult neid BOV'e peale pandud, küll aga ei leidnud just BMW'l ühtegi. VW ja sugulaste TDI klappimine tundub päris popp. Oskab keegi rääkida sellest midagi? Ei hakanud eraldi teemat tegema kuhugi...

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 31.12.2010 16:22 53
Postitas onuwoody
onuwoody kirjutas:Küsimus spritmonitor.de kasutajatele:
Euro tulekuga peaks uue konto tegema, et summad reaalsed jääks? Varem ju kroonides, nüüd euro peale ümber vahetades läheks summad ulmelisteks.
Kuidagi harjumuseks saanud keskmise kütusekulu ja kulutuste jälgimine.
Ise küsin, ise vastan: change display units, EEK vahetada EUR vastu siis arvutab ise eurodeks.

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 31.12.2010 17:03 02
Postitas captjones1
millal tohib hakata rõngaste+udukatega pedereerima?

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 31.12.2010 17:08 32
Postitas leko
captjones1 kirjutas:millal tohib hakata rõngaste+udukatega pedereerima?
äkki siis kui tegemist ei ole tehases paigaldatud rõngastega? ilmselt siis vanematel mudelitel?

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 31.12.2010 17:11 41
Postitas captjones1
huh? küsimus oli MiLLal (seadus jõustub)
+ mis vahet on kas on tehases või custom work,
gabariidid on gabariidid?
--
checki oma PMe :)

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 03.01.2011 08:58 06
Postitas Optimus
Optimus kirjutas:Kus asub e34 525 125kw 1990a. väntvõlli andur ja raske teda vahetada on?
:?

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 04.01.2011 16:39 31
Postitas kuri sipsik
Optimus kirjutas:
Optimus kirjutas:Kus asub e34 525 125kw 1990a. väntvõlli andur ja raske teda vahetada on?
:?
Vahetamine lihtne ja asub väntvõlli hooratta küljel ( kindlasti tunned ära ) ;)

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 04.01.2011 18:43 32
Postitas Roland325
Kasutaks teemat ära ja küsiks kas E34-l saab alumisel õõtsal seda kerepoolset puksi eraldi vahetada? (tunnen ennast üpris võhikuna pukside teemal :oops: ) Mingi aeg sai kõik 4 ära vahetatud aga nüüd tundub, et juhipoolsel alumisel kerepoolsel puksil oleks nagu väike lõtk sees. Kõik ülejäänud väga tihedad.
Küsimus ka selleks, et seda alumist õõtsa on väga niru vahetada, kisu kõik eest laiali. Kui pääseks ainult kerepoolsega, oleks asi üpris lihtne.

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 04.01.2011 19:05 00
Postitas yllar21
Vahetatakse ka šarniire ja neid kerepoolseid pukse oli vist lai valik acar.ee lehel olemas. Hind erineb suurel määral tootjast.

Seda ma ei usu, et pääsed nüüd lammutamisest. :D Õõts tuleks korralikult tehes ikka alt ära võtta ja puks pressi all ära vahetada.

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 04.01.2011 19:46 53
Postitas Igor_K
yllar21 kirjutas:Vahetatakse ka šarniire
Kuidas ainult šarniiri vahetada? Või mõtled taastamist? :oops:

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 04.01.2011 20:20 14
Postitas yllar21
Neid väidetavalt taastatakse jah, aga ei kujuta ette mismoodi see taastamine käib, kui mitte vahetamisel teel?
Ma olen leidnud, et lihtsam ikka uued õõtsad osta, pikka iga eesti teedel ei ole ikka (olgu kas oem või natuke odavamad). :)

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 04.01.2011 21:10 46
Postitas metsaelanik
Ei hakanud uut teemat tegema, kuna küsimused on minu arust üsna "rumalad":

E34 kerega masinal oli enne peal M50B20 mootor, mis sai ära vahetatud (nüüd M50B25). Muu tehnika jäi sama. Kui ma difri tahaks ära vahetada (praegu on vist 3,46 ülekandega) aeglasema LSD vastu, kas pean midagi muud ka vahetama( nt kardaan, veovõllid)?? (miks mõnedel e34 mudelitel on kardaani ja käigukasti ühendus 78mm ja mõnedel 96mm poltide ringjoone diameetriga? Mis tüüpi LSD oleks kõige lihtsam sinna paigaldada?


Pärast mootori vahetust ei toimi enam temp.näidik- andur on korras, takistus oli enamvähem selline, nagu ta olema peab. Süüdet sisse keerates tõuseb alumise kriipsuni ja sealt enam ei liigu kuhugi. Oskab keegi öelda, kust viga otsida?
Mul tahokas on visr R4 mootori oma, maanteel näitab umbes 1500rpm, piiraja 4000 rpm juures.
Lisaks sellele on ka spidokas jupsima hakanud- ei näita korralikult vaid läägib. Kiirendades ei suurene kiirus sujuvalt, maanteel gaasi lahtilastes ka spidonäit ei muutu ning peatudes näitab umbes 20-30km/h ka siis, kui juba seisan.
Bensiini näidik ei tööta samuti väga hästi- näitab umbes veerand paaki ja varsti hakkab reservituli põlema.
Kas need viimased probleemid on võimalik lahendada näidikuteploki vahetamisega? Kas kütusetasemeandur on sarnanse ehitusega, nagu e30 on, kus juuspeenike takistustraat sees on?

Salongi ventilaator undab madalatel pööretel, vahepeal töötas üldse ainult 4 astmel.Kohati hakkab madalatel pööretel rooli paremale pöörates undama. Kas salongi vent/radikas vms. karjub ka vahetamise järele?

Kas E34-jal ja E36-l on omavahel suuremaid vahetatavaid detaile -nt veermikus, salongis?

Ootaks vastuseid kõigile küsimustele.

Tänades,
Lauri. :)

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 04.01.2011 21:35 59
Postitas yllar21
Endal hiljutised kogemused- temperatuuri andur tuleks vahetada eelmise mootori vastu, tahhomeeter näitab valesti, kuna spidopoki taguses "coding plug'is" on vale informatsioon mootori kohta. Ei oska öelda, kas on võimalik neid plug'e erinevate spidomeetrite taga vahetada, või peab olemasoleva ringi programmeerima. See kõik selle kohta, kui on tahtmine jätta see spidoplokk.

Spidoploki vahetamisega saad spidomeetri õigesti näitama küll, aga kuna 2.5 mootoriga tuli teistsuguse kaabeldusega spidoplokk koos check control moodulitega, siis tegemist on nende vahetamisega küll ja küll. Sel juhul lihtsam terve 2.5 kaabeldus koos tehnikaga sinna peale tõsta.

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 05.01.2011 00:41 23
Postitas RK1.0
Kas bbs style 5-e kapsel käib ka ära keerates spets plastik võtmega? E39 oma...

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 05.01.2011 01:06 26
Postitas V2ike_Suur
Käib ka käega tõmmates. Võtmega on lihtsam. Endal mul seda võtit küll polnud, aga vajadusel sai kõik asjad tehtud. Kapslid jäid ka terveks.