1. leht 1-st

e34 524Td ´90 mootoriga probleem

Postitatud: 18.02.2005 14:41 45
Postitas margsu
Jama siis selles, et õlisurve kadus ära ning selle tulemusena jooksis turbo pooleks. Sai siis turbo kinni pandud ja õligi ära vahetatud. Õlisurve tuli ilusti üles, mootor läks käima normaalselt, kui aga gaasi anda, siis viskab tagant paksu halli ja sinise segust suitsu. Sai siin järjest läbi arutatud, et milles probleem, kuid ise tulin järeldusele, et asi vist kolvirõngastes. Mootor töötab ühtlaselt ja ei kostu ühtegi kahtlast kolinat. Seega saaled peaksid olema korras. Jahutusvedelik ei kao kah kuhugile. Õli kadumist veel ei tea. Pole piisavalt sõitnud. Teen täna ühe otsa prooviks, eks siis ole näha, kas kaob õli või ei.

Postitatud: 18.02.2005 15:20 10
Postitas Viljar
Noo kui sa rõngaid kahtlustad, siis soovitaks surved üle mõõta.
Imelik miks see õlisurve nii naksti ära kadus ja samas nii naksti tagasi tuli :roll:

Postitatud: 19.02.2005 15:54 39
Postitas margsu
sain aru, miks masin suitses. olin turbo õlitou külge jätnud ning tõmbas õli mootorisse. aga jah surved tuleb ära lasta mõõta. Ise kahtlustan seda, et tõmbas mingi prahi kanalisse ette ja oligi õlisurve kadunud. Seega inimesed kasutage turbomootris ainult head õli ja vagetage seda ikka nii nagu peab. Aga mootor sai jah laksu kätte selle jamaga.

Re: e34 524Td ´90 mootoriga probleem

Postitatud: 19.02.2005 16:41 20
Postitas kadakas
margsu kirjutas:Jama siis selles, et õlisurve kadus ära ning selle tulemusena jooksis turbo pooleks. Sai siis turbo kinni pandud ja õligi ära vahetatud. Õlisurve tuli ilusti üles, mootor läks käima normaalselt, kui aga gaasi anda, siis viskab tagant paksu halli ja sinise segust suitsu. Sai siin järjest läbi arutatud, et milles probleem, kuid ise tulin järeldusele, et asi vist kolvirõngastes. Mootor töötab ühtlaselt ja ei kostu ühtegi kahtlast kolinat. Seega saaled peaksid olema korras. Jahutusvedelik ei kao kah kuhugile. Õli kadumist veel ei tea. Pole piisavalt sõitnud. Teen täna ühe otsa prooviks, eks siis ole näha, kas kaob õli või ei.
Loogiline järjekord on selline- turbo jooksis laiali ja see oli põhjuseks miks õlisurve kadus. Ilma turbota peabki mootor suitsema miks muidu oli vaja turbiini leiutada :shock:

Postitatud: 20.02.2005 00:54 53
Postitas margsu
Aga miks peaks turbiini laiali jooksmisel õlisurve ära kaduma. Turbiin sai kontrollitud ca 2000 km tagasi ning siis ei olnud turbiinil ühtegi loksu sees. Turbiini läheb ju üks survetoru ning äravoolu toru. Minu mõistus igatahes ei võta miks peaks õlisurve tubiini laiali jooksmisel ära kaduma. Loogiline oleks see, et õlisurve kadus ning selle tagajärjel kiilus turbiin kinni ning murdis seejärel turbiini võlli pooleks. Peale seda kui turbi laiali jooksis viisin masina slepis töökotta ja kontrollisin kohe õlisurvet. Seda ei olnud. Õlisurve sain alles järgmisel hommikul kätte kui masina käima panin. Seejärel sai mootor korralikult läbi pestud spets pesu õliga ning seejärel sai uus ja puhas õli sisse pandud. Siiani asi korras, kuid ajab gaasi vajutades sinist välja. Eks mootori survestamine ütleb, mis seal veel õhtal on.

Postitatud: 20.02.2005 12:51 48
Postitas Raino
Ki turbot poel sisi jah ajab pisut vinet..
Kontrolli jah surved üle ning siis saab asjast sotti.Kui surveid kontrollida lased siis veel üks pisike soovitus.Kui kõigis silindrites kontrollitud siis tee nii et kontrolli veel korra aga enen kalal silindrisse paar korgi täit mootori õli ning kontrolli siis.Kui kontrolittavas silindris tõuseb surve aste siis on järeldus et rõngad kutud aga kui jääb samaks siis klapid pisut küpsed.
Ma alles hiljuti tegin sellise opertatsiooni läbi ning oli kah rõngad ning kalpid küpsed.kiskusin mootori laiali.Lihvisin ning sooveldadin kalpid ära ning freesisin klapipesad ära ja ka klapisääre tihendid vahetasin kah ära.Mootoril uued simmeird ning tihenid ja kolvi rõngad.

Neid kontrollimis nippe on veel paljusid..

Ok Edu Sulle ..

Postitatud: 20.02.2005 17:25 58
Postitas Koleloom
On ka selline juhus olnud ..et need torud mis tulevad õlifiltri potti on lihtsalt ummistunud . üks inimene jändas selle probleemi otsimise kallal tükk aega .tal ka sama jama et õlisurvet ei olnud .aga ta ei temal jäi ikka turbo tervex .... Niisis ta puhus ja pesi need torud lihtsalt ära ja oligi probleem kadunud!!! :evil:

Postitatud: 21.02.2005 01:56 52
Postitas kadakas
Korras turbiinil peab ilma õlita tuntav lõtk olema! :evil:

Postitatud: 21.02.2005 08:36 32
Postitas Ailer
mul oli täpselt sama jama. Vahel oli õlirõhk siis polnud. See on sellest et õlipumba võllide pesad on kulunud ja hammasrattad hakkavad korpuse külge kinni jääma.

Postitatud: 21.02.2005 15:35 08
Postitas margsu
Huvitav kuulda, et öeldakse, et korras turbo turbiinil peab olema ilma õlita lõtk sees. Olen kuulnud nagu jutte, et ei tohi olla lõtke. Ja kui mootor seisma panna, siis peaks ka turbo koheselt kuivale jääma, sest turbiin ju ei jää kohe seasma ning õli valgub vahelt välja. Turbo spetsid palun tooge asjasse selgust.

Postitatud: 21.02.2005 17:48 27
Postitas Raino
margsu kirjutas:Huvitav kuulda, et öeldakse, et korras turbo turbiinil peab olema ilma õlita lõtk sees. Olen kuulnud nagu jutte, et ei tohi olla lõtke. Ja kui mootor seisma panna, siis peaks ka turbo koheselt kuivale jääma, sest turbiin ju ei jää kohe seasma ning õli valgub vahelt välja. Turbo spetsid palun tooge asjasse selgust.
Pisike lõtk võib olla aga mitte suur sest kui ta oleks seal tihkelt siis ei saaks ju koralikult rinig käjja.Õli määrib seda turbiini võlli kuid ka tsentreerib seda võlli peal..
Muidugi on turbiiniga autodel soovitav enne seisma jätmist pisut lasta tühjal käigul käjja sest muidu teeb see turbole liiga.Ning see pisut jahutab ka plokikaant eriti siis kui on autole parajalt vinti antud ning väljas kõvad miinused

Postitatud: 21.02.2005 20:59 44
Postitas kadakas
Turbiini puksid on ju vabalt sees s.t. et korpuse sisse lähevad näpuga lükates.Proovi korras turbiini radiaallõtku ja sa imestad kui suur see on.

Postitatud: 23.02.2005 17:50 47
Postitas margsu
Paistab, et bemmi mootor ikka hea mootor. Õli ei võta ja jahutusvedelik kah ei kao kusagile. Ainuke asi, et õlitorustik läbi. Ega kellelgi ei vedele õlitorustikku.

Postitatud: 27.02.2005 22:12 14
Postitas bumerang
Kunagi sai passati turbodiisliga keppi nii et vähe pole, aga sellest sai ka õppetunde tehtud.
esiteks õlivilter peab õige olema, sellel on tootja poolt ettenähtud õlusurve langus, et see on esimene asi mis võib õlinälga või üleujutust mootoris põhjendada.
Teiseks: peale turbiini vahetust (panin uue Garreti peale ja ei märganud seal mingit olulist loksu) tossu tuli gaasivajutusega nii et kole. selgitus jumala lihtne - intercooler õli täis ja suurem õhu läbivool peksab selle mootorisse.
kolbirõngastest nii palju, at rõhumõõtmine ei näidant mitte midagi - rõhud korras, käima läheb nii et läheks iga diisel nii käima, aga õli, siga võtab. võeti lahti, selgus surverõngad korras, aga õlieemaldus rõngad läbi.
sellel hetkel sai mul autoremondist hing täis ja müüsin maha.