Salongiventilaatori sirin ?

Üldised arutelud ning näpunäited
nuki
Huviline
Postitusi: 39
Liitunud: 23.08.2004 05:23 45
Asukoht: tallinn

Salongiventilaatori sirin ?

Postitus Postitas nuki »

Kui keerata salongi ventilaator umbes 30-60 % peale siis hakkab kostuma miski kahtlane sirin, vahest kõvem vahest peaaegu polegi. Kas selline hääl võib tulla ventilaatori mootorist või võib seda tekitada liikuv õhk ? (e39, vent süsteem kõige tavalisem, ilma kondi ja kliimata)
Kustas
Huviline
Postitusi: 3407
Liitunud: 11.02.2004 02:31 21

Postitus Postitas Kustas »

Mul samuti kolmanda astme peal hakkab mingi vilin... pinda käib... :?
E90 330i 190 kW, 6MT / Yamaha XS650 Cafe 1979
Kasutaja avatar
Jossboy
Huviline
Postitusi: 104
Liitunud: 11.12.2004 11:52 24
Asukoht: Harku - Laagri - Tallinn

Postitus Postitas Jossboy »

Nii jutu järgi on ju raske midagi üldse pakkuda ! Mis viga on peaks lausa kuulama ehk i s e . Miskipärast kaldun arvama , et õhukanal on puude lehti või mingit muud säärast sodi täis , või on mootoril puksid õhtale minemas - on kuivad ...
BMW M Power E 30 - kroomitud neerud ja sini-must-valge ketas - ainus mis ruulib ...
56 631 426
Kasutaja avatar
saiko
Huviline
Postitusi: 90
Liitunud: 29.07.2004 10:30 44
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas saiko »

enda e30-l ventikat vahetades sirises ka alguses...regullisin kahte kuidas nimetadagi, tiivik pole vist õige sõna aga need asjad mis õhu liikuma ajavad....põhimõtteliselt oli mul viga selles, et üks see tiivik või asi käis vastu toite juhet :)


loodan, et keegi aru ka midagi saab....endal jäi segaseks ja paremini ei oska!
nuki
Huviline
Postitusi: 39
Liitunud: 23.08.2004 05:23 45
Asukoht: tallinn

Postitus Postitas nuki »

Kus see ventika mootor ka asub ja mida selleks tegema peab, et selleni pääseda ?
truumu

Postitus Postitas truumu »

salongifiltrid?
Kasutaja avatar
Ragnar
Huviline
Postitusi: 1531
Liitunud: 26.04.2003 14:25 24
Peamine sõiduk: E83
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Ragnar »

Mul on ka 'sirin' kostab aga ainult 2 astme peal.
Tunndub niimoodi, et ventika mingid puksid/laagrid tuleks ära vahetada.
Samas kahtlane, et teistel kiirustel on kõik vaikne. :?
nuki kirjutas:Kus see ventika mootor ka asub ja mida selleks tegema peab, et selleni pääseda ?
Seda on korduvalt siin mainitud. Nii et kui otsid siis kindlasti leiad mitu
piltidega õpetust. Üks on muidu siin:
http://www.nmia.com/~dgnrg/page_15.htm
marx
Huviline
Postitusi: 202
Liitunud: 02.10.2003 10:49 36
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas marx »

Mul E36 oli kah "sirin" ja lõpuks selgus, et mootori mähised olid ühele poole ära nihkund ja kui mootori käima lülitad tõmbab vastu otsapuksi.
nuki
Huviline
Postitusi: 39
Liitunud: 23.08.2004 05:23 45
Asukoht: tallinn

Postitus Postitas nuki »

Tänud , nädalavahetusel hakkan sirinat välja kaevama :D
Kasutaja avatar
eero
Huviline
Postitusi: 5626
Liitunud: 05.06.2003 13:50 21
Peamine sõiduk: F07 535i GT
Telefon: 5256627
Asukoht: Kadaka tee 187C Tallinn. Tel. 5256627, eero@autoint.ee
Kontakt:

Postitus Postitas eero »

Seda et, kas on neid mootoreid ka erinevaid E34 peal?

Mul koriseb ka päris korralikult juba. Ju on puksid läbi ja tuleks mootor ringi visata. Aga kas poest osatakse õiget müüa kui ütlen, et tegu on 93.a. 540-ga?
E34 540 - X5 E53 4,4 - E30 316i - R28 R1150R - E32 740 - E34 540 touring - E36 325i - E30 325ixa - Z3 1,9 M44 - F07 535i GT
truumu

Postitus Postitas truumu »

minuteada 6 erinevat :cry:
Patrik teab vast paremini...
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8277
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

eero: Patrik teeb selle kuullaagritele ringi (äkki oskad isegi?) ja siis on eluaegne.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

mingeid laagreid pole vaja

sellest on siin enne juttu olnud küll, search.... :!:

võtad ventika (mootori kahe rattaga) välja, lased puksidele paar tilka paksemat õli ja paned tagasi endise asendiga võrreldes 90 kraadise nurga alla (vana asend meelde jätta)

puksid kuluvad pidurdamisest-kiirendusest sõidusuunas ovaalseks.

ise ma ei viitsinud nikerdada (olen siiani pidanud targemaks uus osta), aga mu vend jamas sellega korra ja nüüd juba teist aastat vaikus, ei mingit kriginat...

muidugi võib ka uue osta (vanasti maksis 1600 kogu kompott).
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
truumu

Postitus Postitas truumu »

puksid kuluvad pidurdamisest-kiirendusest sõidusuunas ovaalseks.
:shock:
et mass siis nii ränk?
Kasutaja avatar
Jossboy
Huviline
Postitusi: 104
Liitunud: 11.12.2004 11:52 24
Asukoht: Harku - Laagri - Tallinn

Postitus Postitas Jossboy »

No ja mis sest keeramisest kasu on ? Kui mingi perioodi pärast tuleb anyway ju korda teha , kui siis juba kohe ! Kas sa ei leia ...?
Pealegi kui puksid kulunud on siis ju hakkab korpuses olev magnet ankrut enese poole tõmbama ja hakkab ikkagi vastu korpust käima ...!? Või ma eksin ?
Ise ma treisin laagri korpused kolm poldi ava M3 x 120 kraadi , laagrid sisse ja kokku tagasi ... Ma küll ei leia , et see nii väga hull oleks olnud . Teada on vaja vaid võlli läbimõõtu , et vastav laager leida , ja ongi peaaegu et valmis .... Ei midagi keerulisemat !
BMW M Power E 30 - kroomitud neerud ja sini-must-valge ketas - ainus mis ruulib ...
56 631 426
Kasutaja avatar
Cardo
Huviline
Postitusi: 4224
Liitunud: 27.12.2002 00:08 12
Asukoht: Jüri

Postitus Postitas Cardo »

?? miks on pandud ventilaatoritele puksid ja mitte laagrid ? , mina tean , aga kas keegi teine ka ??
E28:2,0, E28:2,5, E28:3,0; F21
truumu

Postitus Postitas truumu »

puks on "ujuv", mitte jäigalt fikseeritud, nagu laager? :roll:
Kasutaja avatar
eero
Huviline
Postitusi: 5626
Liitunud: 05.06.2003 13:50 21
Peamine sõiduk: F07 535i GT
Telefon: 5256627
Asukoht: Kadaka tee 187C Tallinn. Tel. 5256627, eero@autoint.ee
Kontakt:

Postitus Postitas eero »

priitv8 kirjutas:eero: Patrik teeb selle kuullaagritele ringi (äkki oskad isegi?) ja siis on eluaegne.
Ju saaks hakkama ise ka jah. Kuigi mulle sümpatiseerib uue panek üldjuhul rohkem kui vana lappimine.

Ja teadmata küll, mis raha Patrik selle töö eest võtab, kaldun arvama, et saan kogu asja ilmselt sõpradelt/endistelt koleegidelt Melasist enam-vähem sama raha eest.

See on muidugi hästi, kui neid 6 erinevat on :) :( Ja on siis vahe ka muus kui tootjas? Peab täpselt sama panema? Või on seal ikkagi mingi loogika? Et kui on kondiga mitte kliimaga, siis jääb juba vähem variante sõelale jne.

Krt, ega ei ole ikka midagi teha :) peab ta korra välja võtma, siis leiab numbri järgi analoogi. Või remondib ära ;)
E34 540 - X5 E53 4,4 - E30 316i - R28 R1150R - E32 740 - E34 540 touring - E36 325i - E30 325ixa - Z3 1,9 M44 - F07 535i GT
piku
Huviline
Postitusi: 3
Liitunud: 26.01.2005 13:15 50
Asukoht: tallinn

Postitus Postitas piku »

olen kolmel autol (MB 190, e28 ja praegune e30) juba selle jamaga tegelenud ja alati olnud sama probleem. nimelt võll jääb puksi sisse kinni ja hakkab koos puksiga keerlema! vea kõrvaldasin sellega, et lasin uued puksid treida! muu lihtsalt ei aidanud!
Kasutaja avatar
stvn
Huviline
Postitusi: 86
Liitunud: 07.03.2005 10:57 04
Asukoht: Rakvere

Postitus Postitas stvn »

sama lugu E39 on puhuritel sirin, kui korraks 0 paned ja uuesti tagasi siis enam ei sirista :roll:
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

Puksid on seal seepärast
1. need peavad olema ujuvad
2. seal töötab asi täielikus saastakeskkonnas, kui mingid hermeetilised laagrid pole, siis lähevad veel kiiremini läbi kui puksid (määre korjab s*tta paremini kui kuiv pronkspuks).

Laagrijutu ajajad võiks ühel ventikal prooviks tiivikud võllist eemaldada (need on sinna otsa vist kuumalt pandud) nii, et need ühes tükis kätte saab. Siis rääkida laagrijuttu edasi :!:

Kui raha pole, siis pane tilk õli ja keera. Kui raha rohkem, siis osta uus. Ja kui lukksepatöö hästi käden, siis hakka lammutama. Need tiivikud on ka muide paaris tasakaalustatud, paned valepidi kokku ja siis varsti alles tuleb hääl (või ajad võlli natuke kõveraks).

Ja ega see 1500 krooni nüüd ei tapa ka, kui mõned mehed iga aasta 10k esisilda investeerivad bmw-l :roll:
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
Kasutaja avatar
Cardo
Huviline
Postitusi: 4224
Liitunud: 27.12.2002 00:08 12
Asukoht: Jüri

Postitus Postitas Cardo »

Aare sai vastusega hakkama , aga see ,et neid tiivikuid maha ja tagasi ei saa siis see ei pea paika , kui on hirmus tahtmine võib ka tiiviku asendid üles märkida , kuid see ei ole primaarne . Võlli suhtes arvestades kulunud puksi loksu ei päästa see tasakaalustamine ka midagi , sest viga ei teki niivõrd võllil kui sellel plastiktiivikul mis valujärgi ei saagi ideaalis olla ja tasakaalustatakse tiiviku labakaalu.
Kumb on odavam , kas tunnike poolteist nokitsemist või 1500 raha ?
E28:2,0, E28:2,5, E28:3,0; F21
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

mina igatahes ühel vendil proovisin ja pool tiivikut jäi pihku kohe (plastmass on vanadusest rabe). :!:
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
patrik
Huviline
Postitusi: 4587
Liitunud: 19.01.2003 20:29 39
Asukoht: BMW diagnstika, Kuma tee 8, Peetri
Kontakt:

Postitus Postitas patrik »

Laagrijutu ajajad võiks ühel ventikal prooviks tiivikud võllist eemaldada (need on sinna otsa vist kuumalt pandud) nii, et need ühes tükis kätte saab. Siis rääkida laagrijuttu edasi
mul on kõik ära tulnud ja ei ole ükski veel katki läinud.
kallis??
laagrid 40.- tükk ja kaks-kolm tundi tööd. kusjuures olen veel nii labaselt teinud et pukside osa välja puurinud ja laagrid kahe-kolme punktiga kinni lasknud.
kõik sõidavad siiamaani.
muidugi on õigem uus panna.

puksid kuluvad pidurdamisest-kiirendusest sõidusuunas ovaalseks.

:shock:

aare, sinult sellist lauset küll ei oodanud
Ära saada mulle sõnumit, helista! Tel:5028520
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

Mis teha, ma olen neid kolmel oma autol parandanud ja KÕIK on loksunud sõidusuunas...

Mis seletab ka seda, et 90 kraadise pöörde järel on kaks aastat vaikus.

Vot :cool:
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
patrik
Huviline
Postitusi: 4587
Liitunud: 19.01.2003 20:29 39
Asukoht: BMW diagnstika, Kuma tee 8, Peetri
Kontakt:

Postitus Postitas patrik »

Mis teha, ma olen neid kolmel oma autol parandanud ja KÕIK on loksunud sõidusuunas...

Mis seletab ka seda, et 90 kraadise pöörde järel on kaks aastat vaikus.

Vot
nojah, sul vist tõuseb hommikul päike ka teiselt poolt kui teistel
Ära saada mulle sõnumit, helista! Tel:5028520
truumu

Postitus Postitas truumu »

kuidas üldse kindlaks teha, mis suunas mahavõetud ventikas töötas? :roll:
Kasutaja avatar
Mati_H
Huviline
Postitusi: 119
Liitunud: 11.02.2003 00:37 28
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Mati_H »

truumu kirjutas:kuidas üldse kindlaks teha, mis suunas mahavõetud ventikas töötas? :roll:
Propelleri järgi ;)
Mati @ 525`90
-RV-
Huviline
Postitusi: 360
Liitunud: 12.01.2007 10:08 11

Re:

Postitus Postitas -RV- »

Ragnar kirjutas:Mul on ka 'sirin' kostab aga ainult 2 astme peal.
Tunndub niimoodi, et ventika mingid puksid/laagrid tuleks ära vahetada.
Samas kahtlane, et teistel kiirustel on kõik vaikne. :?
nuki kirjutas:Kus see ventika mootor ka asub ja mida selleks tegema peab, et selleni pääseda ?
Seda on korduvalt siin mainitud. Nii et kui otsid siis kindlasti leiad mitu
piltidega õpetust. Üks on muidu siin:
http://www.nmia.com/~dgnrg/page_15.htm

Kas ma saan õigesti aru, et see õpetus on mõeldud e39'le?
Kasutaja avatar
Mart_L
Huviline
Postitusi: 1743
Liitunud: 06.06.2006 19:39 39
Asukoht: Keila/Riisipere

Re: Salongiventilaatori sirin ?

Postitus Postitas Mart_L »

Pigem on see ikka E34/E32 õpetus.
Made for fun E34 540 93a. (Avusblau) F15 15a. (Space Grau)
Vasta