1. leht 1-st

Auto tehnoandmete (mootor nt) muutmine ARK's

Postitatud: 29.06.2010 14:30 31
Postitas fiziks
Ütlesid, et 3.0'na arvele võtta poleks probleem...aga tee ära?! arvatavasti siis tekib ostuhuvilisi kohe HULKA rohkem ;)
ega see vast probleemiks ei osutu, et sellist compacti tehti vaid kuni 2.3 mootoriga.

Re: M/V: Tänava driftiauto BMW 340 V8 Compact 210kw - 35000.-

Postitatud: 29.06.2010 14:40 22
Postitas Kris
Okei, hakkan tegelema asjaga.

PS! 323 on ka siiski 2.5l mootoriga.

Re: M/V: Tänava driftiauto BMW 340 V8 Compact 210kw - 35000.-

Postitatud: 29.06.2010 15:26 11
Postitas fiziks
jap, seda küll...kuid ta on siiski ka r6, selle auto vahel aga igavene suur v8 ;)

no samas, ma ei ole ise proovinud sellist asja, seega ei oskagi rohkem palju midagi arvata, täitsa võimalik et õnnestub see regamine 3liitriseks. eks anna teada kui on uudiseid selle kohta :)

Re: M/V: Tänava driftiauto BMW 340 V8 Compact 210kw - 35000.-

Postitatud: 29.06.2010 16:01 44
Postitas Slava_323
Määratud on kindel litraaz, mitte palju silindre mootoril on ;)
Arvan, et müügiks oleks hea teha paar ilusa pilti, ehk puhtast autost. Hetkel jätab väsinud mulje vaatamata oma unikaalsusele. :P

Re: M/V: Tänava driftiauto BMW 340 V8 Compact 210kw - 35000.-

Postitatud: 29.06.2010 16:59 24
Postitas Rain.
Ei ole ainult litraaz mida vaadatakse, seadus ise on järgmine:

Kood 701. Üldnõuded
...
7) mootor peab vastama võimsuselt, pöördemomendilt, pöörete arvult, töömahult ja massilt valmistaja poolt sellele sõidukile ette nähtule. Erandina, kui valmistaja ei ole ette näinud erinevate mootorimudelite paigaldamist, on lubatud sõidukile ümberehituse korras paigaldada mootor, mille võimsuse erinevus ei ületa 30%, töömahu erinevus 20% ja massi erinevus 10% valmistaja poolt ette nähtust;
...

Seega kui kolm piiri normis, siis lase käia :)

Re: M/V: Tänava driftiauto BMW 340 V8 Compact 210kw - 35000.-

Postitatud: 29.06.2010 17:51 41
Postitas fiziks
"Erandina, kui valmistaja ei ole ette näinud erinevate mootorimudelite paigaldamist" minumeelest antud juhul valmistaja on ette näinud erinevate mootorimudelite paigaldamise ning 3.0 v8 ei ole selles nimekirjas...aga võibolla ma lihtsalt ei oska seda seadust õigesti tõlgendada :D

Re: M/V: Tänava driftiauto BMW 340 V8 Compact 210kw - 35000.-

Postitatud: 29.06.2010 18:37 17
Postitas Muhv
No, aga proovige hämada... E36 keresse on Alpina pannud nii 4,0 kui ka 4,6 V8 mootoreid. Üks selline on ka Eesti registrist läbi käinud, seega...

Re: M/V: Tänava driftiauto BMW 340 V8 Compact 210kw - 35000.-

Postitatud: 29.06.2010 21:03 11
Postitas Kris
OK, muretsen kuskilt kõrvalistuja poolse tuleklaasi ja käin ARK-is ära.
Äkki saabki Alpina Compacti ;)

Re: M/V: Tänava driftiauto BMW 340 V8 Compact 210kw - 35000.-

Postitatud: 29.06.2010 21:58 48
Postitas raimo_r
ütleme nii, et kui proovima lähed, siis ära parem üldse minegi.

Re: Auto tehnoandmete (mootor nt) muutmine ARK's

Postitatud: 30.06.2010 12:03 42
Postitas Charger
Kui E36 kerele 4.0 on vahele pandud, siis miks ei peaks seda saama arvele ka Compacti peal ? Kasvõi 3.0 V8 , sellel on jõudu 160kw.
2.8 mootoril on 142kw, seda on ju pandud compactile ja compact on ka E36( kapoti alune on sama mis sedaanil ja kupeel). Väike arvutus ja võid 3.5i V8 172kw moto vahele visata ,kui ehitad korralikult nii ,et ARKi onud sind tagasi ei saada. Kaalude kohta hetkel infot ei ole ,aga need nö. uuemad V8-d on alumiiniumist ja ei tohiks väga rohkem kaaluda kui R6 moto. Näiteks M20 ja M30 kaalu vahe on põmst olematu.
E30 peale peaks saama probleemideta 3.5 R6 moto arvele võtta kuna Lõuna-Aafrika Vabariiki toodeti 330i või 333i vms.
Seega kui on tõestus ,et BMW on tootnud midagi sarnast või kuhugi teise riiki, siis miks peaks probleeme tekkima ?
Ainuke asi ,mis probleeme võib tekitada on ehituskvaliteet jne. Ehk hakkavad ka pidurite, jõuülekannete ja mis iganes asjade kallal nokkima ,kui sa tood neile näiteks Alpina, vaevalt seal 316 pidurid on :D

Re: Auto tehnoandmete (mootor nt) muutmine ARK's

Postitatud: 30.06.2010 13:33 03
Postitas Muhv
Alpina B3 ja isegi B8-l (sic!) on "standardis" 325i või 328i pidurid.
Minu, kenasti registris oleval, B3-l on näiteks 195kW. Samuti Eesti registrist läbi käinud B8-l on 245 kW.

Re: Auto tehnoandmete (mootor nt) muutmine ARK's

Postitatud: 30.06.2010 16:17 39
Postitas raimo_r
Charger kirjutas:Kui E36 kerele 4.0 on vahele pandud, siis miks ei peaks seda saama arvele ka Compacti peal ? Kasvõi 3.0 V8 , sellel on jõudu 160kw.
2.8 mootoril on 142kw, seda on ju pandud compactile ja compact on ka E36( kapoti alune on sama mis sedaanil ja kupeel). Väike arvutus ja võid 3.5i V8 172kw moto vahele visata ,kui ehitad korralikult nii ,et ARKi onud sind tagasi ei saada. Kaalude kohta hetkel infot ei ole ,aga need nö. uuemad V8-d on alumiiniumist ja ei tohiks väga rohkem kaaluda kui R6 moto. Näiteks M20 ja M30 kaalu vahe on põmst olematu.
E30 peale peaks saama probleemideta 3.5 R6 moto arvele võtta kuna Lõuna-Aafrika Vabariiki toodeti 330i või 333i vms.
Seega kui on tõestus ,et BMW on tootnud midagi sarnast või kuhugi teise riiki, siis miks peaks probleeme tekkima ?
Ainuke asi ,mis probleeme võib tekitada on ehituskvaliteet jne. Ehk hakkavad ka pidurite, jõuülekannete ja mis iganes asjade kallal nokkima ,kui sa tood neile näiteks Alpina, vaevalt seal 316 pidurid on :D
Sest
a) LAVi jaoks toodetud autod ei oma Euroopa tüübikinnitust
b) BMW AG ei ole V8 e36 kerele seeriaviisiliselt paigaldanud, seega ei ole sellisele autole ka tüübikinnitust.
c) Alpina on eraldi autotootja. Kas Alpina autod omavad tüübikinnitust või mitte, peab neilt küsima.

Re: Auto tehnoandmete (mootor nt) muutmine ARK's

Postitatud: 30.06.2010 22:07 20
Postitas Muhv
ARKis jookseb sisse mingi vahe vastavalt aastaarvule. Näiteks mulle öeldi, et oleks mu auto olnud aasta võrra uuem, poleks ma seda nii lihtsalt arvele saanud - oleks pidanud hakkama tehasest igasugu huvitavaid pabereid küsima. '97a oli seevastu täiesti OK ja läks probleemideta arvele.

Aga jutu mõte on ikkagi see, et ARK ei saa väita, et Euroopas samas keres võimsamad mootorid ei pesitseks.

Re: Auto tehnoandmete (mootor nt) muutmine ARK's

Postitatud: 30.06.2010 22:24 41
Postitas raimo_r
Kui on üksiktüübikinnitusega arvele võetud, siis ei pesitsegi.

Hartge esindajatega sai mõni aeg tagasi suheldud ja nende võimsad (300hj ja 330hj) e30 mudelid olid Saksas üksiktüübikinnitusega arvele võetud (einzelabhname).
Tõsi, Alpina e36 V8 tootmisarv peaks olema kahekohaline, kuid see ei tähenda veel midagi.

Re: Auto tehnoandmete (mootor nt) muutmine ARK's

Postitatud: 30.06.2010 22:45 55
Postitas raimo_r
Sellise aretamise asemel võtke hoopis kiirendusautode reeglid kuni 7,5sek autodele ja ehitage omale toruraamil "kere", millel taga 4-link vedrustus. Roolisüsteem ja pidurid mõnelt seeriaautolt ning peale pange etanooli tarbiv kompressoriga 540CID bigblock.
Võimsust ja pidamist on nii et tapab ning sinna mõned E-sertifitseeritud tuled ja viled külge riputades saab mõne paberi olemasolul omavalmistatud auto ilusti arvele. Summutist tuleb gaase mille peale rohelised kulpi viskavad ja kõik on happy'd.

Kõige raskem osa on see, et sõiduki välimus peab erinema sedavõrd tehases valmistatud sõiduki välimusest, et see ei oleks vastuolus autorikaitse õigusega.

Re: Auto tehnoandmete (mootor nt) muutmine ARK's

Postitatud: 01.07.2010 00:49 40
Postitas Muhv
raimo_r kirjutas:Tõsi, Alpina e36 V8 tootmisarv peaks olema kahekohaline, kuid see ei tähenda veel midagi.
Neid tegelikult ju suisa üle 200 tehtud. Ei usu, et üksiktüübikinnitusega. Pead muidugi ei anna.
Juriidiliseks põhiprobleemiks jääb Alpina paralleeli puhul vist siiski asjaolu, et tegu pole BMW-ga, erinevalt Hartgest jt sellistest tuuneritest.

Re: Auto tehnoandmete (mootor nt) muutmine ARK's

Postitatud: 15.06.2013 10:40 50
Postitas PitchBlack
Tere. Kas kellelgi on eestis olemas e36 kerel ametlkult registris v8 mootoriga masinat. Kas siis 160 vōi isegi 210 kw.
Kysin, kuna plaan projektiga tegelema hakata.

Tänud

Marko