1. leht 1-st

CO paigast ära

Postitatud: 09.04.2005 10:01 34
Postitas tiit110
Asi nii kaugel, et tuli teha ülevaatus - ja mis selgus. Pöörded 880 CO 0,004; CH 12ppm; lambda 10170. Pöörded 2630; CO 1,506 ;CH 106ppm ;lambda 0,9600

Kuu tagasi vahetatud tühikäiguregulaatori klapp. Seal näidud 950 pööret CO 0,231; CH 71ppm Lambda 1,00080. Pöörded 2570 CO 0,072 CH 44ppm lambda 1,0040

Mis seal nüüd siis jamA
MEPHILE: autoks 316 93 mootor M43

Postitatud: 09.04.2005 10:18 41
Postitas Viljar
Eks sa pead Truumu juures tiiru ära käima ;)
Samas ma olen suht kindel, et kui Truumu neid nubrite jadasi vaatab, siis ütleb juba siin sulle mis jama on. Ise nendest nubritest küll suurt midagi aru ei saa :lol: Oleks diisel siis veel mõikaks midagi ;)

Postitatud: 09.04.2005 18:10 41
Postitas meph
Paha ei teeks õelda ka auto mudel täpsemalt.

Postitatud: 09.04.2005 18:36 30
Postitas Aare
Kui see klapp tõesti uus ja korras oli, siis kontrolli vahelduseks, kas kõik ühendused ka tihedaks said.

Näitajates pole midag katastroofilist, aga nõks madalam võiks küll olla.

Üle normi pole sul ühtegi asja ju. Kas seal 0,2 ja 100 ppm norm pole.

Postitatud: 12.05.2005 17:24 41
Postitas Aaro
Ei hakanud uut teemat tegema. Ehk sobib ka siia minu küsimus. :) Sai just ülevaatusel käidud (sain läbi). Milles siis probleem? küsite. Asi nimelt selles, et lipakal mis nad mulle andsid on sellised huvitavad numbrid:

Põõrded 690
lubatud: mõõdetud
CO 0,5000 0,001
CH 100 20
Lamb. 1,0000 1,0210

Põõred 2110

CO 0,300 0,001
CH 100 20
Lamb. 1,0000 1,0270


Asi ju väga normis aga LAMBDA!!!! Mis pagan selle nii kõrgeks on ajanud. Mis asi seal läbi on siis, kas lambda andur ise või mõjutab seda miski muu asi?

Ehk mõni targem oskab aidata. :roll:

Postitatud: 12.05.2005 21:00 13
Postitas 325 ix
Lamda ehk liigõhutegur peab ideaalis olema 1 . Lamda on suhtarv ja näitab kütuse ja õhu vahekorda täielikuks põlemiseks. Sinu auto puhul on segukoostis lahjema suunas ,sest lamda on üle 1 . Siiski väga vähe.

Postitatud: 12.05.2005 21:51 32
Postitas truumu
Lambda ARV on tõesti suhtarv ja näitab suhet teoreetiliselt vaja mineva ja praktiliselt saadava hapniku koguse vahel.
Ideaalis(15/1) on asi !,000
Tehnilise ülevaatuse normid näitavad lubatud piire: 0,97-1,03
Kui asi kõrgem normist, samas ülejäänud parameetrid paigas, võib ainult rõõmustada, sest Sa ei reosta atmosfääri.
Kahjuks meie valitsuse tüüri juures olevad kretiinid seda ei mõista(ja ei saagi mõistma niikaua, kui neid seaduseid määravad tehniliselt ebakompententsed inimesed)
Kui auto lambda arv on suurel pöördel suurem lubatust(samas CO, CO2, HC, O2 on normis) tähendab see seda, et mootor võiks rohkem kütust ära põletada, seejuures tõusevad needsamad näitajad päris kõrgele(mis paha), va.CO2, mis näitab põlemise kvaliteeti ja on seda parem, mida kõrgem on...
On veel üks halb koostisosa väljaheitegaasidel-NOx(kantserogeenne aine), mida õnneks veel ei mõõdeta(puudub väga kallis aparatuur), kuid kaugel sellestki see aeg meie vaimuhiiglaste mõttevälgatuste puhul...

Postitatud: 12.05.2005 22:02 26
Postitas truumu
to:Tiit
Asi pole regulaatoris, vaid kati tembis.
Bemmil omadus anda ülevaatuse jaoks vajalikke numbreid vaid siis, kui katt ja mootor täiesti töösoe.
Isegi 10. min. ootamine(väljasuretatud mootoriga) võib rahakotile negatiivselt mõjuda.

Postitatud: 12.05.2005 22:33 46
Postitas priitv8
Asi selles, et bemmi katid on erinevalt jaapanlastest (sorry, bemmi JAP mudelitel ka minikatid on sarnased jaapani autodele, siiski kaitstud kati temperatuuri anduriga) üledimensioneeritud, ikka selleks, et nad baanil maha ei põleks. Sellest tulebki, et neid tühikäigul popsutades töösoojaks ei saagi.
E38 750-l tuleb katte isegi elektriga kütta :D

Postitatud: 12.05.2005 22:51 38
Postitas 325 ix
Ega see sahariidide norm ka midagi kiita ole. Vanematel .mehaanilise pritsega aga kati mootoritel raske saavutada. HC siis mõtlen.

Postitatud: 13.05.2005 09:01 12
Postitas Aaro
Tänud vastajatele.

Nagu ma aru saan, kasutab minu auto küttesegu tegemiseks liig palju õhku. On mingeid võimalusi siis kuskil midagi reguleerida? (või on asi ajus kinni)
Kas näiteks võib ka mõõtmine summuti otast mõjutada lambda arvu? Kui tegu minu puhul õhu liigsusega, kas siis võib seda mõjutada ka mitte väga tihe väljalaske süsteem? (mul üks pisike pragu on, kus vahelt natuke välja susistab).
Parandage kui nüüd oma arusaamisega väga mõõda panin.
Ja mis on ikkagi alternatiivid, et lambda arvu ideaalseks saaks ;)

Postitatud: 13.05.2005 09:24 26
Postitas 325 ix
Sellisel süsteemil mingit nn. reguleerkruvi ei ole. Kas kütusefilter on korraliselt vahetatud?

Postitatud: 13.05.2005 10:23 25
Postitas Aaro
Kütuse filter sai vahetatud kuskil pool aastat tagasi. Viimasele paagitäiele lisasin pihustite puhastus ainet, äkki see siis mõjus kuidagi? :roll:

Postitatud: 13.05.2005 11:10 34
Postitas naips
häkki keegi oskab soovitada mingit head bensiini mida võiks enne ülevaatust sisse valada?(kas peaks olema kangem või lahiem)

Postitatud: 14.05.2005 00:45 28
Postitas sossu
Mul läks lambda näit suureks kui sumps kollektori juurest läbi lasi-tühikäigul imes lisaõhku sealt ja o2 oli ka liiga kõrge, pööretel oli asi korras...

Postitatud: 14.05.2005 23:43 29
Postitas acid
Lambda 0,97-1,03siis pole põhjust muretseda kõik on normis.
Trummu rääkis et kui lambda on üle 1,03 siis on keskonnasäästlikum sõit ja´h tore ju oleks kui see nii lihtsalt käiks aga kui lambda on üle 1,03 siis järelikult kuskilt tuleb lisaõhku,tavaliselt on summuti või nagu sossu ütles kollektor puruks.
ok oletame et mingi suva auto mille co on korras sumpsiga 6,0 ja ja lambda 0,97 siis kui sumpsi auk sisse teha läheb osa heitgaase sealt välja ja mõõtmis tulemus on ebatäpne siis võib ka olla co 0,5 ja lambda 1,400--mitte kumbagi näidukorral läbi ei lähe.
Sellised diagnostikud kes mõõdavad heitgaase ja reguleerivad neid katkise heitgaasitorustikuga on kahjuks pool eestit täis ja siis sellise selli juurest ülevaatusele sõites kukub ikkagi läbi ja teinekord kui on just sellise diagnostiku juurest tuldud ja ülevaatusest läbi lennatud ja siis sumps korda tehtud ja kindla teadmisega korras autost siis ülevaatusele minna kukub jällegi läbi sest nüüd näitab ju aparaat õiget co-d mis võib olla nüüd (terve sumpsiga )üle normi.Nii et igasugune mõõtmine mis käib sumpsi otsast peab toimuma terve summutiga(isegi väikesest millisest august aitab teinekord et aparaat näitab lisaõhku)

Postitatud: 17.05.2005 02:35 35
Postitas naips
ka mitte toimiva lambdaga näitab üle 1.03-ne, mix sulle see summut ette jääb ma küll eriti ei jaga?

Postitatud: 19.05.2005 20:56 48
Postitas acid
naips kirjutas:ka mitte toimiva lambdaga näitab üle 1.03-ne, mix sulle see summut ette jääb ma küll eriti ei jaga?
mis asi näitab üle 1,03 ma aru ei saa.lambda andur ja heitgaasides mõõdetav lambda ei ole omavahel sellises seoses.kui lambda andur ei tööta siis üldjuhul on co ja hc kõrged aga lambda näit ikkagi lubatud piires või siis pigem juba madalam (alla 0,97)kui üle 1,03

Postitatud: 19.05.2005 23:28 24
Postitas truumu
to : acid

Kui autol olemas nii katt kui ka lambda andur, siis ei ole tehase poolt ette nähtud mitte mingeid reguleerimisvõimalusi...
Samas pädev inimene võib teha nii mõndagi.
Peaks muidugi mainima ka seda, et "ellujäänud" diagnostik peaks teadma nii teooriat, kui praktikat mootorite maailmas.
Huupi ei hakka keegi lahmima, kuna iga vidin, mille pead tänu valele diagnoosile endale ostma, maksab vast kolmekohalise summa :roll:

Postitatud: 20.05.2005 08:42 27
Postitas Aare
Lambda ja katiga E28-l ja E30-l on küll samasugune CO kruvi nagu tavalisel mudelil. Vähemalt mingi plastpunn seal ees on ja õhumõõtja on samasugune :!:

Postitatud: 22.05.2005 19:28 47
Postitas MairoG
Kas mitte ideaalis ei peaks olema kütusegu vahekord 14.7 / 1 vähemalt pritsungil (sellise vahekorraga pidi mootor kõige paremini töötama) karpaga mootoril 15 / 1 kuna karpat pole võimalik nii täpseks teha nagu pritsung :roll: 15 / 1 on juba natuke lahja segu kui tegemist pritsungiga

Postitatud: 15.03.2006 15:10 01
Postitas Aaro
Teema siin suht tehnilise ülevaatuse maiguline, nii et istutan uuel aastal uue küsimuse siia. Ehk vahetult peale ülevaatust :lol:

Tekkis selline huvi, et mida tähendavad piduri protsendid?

mul märgitud sõidupidur 58%
ja seisupidur 21%

Kas need näitavad, et pidurid niipalju % kulunud või niipalju % alles 100 protsendist? :?

NB ülevaatus tehtud ja nägu :D , kui ühte teist muret ei oleks.

Postitatud: 15.03.2006 15:43 05
Postitas Hans
Aaro kirjutas:Teema siin suht tehnilise ülevaatuse maiguline, nii et istutan uuel aastal uue küsimuse siia. Ehk vahetult peale ülevaatust :lol:

Tekkis selline huvi, et mida tähendavad piduri protsendid?

mul märgitud sõidupidur 58%
ja seisupidur 21%

Kas need näitavad, et pidurid niipalju % kulunud või niipalju % alles 100 protsendist? :?

NB ülevaatus tehtud ja nägu :D , kui ühte teist muret ei oleks.
Efektiivsust näitavad. Sõidupiduril min 50% ja seisupiduril 16% - alla selle enam ÜV ära ei tee.