1. leht 2-st

kleebitavad eelsoojendid

Postitatud: 20.01.2011 09:35 38
Postitas tramtram
Tere,
kas keegi oskab kommenteerida selliseid eelsoojendeid:
http://www.thefind.com/appliances/info-oil-pan-heater

võrreldes calix ja defa omadega, lihtne paigaldus ja võimsamad ja odavamad.

Re: kleebitavad eelsoojendid

Postitatud: 20.01.2011 20:17 55
Postitas BMW POWER
kuhu sa seda nimelt panna tahad ? kui mootori karterise siis suht jabur värk on se korralik õli mootoris aitab külma vastu ilma jalgratast leiutamata :)

Re: kleebitavad eelsoojendid

Postitatud: 20.01.2011 20:25 56
Postitas seppa
See ju läheb väljapoole karteripõhja . :shock:
BMW POWER kirjutas:kuhu sa seda nimelt panna tahad ? kui mootori karterise siis suht jabur värk on se korralik õli mootoris aitab külma vastu ilma jalgratast leiutamata :)

Re: kleebitavad eelsoojendid

Postitatud: 21.01.2011 00:04 25
Postitas tramtram
see kleebib karteri põhja külge ikka, seal isegi joonised näha :)

Re: kleebitavad eelsoojendid

Postitatud: 21.01.2011 20:19 07
Postitas re1go
Jah see tõesti käib väljapoole karteri põhja, Defa pakuba samalaadset lahendust, ainult et soojendus element on metallist ja liimitakse vastavalt margile ja karteri kujule spetsiaalse liimiga, ise olen ka neid paigaldanud ja siiamaani ei ole kurdetud nende üle. Konkreetse asja puhul on küsitav mis materjalist see element on ja kaua ta seal auto alla kestab.

Re: kleebitavad eelsoojendid

Postitatud: 22.01.2011 13:33 46
Postitas AARE540
BMW POWER kirjutas:kuhu sa seda nimelt panna tahad ? kui mootori karterise siis suht jabur värk on se korralik õli mootoris aitab külma vastu ilma jalgratast leiutamata :)
Karterisoojendus on tegelikult üsna tänuväärne leiutis (ammu juba välja mõeldud, muuseas :D ) ja kasu on temast rohkem kui arvatagi võiks. Veokatel ja metsamasinatel on ju ''kero'' samal eesmärgil- kui mootoris õli (ka mootoridetailid seega) soe, on käivitamine hulka lihtsam, samuti on nende puhul tuba soe (ka sõiduautodel on see võimalus olemas). Samas, kleebitav karterisoojendus ja karteripõhja alla- see tundub küll kahtlane. Kestab sel juhul esimese korrani, kui karter vastu maad käib :D

Re: kleebitavad eelsoojendid

Postitatud: 22.01.2011 14:35 34
Postitas Kalev
btw... need seal 110V. Lisaks vaja adapterit..

Re: kleebitavad eelsoojendid

Postitatud: 22.01.2011 16:30 09
Postitas BMW 525
miks jamada nende karteri alla käivatega :?: parem pane plokisoojendus ;) endal on ja selles on kohe mitu head asja.
1. tosool läheb soojaks, olenb muidugi kaua taga hoiad.
2. õli ka läheb karteris soojaks. ja on olnud juba mitmeid kordi kus teised oma autosi käima ei saa aga mina lasen plokisoojendusel mõne tunni taga olla ja siis panen autot nagu suvel käima.
ei tea küll kuidas see võimalik aga kui mul soojendus taga on olnud külmaga siis on sidurit ka kohe kergem alla vajutada.

Re: kleebitavad eelsoojendid

Postitatud: 22.01.2011 22:05 11
Postitas vaikeboa
BMW 525 kirjutas:miks jamada nende karteri alla käivatega :?: parem pane plokisoojendus ;) endal on ja selles on kohe mitu head asja.
1. tosool läheb soojaks, olenb muidugi kaua taga hoiad.
2. õli ka läheb karteris soojaks. ja on olnud juba mitmeid kordi kus teised oma autosi käima ei saa aga mina lasen plokisoojendusel mõne tunni taga olla ja siis panen autot nagu suvel käima.
ei tea küll kuidas see võimalik aga kui mul soojendus taga on olnud külmaga siis on sidurit ka kohe kergem alla vajutada.
Mis valemiga see plokisoojendus õli karteris soojaks ajab?
Oli aegu kui selle plokisoojendusega soomest toodud Datsuneid külma talvega kimbu viisi laiali lasti. Probleemiks just see, et õlipump ei jõudnud laialt levinud ja "külmunud" Kamassi õliga piisavat õlitust tagada. ;)

Re: kleebitavad eelsoojendid

Postitatud: 23.01.2011 07:48 52
Postitas BMW 525
NII hakkab jälle vaidlemine :) seletan siis. põhimõtte on ju selline, et vähemalt minu mootoril läheb eelsoojendusega tosool plokis nii soojaks, et kui käe ploki või klapikabrikaase peale panen siis on täisesti soe ja kui lund peale viskad sulab kohe veeks. ja kui tosool on soe siis on ka plokk soe ja hakkabgi õli ka soojendama.

Kes seda uskuda ei taha tulgu vaadaku oma silmaga. Just täna hommiku spetsiaalselt selle jaoks vaatasin enne soojenduse taha panekut õli, ja see oli täisesti paks varda küljes. Külma -16c kraadi. Läks siis 2 Tundi mõõda roninsin välja tagasi ja selleks ajaks oli plokk täiesti soe, samuti klapikambrekaas, ja siis tõstsin õlivarda ka välja ja kui ennem oli ta paks siis nüüd täiesti vedel. siis pühkisin varda veel ära ja proovisin uuesti ja OH imet, ikka vedel :)

Re: kleebitavad eelsoojendid

Postitatud: 23.01.2011 15:54 41
Postitas tramtram
milline eelsoojendi sul on?

Re: kleebitavad eelsoojendid

Postitatud: 23.01.2011 16:11 13
Postitas BMW 525
tramtram kirjutas:milline eelsoojendi sul on?
selline http://www.ladu24.ee/et/ladu1/330/10,930,0,1/39415 käib ploki sisse.
mina ostsin ta automaalimast maksis 790.- ja juhet ma ei ostnud sest to makasab teine samapalju. juhtme tegin ise tavalisest, millel on pistik taga. Olen väga rahul. ja paigaldus on ka väga lihtne ja isegi juhend on piltitega kaasas.

Re: kleebitavad eelsoojendid

Postitatud: 23.01.2011 16:37 26
Postitas tramtram
aha, sul läheb see ploki sisse, minu auto mootorile M52B20 ja M52B28 olen leidnud siiani vaid ploki välisküle külge käiva defa mudeli. selle müüjad ise väidavad, et erilist effekti loota ei tasu.

Re: kleebitavad eelsoojendid

Postitatud: 23.01.2011 17:21 49
Postitas BMW 525
mine vaata oma auto mootori mõlemale küljele ja vaata kas sa näed seal sellised ümmargusi plekist plomme mootri ploki küljepeal. sinna need käivadgi. lüüd plommi eest ja küttekeha sisse.

Re: kleebitavad eelsoojendid

Postitatud: 23.01.2011 17:37 27
Postitas Kalev
Ei usu et see väliskülje peale käiv nii kehva variant on.

Belarussil on vene triikraud ploki külge poldiga pandud ja 2h-ga on mootor mõlema külje pealt kuum. :D

Re: kleebitavad eelsoojendid

Postitatud: 23.01.2011 19:04 43
Postitas Veljo_V
Suurematel ehitus masinatel käivad sellised kleebitavad soojendused hüdropaagi külge, et külmades tingimustes õli soe oleks, lihtne paigaldada ja asendamatud!

Re: kleebitavad eelsoojendid

Postitatud: 26.01.2012 13:15 51
Postitas egert90
Kuidas see on? Lööd vasaraga lihtsalt selle "plommi" eest ära ja siis paned küttekeha sinna sisse? Keegi 525 tds'ile pole paigaldanud seda? on vahet kah mitmendasse nö. auku selle paneb?

Re: kleebitavad eelsoojendid

Postitatud: 27.01.2012 01:04 51
Postitas urks
egert90 kirjutas:Kuidas see on? Lööd vasaraga lihtsalt selle "plommi" eest ära ja siis paned küttekeha sinna sisse? Keegi 525 tds'ile pole paigaldanud seda? on vahet kah mitmendasse nö. auku selle paneb?
Sügisel panin oma e39 -le sellise http://www.autostuudio.ee/tooted/detail ... l?sef=hcfp viimasesse auku,täpsemalt kuuenda silindri kanti kohe leegitoru taha.Nende kodukal soovitavad M 51 mootoril veel esimesse aga seal palju lammutamist.Kasutasin haamrit ja torni,ühest servast lüüa siis peaks kork ennast välja keerama.Ligipääs masina alt.Eemaldasin veel õhufiltri kopsiku,et pealt rohkem valgust paistaks.

Re: kleebitavad eelsoojendid

Postitatud: 27.01.2012 16:11 13
Postitas tramtram
M52 mootoril sellised auke pole?

Re: kleebitavad eelsoojendid

Postitatud: 30.01.2012 10:37 16
Postitas egert90
Kuidas sul toimib see? Kas soojendab ilusti kui on 6-ndas augus? Palju peaks temp. näidik tõusma? Ma panin ka endal samamoodi ja sama küttekeha, aga ei tööta :( Juhe sai küttekehaga ilusti kinnitatud. Ega see maandusjuhe seal mingit erilist rolli ei mängi ju? Selle kaa kinnitasin, aga pole praegu üle vaadanud!
Ma tean kui ma eelmine aasta lasin audile panna plokisoojenduse siis see ikka liigutas temp. näidikut :)

Re: kleebitavad eelsoojendid

Postitatud: 30.01.2012 10:49 26
Postitas egert90
tramtram kirjutas:M52 mootoril sellised auke pole?
On ikka! http://www.upload.ee/image/2029748/user ... 032090.jpg

Re: kleebitavad eelsoojendid

Postitatud: 30.01.2012 13:06 57
Postitas tramtram
huvitav, küsisin defa müüja käest ja väitis, et M52 mootorile on ainult ploki seinale kinitatav plaat.

Re: kleebitavad eelsoojendid

Postitatud: 30.01.2012 13:37 44
Postitas Kalev
Vasakul tulbas sisesta näiteks mootori kood.
http://www.defa.com/en/html/automotive/ ... ne_heater/

Aga millegi pärast ongi välisküljele kinnitatav...

Re: kleebitavad eelsoojendid

Postitatud: 30.01.2012 15:48 25
Postitas tramtram

Re: kleebitavad eelsoojendid

Postitatud: 30.01.2012 19:21 13
Postitas urks
egert90 kirjutas:Kuidas sul toimib see? Kas soojendab ilusti kui on 6-ndas augus? Palju peaks temp. näidik tõusma? Ma panin ka endal samamoodi ja sama küttekeha, aga ei tööta :( Juhe sai küttekehaga ilusti kinnitatud. Ega see maandusjuhe seal mingit erilist rolli ei mängi ju? Selle kaa kinnitasin, aga pole praegu üle vaadanud!
Ma tean kui ma eelmine aasta lasin audile panna plokisoojenduse siis see ikka liigutas temp. näidikut :)
Auk ise on neljas ehk viimane.Mul pole maandusjuhe ühendatud.Töötab küll,kui vool taha panna on kohe kuulda kahinat nagu veekeetja hakkaks tööle.Vähemalt 2 tundi taga hoida siis mul seier ikka tõuseb paar millimeetrit ja mootorit pealt katsudes on tunda,et leige.Oma 30-40 pluss kraadi tuleb ära.Ega ta rohkem soojemaks lähegi kuna jõuab väljast rohkem jahtuda kui see 600 watine küttekeha soojendada.

Re: kleebitavad eelsoojendid

Postitatud: 30.01.2012 20:55 35
Postitas egert90
Jah vabandust, 4-s auk (minu paha) :D Siis ma peaksin takistuse ära mõõtma? Ja kui ei tööta siis poodi tagastama... Kuidas sul õhutamisega oli? Oli vaja jamada või ei?

Re: kleebitavad eelsoojendid

Postitatud: 31.01.2012 00:15 24
Postitas urks
Õhutusega probleeme polnud,teadaolevalt need diiselmootorid ei vaja erilist õhutamist.Valad aga paisupaaki peale nii palju kui läheb ning lased töötada kuni suur ring tööle hakkab.Vajadusel valad hiljem juurde.Kui juhuslikult kuivalt elemendi tööle panid siis ta põleb kähku läbi,võib ka praak olla.Takistuse mõõtmisel saad teada jah.

Re: kleebitavad eelsoojendid

Postitatud: 31.01.2012 08:51 46
Postitas tramtram
aga kumb süsteem ikkagi soojendab mootorit paremini või on kasulikum, kas külmumisauku pistetav küttekeha või ploki välisküljele astetuv kuumutusplaat? Defa pakub m52 mootorile vaid välispidist plaati, aga ameerika foorumites kasutavad sisemist 45mm läbimõõduga korgiga küttekeha.

Re: kleebitavad eelsoojendid

Postitatud: 02.02.2012 15:29 20
Postitas Tiit
Ehk on see seotud ploki valmistamiseks kasutatud metalli omadustega? Usakatel oli see vist pisut teine seoses kasutatava kütuse koostisega.

Re: kleebitavad eelsoojendid

Postitatud: 07.02.2012 22:58 26
Postitas Sypsik
mootori sisene on muidugi igal juhul parem see soendab ikka tervet mootorit, mitte mootori ühe külje kaudu vaid mootoriplokki ja käima pannes pärast hakkab salong ka kiiremini soojenema.... :)