1. leht 1-st

Roostetõrje - Roostekrunt vs. happekrunt!

Postitatud: 04.05.2011 11:23 46
Postitas IronMan
Tere!

Olen kolanud foorumis kuid kindlat vastusp pole saanud. et mis on roostekrundi ja happekrundi eripärad, et millal neid kasutada! On üks teisest parem? Omal vaja E36 vähe kerel roostest jagu saada! Seest sai juba tehtud nii et relaka ja korraliku traatharjaga pindmine rooste minema lastud ja mingisugune leiduv punane krunt peale(oli vist roostekrunt) pole kindel enam. Kas tegin õigesti?

Hetkel vaja roosteuss välja saada ja lõppviimistlus pole oluline. (tuli tahtmine 93a E36 sedaanile uus elu sisse puhuda ja nüüd pilbasteks lammutatud kere tahaks kiiremas korras korda saada)

Tahaksin rattakoobaste ääred ka teha korralikult seest ja väljast, on kellelgi soovitusi algajale.(Korralikult enne harjaga puhtaks, kuid mis kemikaale värve soovitate). NIng ligipääsmatud kohad näiteks küljekarpide sisemused - kuidas neid töödelda(mingi õliga, kuidagi sisse pritsida) sest väljast karbid ok ning kohe need nurgad mis juhi ja kunde pool jalgade juures on kuhu tiiva alla pori koguneb(mul oli nii) kas tasub üritada neid töödelda samamoodi või mõttekam juba välja lõigata ja uued keevitada. Üks pool rooste katte all kuid juhi pool juba auk roostetanud.

lugupidamisega

Re: Roostetõrje - Roostekrunt vs. happekrunt!

Postitatud: 04.05.2011 11:51 57
Postitas HeavyCuda
Sry for OT, aga roppudel sõnadel võiksid siiski mõned tähed mingite muude sümbolitega asendada :roll:
Nii palju nõu oskan anda, et kui aega siis uuri klassikaliste bmw`de foorumit, seal peaks leiduma päris palju kasulikku infot ;)

Re: Roostetõrje - Roostekrunt vs. happekrunt!

Postitatud: 04.05.2011 12:42 49
Postitas fiziks
kus need ropud sõnad siin olid? :?

anyway, arvata võib, et rooste ja happekrunt on funtsionaalsuselt enamvähem sarnased asjad. eks nad peaksid toimima roostemuundurina pindadel. isiklikult olen kasutanud siiski eraldi pihustatavat hapet (roostemuundur), lasen sellel toimida ja siis teen tavalise krundiga üle.

karbi sisse olen lasknud ka sedasama hapet, kuid no ega sealt seest nüüd väga tõsiselt protsessi pidurdada ilmselt ei anna siiski.

Re: Roostetõrje - Roostekrunt vs. happekrunt!

Postitatud: 04.05.2011 12:55 31
Postitas HeavyCuda
fiziks kirjutas:kus need ropud sõnad siin olid? :?
IronMan kirjutas:.... kuhu tiiva alla sitta koguneb....
Minu teada kuulub sõna s#tt ikkagi ropude sõnade kogumikku ;)

Re: Roostetõrje - Roostekrunt vs. happekrunt!

Postitatud: 04.05.2011 12:57 35
Postitas tramtram
saksamaal lasti karbid ja muud õõnsused, mingi kuuma vaha taolise ollusega kokku/täis, hiljem kivistus kõvaks.

Re: Roostetõrje - Roostekrunt vs. happekrunt!

Postitatud: 04.05.2011 13:09 08
Postitas Aston
HeavyCuda kirjutas:
fiziks kirjutas:kus need ropud sõnad siin olid? :?
IronMan kirjutas:.... kuhu tiiva alla sitta koguneb....
Minu teada kuulub sõna s#tt ikkagi ropude sõnade kogumikku ;)
Johhaidii, targemat teha ei ole kui sita üle targutada? :lol:

Re: Roostetõrje - Roostekrunt vs. happekrunt!

Postitatud: 04.05.2011 13:30 24
Postitas HeavyCuda
Ja sul pole midagi targemat teha, kui siia OT`d juurde tekitada :mrgreen: Lihtsalt juhtisin tähelepanu roppude sõnade kasutusele foorumis ;) Pole tõesti midagi targemat teha mul :roll:

Re: Roostetõrje - Roostekrunt vs. happekrunt!

Postitatud: 04.05.2011 13:34 54
Postitas fiziks
koleda sõna otsimine on tõesti huvitav tegevus :lol: minu jaoks on **** tavaline sõna, iseloomustab kokkuvõtvalt igasugust pori/õli/soola ja muu möga segu, mida sealt auto alt tavaliselt leida võib. tegemist pole ju selle roppusega, mis inimloomade väljalaskest maha jääb :D


kui karpide sees rooste juba möllama on hakanud siis vaevalt, et millegiga täis laskmine seal enam asja paremaks teeb. pigem vastupidine mõju võib sellel olla.

Re: Roostetõrje - Roostekrunt vs. happekrunt!

Postitatud: 04.05.2011 13:49 39
Postitas HeavyCuda
fiziks kirjutas:koleda sõna otsimine on tõesti huvitav tegevus :lol:
Ma ei otsi tglt selliseid sõnu :mrgreen: Lihtsalt jäi silma ;)

Re: Roostetõrje - Roostekrunt vs. happekrunt!

Postitatud: 04.05.2011 14:08 19
Postitas Aston
Kui aus olla, siis on mul ka karbiotstesse talvega rooste tekkinud ning just mõtlesin selle eemaldusele.
Kuidas tuleks toimida?
Relaka/traatharjaga rooste maha, WD.40 + liivapaber, roostemuundur, krunt ja värv?

Re: Roostetõrje - Roostekrunt vs. happekrunt!

Postitatud: 04.05.2011 18:30 14
Postitas TD
WD-40 Mis otstarbel sa kasuta antud toodet?
Palun väga, siin üks asjalik lk mida lugeda: http://t-lab.planet.ee/eeltoo/

Re: Roostetõrje - Roostekrunt vs. happekrunt!

Postitatud: 04.05.2011 18:32 23
Postitas fiziks
Aston, kasuta roostemuundurit, see jätab midagi sarnast lakikihile pärast metalli peale.

ma arvan, et wd40'ga pole seal suurt midagi teha. kui siis võid miskit väga paksu tavotti määrida neile kohtadele, mille puhul kardad, et roostetama hakkavad.

Re: Roostetõrje - Roostekrunt vs. happekrunt!

Postitatud: 04.05.2011 20:51 13
Postitas Aston
TD kirjutas:WD-40 Mis otstarbel sa kasuta antud toodet?
WD 40 lahustab rooste lahti.
Näide:

Re: Roostetõrje - Roostekrunt vs. happekrunt!

Postitatud: 04.05.2011 21:49 22
Postitas TD
Ma ei soovita sulle seda WD-40 kere tööde juures kasutada, antud videos millele sina viitasid oli tegemist kirvega millel oli kõigest Kerge pindmine rooste, mida ei ole vaja peale puhastamist, ei värvida ega kaitsta korrodeerumise vastu. Jutu iva seisneb selles, et peale selle aine kautamist ja pärast puhastamist võib tekkida järgneva pinna töötlemises komplikatsioone.

Re: Roostetõrje - Roostekrunt vs. happekrunt!

Postitatud: 04.05.2011 22:52 11
Postitas IronMan
Hetkel et kiirelt tegutseda küsin kas järgnev tegevus kõlbab, või mitte?

Et siis relaka traatharjaga pind nii puhtaks kui võimalik siis roostemuundur peale ja kas järgmiseks võib panna roostekrunti või võib mingit vähe tavalisemat krunti. Siis krundile otsa mingi paksem värv või lausa kivikaitse või midagi muud? Kuna hetkel ei ole probleemsed kohad välimistes pindades vaid kohtades mida ei näe kui tiivad küljes ning seespool salongi põrandal ja põhja all kergelt. Välimus ei pea jääma ilus vaid et peatab rooste!

On kellelgi nõuandeid või vahendeid soovitada, kuidas saab nurke roostest puhastada. Liivaprits oleks hea variant kuid selleks puudub igasugune võimalus.

Re: Roostetõrje - Roostekrunt vs. happekrunt!

Postitatud: 05.05.2011 10:39 36
Postitas BMW 525
IronMan kirjutas:Hetkel et kiirelt tegutseda küsin kas järgnev tegevus kõlbab, või mitte?

Et siis relaka traatharjaga pind nii puhtaks kui võimalik siis roostemuundur peale ja kas järgmiseks võib panna roostekrunti või võib mingit vähe tavalisemat krunti. Siis krundile otsa mingi paksem värv või lausa kivikaitse või midagi muud? Kuna hetkel ei ole probleemsed kohad välimistes pindades vaid kohtades mida ei näe kui tiivad küljes ning seespool salongi põrandal ja põhja all kergelt. Välimus ei pea jääma ilus vaid et peatab rooste!

On kellelgi nõuandeid või vahendeid soovitada, kuidas saab nurke roostest puhastada. Liivaprits oleks hea variant kuid selleks puudub igasugune võimalus.
põhimõtteliselt õige.

kirjutan kuidas ise tegin. kõigepealt pind roostest puhtaks niipalju kui võimalik, nühin ta enamvähem haljaks ja siis panen roostetõrje ja veitsa aja pärast lasin lihtsalt mastiksi või kivikaitsme otse sellele haljale pinnane. ei hakkand mingit krunti panema.
muidugi antud juhul jäi see tegevus kõik plastmass katte taha nii, et näha midagi pole.

Re: Roostetõrje - Roostekrunt vs. happekrunt!

Postitatud: 05.05.2011 11:18 56
Postitas lynx
IronMan kirjutas:Hetkel et kiirelt tegutseda küsin kas järgnev tegevus kõlbab, või mitte?

Et siis relaka traatharjaga pind nii puhtaks kui võimalik siis roostemuundur peale ja kas järgmiseks võib panna roostekrunti või võib mingit vähe tavalisemat krunti. Siis krundile otsa mingi paksem värv või lausa kivikaitse või midagi muud? Kuna hetkel ei ole probleemsed kohad välimistes pindades vaid kohtades mida ei näe kui tiivad küljes ning seespool salongi põrandal ja põhja all kergelt. Välimus ei pea jääma ilus vaid et peatab rooste!

On kellelgi nõuandeid või vahendeid soovitada, kuidas saab nurke roostest puhastada. Liivaprits oleks hea variant kuid selleks puudub igasugune võimalus.
Kontseptsioon, ehk läbiviimine on õige.
Pärast seda kui roostemuundur on oma protsessid ära teinud (vist oli 12h), siis pühid protsessijääkidest detaili puhtaks ja võõpad happekrundiga üle ning selle peale mingi krunt veel, kuna hapekas on väga õhuke.

Kõige parem ja samas ka odavaim roostemuundur, ehk buvanool on lätlaste toode, Antirust on nimi ja tarnitakse seda 0,5 liitrises pruunist klaasist pudelis. Müüvad seda Ehituse ABC ja Espak. See aine on tehtud vee-baasil, seega pinnad saab puhastada peale protsessi kraaniveega... niiske, mitte märja kaltsuga.
Kõige selle peale tasuks kuskil põhja all panna veel mingi mastiks või kivikaitse.

Liivapritsist soovitaks käija suure kaarega mööda, sest liiv sisaldab ka enam-vähem samasid mineraale, nagu ka sool ning sellega panete oma auto veel vapramalt roostetama. Neid pindu, mida saab hiljem rellaka harjaga liivajääkidest puhastada, võib täitsa vabalt liivapritsiga töödelda, kuid need kohad, kuhu ligi ei pääse, saavad olema roostepesad.

Re: Roostetõrje - Roostekrunt vs. happekrunt!

Postitatud: 05.05.2011 11:34 26
Postitas IronMan
Tänud!

Üritan hakata vaikselt tegema ja eks näeb mis välja tuleb!
Kust oleks võimalik happekrunti hankida ja millega seda peale kanda (püstoliga).
"Roostepesade" vastu muud võimalust ei leidu vist kui relakaga välja lõigata ja uued plekid keevitada?

Re: Roostetõrje - Roostekrunt vs. happekrunt!

Postitatud: 05.05.2011 11:48 19
Postitas lynx
IronMan kirjutas:Tänud!

Üritan hakata vaikselt tegema ja eks näeb mis välja tuleb!

"Roostepesade" vastu muud võimalust ei leidu vist kui relakaga välja lõigata ja uued plekid keevitada?
Kui läbivat-roostet, ehk auke ei ole, siis ei ole vaja midagi vahetada.. lase rellakaga ettevaatlikult puhtaks pehme harjaga niimoodi et auku ei tekiks. Keevitamine on veel hullem roostepõhjustaja kui sool !!
Aga kui on juba auk sees, siis lõikad rooste poolt kahjustatud koha välja ja "punktid" uue pleki asemele.. liitekohad joodad.