Õli küünalde peal!

Üldised arutelud ning näpunäited
Vasta
HrHuu
Huviline
Postitusi: 323
Liitunud: 19.01.2005 19:36 40
Asukoht: Läänemaa

Õli küünalde peal!

Postitus Postitas HrHuu »

Avastasin küünlaid vahetades, et küünalde peal paras viinapudeli korgitäis õli. Ainult üks silinder oli kuiv.
Millest see nii võib olla? Samas auto õli ei võta, kogu õlivahetusvälba jooksul valasin umbes pool liitrit juurde. Autoks 91 aasta 520 M50 mootoriga.
Vahepeal auto kiirenduste peal veab ebaühtlaselt ning ka tühikäigul tuleb vibra sisse, kuid pöörded ei kõigu. Kas see võib ka selle õliga seotud olla?
acid
Huviline
Postitusi: 233
Liitunud: 17.06.2004 23:29 01

Postitus Postitas acid »

Klapikambrikaane tihend lekib siis sellest osast mis just küünalde ümbere ei tohiks õli lasta.
Andrei8
Huviline
Postitusi: 122
Liitunud: 07.06.2004 13:26 23
Asukoht: Tartu

525i

Postitus Postitas Andrei8 »

Täiesti nõus, et klapikambrikaane tihend lekib ja kui juba vahetama hakkad siis lase ka klapisääretihendid ära vahetada. Seda ebaühtlast minekut ja tõmblust just õli sattumine küünalde juurde põhjustabki. Kontrollima ei pea minema, Laki 6 on endal juba käidud ja seal see viga leitigi. Ja kui juba vahetad siis võiks ka süütepoolid üle lasta vaadata aga pooli viga vähetõenäoline, sest siis nöögiks pidevalt.
Hindadest Laki 6 Truumu juures tehakse ära päevaga ja hind 1500.- kuskil + jupid.
acid
Huviline
Postitusi: 233
Liitunud: 17.06.2004 23:29 01

Re: 525i

Postitus Postitas acid »

Andrei8 kirjutas:Täiesti nõus, et klapikambrikaane tihend lekib ja kui juba vahetama hakkad siis lase ka klapisääretihendid ära vahetada. Seda ebaühtlast minekut ja tõmblust just õli sattumine küünalde juurde põhjustabki. Kontrollima ei pea minema, Laki 6 on endal juba käidud ja seal see viga leitigi. Ja kui juba vahetad siis võiks ka süütepoolid üle lasta vaadata aga pooli viga vähetõenäoline, sest siis nöögiks pidevalt.
Hindadest Laki 6 Truumu juures tehakse ära päevaga ja hind 1500.- kuskil + jupid.
Klapisäärekad??? hm ma küll ei soovitaks neid nüüd nii umbes vahetama hakata ehk pole neil veel häda midagi ennem vaja ikka viga välja selgitada kui hakkad midagi suvaliselt vahetama.Ma pakuks pigem välja et vahetad klapikambrikaane tihendi ja äkki tekitas see õli mis sattus küünalde peale "ületagumist" ja sellest ka kohati ebaühtlane mootori töö.Soovitaks need kummilutid mis süütepooli küljes sinna küünla otsa lähevad mis parasjagu õlis võisid olla üle kontrollida.
Andrei8
Huviline
Postitusi: 122
Liitunud: 07.06.2004 13:26 23
Asukoht: Tartu

525i

Postitus Postitas Andrei8 »

Infoks siis et õli sattumine minu auto puhul küünalde juurde probleemi ei tekitanud, sest viga sai kõrvaldatud jne. kui masin ei vea ikkagi ja vahest tõmbleb-kakub.
Võimalik et miskit mehhaaniline viga võib ka olla, nukad ?!
MairoG
Huviline
Postitusi: 813
Liitunud: 29.01.2005 22:50 03
Asukoht: Tln ja Läänemaa

Postitus Postitas MairoG »

Kui sul lekib klapikambrikaanetihend siis samas ajab ta õli välja ja samas ta ka imeb õhku sealt vahelt, mis pääseb mööda tuulutust silindrisse liiglisaõhuna ja mootor hakkabki jamama, kuna kütusesegu paiskast ära siis. Vaheta tihend ära, ja siis peaks ka mootor hakkama ilusti tööle, kuna puudub liigneõhk silindris. :D
acid
Huviline
Postitusi: 233
Liitunud: 17.06.2004 23:29 01

Postitus Postitas acid »

MairoG kirjutas:Kui sul lekib klapikambrikaanetihend siis samas ajab ta õli välja ja samas ta ka imeb õhku sealt vahelt, mis pääseb mööda tuulutust silindrisse liiglisaõhuna ja mootor hakkabki jamama, kuna kütusesegu paiskast ära siis. Vaheta tihend ära, ja siis peaks ka mootor hakkama ilusti tööle, kuna puudub liigneõhk silindris. :D
Huvitav versioon,aga kuidas ta saab klapikambrikaane tihendi vahelt õhku imeda,kui seal pigem surve kui vaakum ja kui imab siis mis teed see silindrisse satub(liig õhuna siis),vot need küsimused on minu jaoks veidike keerulised,äkki selgitad.
Kasutaja avatar
urki
Huviline
Postitusi: 283
Liitunud: 23.04.2004 09:13 49
Asukoht: järvamaa
Kontakt:

Postitus Postitas urki »

Ise oman 520- M50. Ja mure sama, nimelt neljanda silindri küünal armastab ka õli. Aga see kogus on niivõrd väike, et iga kevad ja sügis kisun pooli maha ja lasen surveõhuga õli minema. Seejärel kuivatan, küünal maha ja puhtaks. Ise olen pannud tähele, et kuni 10000km. jooksul koguned seda õli poole cm. jagu.
Teised silindrid ok. ja selle ühe pärast ei hakka ka mootorit lahti kiskuma. Aastas kaks korda kuivatada ja saab sõita ja naerda. :lol:
Jutu mõte see, et kuivata ära ja vaata, kui kiire sul sellega on. Võib juhtuda, et ei ole sul küünlaid kontrollitud ehk 5 aastat.
Ma ei saa öelda, et see mind ei häiriks, kuid midagi hullu ka mitte.
Kes hommikuti külas käib, see asjatult ei longi!
Andrei8
Huviline
Postitusi: 122
Liitunud: 07.06.2004 13:26 23
Asukoht: Tartu

525i

Postitus Postitas Andrei8 »

Küünlad on uued ja kui kaan sai nüüd ära hermeetikuga tihendatud siis vahetati ka 1 küünal veel lisaks ära, see oli kutu õli pärast ilmselt.
Ja see tõmblus esineb vaid töösooja mootori korral ja kiirendades kui pöörded on alguses madalad kui pöörded üle 2000 tuleb jõud taha ja kõik ok.
MairoG
Huviline
Postitusi: 813
Liitunud: 29.01.2005 22:50 03
Asukoht: Tln ja Läänemaa

Postitus Postitas MairoG »

acid kirjutas:
MairoG kirjutas:Kui sul lekib klapikambrikaanetihend siis samas ajab ta õli välja ja samas ta ka imeb õhku sealt vahelt, mis pääseb mööda tuulutust silindrisse liiglisaõhuna ja mootor hakkabki jamama, kuna kütusesegu paiskast ära siis. Vaheta tihend ära, ja siis peaks ka mootor hakkama ilusti tööle, kuna puudub liigneõhk silindris. :D
Huvitav versioon,aga kuidas ta saab klapikambrikaane tihendi vahelt õhku imeda,kui seal pigem surve kui vaakum ja kui imab siis mis teed see silindrisse satub(liig õhuna siis),vot need küsimused on minu jaoks veidike keerulised,äkki selgitad.
Kui sa gaasi vajutad mootor ju imeb sealt ka õhku kuna tal on ju tuulutus toru.
nokkel
Huviline
Postitusi: 238
Liitunud: 17.10.2004 20:12 41
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas nokkel »

:? Kuule MairoG, klapikambrikaane tihend ei ole survetihend, siis peaks ju õlikork ka poltidega kinni olema :) . Väike rõhk ehk sinna tekib, aga no kuule silindrites ju tead ikka mitu bar-i rõhku on?
Ise sain mitu aega k....da enne kui pihta sain...mul oli kaks süütepooli korraga pees. Vahetasin kõigepealt küünlad, siis otsisin korras doonori (viskasin korraks kõik sütekad ümber) ja sain teada, et kaks sütekat õhtal.
PS teadjamees ütles, et õli pöhjustab jah lühist piipude peal ja selle tagajärjel võib süütepool peesse minna. Kui on võimalus vaheta ära, ei ole ju eriti kallis töö, täiesti iseteostatav - tutvudki oma auto hingeeluga lähemalt.
MairoG
Huviline
Postitusi: 813
Liitunud: 29.01.2005 22:50 03
Asukoht: Tln ja Läänemaa

Postitus Postitas MairoG »

Aga on keegi :lol: väitnud et see on survetihend we , keera korra õlikork maha siis näed et mootor ei taha enam töötada ja kui tihend pees on siis on sama jama kui keerad korgi maha mootor imeb karterist seda õhku ära mis on kolvirõngaste vahelt pääsenud mootori karterisse krt kui sa ei usu siis mine keera enda autol kas siis õlikork maha või keera klapkambrikaan lahti siis näed lõpuks isegi. Ja minu autol ei ole midagi viga, nagu sa oma postituses väidat et ma peaks enda omal midagi ära vahetama. Ja enda auto hinge elust tean ma küll praktiliselt kõike. ( Rõhk mootoris :shock: teadmiseks teile et mootoris on väga väike vaakum kui mootor on korras, kuna tuulutus toru kaudu jõuab ta suurema osa õhku ära imeda ja jääb vaakum ( ja kui mootor on ära aetud siis on juba seal jah rõhk) ja tänu sellele vaakumile on selline lugu, et kui keerad siiski selle õlikorgi maha kaob see ära ja lisaõhk pääseb mööda tuulutus toru mootorisse ja mootor ei saagi enam töötada korralikult ja kui mootoril on rõngad või kolvid või siis hülsid läbi siis pääseb rohkem survet karterisse ja seda juba tuulutus toru kaudu ei jõua mootor ära imeda, krt kui ei usu siis ma võin oma mootori peal seda kõike näidata, aga sul pole ju mõtet vaielda kui ei tea. ;) vahet pole kust ta selle lisa õhu saab, aga vahe tekib mootori töös . Et lisaõhu pääsedes mootorisse ei tööta mootor enam kohe õieti üldse.

Ja ärme nüüd risustame oma jutuga seda teemat.
Kasutaja avatar
kaidu
Huviline
Postitusi: 80
Liitunud: 14.10.2003 14:47 52
Asukoht: pärnu

Postitus Postitas kaidu »

Mul ei ole õli küünalde peal ja klapikambrikaas on ka korralikult kuiv(318 I 85). Ikka tõmbleb nagu naine. Võibolla ongi mootor korv. aga mis siis saab kui karterituulutosele pime ette panna ,peaks ju ära kaduma see tõuklemine. ja mis siis saab kui karter änam tuult ei saa?Proovisin teist süütepooli ikka sama jama.Küünlad ,juhtmed,rootori,jagajakaane vahetasin kaa ära aga ikka tambib vastu.
MairoG
Huviline
Postitusi: 813
Liitunud: 29.01.2005 22:50 03
Asukoht: Tln ja Läänemaa

Postitus Postitas MairoG »

Siis peaks sul probleem olema selles, et kütusesegu on lahja aga ei pruugi olla, kas su autol jääb jõudu vähemaks soojast peast, kui nii siis on kütusesegu lahja või on pihustitega mingi kala kuid võib ka olla jama plokikaanega (klapidega) ( see probleem oli minul autol). Võiksid ükspäev ette võtta sõidu Tallinna poole ja Truumu juurde diagnosti. Nemad aitavad su hädast välja. Enda omal oli kunagi sama jama ja Truumu tegi sellega imet :!: :!: :!: ;)
Kasutaja avatar
kaidu
Huviline
Postitusi: 80
Liitunud: 14.10.2003 14:47 52
Asukoht: pärnu

Postitus Postitas kaidu »

Tänud MairoG
Kasutaja avatar
touringmeez
Huviline
Postitusi: 174
Liitunud: 04.06.2007 21:00 13
Asukoht: viljandi/tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas touringmeez »

Sai täna vahetatud küünlad ja hakkas silma,et küünal pealt õline.Klapikambri tihend laseb ilusti läbi ühesõnaga,huvitab mind see et kuhu see õli lõpuks jõuab,sest auk oli ainult põhjast õline.Loogiline oleks ju see,et kui tihend laseb läbi,siis ükskord peaks saama küünlaauk õli täis ja üle ajama.
E34 525i touring.
Kasutaja avatar
kenwood1
Huviline
Postitusi: 3198
Liitunud: 18.04.2007 22:39 19
Asukoht: Keila / Helsinki

Postitus Postitas kenwood1 »

ka mina märkasin küünlaid vahetades, et kerge õli asus küünla koja all ääres :evil: kuigi moootor välisel vaatlusel OK ja igati kuiv tuleb ikkagist hakata tihendi vahetuse peale mõtlema juba lähiajal! Mul oli ka see "eba-ühtlane kiirenduse teema" ja minul pidavat selle põhjustama õhulugeja ;)
e34 525i 88a - e34 525i touring 1995a - e34 540ia 1993 - e34 525TDSa Touring 1995.10 - e32 735ila 1991.1 - e38 740ia 1997a - e38 750ia 1999.12 - e61 530d 2004.6 - e53 X5 3,0d 2002a
kulgur
Huviline
Postitusi: 81
Liitunud: 07.11.2007 01:52 34
Asukoht: tartu

Postitus Postitas kulgur »

endalgi sai lastud just see töö ära tehtud, kõik küünlad olid kaelani õlis, tihendid olid nii hapraks muutund nagu plastmassist oleksid:D
Kasutaja avatar
tfk
Huviline
Postitusi: 512
Liitunud: 30.11.2006 09:52 20
Peamine sõiduk: 730d
Kontakt:

väntvõlli andur äketsi jamab;)

Postitus Postitas tfk »

siis ka mootor käib ebaühtlaselt ja edasi minna jaksa!
Kasutaja avatar
Viljar
Huviline
Postitusi: 5047
Liitunud: 02.01.2004 21:25 37
Asukoht: Tallinn-Harjumaa

Postitus Postitas Viljar »

Ega üldiselt see õli seal head ei tee ja kui ta ikka lekib, siis tasub vahetada või lasta vahetada tihendid, pika peale see õli ikkagi hakkab ka piipude peale ja siis veel vaja hakata uusi piipe hankima.
Mercedes EQS 450+ 2022
Vasta