BMW 325i aku läks keema.

Üldised arutelud ning näpunäited
Vasta
indrekp
Huviline
Postitusi: 2
Liitunud: 16.07.2005 14:30 56

BMW 325i aku läks keema.

Postitus Postitas indrekp »

autoks siis bmw 325i 1991a. e36 kere 2,5 kat.
vahendan siis sõbra probleemi, jamad algasid sellest kui konditsioneeri ventilaator kinni jooksis ja kaitsme läbi põletas, mingi aeg peale seda oli auto juures tunda koledat haisu ning omanik ei osanud aimata millest see tulla võis, arvas, et freoon samas oli aku nii tühi, et auto ei käivitunud. Kuna lükates läks auto kenasti käima otsustas ta 20km koju sõita, poolel teel aga läks auto lolliks ära, tuled kustusid, armatuuri valgustus vilkus, uksed lukustusid ning maki juurest lõi sahmaka suitsu välja, tööle hakkasid ohutuled ning põlema jäi lambike käigukangi juures, punane led pirn. Peale seda oli läbi nii maki kui pardakompuutri kaitsmed, pagasiruumis oli aga üks kuum ja kahisev aku mille roheline kontoll silm oli kustunud.
et aga katsetamiseks polnud teist akut proovisime hiljem sama jahtunud akuga kas autol veel elektrisüsteem toimib, süüte keeramisel põleb armatuuri valgustus ning ohutulede relee plõgiseb, tegelikult plõgiseb ta kohe kui aku ühendada ning seesama punane lambike käigukangi juures mille tähendust me ei tea. Vaevalt, et aku vahetusest piisab seega oskab keegi öelda miks ja kuidas genekas aku üle laadis ning mis sellise laksu tagajärg auto elektroonikale teha võis?
ruut
Klubiliige EKBK
Postitusi: 538
Liitunud: 03.09.2004 09:55 48
Asukoht: tln-harju

Postitus Postitas ruut »

kunagi ammu, ca 10a tagasi, sõbra e28 pineregulaator ütles töölepingu ülesse. Pardapinge oli 20V kandis. Vahetusse läksid regulaator, aku, kellade plokk, peotäis releesid ja lambid. Seega praktiliselt kõik elektroonika masinas. Tal oli aga täiesti plank 518. Sinu sõbral võib see nimekiri pikemaks osutuda.
e10 & e21 & e24 & e30 & R
Kasutaja avatar
dantee
Huviline
Postitusi: 386
Liitunud: 11.02.2005 10:41 09
Asukoht: Valga

Postitus Postitas dantee »

Ülelaadimisest ilmselt asi kaugel, aku hakkab ka keema lühistamisel (on olnud kogemust ka aku plahvatusega esinenud juhtumis). Samuti ei saa välistada, et aku andis lihtsalt saba (piisab, kui üks purk kuuest ära väsis). Ürita alul akut ennast laadida laadijaga, kui laeb täis, kontrolli kas koormust kannatab. Enne uue aku paigaldamist peaks muidugi autole ligi laskma autoelektriku, et veenduda lühise puudumises vooluahelas?! (Ford Skorpio 2,8 ja 2,9 esineb selliseid lühiseid elektrisüsteemis, mis tõttu põlevad nimetatud isendid kõige sagedamini maha).
indrekp
Huviline
Postitusi: 2
Liitunud: 16.07.2005 14:30 56

Postitus Postitas indrekp »

dantee kirjutas:Ülelaadimisest ilmselt asi kaugel, aku hakkab ka keema lühistamisel (on olnud kogemust ka aku plahvatusega esinenud juhtumis). Samuti ei saa välistada, et aku andis lihtsalt saba (piisab, kui üks purk kuuest ära väsis). Ürita alul akut ennast laadida laadijaga, kui laeb täis, kontrolli kas koormust kannatab. Enne uue aku paigaldamist peaks muidugi autole ligi laskma autoelektriku, et veenduda lühise puudumises vooluahelas?! (Ford Skorpio 2,8 ja 2,9 esineb selliseid lühiseid elektrisüsteemis, mis tõttu põlevad nimetatud isendid kõige sagedamini maha).
hakkasin ka ise seda kahtlustama, laeme ja laseme lühist kontrollida kuigi nõrga vooluga aku taasühendamisel erilist särtsu klemmide ühendamisel ei olnud seega ei osanud lühist kahtlustada..
Vasta