1. leht 1-st

E34 kesklukuga hädas

Postitatud: 17.07.2005 23:51 50
Postitas ferdinand
Tervitus klubilistele.
Probleem selline, et uksi sulgedes lükkab esimesel korral nupud uuesti üles tagasi. Targemad soovitasid üle vaadata lukuvastuste lülitid ja pagassi juhtmed, need asjad said seega üle kontrollitud.
Täna avastasin, et kõrvalistuja nupust uksi küll avab aga ei sulge?? Kas see peabki nii olema? Asja lähemalt uurides selgus, et keskluku mootoris olevasse lülitisse tuleb vaid kaks juhet. Juhipoolsel on kolm?! Kas pagassi võtmega avades/sulgedes peab avama/sulgema ka uksi? (seda ta ei tee)
Mismoodi jaole jõuda milles üleüldse viga võib olla? Tagaistme alt leidsin ühe elektroonikaploki ja sellele lisaks veel suure karbitäie releesid. Miks üleüldse on niivõrd lihtne asi nii f.cking keeruliseks tehtud, on sellel mingi mõte ka?
Tänud igasuguse suunava info eest!

Postitatud: 18.07.2005 09:01 06
Postitas dantee
Keskluku juhtimine käib läbi juhiukse ja see tõttu on lülitil ka kolme juhtmega ühendus (nii öelda toide, kinni signaal ja lahti signaal), pagasit võtmega avades ja kõrvalust avades peaks avama ainult konkreetse luku. Kui aga sulgemisel avab uuesti lukustuse, võiks arvata viga siiski olevat juhiukse motos või luku juures asuvas mikrolülitis (millele ligipääs on muidugi paras k.pp, kuid viga selles kõige tõenäolisem).

Postitatud: 18.07.2005 09:25 23
Postitas ferdinand
dantee kirjutas:Keskluku juhtimine käib läbi juhiukse ja see tõttu on lülitil ka kolme juhtmega ühendus (nii öelda toide, kinni signaal ja lahti signaal), pagasit võtmega avades ja kõrvalust avades peaks avama ainult konkreetse luku. Kui aga sulgemisel avab uuesti lukustuse, võiks arvata viga siiski olevat juhiukse motos või luku juures asuvas mikrolülitis (millele ligipääs on muidugi paras k.pp, kuid viga selles kõige tõenäolisem).
Kõigele lisaks on veel mikrolülitid võtmega avamise/sulgemise jaoks. Kõrvalistujapoolsest nupust avab, aga ei sulge. Miks see nii tehtud on? Loogika ütleb, et juhiukse motos ei saa viga olla kui see töötab ja juhiukse nupust ka kesklukku avab ja sulgeb? Või teen valed järeldused?
Masinaks on 88. aasta 524

Postitatud: 18.07.2005 09:49 12
Postitas priitv8
See, kuidas KL töötama peab, millisest võtmest midagi kinni ja lahti käib, on kirjas auto kasutusjuhendis. Ma alustaks sellest.
Edasi pole seal midagi nii f--- keerulist, lihtsalt peale KL-i on samas elektroonikaplokis ka ülejäänud kere elektroonika (aknad-luuk-kojamehed jne). Kui elektrit jagad, siis vaata skeeme.
Ja leiutamise asemel ütleks üks käik diagnostikasse ilmselt kohe, millise lülitiga ta rahul ei ole.

Postitatud: 18.07.2005 09:57 22
Postitas ferdinand
priitv8 kirjutas:See, kuidas KL töötama peab, millisest võtmest midagi kinni ja lahti käib, on kirjas auto kasutusjuhendis. Ma alustaks sellest.
Edasi pole seal midagi nii f--- keerulist, lihtsalt peale KL-i on samas elektroonikaplokis ka ülejäänud kere elektroonika (aknad-luuk-kojamehed jne). Kui elektrit jagad, siis vaata skeeme.
Ja leiutamise asemel ütleks üks käik diagnostikasse ilmselt kohe, millise lülitiga ta rahul ei ole.
Kustkohast võiks skeeme leida? On äkki netis üleval kusagil? Ja kasutusjuhendit mul ka kahjuks pole, ei ostnud poest seda masinat. :oops: Ehk keegi aitab selle koha pealt.
Ega seal midagi nii üle mõistuse keerulist pole, lihtsalt see tundub imelik, et lihtne ja loogiline asi on lahendatud selle asja jaoks esmapilgul mittemõistlikult. Ehk on sellel mingi mõte? Oskab keegi seda seletada?
On keegi selle "aju" kasutuselt minema visanud ja asja normaalsel moel toimima pannud?
Tänud!

Postitatud: 18.07.2005 11:23 46
Postitas dantee
Ära sa midagi minema küll vahelt viskama hakka, teed lihtsa asja veelgi keerulisemaks! :lol:
Keerulist pole miskit, kui ise ei mõika, võta aja kokku hoiu mõttes juhiukse polster maha ja mine autoelektriku juurde või diagnostikasse! Seal ei saa miskit keerulist olla, kui mõttega asja juures olla! ;)

Postitatud: 18.07.2005 17:08 36
Postitas priitv8
vaata meie foorumis korralikult ringi. kasuta otsingut.
nii skeemid kui kasutusjuhendid on siin viidatud. Iga nädal uuesti samadele küsimustele ei viitsi enam vastata lihtsalt.
Esimene mõte asja sellisel integreerimisel on juba ohutus - nii näiteks tuleb KL avarii järel ise lahti, salongivalgus ja avariituled hakkavad põlema jne.
Edasi tulevad juba komfortfunktsioonid, nt. liidesed KL kaugjuhtimise ja tehasealarmiga, akende ja katuseluugi sulgemine KL kaudu.

Postitatud: 23.07.2005 20:41 45
Postitas randos
kõrvalistuja poolsest uksest pead võtmega saama avada ja sulgeda kogu keskluku süsteemi s.o 4 ust,pagasnik ja bensuluuk.seest nuppu vajutades töötab ainult uks.avab ja sulgub.kogu lukusüsteem ei peagi rakenduma.pagasiluugist pead samuti saama võtmega juhtida kogu keskluku süsteemi.
võta aga tester kätte ja hakka mööda juhtmeid liikuma kuni leiad koha kust impulss edasi ei levi... :D
parem helista patrikule,aitab hädast ;)

Postitatud: 24.07.2005 01:36 22
Postitas toivoku
mul nagu juhtmed läksid katki pagassis ja lyhis sees, noh kaitse muidugi läbi ja uksed kinni ei lähe, aga mis ma avastasin oli see, et uksed ei sulgu mehhaaniliselt :D mida kuradit ma siis olesk teinud kui uksed aknad lukus ja aku kutupiilu või juhtmed purud? :S . nõme systeem :S

Postitatud: 25.07.2005 08:46 10
Postitas dantee
Ilmselt pole nõme süsteem vaid sõiduki eelmine omanik, kes varaste kartuses lasknud mehaanika järelt ära võtta, et ei pääseks ilma puldita autosse!? ;) Aku ja lühise probleemiga ta ei arvestanud!

Postitatud: 25.07.2005 11:38 18
Postitas toivoku
pulti pole vaata :D aint võtmega käib asi.

Postitatud: 26.07.2005 11:51 32
Postitas pec
minul kesklukuga üsna sarnane probleem. nimelt kui juhiuksest kinni või lahti teha, siis juhi kõrvalukse lukk ei reageeri (kinni/lahti). kui aga kõrvaluksest võtit keerata, siis avab ja sulgeb kõik korrektselt. kas on õige arvata, et kusgil on mingi juhe katki läinud, millest siis signaal enam edasi ei lähe?

Postitatud: 26.07.2005 13:02 32
Postitas priitv8
pec kirjutas:minul kesklukuga üsna sarnane probleem. nimelt kui juhiuksest kinni või lahti teha, siis juhi kõrvalukse lukk ei reageeri (kinni/lahti). kui aga kõrvaluksest võtit keerata, siis avab ja sulgeb kõik korrektselt. kas on õige arvata, et kusgil on mingi juhe katki läinud, millest siis signaal enam edasi ei lähe?
Järelikult on parempoolne KL mootor peetis, sest kui Sa sealt võtmega keerad, siis paned ju mehhaaniliselt luku kinni ja kui selle peale ülejäänud auto ka lukku läheb, siis on muu elekter ju korras.
"Uus" mootor Sauel 350 krooni.