1. leht 1-st

mis on steptronicu ja tiptronicu vahe?

Postitatud: 06.08.2005 09:47 58
Postitas lucifer666
Arvasin koguaeg, et ostetud e39 on tiptronic kast, aga sain teada, et bmw-l on steptronic kast...kas seal on midagi teistmoodi ka tiptronicust? Tiptronic pidi olema intelligentne käigukast, kus õpib juhi omadusi...kas sama kehtib ka steptronicu kohta....KÕIK TARGAD TARGUTAJAD ON OODATUD...TAHAN KA TARKUST KULBIGA!!!

Postitatud: 06.08.2005 09:58 25
Postitas alr
Asi rohkem selles, et iga autovalmistaja nimetab oma kasti oma nimega. Steptronic, Tiptronic, Auto Stick jne jne.

Postitatud: 06.08.2005 09:59 46
Postitas ArgoV
Minu teada on ka E39 steptronic kast adaptiivne, s.t. kohandub sõidustiiliga.
Mõni tootja nimetab käsitsilülitamise võimalusega kasti tiptronicuks, mõni steptronicuks, mõni veel millekski muuks - põhimõtteliselt on tegemist ikkagi ühe ja sama asjaga...

Postitatud: 07.08.2005 13:12 11
Postitas priitv8
Adaptiivse- ehk sõidustiili õppiva programmiga kast on BMW-l kasutusel juba 90-te algusest (E32, E34 5-käiguline ZF).
Need eesliited step- ja tip- jne viitavad tavaliselt võimalusele käike +/- stiilis ka käsitsi valida.

Postitatud: 07.08.2005 15:17 15
Postitas AARE540
BMW-l on Steptronic, Audil on Tiptronic, Porschel minu teada ka Tiptronic, Volvol Geartronic, nimed on erinevad, aga tööpõhimõte sama.

Postitatud: 07.08.2005 17:18 25
Postitas priitv8
AARE530 kirjutas:... nimed on erinevad, aga tööpõhimõte sama.
Ja miks? Sest neid automaatkastitootjaid on ju ainult mõned üles lugeda: DB, ZF, GM Powertrain ja Jatco.

Postitatud: 10.08.2005 23:52 20
Postitas Joel_H
priitv8 kirjutas:Need eesliited step- ja tip- jne viitavad tavaliselt võimalusele käike +/- stiilis ka käsitsi valida.
Kas keegi, kes asjast teab, viitsiks selle käsitsivalimise võimaluse lahti seletada .. ??

Postitatud: 10.08.2005 23:54 18
Postitas Relk
No käigukangil on + ja -. kui lükkad käigukangi + poole, siis lülitab ühe käigu üles poole, kui aga - poole, siis lülitab ühe käigu alla. Simple as that

Postitatud: 11.08.2005 00:50 58
Postitas rzz
käigukaste on erinevaid jah..
Reverse, Park, Neutral, Drive on kõigil.. ja edasi tuleb siis käsitsijuhtimine, ehk manuaalkasti immitatsioon : kellel + / - (madalamale/kõrgemale), kellel 1-4 käigud välja toodud.

Postitatud: 11.08.2005 01:37 24
Postitas Kristjan_K
Relk kirjutas:No käigukangil on + ja -. kui lükkad käigukangi + poole, siis lülitab ühe käigu üles poole, kui aga - poole, siis lülitab ühe käigu alla. Simple as that
Viimane E39 millega mina sõitsin hakkas ka selles variandis ise vahetama alates miskist pöördest, st. et täielikult piirajasse masinat ei saandki.
Sai nagu testitud.

Postitatud: 11.08.2005 09:35 32
Postitas Tarmo
ega see elektroonika loll ei ole jah , et laseb sul autot lõhkuda.

Postitatud: 11.08.2005 09:37 00
Postitas priitv8
kristjan_k kirjutas:Viimane E39 millega mina sõitsin hakkas ka selles variandis ise vahetama alates miskist pöördest, st. et täielikult piirajasse masinat ei saandki.
Isegi nn. "käsitsirežiimis" jääb ta ikka automaatkastiks, s.t. vahetab käiku, kui mootori töörežiim piirialale jõuab (ehk siis üles, kui pöörded punasele lähenevad, ja palju sa ka allapoole ei prooviks vahetada, enne see käik sisse ei lähe, kuni kiirus pole piisavalt madal).
BTW SMG kast manuaalrežiimis käiku piirajas ei vaheta, aga alla küll ei vaheta, enne kui mootorile turvaline.