2.5td ketimärgid?

Üldised arutelud ning näpunäited
Vasta
Marek16
Huviline
Postitusi: 76
Liitunud: 01.04.2009 10:22 10

2.5td ketimärgid?

Postitus Postitas Marek16 »

On võimalik vaadata kas märgid on paigas ilma, et mootorit peaks laiali lammutama? mootoril käis pump maas ning liigutati väntvõlli nii ühelepoole kui teiselepoole võib olla, et kett võis visata üle hamba?

Marek.
Kasutaja avatar
erikred
Huviline
Postitusi: 1636
Liitunud: 04.11.2005 22:07 33
Peamine sõiduk: E38 740D
Asukoht: põhja läti metsad

Re: 2.5td ketimärgid?

Postitus Postitas erikred »

otsakaane pead maha võtma

terv
erich
Marek16
Huviline
Postitusi: 76
Liitunud: 01.04.2009 10:22 10

Re: 2.5td ketimärgid?

Postitus Postitas Marek16 »

erikred kirjutas:otsakaane pead maha võtma

terv
erich
Selge, olen lugenud niipalju, et alumisel ketil ainult märgid peal kuid ülemisel?

tänud,
Marek.
Kasutaja avatar
erikred
Huviline
Postitusi: 1636
Liitunud: 04.11.2005 22:07 33
Peamine sõiduk: E38 740D
Asukoht: põhja läti metsad

Re: 2.5td ketimärgid?

Postitus Postitas erikred »

ülemisel ketil märke ei ole, nukk pannakse paika rakisega.
Hädapärast kannatab tegelikult ka ilma lahtikatkumata midagi vaadata vist. Aga lähen täna õhul ühte mootorit vaatama, kontrollin oma mõtte üle ja kirjutan foorumisse kui arvuti taha jõuan.

terv
erich
Marek16
Huviline
Postitusi: 76
Liitunud: 01.04.2009 10:22 10

Re: 2.5td ketimärgid?

Postitus Postitas Marek16 »

Lammutasin eelmise mootori laiali, et vaataks neid märke jne nii pumba kui ka väntvõlli ratta peal olid märgid olemas kuid mitte ketil?`võibolla ei peagi olema kuid kuidas näen ära millises ketilülis märge/hammas olema peab? arvatavasti on väntvõlli pealt üle visanud kuna võrdlesin nii, et panin rihmarattaga vända uuel kui ka vanal mootoril paika ning paistab, et oleks nagu 2-3 hammast üle visanud? (võrreldes pumba rattaga)
Kopeerisin teksti. :)
Marek.
Marek16
Huviline
Postitusi: 76
Liitunud: 01.04.2009 10:22 10

Re: 2.5td ketimärgid?

Postitus Postitas Marek16 »

Kuidas tuleb keti märgid paika ajada? Ehk on kellelgi pilti kus ja mis?
Kasutaja avatar
erikred
Huviline
Postitusi: 1636
Liitunud: 04.11.2005 22:07 33
Peamine sõiduk: E38 740D
Asukoht: põhja läti metsad

Re: 2.5td ketimärgid?

Postitus Postitas erikred »

Aga palun, pilt otse elust. Hooratas on fikseeritud.
Pilt
Alumine märk vähe lähemalt, eelmise pildi pealt ei saa muidu aru kus täpselt on
Pilt
Kui otsakaas peal on näeb alumist märki nii
Pilt
Koos tihendiga (kaameraga nii hästi ei saa pildile aga päriselus on täpp ilusti näha ja kui ketil märk siis ka ketimärk näha)
Pilt
Ülemine ketiratas peaks olema umbes sellises asendis(keti asendit kahjuks katte alt ei näe)
Pilt
Mul pumba ketiratas pole küll päris ava keskel aga see on selle pärast et pumpa pole küljes. Pumba rattal on keskel üleval ka täpp näha. See on näha ka siis kui mutter seal otsas on.
Kui sul nendest asenditest väga mööda siis ei pääse lahtivõtmisest. Kui tundub sama siis keeruta mootorit paar tiiru ringi, kui kinni ei jää siis peaks k, olema. Kui täpp on all siis vaja vänta üks tiir keerata ja siis nukk paika keerata. Kui julgust väheks jääb võta otsakaas maha.

Kui natukene otsida siis peaks ka siit foorumist õpetusi leidma, terve internet on ka neid täis.

terv
erich
Marek16
Huviline
Postitusi: 76
Liitunud: 01.04.2009 10:22 10

Re: 2.5td ketimärgid?

Postitus Postitas Marek16 »

Vohh, suured suured tänud!
Kui nende piltide järgi paika panna siis peab olema korras siis? :) Lähen hakkan asja uurima.
Need ikka reaalsemad pildid kui kuskilt autodatast tõmmatud.

Marek.
Marek16
Huviline
Postitusi: 76
Liitunud: 01.04.2009 10:22 10

Re: 2.5td ketimärgid?

Postitus Postitas Marek16 »

Marek16 kirjutas:Vohh, suured suured tänud!
Kui nende piltide järgi paika panna siis peab olema korras siis? :) Lähen hakkan asja uurima.
Need ikka reaalsemad pildid kui kuskilt autodatast tõmmatud.

Marek.
nii, üritasin ilma otsakaane mahavõtmiseta piltide, teise ploki järgi kõik paika panna kuid ikkagi ei saa kõike korrektselt paika. mootor töötab ilusti kui pump keeratud mootoripoole välja jäävad pöörded 2000... peale kuid ei lange ning kui mootorist eemale hakkab puterdama ning ilgelt suitsema. Ehk siis tuleb homme asuda uuele katsele ning mootor maha tõsta ( muudmoodi vist ei saa?) ning õlivann, otsakaan maha võtta. :?
Kasutaja avatar
erikred
Huviline
Postitusi: 1636
Liitunud: 04.11.2005 22:07 33
Peamine sõiduk: E38 740D
Asukoht: põhja läti metsad

Re: 2.5td ketimärgid?

Postitus Postitas erikred »

Häda pärast saab ka ilma mootorit maha võtmata, just eelmine nädalavahetus vahetasin kette ja karteripõhja. Mootorit pead natukene kõrgemale tõstma ainult. Et karteritihendit või karteripõhja alt kätte saada pead kas õlipumba või õlivõtturi maha võtma. Õlipumba tagasipanekuks on vaja ta väntvõlli suhtes täpselt keskele saada, õlivõtturile vajalik uus tihend. Kui otsakaane maha võtad pead sinna ka uue tihendi panema.

terv
erich
Marek16
Huviline
Postitusi: 76
Liitunud: 01.04.2009 10:22 10

Re: 2.5td ketimärgid?

Postitus Postitas Marek16 »

Kuno_T kirjutas:Pumba võib ilma liistuta ka auku pista, ei lähe ta kuhugi. Pritsenurk tuleb seada vastavalt TIS-is määratule.
Kuid kuidas määratakse pritsenurk? ehk teab keegi palju küsitakse pumba paika panemise eest ning kaua see aega võiks võtta?

Tänud,
Marek.
Marek16
Huviline
Postitusi: 76
Liitunud: 01.04.2009 10:22 10

Re: 2.5td ketimärgid?

Postitus Postitas Marek16 »

Kuno_T kirjutas:Vänt vaja ära stoperdada, siis pumba paikapistmise ajaks vist 30 kraadi tagasi keerata, pumba õhutuskorgi asemele abinõu ja kell kruttida jne. Otsi TIS-i. Selle juures tuleb nukkvõlli seade ka 1-korraga järgi kontrollida, kuna sul tundub midagi olema ära soperdatud. Iga päev seda tööd tegev ja riistu omav mees raiskaks vb olla 2-3 tundi, vb olla terve päeva. Sõltub, mis käkk sul kokku keedetud on. Vaja on TIS.i dokumenti, vända stopperit, pumba eemaldamise rakist, nukkvõlli rakist, pumba prunžri tõusu mõõtmise adapterit, kella, MODIC-ut järelkontrolliks. Millised neist sul kodus on? Kui kas või 1 on puudu, pöördu töökotta.

Teie kord loe mõni juhend enne näppimist ja keerutamist läbi. Mootori väntvõlli oleks võinud veidi liigutada, kui pumba eemaldamise rakis oleks paika jäänud.

BMW TIS on netist leitav, viitsi googeldada. Ok, vaatasin ise http://tis.spaghetticoder.org/

Mootori keerutamisega sellises määramatus olukorras ole üliettevaatlik, klapid võivad vastu kolbe puutuda!
Okei, su jutt ajas olukorral liiga keeruliseks millega kindlasti hakkama ei saa ning ei ole olemas eelmainitud tööriistu.

Suured tänud kõigile kes abistanud! Kontakteerun kohalike bmw diisliomanikega ning loodan saada abi.

Tänud!
Marek.
Marek16
Huviline
Postitusi: 76
Liitunud: 01.04.2009 10:22 10

Re: 2.5td ketimärgid?

Postitus Postitas Marek16 »

Täna sain siis lõpuks niipalju aega ning võtsin mootori maha, selgus, et 2 hammast oligi üle visanud. Hetkeks siis mootor peal ning nüüd oleks vaja kedagi kes pumba paika ajaks. :) Ehk oskab keegi kedagi soovitada? Hea oleks kui Harjumaa kandis. ;)

Tänud,
Marek.
Kasutaja avatar
erikred
Huviline
Postitusi: 1636
Liitunud: 04.11.2005 22:07 33
Peamine sõiduk: E38 740D
Asukoht: põhja läti metsad

Re: 2.5td ketimärgid?

Postitus Postitas erikred »

kasutaja leho näiteks.

terv
erich
Marek16
Huviline
Postitusi: 76
Liitunud: 01.04.2009 10:22 10

Re: 2.5td ketimärgid?

Postitus Postitas Marek16 »

erikred kirjutas:kasutaja leho näiteks.

terv
erich
Tal ei pidanud arvuti opelit lugema. :roll:
Kasutaja avatar
erikred
Huviline
Postitusi: 1636
Liitunud: 04.11.2005 22:07 33
Peamine sõiduk: E38 740D
Asukoht: põhja läti metsad

Re: 2.5td ketimärgid?

Postitus Postitas erikred »

Pump ja nukkvõll pannakse paika mehaaniliselt, järelkontroll arvutiga pole kohustuslik vaid on soovituslik.
Opeli diagostika on suht must maa nii et seda pead ise uurime kes teeb.

terv
erich
Vasta