1. leht 2-st
E30 tühikäigu pöörded kõrged
Postitatud: 08.08.2005 22:25 45
Postitas Mikk_O
arvan, et tuleb vist täitsa otsast alustada.
autoks siis bmw316, kuhu on ise 2,0i mootor peale leiutatud, koos vastavate elektri juhtmetega. esialgu olid siis tühikäigupöörded külmalt 500 ja soojalt umbes 1200, sai siis natuke kapoti all urgitsetud, lõdvikuid pingutada ja siis hakkas asi juba mingil määral toimima, et siis külmalt 1500-1600 pööret, aga soojalt ikka 1100-1200, kütet võtab kah teine ohtrasti. Siis üks tuttav arvas, et mul tühikägumootor puudu, kas on see võimalik???? ta ju muudab pöördeid soojenedes. ise arvasin, et äkki temp andur, aga see oli korras. siis üks tark arvas veel, et võib mingisugune külmkäivitusklapp lahti olla jäänud, et saab siis koguaeg rikkamat segu vms.
Postitatud: 08.08.2005 23:35 04
Postitas Silwer
Mine Patricu juurde...
Postitatud: 09.08.2005 02:39 32
Postitas Hans
Külmalt mitte rohkem kui 1200 (ka talvel!) ja soojalt ikka seal 700-800 mail, oleneb kuidas keegi on timminud.
Hakatuseks vaheta kõik õhulõdvikud uute vastu ära. Neid pragusi vanadel niisama peale vaadates ikka igakord ei avasta. UM-is tükk paarkümmend krooni.
Külmkäivitusklapp maksab UM-is ligi 2 tonni, romulast saad paarisaja krooni eest juustu, klapp ei tööta (laenasin ühest romulast koju terve hunniku ja "keetsin" siis, mitte ükski ei näidanud elumärki).
Enamus sõidavad peetis külmkäivitusklapiga, pole neil vist enda arvates häda midagi, mina nii ei arvanud. Ja muidugi Patrikuga sel teemal kõneldes, ka tema mitte.
Postitatud: 09.08.2005 07:31 56
Postitas truumu
Külmkäivitusklapp annab lisaõhu peale.
Kontrollimiseks pane üks vaakumvoolik umbseks, kui pööre langeb, viga klapis.
Postitatud: 09.08.2005 12:48 07
Postitas MiQ
kuidas see külmkäivitus klapp üldse reageerima peaks kui talle pinge(12v) peale anda?
Postitatud: 09.08.2005 15:42 27
Postitas Mikk_O
to truumu- milline vaakumvoolik umbseks tuleb panna?
Postitatud: 09.08.2005 16:04 47
Postitas Hans
Joonis
14 või 18 umbseks.
15 ja 16 mitte torkida, jahutusvedelik jookseb sealt läbi.
Postitatud: 09.08.2005 16:37 56
Postitas Mikk_O
kui nr14 voolik kinni pigistada, siis sureb mootor välja
Postitatud: 09.08.2005 16:57 26
Postitas Hans
See vidin kuhu lõdvikud 12 ja 13 lähevad, asub otsas kruvi, keera seda. See on vist täiega kinni (või oli nüüd lahti. sry) keeratud.
Truumu muidugi teab täpsemalt edasi seletada.
K-k-klapi tööpõhimõte on, et külmalt annab lisaõhku ja nii kuidas mootoris jahutusvedelik soojeneb, samas joostes läbi klapi, sooja paisudes surub klapi kinni, et sealt enam õhk ei peaks läbi minema.
Postitatud: 09.08.2005 17:51 13
Postitas Andu
mul endal selline probleem et kui auto kylmalt käima panna siis peab gaasi peal hoidma kuni mootor soojaks läheb kuna tyhikäigul lihtsalt sureb välja külmast peast. kui mootor soe siis ei sure välja aga pöörded siiski kõiguvad vahel 100-200 rpm üles-alla ja tahhokas seier vahepeal hypleb nagu jõnksatab välkkiirusel yles alla

ei tea mis jama on:S
Postitatud: 09.08.2005 18:48 26
Postitas Mikk_O
vaatan-proovin
Postitatud: 09.08.2005 20:43 54
Postitas truumu
i-bmw-i kirjutas:kui nr14 voolik kinni pigistada, siis sureb mootor välja
Tähendab tühikäigu kruvi on täiesti kinni keeratud.
Postitatud: 09.08.2005 20:56 02
Postitas Mikk_O
selge, eks ma timmin natsa
Postitatud: 10.08.2005 01:01 31
Postitas Mikk_O
aga kui ma kruvi lahti keeran, siis pöörded tõusevad ju.
seda on mul kõige vähem vaja!
Postitatud: 10.08.2005 08:28 54
Postitas truumu
Pane voolik kinni, siis keerad kruvist pöörde paika.
Saad niimoodi sõita, kuid külma mootoriga peab mingi aeg jalaga gaasi hoidma.
Postitatud: 10.08.2005 11:40 43
Postitas Hans
Andu kirjutas:mul endal selline probleem et kui auto kylmalt käima panna siis peab gaasi peal hoidma kuni mootor soojaks läheb kuna tyhikäigul lihtsalt sureb välja külmast peast. kui mootor soe siis ei sure välja aga pöörded siiski kõiguvad vahel 100-200 rpm üles-alla ja tahhokas seier vahepeal hypleb nagu jõnksatab välkkiirusel yles alla

ei tea mis jama on:S
Tee ka nii nagu truumu soovitas. Kui pöörded kõiguvad siis lisaõhk pragulistes lõdvikutes (ei ole ju raske neid ära vahetada!)
Tahhokas hüppab - kontakti kala.
Postitatud: 10.08.2005 17:19 54
Postitas Mikk_O
kas seda külmkäivitusklappi kuidagi puhastada ei saa?
Postitatud: 11.08.2005 00:30 53
Postitas Mikk_O
proovisin siis omast tarkusest natuke mässata, külmkäivitusklapp on täiesti puhastatav, seal on lihtsalt jahutusvedeliku poolt tekitatud sete sees ja sellepärast ei liigu! aga natuke lahustit ja edasi- tagasi liigutamist, ning asi toimib jälle, kuumas vees proovisin, sulges ilusti, aga nüüd järgmine mure, pöörded kõiguvad 1000 ja 1500 vahel, niimoodi, et tõstab pöörded 1500 peale ja siis kohe langetb tuhande peale ja siis jälle 1500???
Postitatud: 11.08.2005 20:54 42
Postitas Mikk_O
Postitatud: 12.08.2005 07:51 41
Postitas truumu
Vale segu.
Postitatud: 12.08.2005 16:28 56
Postitas Mikk_O
sooja mootoriga on pöörded ok, umbes800rpm.
mootor hakkas ka nüüd ühtlasemalt tööle, peale seda muidugi, kui olin puhast hapnikku õhupuhastisse lasknud ja see klapivärk kah toimib nüüd, võtsin lahti ja puhastasin settest, täitsa ok. pöörded sooja mootoriga ikka tuiavad, kuda seda segu timmida saab?
Postitatud: 13.08.2005 20:46 55
Postitas Mikk_O
Postitatud: 15.08.2005 08:29 40
Postitas truumu
Õhulugeja küljes on üks sisemise kuuskandiga kruvi.
Parem reguleerida stendis muidugi, hädapärast võid ka kõrva järgi paika panna.
Postitatud: 18.08.2005 00:41 13
Postitas Andu
i-bmw-i kirjutas:proovisin siis omast tarkusest natuke mässata, külmkäivitusklapp on täiesti puhastatav, seal on lihtsalt jahutusvedeliku poolt tekitatud sete sees ja sellepärast ei liigu! aga natuke lahustit ja edasi- tagasi liigutamist, ning asi toimib jälle, kuumas vees proovisin, sulges ilusti
kui sa kuumas vees proovisid kas ta sulgus täiesti? endal kah sama jama võtsin selle julla koju kaasa ja ka samuti soojas vees vaatasin kas läheb kinni...natuke liikus aga umb tervest august 10% sulges kinni..siis keetsin seda jullat ning siis sulgus kuskil 70% ulatuses. Et siit ka küsimus kas ta peab täiesti kinni minema? Ja küsiks ka seda, et millises konditsioonis need romula omad on? kuskil kuulsin, et keegi rääkis et üle poolte on vigased? Ja viimane küsimus oleks see, et kallis see julla uuena maksta võib?
Postitatud: 18.08.2005 06:34 01
Postitas truumu
92*C juures peab olema täiesti suletud.
Romulast suhe 1/100, et saad korraliku.
Postitatud: 18.08.2005 17:59 23
Postitas Mikk_O
mul sulgus täielikult ja mingi aeg töötas kah, aga nüüd jälle jukerdab.
Postitatud: 19.08.2005 13:23 02
Postitas Hans
i-bmw-i kirjutas:mul sulgus täielikult ja mingi aeg töötas kah, aga nüüd jälle jukerdab.
Sulge siis külkäivitusklapi juures lõdvik, sooja mootoriga vaata mis teeb, kas ikka kõigub!? Kui jah siis, vaata oma lõdvikud üle. Kõik lõdvikud!
Igasugune teipimine unusta ära.
Postitatud: 20.08.2005 03:15 01
Postitas Mikk_O
sooja mootoriga on pöörded ok. tegelt isegi vähe u 550, aga külmaga 2000
Postitatud: 20.08.2005 04:05 53
Postitas Hans
i-bmw-i kirjutas:sooja mootoriga on pöörded ok. tegelt isegi vähe u 550, aga külmaga 2000
Soojaga keera siis pöördeid juurde, külmaga käitu nii nagu Truumu soovitas - sulge ahel ja hoia jalaga gaasi. Külmkäivitusklapp löö läikima ja pane riiulisse, kusjuures ma ei ole irooniline. (Mina valasin pisaraid kui UM-st uue ostsin, naisele ei ütelnud sõnagi summast, muidu ei oleks enam suppigi saanud)
Postitatud: 21.08.2005 11:29 36
Postitas Andu
hehe käisin ka selle klapi hinda vaatamas ja 1900 eeku ei kutsunud küll ostma

keegi ei tea kus seda jublakat b-varuosana müüakse, kui üldse müüakse?