Kliima korrasoleku kontroll
Postitatud: 24.09.2012 16:59 34
Tervist kõigile!
Nimelt, kuidas kontrollida, kas kliima süsteemis on rõhk sees? (Vastus minna esindusse on 100% õige, kuid me ometi ei hakka iga kuu seal käima)
- Kui väljas on seo, asi lihtne.
- Kui väljas +10; +15 kraadi on juba raske öelda, kas kliima puhub külma või mitte, kuna ümbritsev keskkond on suht sama tepmeratuuri.
- Kui väljas on külmem kui +5 C või lausa miinus kraadid, kuidas siis? Kas üldse saab, kuna kliima ei rakkendugi tööle.
Milleks seda vaja? Näiteks E60-l on pidevalt töötav kliima pump, see tänedab, kui süsteem on tühjaks jooksnud, siis õlitamist ei toimu ning kompressor läheb üsna ruttu katki. (Kui süsteem tühi, soovitan lihtsalt rihm maha võtta, et ta tühjalt ei jookseks. Näide on toodud E60 525d kohta, kus kliima pump on eraldi ehk pole koos mingi teise agregaadiga. Muidu ei saaks seda trikki kasutada)
Minu poolt pakutavad lahendused:
- Kui kliima sisse lülitamisel läheb kliima ventilaator tööle, tähendab et kliima süsteemi temperatuur tõuseb ning jahutamiseks pannakse ventilaator tööle. Ehk kõik toimib.
- Kui tekib klaasile udu (eriti hästi töötab vihmase ilmaga), siis kliima sisse lülitamisel (eeldusel et pole muudetud temperatuuri ning ventika kiirust) udu kaob. Järelikult kuivati töötab ning koos sellega kliima on töökorras.
- Kasutada digidaal termomeetrit, mis tajub ka väiksemaid temperaturi muutusi.
Kas on veel mingeid nippe, kuidas saaks veenduda, et süsteem on rõhu all? (Madalrõhuniplist proovida freooni välja lasta ei ole hea mõte. Kauaks seda nii jätkub?)
Tänud vastuste eest,
Vladimir
Nimelt, kuidas kontrollida, kas kliima süsteemis on rõhk sees? (Vastus minna esindusse on 100% õige, kuid me ometi ei hakka iga kuu seal käima)
- Kui väljas on seo, asi lihtne.
- Kui väljas +10; +15 kraadi on juba raske öelda, kas kliima puhub külma või mitte, kuna ümbritsev keskkond on suht sama tepmeratuuri.
- Kui väljas on külmem kui +5 C või lausa miinus kraadid, kuidas siis? Kas üldse saab, kuna kliima ei rakkendugi tööle.
Milleks seda vaja? Näiteks E60-l on pidevalt töötav kliima pump, see tänedab, kui süsteem on tühjaks jooksnud, siis õlitamist ei toimu ning kompressor läheb üsna ruttu katki. (Kui süsteem tühi, soovitan lihtsalt rihm maha võtta, et ta tühjalt ei jookseks. Näide on toodud E60 525d kohta, kus kliima pump on eraldi ehk pole koos mingi teise agregaadiga. Muidu ei saaks seda trikki kasutada)
Minu poolt pakutavad lahendused:
- Kui kliima sisse lülitamisel läheb kliima ventilaator tööle, tähendab et kliima süsteemi temperatuur tõuseb ning jahutamiseks pannakse ventilaator tööle. Ehk kõik toimib.
- Kui tekib klaasile udu (eriti hästi töötab vihmase ilmaga), siis kliima sisse lülitamisel (eeldusel et pole muudetud temperatuuri ning ventika kiirust) udu kaob. Järelikult kuivati töötab ning koos sellega kliima on töökorras.
- Kasutada digidaal termomeetrit, mis tajub ka väiksemaid temperaturi muutusi.
Kas on veel mingeid nippe, kuidas saaks veenduda, et süsteem on rõhu all? (Madalrõhuniplist proovida freooni välja lasta ei ole hea mõte. Kauaks seda nii jätkub?)
Tänud vastuste eest,
Vladimir