Jahutusvedelik läks keema.

Üldised arutelud ning näpunäited
Vasta
kalef
Huviline
Postitusi: 57
Liitunud: 07.08.2003 13:43 10
Asukoht: Tallinn

Jahutusvedelik läks keema.

Postitus Postitas kalef »

Hommikul käivitasin auto ja sõitsin kuskil 6 km , ning jahutusvedelik läks keema , kuidagi liiga väikse maa peale ? kas viga termostaadis ?

BMW 525 94a.
Kasutaja avatar
Arvo
Huviline
Postitusi: 485
Liitunud: 02.01.2003 15:12 25
Asukoht: Tallinn/Tartu
Kontakt:

Postitus Postitas Arvo »

[quote][i]Algselt postitas kalef[/i]
Hommikul käivitasin auto ja sõitsin kuskil 6 km , ning jahutusvedelik läks keema , kuidagi liiga väikse maa peale ? kas viga termostaadis ?

BMW 525 94a. [/quote]

Sellisel aastaarvul vist veel selline tüüpviga nagu plastiklabadega veepump, tasub kindlasti kontrollida ja vajadusel UM-st uus asemele.
kalef
Huviline
Postitusi: 57
Liitunud: 07.08.2003 13:43 10
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas kalef »

nüüd selgus , et õhk oli sees ja jahutusvedelik oli kuidagi kiiresti ja märkamatult aihtunud , sai seda juurde listud ja õhu välja , ning töötas päeval normaalselt , õhtul aga kordus uuesti sama jama , et keema läks , aga näha ei ole kust vedelik siis välja tuleb , sai siis õhtul uuesti korda tehtud , nüüd aga sõites temp. normaalne ja siis vahepeal langeb hoopis terve kriipsu jagu sinise poole ja siis mingi ajapärast jälle normaalne ja kui panna sisemine ventikas tööle põhja ja soendus ka põhja siis ka temp. langeb , kas siis äkki termostaat jamab või siiski pump ? mootori töötades kui keerata kork paisupaagil maha lööb korraliku survega vedelikku välja .
Kasutaja avatar
Cardo
Huviline
Postitusi: 4226
Liitunud: 27.12.2002 00:08 12
Asukoht: Jüri

Postitus Postitas Cardo »

Äkki plokikaanel prigu sees ?
E28:2,0, E28:2,5, E28:3,0; F21
Kasutaja avatar
Mati_H
Huviline
Postitusi: 119
Liitunud: 11.02.2003 00:37 28
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Mati_H »

see, et temp tõuseb ja siis langeb on täitsa normaalne.
kõigepealt termostaat kinni, saavutab töötemperatuuri, siis termostaat avaneb, terve radikatäis külma vedelikku jahutab, seejärel läheb temperatuur uuesti normi - nüüd juba avatud termostaadiga.
Alati kui temperatuur liiga kõrgele tõuseb, on soovitav salongisoojendus tööle panna ja salongiradikaga mootorit jahutada .
;)
kui ta juba keema läks, siis kardetavasti plokikaanega mured tulekul (plokikaane mõra(d) ei pruugi keemamineku põhjus vaid tagajärg olla)
Mati @ 525`90
kalef
Huviline
Postitusi: 57
Liitunud: 07.08.2003 13:43 10
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas kalef »

kui kergelt siis need plokikaane mõrad tulema on ja kuidas need väljenduda võivad ja kas see õhk siis võibki kuskilt mõrade vahelt tulla ? kas see surve võib olla siis , et plokikaane tihend läbi või mõra sees ja sealt see õhk siis nüüd tulebki?

temp. langeb ja tõuseb väga kiiresti
agx
Huviline
Postitusi: 119
Liitunud: 18.02.2003 10:43 32

Postitus Postitas agx »

Kui selgub, et pump tuksis siis uue saad minult 05256892.
kalef
Huviline
Postitusi: 57
Liitunud: 07.08.2003 13:43 10
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas kalef »

täna hommikul ,enam keema ei läinud , sõites temp. oli normaalne , vahepeal langes paar korda esimest korda pea siniseni , kuid paisupaagi korki kui maha keerata siis tahab hakata vedelikku välja ajama , nagu oleks surve sees , kas siis on kuskil ummistus või on tõesti plokikaane tihend või mõra , mis oleks tunnused tihendi ja mõra puhul
kalef
Huviline
Postitusi: 57
Liitunud: 07.08.2003 13:43 10
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas kalef »

mis võiks maksma minna plokikaane remont ja mis võib maksma minna plokikaane tihendi vahetus
Kasutaja avatar
Mati_H
Huviline
Postitusi: 119
Liitunud: 11.02.2003 00:37 28
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Mati_H »

Sooja mootori korral on jahutussüsteemis mingi rõhk täitsa normaalne. Kuuma mootoriga ei tohiks korki maha keerata kuna rõhu all on vedelike keemistemperatuurid kõrgemad.
Esimese asjana võiksid tõesti eelpoolkirjutajaid kuulata ja veepump üle vaadata.
Korralik plokikaane remont kisub sinna 3 kilo kanti pluss kaan maha-peale pluss tihendid, hermeetikud jms.
Mati @ 525`90
kalef
Huviline
Postitusi: 57
Liitunud: 07.08.2003 13:43 10
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas kalef »

ma kontrollin selle pumba üle , kuid hetkel mul siin sõbra samasugune masin kõrval ja tal ei hakka sooja mootoriga see vedelik välja pressima ? kuidas saaks mitte töötav pump survet tekitada ?

UM-i mehed muidugi kindlalt väidavad et plokikaanes või tihendis jama , et muus ei saa olla :(
kalef
Huviline
Postitusi: 57
Liitunud: 07.08.2003 13:43 10
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas kalef »

kas mitte pole sedasi kui plokikaanes viga siis tuleks tagant käivitades mootorist valget tossu või siis oleks õlis jahutusvedelik ?
Kasutaja avatar
Mati_H
Huviline
Postitusi: 119
Liitunud: 11.02.2003 00:37 28
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Mati_H »

ei pea õlis ega tossus tosooli olema. võib ka niipidi olla, et silindrist läheb surve jahutusse ja mõnikord pole mitte tosool õlis vaid vastupidi.
alustama peaksid ikkagi keemamineku põhjuse otsimisest.
võib muidugi olla, et plokikaane tihend oli vigane (võibla juba vahetatud?), lasi surve jahutusse ja pressis vee välja.
Kui aga tihendi vahetuseks läheb, siis oleks ikkagi vaja plokikaas survestada ja kindlasti ka lihvida.
võid paisupaagist (või radika korgist kui sel autol selline asi peaks olema) töötava mootoriga vaadata, kas õhumulle ka paistab tulevat. pole ka keeruline silindrites surve ära mõõta.
Mati @ 525`90
kalef
Huviline
Postitusi: 57
Liitunud: 07.08.2003 13:43 10
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas kalef »

õhumulle ei ole paisupaagis ja ka õli pole tosoolis , ühe tähelepaneku tegin veel ,et keema tahab ta minna sedasi kui panna sisemine ventilaator külma õhku puhuma , sooja puhudes tõmbab temp. alla ja kui ei tööta siis ka temp. norm ja külma mootoriga survet ei ole paisupaagis
Kasutaja avatar
Mati_H
Huviline
Postitusi: 119
Liitunud: 11.02.2003 00:37 28
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Mati_H »

siis peaks äkki termostaat kinni olema?
Mati @ 525`90
524td
Huviline
Postitusi: 12
Liitunud: 13.09.2003 06:40 41

Postitus Postitas 524td »

tsekka seda, kas sooja mootriga on lõdvikud liiga kõvad, minu 524td olid ja tikkus kah kuumenema ja siis jälle kiiresti norm tempini langema. viga oli paisupaagi korgis.
Kasutaja avatar
Tarmo
Huviline
Postitusi: 8462
Liitunud: 02.10.2002 16:52 21
Peamine sõiduk: BMW G11 740XD
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Tarmo »

vaata ka termostaat üle.

omal on probleemne termostaat.
pandi uus ja see jamas samuti.

Nüüd ei teagi mida teha.
Ilma termostaadita on täitsa ok.
Omatud BMW tüüpi sõidukid : E30 318, E30 325i, E30 325i, E34 530i, E34 524td, E39 530dT, E46 328Ci, E30 324td, e34 525tds, e36 316i, E39 530dT, E38 730d, E65 730d, G11 740XD, E36 328i cabrio, E46 316ti, E82 120d coupe, E88 120d cabrio
kalef
Huviline
Postitusi: 57
Liitunud: 07.08.2003 13:43 10
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas kalef »

mul oli viga lõpuks ikkagi pumbas , korra sai ta alguses maha võetud , siis aga oli asi nagu korras , võtsin uuesti maha ja enäe seekord käis võll niisama ringi ja labad seisid rahulikult , esimesel korra sai siis mitte eriti korralikult kontrollitud , nii et kümme korda mõõda ja üks kord lõika :) tänud hea nõu andjatele :)
Vasta