1. leht 1-st

Jahutusvedelik läks keema.

Postitatud: 18.09.2003 10:09 21
Postitas kalef
Hommikul käivitasin auto ja sõitsin kuskil 6 km , ning jahutusvedelik läks keema , kuidagi liiga väikse maa peale ? kas viga termostaadis ?

BMW 525 94a.

Postitatud: 18.09.2003 10:32 54
Postitas Arvo
[quote][i]Algselt postitas kalef[/i]
Hommikul käivitasin auto ja sõitsin kuskil 6 km , ning jahutusvedelik läks keema , kuidagi liiga väikse maa peale ? kas viga termostaadis ?

BMW 525 94a. [/quote]

Sellisel aastaarvul vist veel selline tüüpviga nagu plastiklabadega veepump, tasub kindlasti kontrollida ja vajadusel UM-st uus asemele.

Postitatud: 18.09.2003 22:47 12
Postitas kalef
nüüd selgus , et õhk oli sees ja jahutusvedelik oli kuidagi kiiresti ja märkamatult aihtunud , sai seda juurde listud ja õhu välja , ning töötas päeval normaalselt , õhtul aga kordus uuesti sama jama , et keema läks , aga näha ei ole kust vedelik siis välja tuleb , sai siis õhtul uuesti korda tehtud , nüüd aga sõites temp. normaalne ja siis vahepeal langeb hoopis terve kriipsu jagu sinise poole ja siis mingi ajapärast jälle normaalne ja kui panna sisemine ventikas tööle põhja ja soendus ka põhja siis ka temp. langeb , kas siis äkki termostaat jamab või siiski pump ? mootori töötades kui keerata kork paisupaagil maha lööb korraliku survega vedelikku välja .

Postitatud: 18.09.2003 22:50 07
Postitas Cardo
Äkki plokikaanel prigu sees ?

Postitatud: 18.09.2003 23:28 51
Postitas Mati_H
see, et temp tõuseb ja siis langeb on täitsa normaalne.
kõigepealt termostaat kinni, saavutab töötemperatuuri, siis termostaat avaneb, terve radikatäis külma vedelikku jahutab, seejärel läheb temperatuur uuesti normi - nüüd juba avatud termostaadiga.
Alati kui temperatuur liiga kõrgele tõuseb, on soovitav salongisoojendus tööle panna ja salongiradikaga mootorit jahutada .
;)
kui ta juba keema läks, siis kardetavasti plokikaanega mured tulekul (plokikaane mõra(d) ei pruugi keemamineku põhjus vaid tagajärg olla)

Postitatud: 19.09.2003 00:13 58
Postitas kalef
kui kergelt siis need plokikaane mõrad tulema on ja kuidas need väljenduda võivad ja kas see õhk siis võibki kuskilt mõrade vahelt tulla ? kas see surve võib olla siis , et plokikaane tihend läbi või mõra sees ja sealt see õhk siis nüüd tulebki?

temp. langeb ja tõuseb väga kiiresti

Postitatud: 19.09.2003 08:32 41
Postitas agx
Kui selgub, et pump tuksis siis uue saad minult 05256892.

Postitatud: 19.09.2003 08:45 38
Postitas kalef
täna hommikul ,enam keema ei läinud , sõites temp. oli normaalne , vahepeal langes paar korda esimest korda pea siniseni , kuid paisupaagi korki kui maha keerata siis tahab hakata vedelikku välja ajama , nagu oleks surve sees , kas siis on kuskil ummistus või on tõesti plokikaane tihend või mõra , mis oleks tunnused tihendi ja mõra puhul

Postitatud: 19.09.2003 10:12 25
Postitas kalef
mis võiks maksma minna plokikaane remont ja mis võib maksma minna plokikaane tihendi vahetus

Postitatud: 19.09.2003 10:48 27
Postitas Mati_H
Sooja mootori korral on jahutussüsteemis mingi rõhk täitsa normaalne. Kuuma mootoriga ei tohiks korki maha keerata kuna rõhu all on vedelike keemistemperatuurid kõrgemad.
Esimese asjana võiksid tõesti eelpoolkirjutajaid kuulata ja veepump üle vaadata.
Korralik plokikaane remont kisub sinna 3 kilo kanti pluss kaan maha-peale pluss tihendid, hermeetikud jms.

Postitatud: 19.09.2003 11:02 34
Postitas kalef
ma kontrollin selle pumba üle , kuid hetkel mul siin sõbra samasugune masin kõrval ja tal ei hakka sooja mootoriga see vedelik välja pressima ? kuidas saaks mitte töötav pump survet tekitada ?

UM-i mehed muidugi kindlalt väidavad et plokikaanes või tihendis jama , et muus ei saa olla :(

Postitatud: 19.09.2003 17:00 00
Postitas kalef
kas mitte pole sedasi kui plokikaanes viga siis tuleks tagant käivitades mootorist valget tossu või siis oleks õlis jahutusvedelik ?

Postitatud: 20.09.2003 01:33 13
Postitas Mati_H
ei pea õlis ega tossus tosooli olema. võib ka niipidi olla, et silindrist läheb surve jahutusse ja mõnikord pole mitte tosool õlis vaid vastupidi.
alustama peaksid ikkagi keemamineku põhjuse otsimisest.
võib muidugi olla, et plokikaane tihend oli vigane (võibla juba vahetatud?), lasi surve jahutusse ja pressis vee välja.
Kui aga tihendi vahetuseks läheb, siis oleks ikkagi vaja plokikaas survestada ja kindlasti ka lihvida.
võid paisupaagist (või radika korgist kui sel autol selline asi peaks olema) töötava mootoriga vaadata, kas õhumulle ka paistab tulevat. pole ka keeruline silindrites surve ära mõõta.

Postitatud: 21.09.2003 02:49 50
Postitas kalef
õhumulle ei ole paisupaagis ja ka õli pole tosoolis , ühe tähelepaneku tegin veel ,et keema tahab ta minna sedasi kui panna sisemine ventilaator külma õhku puhuma , sooja puhudes tõmbab temp. alla ja kui ei tööta siis ka temp. norm ja külma mootoriga survet ei ole paisupaagis

Postitatud: 21.09.2003 11:03 23
Postitas Mati_H
siis peaks äkki termostaat kinni olema?

Postitatud: 28.09.2003 23:09 30
Postitas 524td
tsekka seda, kas sooja mootriga on lõdvikud liiga kõvad, minu 524td olid ja tikkus kah kuumenema ja siis jälle kiiresti norm tempini langema. viga oli paisupaagi korgis.

Postitatud: 29.09.2003 15:21 52
Postitas Tarmo
vaata ka termostaat üle.

omal on probleemne termostaat.
pandi uus ja see jamas samuti.

Nüüd ei teagi mida teha.
Ilma termostaadita on täitsa ok.

Postitatud: 02.10.2003 13:09 52
Postitas kalef
mul oli viga lõpuks ikkagi pumbas , korra sai ta alguses maha võetud , siis aga oli asi nagu korras , võtsin uuesti maha ja enäe seekord käis võll niisama ringi ja labad seisid rahulikult , esimesel korra sai siis mitte eriti korralikult kontrollitud , nii et kümme korda mõõda ja üks kord lõika :) tänud hea nõu andjatele :)