1. leht 1-st

Mida arvate õlilisandist X-1R?

Postitatud: 26.09.2003 11:20 07
Postitas peeter
Kas tasub sellist õlilisandit kasutada ja kas kellelgi on kogemusi?

Postitatud: 26.09.2003 11:31 41
Postitas Eerik_K
Forget about it!
ükski õlilisand ei tee midagi head, pointless.
Kõige kindlam vahetada õli tihedamini ja norm õli kallata!
Aga mitte sitast saia teha. Kui mootor kulunud ja sööb õli siis ei lapi seda midagi peale KAP remonti!

Postitatud: 26.09.2003 15:23 37
Postitas Arvo
[quote][i]Algselt postitas Eerik_K[/i]
Forget about it!
ükski õlilisand ei tee midagi head, pointless.
Kõige kindlam vahetada õli tihedamini ja norm õli kallata!
Aga mitte sitast saia teha. Kui mootor kulunud ja sööb õli siis ei lapi seda midagi peale KAP remonti! [/quote]

Kui mootor on juba **** siis mingiks ajaks võivad teatud õlilisandid asjast siiski sepiku teha :D Ise olen suht kohvi mootori peal proovinud sellist vene õlilisandit nagu Rimet ja võib öelda et oli tolku küll. Korras mootoritesse jah mitte mingil juhul kallata mitte mingisuguseid õlilisandeid vaid kasutada tehase poolt ette nähtud õli ja vajadusel välpa lühendada.

Postitatud: 28.09.2003 20:48 02
Postitas patrik
kunagi sai stendis katse tehtud hõõrdeteguri peale, lisades õlisse seda lisandit vähenes hõõrdetegur väga suuresti, mingi taoline katse oli kunagi ka tv shopis ja see mis nad seal mootoriga tegid oli ikka hull küll. nii, et pane julgelt, vähemalt sitemaks ei lähe

Postitatud: 27.04.2006 16:52 56
Postitas eero
Avastasin, et tropid on mul 0W-30 õli sisse vahetanud. Mu meelest on see absoluutselt liiga vedel - soojalt vedelem kui vesi. Ja soojalt seisnud mootorit käivitades käib alguses plagin läbi. Mootor samas 117k sõitnud V8 - ei tohiks küll nüüd kulunud veel olla.

Kaalun nüüd siin, kas lisada mingit viskoosuse suurendajat ja kui siis millist. Või vahetada 2000km sõitnud õli nt 10W-60 vastu välja..

Ideas?

Postitatud: 27.04.2006 17:05 00
Postitas alts20
no autodata näitab 4,4L X5 le selliseid õlisid:

cold limate SAE 5W/30
moderate climate SAE 10W/30
hot climate SAE 15W/30
alternative-moderate climate SAE 10W/60

Postitatud: 27.04.2006 18:23 04
Postitas eero
Mis see meie kliima siis on? Moderate ilmselt? Külm ta ka nüüd pole (lapimaa) ja hot kaugeltki mitte (Egiptus).
Seega, suuremate pöörete armastajale võib alternatiivina 10W-60 kallata küll.

Küsimus hetkel oli pigem see, kas on olemas siukest lisandit, millega julgeks tõsta üsna uue mootori sees oleva Castroli 0W-30 viskoosust? Või on verevahetus (ainu)õige?

Postitatud: 27.04.2006 19:57 17
Postitas Jaanus_P
ma arvan, et sul autol uus mootor oleks hiljem kulukam osta kui hetkel õlivahetus teha :roll: . neid õlilisandeid on katsetatud küll (mitte mina) ja testidest lugenud, et mootorile vahest on isegi aidanud seega ei soovita.

Postitatud: 27.04.2006 22:28 25
Postitas Ilves
eero kirjutas:Kaalun nüüd siin, kas lisada mingit viskoosuse suurendajat ja kui siis millist. Või vahetada 2000km sõitnud õli nt 10W-60 vastu välja..

Ideas?
Ilmselt siis vahetaks õli, kui juba selline kahtlus on ja plaginat enne ei täheldanud. Ise lasin ka veidi kaheldes endale 0W-30 UM-s sisse panna, aga kuna nad väitsid, et nad panevad selle viskoossusklassiga õli kõigile uuematele mootoritele ja ka enne oli see õli sees, siis seekord jäi nii. Plaginast aru ei saa, sest tegu on diisliga ja hullult vedel pole nagu ka :) Üldiselt ei usu, et ka sinu mootoriga midagi juhtuks, sest ma arvan, et nad on selle 0W-30-ga põrutanud päris mitu miljonit testikilomeetrit sama tüüpi mootoriga ilma suuremate vahejuhtumiteta.

Postitatud: 10.06.2007 17:49 51
Postitas aise
tekkis huvi asja vastu, ootaks veel siia kasutajate kommentaare.

Postitatud: 10.06.2007 18:34 12
Postitas Ceed
X-R1 hes on igalpool foorumites palju juttu, näiteks streetrace.org ja siin samas foorumis on ka päris mitu teemat. Palun kasuta otsingut.

Samas kui uurima hakkad vaata mida Xado toodangu kohta leiad ;) see teema tõesti töötab ja katsetatud.

Postitatud: 13.06.2007 14:13 48
Postitas ermoe39
kasutasin Xadot e46 2,0d pumba remondiks ning toimis samuti

Postitatud: 13.06.2007 14:45 31
Postitas Leho
soovitan ka endapoolt xado-t

Postitatud: 13.06.2007 15:05 05
Postitas aise
ermoe39 kirjutas:kasutasin Xadot e46 2,0d pumba remondiks ning toimis samuti
mis viga oli siis?
losto kirjutas:soovitan ka endapoolt xado-t
räägi kogemustest

Postitatud: 13.06.2007 16:08 20
Postitas ermoe39
tühikäigu pöörded kõikusid ja tark inimene ütles, et pump hakkab lõppema. leidsin sellise asja nagu Xado diislipumbade remondi geel. arvasin, et kaotada ei ole midagi ning valasin paaki. u. 300 km ja pöörded paigas.

Postitatud: 13.06.2007 17:13 36
Postitas Leho
ise sai seda ostetud mis silindrites hõõrdumist vähendab. Mootor läks kuuldavalt vaiksemaks kohe .

ega just väga odav ka polnud .

autoks oli siis tookord e36 320i

Postitatud: 02.11.2007 13:18 56
Postitas Lauri_L
Tõstataks vana teema jälle üles. Nimelt olen viimased aastad kokku puutunud õlilisandiga X1-R. Kogemusi on kogunenud küllaga ning jagaks neid ka klubilistega.

Plussid
1. Õli kontsentraadi kasutamisel väheneb hõõrdetegur metsikult, ühesõnaga kulumine on minimaalne ning õli teeb seda tööd, mida peaks.

Miinused
1. Kindlasti ülikallis hind
2. Ei soovita kasutada hammasülekannetes ning laagritega kokkupuutes (seadme karterid). Lisandi lisamisel 6% kogu õli mahust tulemus oli see, et õlilisandi komponendid reageerides kasutatava õli vahuga tekitasid karteri seintele ning hammasratastele tumeda väga-väga raskesti eemaldatava mustusekihi, mis soodustas suurel määral metalldetailide kulumist. Lisaks sellele lühendas seesama reageerimise tulemus laagrite tööiga poole võrra :shock: kuni tulemuseks oli laagrite kokkujooksmine liigse hõõrdumise tõttu. Kes natuke tehnikaga rohkem seotud, siis jutt on tööstuslikust kütuse tsentrifugaalseparaatorist. Lisandit soovitasid sinna panna X1-R eesti esindajad. Probleemi tekkimisel otsiti paberilt üles read, et "toode ei pruugi anda soovitud tulemust".

natuke pildimaterjali:
1. pool ettenähtud ajast töötanud laagrid, laagrid töötasid õlivannis ning kasutatud baasõli oli kvaliteetne...
Pilt
Pilt

2. Võll, kus laagrid peal. Juhin tähelepanu laagrite pruunikale värvusele, mis paistab roostena, kuid seda ei ole.
Pilt

Loodan, et antud piltidest teile kasu.
Positiivne jällegi see, et oma tööd teeb X1-R ideaalselt rulluiskude ning rattaketi õlituse puhul :D Kindlasti ärge toppige seda õli friktsioonpindadele ning friktsioonsiduritesse, seal töötab see liigagi hästi :D

Postitatud: 02.11.2007 13:48 51
Postitas Tauri
ok- pilt on hämmastavalt kole :) aga, millest tekkis vajadus õlilisandit kasutada?

Postitatud: 02.11.2007 15:33 59
Postitas Lauri_L
Vajadust otseselt polnud. Teema sai alguse sellest, et firma suured "bossid" olid vägagi liigutatud müügimeeste showst ning ilma mõtlemata osteti seda lisandit 200l vaaditäis (150000+ krooni). No ja kuhu sa ikka kalli lisandi paned, sai siis nö lollikindlasse kohta pandud, ning müügimeeste jutu järgi pidid sellega kaasnema pikemad hoolduvälbad, kuid tulemus oli käes. Laagrite eluiga mitte ei suurenenud 8000 töötunnilt üles, vaid sai 4200 töötunni pealt otsa.

Postitatud: 02.11.2007 15:52 26
Postitas hansu
Lauri_L kirjutas:Vajadust otseselt polnud. Teema sai alguse sellest, et firma suured "bossid" olid vägagi liigutatud müügimeeste showst ning ilma mõtlemata osteti seda lisandit 200l vaaditäis (150000+ krooni). No ja kuhu sa ikka kalli lisandi paned, sai siis nö lollikindlasse kohta pandud, ning müügimeeste jutu järgi pidid sellega kaasnema pikemad hoolduvälbad, kuid tulemus oli käes. Laagrite eluiga mitte ei suurenenud 8000 töötunnilt üles, vaid sai 4200 töötunni pealt otsa.
Aga millest järeldad et selle kulumise põhjustas see lisand

Postitatud: 02.11.2007 17:19 25
Postitas Lauri_L
Lisand ei põhjustanud kulumist. Lisand reageeris karteriõliga, tekitades detailidele kihi, mis kattes pinna, muutuis need karedaks ning normaalne töö oli häiritud. Samas oli kõrval teine samasugune seade, mis töötas ilma lisandita täpselt sama õliga ning pilt oli hoopis teine. Pinnad kenad, jälgegi polnud mingist reaktsioonist. Laagrid töötasid kenasti oma 8000h ja vahetati normaalkorras välja.

Ma ei välista, et mingi X õliga see lisand ei reageeri või tulem on teistsugune - lihtsalt jagan oma kogemust. Lisaks sellele ei olnud X1-R poolsetel ametnikel muud öelda, kui neid väikeseid sõnu paberi alaservas.

Postitatud: 02.11.2007 23:06 51
Postitas tanel25
Lauri_L kirjutas:Lisand ei põhjustanud kulumist. Lisand reageeris karteriõliga, tekitades detailidele kihi, mis kattes pinna, muutuis need karedaks ning normaalne töö oli häiritud. Samas oli kõrval teine samasugune seade, mis töötas ilma lisandita täpselt sama õliga ning pilt oli hoopis teine. Pinnad kenad, jälgegi polnud mingist reaktsioonist. Laagrid töötasid kenasti oma 8000h ja vahetati normaalkorras välja.

Ma ei välista, et mingi X õliga see lisand ei reageeri või tulem on teistsugune - lihtsalt jagan oma kogemust. Lisaks sellele ei olnud X1-R poolsetel ametnikel muud öelda, kui neid väikeseid sõnu paberi alaservas.
Aitähh asjaliku informatsiooni eest.

Re: Mida arvate õlilisandist X-1R?

Postitatud: 30.09.2022 09:48 10
Postitas Mrko
Kasutanud seda X1r kõikides oma autodes. Kunagisel A-klassi mb oli efffekt kohene ja väga arusaadav, kui klapiklõbin ära kadus, masuudipressist bemmil aga külma ilmaga käivitused läksid hetkega vähem stressivabaks. Seesama a-klass sai ka mõni kuu peale lisandu panemist pulkadeks võetud- puhtamat mootorit annab ilmselt otsida. Moodustab mootorisse sisse nii libeda kihi et ilmselt igasugu sodil puudub võimalus kuskile ladestuma hakata.
Uuemate kastide kohta ei oska öelda aga vanematesse aut kastidesse mul tuttav kes kastiremondiga tegeleb ütles, et ennem kui kasti maha sikutab, pidi X1r sinna sisse valama ja mingi üle poolte juhtude probleemidest pidid selle õlilisandiga ära kaduma😄 Jutt oli muidugi lihtsamatest probleemidest nagu jõnksud jne mitte et kast on füüsiliselt pekkis, avariirezhiimis ja peale lisandit kustusid ka veakoodid🤣🤣
Igatahes mina soovitan ja olen seda kasutanud üle 15a. enda erinevates mootoriga liikurites…👍

Re: Mida arvate õlilisandist X-1R?

Postitatud: 02.10.2022 19:59 02
Postitas BumBum
Võibolla oleks odavam probleemi põhjus parandada, kui mingit lisandeid sisse valada, mida tehas heaks kiitnud ei ole.

Re: Mida arvate õlilisandist X-1R?

Postitatud: 03.10.2022 08:41 33
Postitas karl1
Raske uskuda, et odavam 😀 Palju see lisand ikka maksab prooviks.

Re: Mida arvate õlilisandist X-1R?

Postitatud: 03.10.2022 16:18 55
Postitas LEDBeam
Head müügijutud. Ja nii lihtne ongi igatsugu kraami müüa, et puhud veidi süüdimatut p..a, leiad paar suuvoodrit, kes kaasa laulavad ja voila. :mrgreen:

Re: Mida arvate õlilisandist X-1R?

Postitatud: 04.10.2022 18:30 38
Postitas BumBum
karl1 kirjutas: 03.10.2022 08:41 33 Raske uskuda, et odavam 😀 Palju see lisand ikka maksab prooviks.
Igasuguse jama sisse valamisega võib juhtuda nii, et asi lõppeb uue mootori otsinguga või vana kapitaalremondiga.
Näiteks igasugused lekete parandajad.... See kõik jääb ju ringlema.
Kas tootja poolt määratud õli omadused säilivad, kui sinna tundmatut segu juurde valada?