1. leht 1-st

mure m52b20 mootoriga.

Postitatud: 31.01.2013 23:12 19
Postitas raiks1
tere.
vahetasime ühel m52b20 mootoril plokikaane tihendi.plokikaas sai juhendi põhjal kinni keeratud.esialgu 32nm ja siis kaks korda 90 kraadi.tis annab küll tugevuseks 40nm ja kaks korda 90kraadi.
käega tunde järgi jäi nagu üks keskmistest poltidest natuke kergemalt kinni.kas on oht ,et sellel al. plokil on keere maas..ei hakanud ka rohkem keerama,kui ette nähtud oli.ehk siis kogu kaas saigi kinni tootjapoolse momendiga.
tihendiks victor reinz.
plokikaanepoldid jäid vanad!!!
kas ühte polti võib välja keerata ja kontrollide selle seisukorda?
peab poltide kontrollimiseks kaane õiges jörjekorras lahti keerama?

raigo

Re: mure m52b20 mootoriga.

Postitatud: 01.02.2013 02:30 59
Postitas Mürka
Poldid oleks pidand uued panema. Tegemist on ühekordsete poltidega, mida teist korda kasutada ei tohiks.

Re: mure m52b20 mootoriga.

Postitatud: 01.02.2013 07:51 09
Postitas raiks1
aga,kas antud kombinatsioon võib toimima jääda.ehk,sellisena nagu ma ta kinni sain.kuna ma täpselt ei tea ka kas,keere on ikka rikutud või mitte.lihtsalt käe dyno põhjal tundus üks kergemini käivat.samas pakun et ca 70-80nm on poldil pingsust peal küll.
samas kui ka keere on rikutud,siis uue poldi panek asja nagunii vist enam paremaks ei muuda.
'kuidas ma üldse saaksin teada ka keere on korras?keeran polti tuimalt jõuga edasi ja vaatan kas hakkab ringi käima?
uute poltidega tuleks jälle ka uus tihend panna?vana ei ole ju võimalik enam sellise tehasevalemiga kokku keerata,kuna tihend juba osaliselt kokku pressitud!



raigo

Re: mure m52b20 mootoriga.

Postitatud: 01.02.2013 19:37 24
Postitas m2x
Tihendi kohta ei oska öelda, aga vanad poldid ei tõmba ilmselt niikuinii tihendit niimoodi paika, nagu peaks. Nimelt poldid venivad pingutades, minu omad olid mõõtes pea millimeetri pikemad. Vanad siis. Seega, mul on karvane tunne, et 32nm+90+90 ei pruukinudki korralikult kinni sikutada sinu tihendit... Võibolla tõmbas, olen kuulnud, et pannakse vanad poldid tagasi ka, aga see sihuke bingo mängimine, et kellel jääb tihend survet pidama, kellel mitte. Ja selle ühe lahtise poldi asjus... 70-80 on küll väga vähe minu meelest. Kui kinni keerasin, siis teise 90 ajal proovisin iga poldiga njuutonit juurde panna, et teada saada, palju tuleb. Kuskil 130-140 vahel tuli minumeelest. Samas sellistel suurustel käsi petab ka.
Iga etapi vahel peaks vähemalt 15 minutit ootama ka, seda tegid? 32nm-15min-90kraadi-15 min- 90kraadi. Vajalik selleks, et tihend paika jõuaks vajuda.

Ühesõnaga, kui tundub et peab ja ise seda usud, võid rahuga sõita. Polte kinni-lahti peaks keerama õiges järjekorras, aga sul on õigus- ega kontrollimine enam aita, siis tuleks uued asjad niivõinaa panna...

Re: mure m52b20 mootoriga.

Postitatud: 01.02.2013 22:08 31
Postitas mariovtt
Olen kuulnud arvamusi, et bensukal võib samu plokikaane polte ka teist korda kasutada. Diislitel soovitati uued panna.

Re: mure m52b20 mootoriga.

Postitatud: 02.02.2013 13:41 46
Postitas m2x
Ei kehti BWM kohta. Asi ei sõltu mootorist, asi sõltub polditüübist. Võib panna kõike ja kõigele, iseasi, mis tagajärgedega. Bentley manuaal, mis minu käes on, näeb ette M20, M30 ja M50 mootoritele kõigile kaanevahetusel uusi polte. BMW PKpoldid venivad kinnitamisel välja, neid uuesti tagasi pannes on oht mõni kas pooleks keerata (või siis tulevasel teistkordsel lahtivõtmisel) või ei jää tihend igaltpoolt sellise jõuga pidama- st njuutonmeeter näitab küll kõik õigesti aga polt ise tegelikult nii kõvasti ei hoia kui peaks.
Sügavuti füüsikalist põhjendust ei oska tuua, miks ei soovitata vanu panna, fakt on aga et BMW remondimanuaal nii ette näeb.
Või olen ainult mina perfektsionist, et tahan asjad õigesti teha...

Re: mure m52b20 mootoriga.

Postitatud: 04.02.2013 09:47 32
Postitas tarmo23
Soovitan ise ka uued poldid panna, sest omal mitu korda see tee läbitud, kus klient ei ole nõus ostma uusi polte. mingi aeg möödas siis tuleb jälle tagasi, nägu vingus peas et keema läks, suve sees või lekib.
Nimelt poldid venivad ja keerab otsa augu põhja, nm annab välja küll aga kaant kinni ei venta, ja sellega keerab ka ploki sees olevad keermed kergelt üle.
Uued poldid ei maksa nii palju kui see topelt töö.
Jõudu ja kasu edaspidiseks