1. leht 1-st

väntvõlli;hooratta tasakaalustamine

Postitatud: 13.06.2013 11:57 50
Postitas jargo
kes teab,kus eestis tasakaalustatakse vänta.muidu ei pidavat ka hooratast tasakaalu saama.

ehk siis minu mure;
sai topitud m52b28 mootorile m30 ühemassiline hooratas ja m5 korv ja ketas.
nüüd suuremate käikudega viskab keresse vibra sisse,kui järsult pöördeid anda.just 1200rpm-i juures.
kohapeal ja vabakõiguga ei ole midagi tunda.just siis kui jõud taha tuleb.


huvitav oleks teada,kas vibra tekib sellest,et autol on paar kilo kergem süsteem(hooratas,korv,ketas),või sellest et see komplekt on lihtsalt palansist väljas.samas m30 hooratas suvalise m30 moto otsas toimetab ilusti.

tean,et neid tasakaalustatake komplektina.ehk rihmaratas,vänt,hooratas ja sidur.kuid ei mõista seda,et enne oli mul ka suvaline varuosameeste käest ostetud hooratas(küll oli see m52 oma).sellega ei olnud probleemi.ehk suur töenäosus on otsida teine m30 hooratas ja loota,et see sobib minu mootoriga :roll: :?:

või mängib rohkem rolli siiski see,et m30 hooratas on niipalju kergem ja sellest viskabki asja resonanssi.


kui hoorattaid ilma vändata ei tasakaalustata,siis jama küll.huvitav,kas hooratast võiks teise vändaga tasakaalu ajada.peaks ju pöhimõtteliselt saama.mul lihtsalt vedeleb üks vänt,mille otsa saaks asja ilusti istutada.laseks seal selle tasakaalu ja siis paneks selle hooratta enda masinale.
ideepoolest peaks ju saama,sest samade mootorite hoorattaid on eluaeg vahetatud.pole probleeme tekkinud.


või on mõistlik ikkagi margikohane hooratas tagasi panna?
siis jääks ainult tutikas m5 sidurikomplekt kasutult vedelema :cry:


tänud asjalike vastuste eest.

Re: väntvõlli;hooratta tasakaalustamine

Postitatud: 13.06.2013 15:39 55
Postitas lutsojam
Küsi Kavorist, seal peaks saama hoorattast tasakaalustada.
Hoorattaid tasakaalustatakse ju eraldi ka.

Re: väntvõlli;hooratta tasakaalustamine

Postitatud: 13.06.2013 15:46 28
Postitas Madis.
Ja et säästa sind otsimisest - 564 866 93, Indrek. Asjalik kutt, on palju bemmi hoorattaid teinud.

Re: väntvõlli;hooratta tasakaalustamine

Postitatud: 16.06.2013 15:59 41
Postitas erikred
bmw mootorid on kõik sisemiselt tasakaalustatud. keegi on sulle toredat udujuttu ajanud.
väliselt (rihmaratas, väntvõll hooratas koos) tasakaalustatakse üldjuhul meerikamaa suuri v mootoreid.
kui sa mootoris sees oma karvase käega muutuseid teinud ei ole siis pole reaalset vajadust tehase tasakaalustust hakata üle kontrollima.
aja hooratas ja sidurikorv tasakaalu. kontrolliks võid lasta ka esimese rihmaratta tasakaalust läbi.
kui see ei aita siis on kas mootoris sees mingi mehaaniline vigastus mis on rikkunud tasakaalu või probleem süüte/kütuse pihustamisega.


terv
erich

Re: väntvõlli;hooratta tasakaalustamine

Postitatud: 17.06.2013 07:55 14
Postitas jargo
tänud asjaliku nõu eest kõigile.
juba ka indrekule helistatud.pidi hooratta üle vaatama.võtan alt ära ja siis näeb kuidas lood on.
ise arvasin ka vahepeal,et äkki tuleb vibra mootorisse just sellepärast,et mootori töö võib olla millegist häiritud.kuid kuna see probleem tekkis just hooratta vahetusest,siis usun,et asi ikkagi selles.
sidurikorv peaks tasakaalus olema,sest see uus.kuid annan ka selle indrekule kaasa.
esimest rihmaratast vist pole mõtet maha kakkuda,kuna enne hooratta vahetust käis mootor nagu siidi.väga pehmelt jne.

Re: väntvõlli;hooratta tasakaalustamine

Postitatud: 17.06.2013 10:42 23
Postitas erikred
eeldamine on kõigi p**sekeeramiste ema.
Sidurikorvidega on nii et mida kangem tükk ja mida kõlavam tuuningnimi peal seda vähem nad tasakaalus on :mrgreen:
Esimene rihmaratas peaks piisavalt kergesti maha käima et kindluse mõttes ta ka üle kontrollida.

terv
erich