1. leht 1-st

Re: Vältige starterite odavaid koopiaid.

Postitatud: 23.02.2014 12:11 28
Postitas Henri.
Läbisõidud mõlemas videos täpselt samad, seega reaalselt ainus erinevus oligi see, et vahetatud oli starter originaalkamaka vastu? Sellise jamaga saad suvalisest töökojast või ise mõeldes 90% tõenäosusega uue aku "kauba peale"..

Re: Vältige starterite odavaid koopiaid.

Postitatud: 23.02.2014 14:00 46
Postitas kloox
Ma küll oma 100 eurise starter üle es kurda,läks tookord tds-i peale(ad baltikust kõikse odavam sai võetud).
Paar aastakest ,kui minu käes oli,toimis laitmatult ja käivitas ilusti.Siiamaani peaks olema garantii ka asjadel,mis surnult sündinud.

Re: Vältige starterite odavaid koopiaid.

Postitatud: 23.02.2014 20:55 51
Postitas kloox
Ikka olen.
Ostsin kunagi väidetavalt korras kõrgsurvepumba tds-le ja es läinud käima sellega,enne sai starter otsa.Siis saigi võetud starter ja uus plunser ja tihendid ning muud vajalikud jubinad ning pump ka korda tehtud.Ja sellel ajal pold enam probleeme isegi suure miinusega.Käivitus iga ilmaga.Aga seda ikka ei tea ,mis aku seal peal oli.tagaistme all mina selle aja jooksul ei käinud,kui see auto minu käes oli.
Starteri peal pold tootjast mingit jälge,kui mu mälu mind es peta.

Re: Vältige starterite odavaid koopiaid.

Postitatud: 23.02.2014 21:00 09
Postitas recaro
Ja sa arvad, et kui lammarist originaali ostan siis see 100% korras.
Ei taha hästi uskuda (samamoodi suht loterii), ise vist laseks selle originaali kuskil kriitilise pilguga enne üle vaadata kui peale krutiks :) vaeva hiljem vähem. Aga hind vist tuleks kokku ikka samasse auku mis "uus odav". :D aga kindlasti tulemus oleks parem. (kui just lammarist erilist saasta ei saa)

Re: Vältige starterite odavaid koopiaid.

Postitatud: 24.02.2014 00:40 42
Postitas jass161
Kunagi aastaid tagasi oli sama jama. Ostsin ka remondifondi starteri vw golfile, kuna vana põles maha(süütelukk oli õhtal). Panin peale ja mootor nagu oleks kinni poonud. Nädal aega koinisin raipega. Kuni lõpuks sai lammari tiir tehtud(kasutatud starter võetud) ja kutt läks matsust käima.

Re: Vältige starterite odavaid koopiaid.

Postitatud: 24.02.2014 11:10 10
Postitas sigaelmar
Üks häda on veel nende odavate taastusremondi starterite ja genekatega - kuna seal pole mingeid numbreid tavaliselt peal, siis tulevikus varuosi sinna sisse on keeruline otsida. Ja originaalstarteri või geneka numbritega tellitud osad ei pruugi nende külge sobida.

Re: Vältige starterite odavaid koopiaid.

Postitatud: 24.02.2014 13:18 29
Postitas eero
Jutt on õige. Rõhutatult vältida tasub odavaid ilma ühegi kirja/etiketita agregaate. Need on ei tea kuskohas väljast siledaks liivapritsitud/värvitud ja seest hädapärast remonditud. Või rohmakalt kopeeritud väliselt kaugelt vaadates originaalisarnaseks.
Selliseid on viimasel ajal erinevates pakkides eriti kõvasti nt Poola poolt tulema hakanud. Lisaks neile, mis juba ammuseid aegu on siin liikunud a'la Elstock jt.

Infoks ja täienduseks sellesse teemasse, et ei tekiks arusaama, et ainus ja paratamatu lahendus ongi ainult lammarist teise vana veel töötava asja toomine, et usaldusväärseid alternatiive siiski on ka.
Kõiki on omalkäel keeruline ära tunda, aga kindlapeale minemiseks teiste hulgas nt Bosch renoveerib täiesti adekvaatselt uuevääriliseks nii enda kui teiste tootjate agregaate. Ja Valeo pakub oma renoveeritud agregaate. Iskra toodab alates korpusest täiesti oma disainiga tuliuusi ülikvaliteetseid agregaate ka muudele autodele lisaks autotehastesse esmapaigalduseks minevetele. Mõnel juhul tõhusamaidki kui autotootja poolt originaaliks valitud.
Jne.

Re: Vältige starterite odavaid koopiaid.

Postitatud: 24.02.2014 23:16 53
Postitas eero
Sorkisin ka nende andmete põhjal.
Ma olen agregaatidega aastast 2000 saati päris (väga)palju kokku puutunud ja midagi tean kuidas see elu käib ja kes on päris tegijad.

63193001 on Marelli number. Marelli on agreagaatide päris tootja (nagu Bosch, nagu Denso, Delco, Valeo jne) ja tema toodangut on diiselbemmide küljes varasematelgi aegadel originaalis olnud (E34 tds, E36 tds, E39tds jt). Ju ta ka selle 320d peal tehasest Marelli on. (Huvitav, et kuskilt romulast sa sellise asja Denso leidsid, mis näikse mitteoriginaal olevat(?).

Selle 63193001 Marelli numbri järgi tuleb nt Tecdocist ca 20 erinevat "tootjat", kelle tootepildil on täpselt sarnane asi.
http://statics2.carparts-cat.com/webdat ... 80%20V.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://statics2.carparts-cat.com/webdat ... cs1265.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://statics2.carparts-cat.com/webdat ... 54.bmp.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://statics2.carparts-cat.com/webdat ... 29.bmp.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://statics2.carparts-cat.com/webdat ... 00.bmp.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://statics2.carparts-cat.com/webdat ... 220508.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Seda rivi võib jätkata.
Ja miks ta ei peaks olema, kui on oma karpi topitud seesama Marelli toodetud vana, aga kuskil pritsiga ilusaks puhutud ja seest, kes rohkem kes vähem uue(ma)ks remonditud kärakas.

Ma pole ühtegi nn. Robarckot käes hoidnud, ega üldse mingit tegemist teinud. Kuigi tuttavlik see nimi on. Aga praegu neid lehti lapates paistab see olevat see samasugune pakendaja nagu ülaltoodud ja teised kümned ja kümned b-kati osade "nö. tootjad", kes allhakena oma kirjadega asju kokku tellivad ja oma kirjadega karpidesse panevad. Laiemale üldsusele tunutud nt Febi, Ruville, Topran, Swag jne jne jne. Mõned ainult valivad hankijaid hoolikamalt, teised rõhuvad rohkem või vähem säästule. (Isegi Lemförder kasutab allhanget, ega ta nt pidurikettaid ise ei tee ja puksid Lemfi kaigaste sees on osalt Boge tehtud jne jne.)

Tagasi konkreetse keissi juurde, siis Robarcko lehelt 63193001 järgi otsides saab Robarcko vastavaks tootenumbriks RNL63193001. Nüüd peaks minema vahetult vaatama, misasi on Robarcko pakendis. Kas agregaadi peal jäetakse see NL vahelt välja? Kust need meile peamisel tulevad peaks olema Kuno jälitustegevuse põhjal selge (kuigi nt veebipõhise varuosapärigu põhjal hetkel neid seal pole).

Muidu ainult välimuse põhjal, nagu ma ülalpool üritasin näitlikustada, on võimatu selgeks teha, kes on konkreetse käki kokku keeranud ja kustkaudu see meie kaubandusse ja kust lõpptarbijale on jõudnud. Toorik on ikkagi üldjuhul originaal, aga remonditud on mitteoriginaalsete sarnaste varuosadega. Huupi valitud näide sama starteri iks-"tootjast" kelle pildil on ei oska öelda mis tasemel renoveeritud või remonditud toode, aga Marelli enda korpusesse valatud kirjad näha. http://statics2.carparts-cat.com/webdat ... /28580.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;