K: Katkenud juhtme jootmine
K: Katkenud juhtme jootmine
Tere
Asi selles ,et touringu tagaklaasi soojenduse juhe murdus klaasiküljest lahti. Proovisin tavalise jootekolviga uuesti külge joota,kuid tavaline jootekolb ei hakka peale.
On kellelgi sarnast olukorda olnud ja teab mõistliku lahendust.
E34 525 touring.
Asi selles ,et touringu tagaklaasi soojenduse juhe murdus klaasiküljest lahti. Proovisin tavalise jootekolviga uuesti külge joota,kuid tavaline jootekolb ei hakka peale.
On kellelgi sarnast olukorda olnud ja teab mõistliku lahendust.
E34 525 touring.
-
- Huviline
- Postitusi: 5711
- Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
- Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
- Kontakt:
Re: K: Katkenud juhtme jootmine
Tee pilt sellest kohast, mida joota tahad. Siis saab täpsemalt kommenteerida. Kui jootepind on vahetult klaasi vastas siis pead arvestama ka suurendatud soojuskaoga. Seda saab teatud piirini kompenseerida võimsama jootekolviga (ca kuni 200W) aga mitte alati, sest võid sellise kuumutamisega ka kontakti klaasi küljest jäädavalt lahti sulatada. Häid töövõtteid kasutades saab ka tavalise 30W sellised jooted tehtud. Muidugi ära unusta ka head pastat.
Re: K: Katkenud juhtme jootmine
vaja kasutada kampolit või jootepastat vms...
Oskan suhelda e31-e92 mudelitega
Re: K: Katkenud juhtme jootmine
Juhe murdus lahti tõesti vahetult klaasi küljest. Tundub ,et algne joode on kuidagi tugevam ja ei allu sulatamisele.Vähemalt mu 60w kolb jääb seal jänni,proovi kuidas tahad. Kui võimsama kolviga proovima hakkan,kas klaas katki ei või minna. Järsku miskine soojuspaisumine lööb klaasi katki.
Re: K: Katkenud juhtme jootmine
Tundub, et seal vist on mingi tehnika tõesti.
Ma prooviks eelsoojendada klaasi umbes 100 kraadini,
edasi tinutuskolvi otsa tinaplönn ja vedela tinaga
vastu klaasikontakti, mis eelnevalt on jootevedelikuga
kaetud.
Klaasi soojendada siis mitte 10cm lõik vaid veidi pehmemalt,
30-40cm ümbert, et väga suurt muutust ei oleks. Lisaks,
soojenemine 100 kraadini võiks kesta vähemalt minut.
Ära proovi juhet külge panna, enne on vaja midagi
külge saada. Ja tinutuskolb jäta 10 minti soojenema
Ma prooviks eelsoojendada klaasi umbes 100 kraadini,
edasi tinutuskolvi otsa tinaplönn ja vedela tinaga
vastu klaasikontakti, mis eelnevalt on jootevedelikuga
kaetud.
Klaasi soojendada siis mitte 10cm lõik vaid veidi pehmemalt,
30-40cm ümbert, et väga suurt muutust ei oleks. Lisaks,
soojenemine 100 kraadini võiks kesta vähemalt minut.
Ära proovi juhet külge panna, enne on vaja midagi
külge saada. Ja tinutuskolb jäta 10 minti soojenema

Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Re: K: Katkenud juhtme jootmine
Kas soodsam uut tagaklaasi ei ole osta? Peaks ju siit foorumist leidma küll.
Re: K: Katkenud juhtme jootmine
Lased juhtme kuumaks paned kampoli sisse . seejärel jälle kuumaks ja tina sisse. ja siis jälle kuumaks ja klaasi külge
Oskan suhelda e31-e92 mudelitega
-
- Huviline
- Postitusi: 4701
- Liitunud: 19.01.2003 20:29 39
- Asukoht: BMW diagnstika, Kuma tee 8, Peetri
- Kontakt:
Re: K: Katkenud juhtme jootmine
vaja on 40w kolbi ja tavalist jootetina,
mingit imetrikki pole.
mingit imetrikki pole.
Ära saada mulle sõnumit, helista! Tel:5028520
- Heix
- Huviline
- Postitusi: 1611
- Liitunud: 15.10.2010 23:46 14
- Peamine sõiduk: E38 3.0 D FL
- Asukoht: Helsinki-Tallinn-Jõgeva
Re: K: Katkenud juhtme jootmine
Tean,et olemas ka vastavad liimid,olen ise liimi meetodit kasutanud ning asi hakkas toimima nagu varem.patrik kirjutas:vaja on 40w kolbi ja tavalist jootetina,
mingit imetrikki pole.
Kahjuks mingit tootenime ei tea kuna toodi selline asi...
Igatahes oli kahekomponentne ning kokkusegatuna meenutas vedelat tina...kuivamisaeg oli üsna pikk....
E36 m50b20