1. leht 1-st

E34 termostaadi vahetus ?

Postitatud: 23.10.2003 21:52 15
Postitas Joel_H
Tere. Nimelt siis plaanis hakata termostaati vahetama, autoks 520 93.a. Kas keegi on seda tööd teinud (M50), ehk oskab kommenteerida, kui suur k.pp on ja kas tasub ise vaeva hakata nägema. Millise tempi juures avanevat termostaati soovitate ja kust see osta? Tänud ette.

Postitatud: 24.10.2003 00:06 18
Postitas CarTuning
Kui midagi lahti võtad,siis ka jälgi,et paned uue täpselt samamoodi tagasi.
Ja puhtus muidugi,igasugust hermetsi plöga soovitan vältida.Kui õhutad süsteemi,siis jälgi et õhk ikka RAUDSELT välja tuleb,muidu pärast jamad.

Postitatud: 26.10.2003 21:41 38
Postitas Joel_H
Tänud carsec`le, aga kas keegi on seda tööd ise teinud, et oskaks vähe täpsemalt kommenteerida. Ja millise temperatuuri juures avanevat termostaati oleks mõttekas osta ??

Postitatud: 29.10.2003 12:32 17
Postitas Jallo
See suht lihtne töö.
ventikas lahti ja plastkohru ka!
siis on posu kuueseid polte seal taga! termostaat vist oli neljaga ja veepump ka neljaga, kougi siis termostaat ettevaatlikult välja et tihendeid ära ei lõhu!
mul oli see ubes tunni töö! 2l e39 bemm

Postitatud: 29.10.2003 20:19 16
Postitas kalef
termostaadi tihend on uuel kohe kaasas , ainult korpuse oma ei ole, soovitaks ikka uus osta , isegi UM-is ei küsita selle eest ülemõistuse hinda :)

Postitatud: 29.10.2003 22:30 40
Postitas Joel_H
Kuda selle ventika lahti saab ? Kas veepump on ikka vajalik lahti katkuda, minuarust see küll ette ei jää (või teab keegi kindlalt kuda asi M50 mootori puhul käib)?

Postitatud: 29.10.2003 23:36 42
Postitas CarTuning
Kui soovid,võin mõistliku tasu eest ära teha.Tingimusel,et ikka Tallinnas oled...
055666810

Postitatud: 31.10.2003 19:25 16
Postitas MargusM
Mul 525 24V aga asi käib vist samuti. Veepumpa ei pea maha võtma ega ka rihma.
Kõigepealt lase jahutusvedelik välja ja võta tiivikukate ja tiivik maha(vastupidi keere), siis kolm nr 10 ja üks 13 mutter ja tulebki kaan maha, kus termostaat all. Võta vana välja ja pane uus asemele noolega ülespoole ja kaanele uus tihend. Tihend maksis esinduses alla 100 kr. Termostaadi "Wahler" panin üle 90 kraadi ja see maksis UM-is üle 400 aga võibolla saab Salome-st või mujalt odavamalt. Enne oli mul umbes 88 kraadine termostaat, mis suvel oli OK aga külmade ilmadega ei saanud salongi piisavalt sooja õhku ja temp anduri seier ei läinud ka keskele, kus ta peaks olema.
Lõpuks vedelik sisse ja siis tuleb õhk kuidagi välja saada. Ma ei tea kas nii on kõige õigem, aga ma valasin täis ja lasin töötada samal ajal vedelikku juurde valades kuni sai täis. Järgmisel päeval läks veel natuke vedelikku peale ja siis jäi normi.

Postitatud: 31.10.2003 21:16 15
Postitas CarTuning
Kui teed nii nagu MargusM õpetas,saad raudselt hakkama.Õhutamine käib järgmiselt>>
1.Keerad õhutusniplid lahti
2.Valad tosooli sisse niipalju kui mahub
3.Niplid kinni,radikale kork peale ja mootor käima.
4.Kui mootor käib,avad vahepeal õhutusnipleid ja lased sellist vahutavat segu välja,kuni hakkab puhast tosooli tulema.
5.Kui mootor nii soe,et suur ring on lahti,tõstad pöörded u.2500 rpm ja avad veel õhutusnipleid(igaks juhuks)
6.Samade pöörete peal avad radika korki,et RÕHK SÜSTEEMIST VÄLJA SAADA.See vajalik selleks,et pärast norm.töö juures ülerõhku ei tekiks.Ja ongi kõik>>meeldivat vahetamist...

Postitatud: 01.11.2003 14:09 41
Postitas Joel_H
Tänud Margusele ja Carsec`le.
Üks küss oleks veel - kuidas selle tiiviku lahti saab, kas sellest suurest mutrist, või peab need väiksed (ca 4tk) lahti kruvima. Carsec - panen su numbri igaks juhuks mälusse, et kui vahetuse käigus mingi probleem tekib, teaks kelle poole appi karjuda :)

Postitatud: 01.11.2003 16:06 32
Postitas CarTuning
Suur mutter ikka...32 võti peale ja haamriga löök päripidi suunas.Geneka rihma ära maha võta,muidu käib pump ringi ja keeramisest kasu pole...

Postitatud: 01.11.2003 22:55 02
Postitas kalef
ja kui seal siis haamriga vehkima hakkad , ole ettevaatlik termostaadi korpus on plastikust ja kui korpus juba vana , siis kerge mõranema ka ilma haamri hoobita