1. leht 2-st

K: Milline on hea esiklaas

Postitatud: 09.01.2006 23:41 11
Postitas alts20
et mis firma oma nagu eelistaksite

Pilkington
Sekurit
Nordglass
.........

Re: K: Milline on hea esiklaas

Postitatud: 09.01.2006 23:44 54
Postitas Relk
alts20 kirjutas:et mis firma oma nagu eelistaksite

Pilkington
Sekurit
Nordglass
.........
Mis autole?

Postitatud: 09.01.2006 23:48 21
Postitas alts20
aga on sel tähtsust, Hind pole määrav, vastupidavus huvitab

Postitatud: 10.01.2006 09:11 40
Postitas patrik
klaasi vastupidavus sõltub paksusest, mitte firmast kes seda valmistab

Postitatud: 10.01.2006 10:34 49
Postitas Muhv
Toorklaas tuleb neil nagunii sama liini pealt kust aknaklaaski - st. põhiliselt siis Saint Gobain, Glaverbel, mõni ehk veel. Vahe saab tekkida ainult painutuse kvaliteedis, mida teostatakse hiljem kasvõi kuskil "kükametsas" (loe: Elva). Lamineerimine on juba lihtsam protsess. Kuna ka enamus "painutajaid" on läinud suurte kontsernide hõlma alla on kvaliteedi kontroll vastav ja praaki ei leia naljalt kellegi kaubamärgi alt.

Postitatud: 10.01.2006 10:38 03
Postitas petzz
mis hinnaklassi uus E34 esiklaas jääb?

Postitatud: 10.01.2006 11:15 02
Postitas Viljar
petzz kirjutas:mis hinnaklassi uus E34 esiklaas jääb?
Sõber hiljuti vahetas ja kui ma ei eksi, siis oli koos paigaldusega 1400 krooni, aga sai juba täkke peale, tema arvates on uus klaas odav, aga samas ka väga pehme.
Aga eks E34 klaas jääb kuskil 1300-2000 vahele, see siis peaks olema koos paigaldusega.

Postitatud: 10.01.2006 11:22 42
Postitas toivoku
auto klaas.ee pakkus mulle vahetust ja klaasi koos klambrite ja uute tihenditega 2200 eegi eest.

Postitatud: 10.01.2006 11:52 28
Postitas petzz
selge pauk... siis ma tean umbes palju asi maksab kui vahetamiseks läheb. E34 on esiklaas liimitud?

Postitatud: 10.01.2006 11:57 20
Postitas AARE540
Loomulikult liimitud. :cool:

Postitatud: 10.01.2006 12:14 49
Postitas petzz
:cool: siis on hästi.

Postitatud: 10.01.2006 12:28 31
Postitas Relk
No muidugi ka oluline mis autole. Mina lasen järgmine nädal enda autole uue esiklaasi panna ja valisin selle nö kliimaklaasi mis on tavalise 3K asemel kuskil 10-12K näiteks.

Postitatud: 10.01.2006 12:36 28
Postitas AARE540
Noh, mis me rahameestest räägime :D Iseenesest oleks hea, kui klaasi suhtes rohkem vastukajasid tuleks, mul kevadel kergem valida, mida ja kust võtta, mul ka nimelt klaasi vahetus plaanis, tiba kulunud teine...

Postitatud: 10.01.2006 12:49 10
Postitas Relk
Mis rahameestest. Kuna kindlustusega läheb klaas vahetusse siis on sellel nagu mõtet. Vanematel autodel neid vist ei olnud või ma ka ei tea.

Postitatud: 10.01.2006 13:01 51
Postitas Veiko K
Relk kirjutas:No muidugi ka oluline mis autole. Mina lasen järgmine nädal enda autole uue esiklaasi panna ja valisin selle nö kliimaklaasi mis on tavalise 3K asemel kuskil 10-12K näiteks.
Ja mis see kliimaklaas siis parem on kui tavaline?

Postitatud: 10.01.2006 13:04 11
Postitas AARE540
Relk kirjutas:Mis rahameestest. Kuna kindlustusega läheb klaas vahetusse siis on sellel nagu mõtet. Vanematel autodel neid vist ei olnud või ma ka ei tea.
'

No kui kindlustusega siis teine asi :) Ega ma siis tõsiselt mõelnud ;) Aga ma kliimaklaas, see on tõesti huvitav, kas tegemist on soojendusega klaasiga või on seal ka mingi muu nipp sees?

Postitatud: 10.01.2006 13:12 43
Postitas Relk
No UM seletas nii et soojendust seal sees ei ole aga seal mingi muu tehnoloogia, mis ei lase autol seest kuumaks minna suvel ja mingeid asju oli veel Pean veidi otsima äkki leian muud infot.

Edit: See on siis kliimakomfort esiklaas ja see ei lase läbi UV kiirgust hoides seega salongi suvel jahedana.

Postitatud: 10.01.2006 13:30 58
Postitas petzz
Veiko K kirjutas:
Relk kirjutas:No muidugi ka oluline mis autole. Mina lasen järgmine nädal enda autole uue esiklaasi panna ja valisin selle nö kliimaklaasi mis on tavalise 3K asemel kuskil 10-12K näiteks.
Ja mis see kliimaklaas siis parem on kui tavaline?
aga minu arvates mõttetult kirves klaas.

Postitatud: 10.01.2006 13:39 05
Postitas Relk
petzz kirjutas:
Veiko K kirjutas:
Relk kirjutas:No muidugi ka oluline mis autole. Mina lasen järgmine nädal enda autole uue esiklaasi panna ja valisin selle nö kliimaklaasi mis on tavalise 3K asemel kuskil 10-12K näiteks.
Ja mis see kliimaklaas siis parem on kui tavaline?
aga minu arvates mõttetult kirves klaas.
Ise arvasin ka aga kuna kindlustus ei arvanud siis väga hea klaas :D

Postitatud: 10.01.2006 14:14 20
Postitas Hans
Muuseas täitsa tavaline klaas ei lase ka UV kiirgust läbi, proovi päikest võtta läbi klaasi. Ju sellele kallile klaasile on ka muu seletus olemas.

Postitatud: 10.01.2006 14:39 29
Postitas priitv8
See kliimakomfortklaas on küljelt vaadates vaskset karva ja lisaks UV neelamisele peegeldab ka tagasi. Samasuguseid pannakse ju ka akendele ette.

Ise lasin ka Lasnas Autoveris klaasi ära vahetada, samuti kogu kupatus koos töö ja vidinatega läks 2400.- ning klaas on seesama Saint-Gobaini Sekurit, mis tehasestki ees, ainult BMW logo on puudu.

PS UM-is maksab esiklaas (päikesetriibuga):
51318117302 WINDSCREEN 4696.97 (koos KM)
ja teine
51318117303 WINDSCREEN 2455.12 (see on mingi soodushind!)

Postitatud: 10.01.2006 14:47 24
Postitas Hans
Nii et relk :D saad ikka "tavalise" ca 3 k klaasi :D

Postitatud: 10.01.2006 14:57 29
Postitas Tarmo
oleks tore jah , kui kõik kes on käinud e34 klaasi vahetamas, paneks selle siia kirja, kuna endal ka plaanis kevadel see tee jalgealla võtta.

Pange siis kirja kus , milline klaas ja kui palju.

Postitatud: 10.01.2006 17:40 31
Postitas Relk
Nii. Uurisin uuesti.

Kliimakomfort esiklaas on 8397 EEK'i ja mulle läheb see järgmine nädal ette.

Postitatud: 10.01.2006 19:43 19
Postitas Muhv
Kliimakonfort on tavaline selektiivklaas. Sisuliselt on tegemist klaasiga, millele siis vastavas kambris ca 600 kraadi juures piserdatakse pisut metalli peale (tegelikult miski iga tehase salaaine). Nimetatakse soft coating. Tulemuseks hoiab seest pisut jahedama auto. Paraku see pisut on tõesti pisut.

Postitatud: 10.01.2006 20:06 29
Postitas draggo
priitv8 kirjutas:See kliimakomfortklaas on küljelt vaadates vaskset karva ja lisaks UV neelamisele peegeldab ka tagasi. Samasuguseid pannakse ju ka akendele ette.

Ise lasin ka Lasnas Autoveris klaasi ära vahetada, samuti kogu kupatus koos töö ja vidinatega läks 2400.- ning klaas on seesama Saint-Gobaini Sekurit, mis tehasestki ees, ainult BMW logo on puudu.

PS UM-is maksab esiklaas (päikesetriibuga):
51318117302 WINDSCREEN 4696.97 (koos KM)
ja teine
51318117303 WINDSCREEN 2455.12 (see on mingi soodushind!)
Siis on selge, et tuleb otsida seda Saint-Gobaini Sekurit klaasi. Muidu pannakse mingi pehme jama ette. Ja veel, kes vahetada plaanivad siis soovitan soojalt selle triibuga klaasi. Endal vanal masinal oli triip (uuel kahjuks pole) ja ikka väga mõnus oli sõita madala päikese poole. :)

Postitatud: 10.01.2006 20:33 02
Postitas Muhv
Ei pretendeeri küll lõplikule tõele, aga minu arvates on see klaasi "pehmuse" jutt jama. Kordan veelkord. Aknaklaasi toore tuleb float tehnoloogial ühes jorus tavalise aknaklaasiga. 100m läheb pildiraamidesse, 1000m akna ette ja 500m autoklaasideks. Edasi järgneb põhimõtteliselt painutamine, karastamine, katmine erinevate jamadega (nagu roheline triip ülal) seejärel lamineeritakse ning seejärel ahju lamineerimis protsessi lõpetuseks. Tõsiselt huvitav oleks teada, kus kohast selle klaasi "pehmust" oleks võimalik reguleerida.

Mõned illustratsioonid ka:
See siis koht kus sulatusahjust väljub vedel klaas liikudes edasi "tinaga" täidetud vanni, kus toimub jahtumine
Pilt
Enam vähem jahtunud klaas läbib esimest kontrolli. KLaas liigub katkematu lindina:
Pilt
Udune pilt klaasilaost. Siinsed jumbo size klaastahvlid veel ei tea, mis neist saab.
Pilt

Postitatud: 10.01.2006 21:57 19
Postitas Muhv
Ma siin omaette pomisen edasi... Teada on, et ühele klaasile jäävad ruudupühkijate jäljed kergemini peale kui teisele. Pakun, et seda põhjustab just nimelt näiteks selle kliimakonfort laadne softcoating, mis kantakse klaasi välispinnale. Just see imeõhuke kile saabki kahjustada ja jätab klaasile jäljed...

Postitatud: 10.01.2006 22:06 46
Postitas Cardo
kas mitte see roheline triip ei ole kileküljes mis jääb klaaside vahele ?

Postitatud: 10.01.2006 23:19 28
Postitas Relk
Klaas võib ju tulla float tehnoloogial, mida ta ka teeb, kuid pärast on erinevaid klaasitöötlemise tehnoloogiaid, mis muudavad klaasi nö iseloomu ja omadusi. Auto klaas peab palju rohkem kriipimisele vastu kui tavaline aknaklaas.

Samuti on nö karastatud klaasid, mida jalaga purustada ei jõua, aga kivikesega visates lendab kildudeks.

Olen väga palju klaasi lõhkumise ja erinava tugevusega klaasidega kokku puutunud. Töö oli kunagi selline.