1. leht 1-st

Lambda anduri kontrollimine

Postitatud: 14.03.2014 20:09 01
Postitas martin003
Tere,

Selline mure, et sooviks kontrollida tavalise multimeetriga lambda andurite töökorda. Andurisse lähevad must, punane, kollane ja valge juhe. Mõõtsin ära musta ja kollase (diagonaalis) vahelise pinge töösooja mootoriga ja sain tulemuseks 0,2V - 4,65V. Teise anduriga oli enam vähem sama lugu, pinged kõikusid 0,2 - 4,67V.
Samas mõlemal anduril valge ja punase (diagonaalis) juhtme vaheline pinge oli pidevalt 11,...V.

Olen lugenud, et tavalisel lamdal (valge, valge, must ja hall) peab olema pinge halli ja musta vahel 0,1-0,9V.

Küsimus siis, et kas antud tulemustest võin teha järeldused, et lamdad on korras või tegin kõike valesti?

Auto on 1996 aasta väljalaskega 523i. Lambdad asuvad väljalaske kollektorite küljes.

Tänan abi eest!

Re: Lambda anduri kontrollimine

Postitatud: 15.03.2014 07:29 08
Postitas teet82
Tõenäoliselt on need siis titaan-tüüpi andurid, mida kasutatakse Siemens-i süsteemil. Ei oska peast öelda, et mis värvi juhtmete vahelt mõõta tuleb, aga sellised tulemused peaks olema ok, seega mõõtmine õigesti tehtud tõenäoliselt. Omast kogemusest tean, et seda tüüpi lambdad on väga õrnad põrutuse suhtes, küttekeha läheb katki ja peale seda aju enam lambdadega ei arvesta. Selle kontrollimiseks tuleks mõõta lambda küttekeha takistust.

Re: Lambda anduri kontrollimine

Postitatud: 15.03.2014 17:17 29
Postitas martin003
Mõõtsin täna lambdade küttekehade takistused ka ära. Esimesel oli takistus 4,7Ω ja teisel 4,8Ω. Oli võimalus ka uue pakendis lambda pealt takistus ära mõõta ja tulemuseks sain 4,3Ω.

AutoData jutujärgi peaks küttekeha takistus olema 1-15Ω.


Kirjadejärgi peaks lamdad siis töökorras olema, või on kellelgi pädeval diagnostikul miskit veel lisada? :D

Re: Lambda anduri kontrollimine

Postitatud: 13.03.2017 21:53 38
Postitas Fred
Kasutaksin seda teemat enda küsimuse jaoks. Autoks on 328i M52 95a, elektroonika Siemensilt.
Midagi nagu viga ei tundu olema: küttekulu 11,2 sajale (5-kilomeetrised otsad), mootor käib ilusti, minek hea, pöörded korras jne.
Küll aga lugesin veakoode DISiga ja jäid silma sellised, mis ka pärast kustutamist tagasi ikka tulevad:

Pilt
Pilt

Veakoodide tabeli järgi:
202 - Lambda Regulation Bank 1 Post Cat
203 - Lambda Regulation Bank 2 Post Cat

Küll aga Realoemi järgi ning auto all käies mul ei peagi post-cat lambdasid olema.

Kas siis DIS näitab valesti ja mõeldud on pre-cat lambdasid?
Kas andurite näidud on paigast?

Äkki keegi viitsib kommenteerida..

Re: Lambda anduri kontrollimine

Postitatud: 13.03.2017 22:11 54
Postitas S1lv3r
Kas mitte oxygen sensor 2 V liiga kõrge ei ole? Norm peaks olema ju 0-1V :roll:

Re: Lambda anduri kontrollimine

Postitatud: 13.03.2017 22:25 34
Postitas PeeterA
M52 mootorite lambdad ongi 0-5Volti vahemikus.

Re: Lambda anduri kontrollimine

Postitatud: 14.03.2017 18:50 55
Postitas Fred
Okei, aga kui väärtused jäävad piirnormidesse, miks siis veakoodid tekivad? Või on ikka sil 1-3 segu liiga rikas ja 4-6 liiga lahja?

Edit:

Käisin uurisin veel inpaga veidi analoogväärtusi, kui auto töötab. Lambdade pinge tundub ok olevat, kõigub vahemikus 0,4 - 4,6 volti.
Küll aga on kõvasti üle normi "engine load" ja "air use of the idle control valve". Kas veakoodid võivad tekkida nende tõttu? Mida üldse tegema peaks, et need normi saada?

Pilt

Tänud, kui keegi viitsib vastata.

Re: Lambda anduri kontrollimine

Postitatud: 15.03.2017 07:18 46
Postitas teet82
Veakoodiid tulevad vast nende "fuel trim" adaptsioonide pärast, mis lähevad üle normi, mitte otseselt lambda signaali pärast. Kas pistikud ei või vahetuses olla kui segast paneb nii?

Re: Lambda anduri kontrollimine

Postitatud: 15.03.2017 15:00 33
Postitas pikk66
Tervist!
Trygin teemasse, aga täpselt siia sobiv mure. Tegu m52b28TU-ga millel 4 lambdaandurit. Probleem selles, viskab mootori tuld põlema ja Delphiga vaadates näitas alul 5.-da silindri coili viga ja lambda andurite adaptsioonide piirid paigast (vead E3 ja E4). Samuti mingi fuel trim ehk siis kyttesegu vahekorra viga. Tõstsin coili 5.-dalt 3.-da peale ja see viga kadunud. Endiselt alles lambdavead ja fuel trim. nüüd lambdaandurite karakeristikuid vaadates, siis tagumised näitavad 1,3 Volti pinget ja prekati 2.-ne ka 1,3 aga esimene prekat näitab 4,12. Kas võib järeldada, et see lambdaandur läbi või tuleb kuskilt mujalt viga otsida? Pidin juba uue anduri tellima, aga jäi see teema silma, kus eespool öeldakse, et kuni 5 volti sellel motol normaalne :roll:
Mainin veel, et kyttekulu ja minek kõik OK

Re: Lambda anduri kontrollimine

Postitatud: 23.03.2017 09:22 32
Postitas patrik
Fred kirjutas:Kasutaksin seda teemat enda küsimuse jaoks. Autoks on 328i M52 95a, elektroonika Siemensilt.
Midagi nagu viga ei tundu olema: küttekulu 11,2 sajale (5-kilomeetrised otsad), mootor käib ilusti, minek hea, pöörded korras jne.
Küll aga lugesin veakoode DISiga ja jäid silma sellised, mis ka pärast kustutamist tagasi ikka tulevad:

Pilt
Pilt

Veakoodide tabeli järgi:
202 - Lambda Regulation Bank 1 Post Cat
203 - Lambda Regulation Bank 2 Post Cat

Küll aga Realoemi järgi ning auto all käies mul ei peagi post-cat lambdasid olema.
See on ilmselt lihtne viga, tallinnas lahendan hetkega

Kas siis DIS näitab valesti ja mõeldud on pre-cat lambdasid?
Kas andurite näidud on paigast?

Äkki keegi viitsib kommenteerida..
Lihtne viga, tallinnas lahendan hetkega