kiirelt abi? poldil pea ümar!!!!!
kiirelt abi? poldil pea ümar!!!!!
kuidas saada ratta polti kätte kui poldipea on ümaraks keeratud ? varsemalt keegi kogenematu on täiejõuga suruõhupüssiga ratta kinni lasnud.. Mida teha???
Re: kiirelt abi? poldil pea ümar!!!!!
Peksa haamriga mingi veidi väiksem kaksteistkant padrun poldi otsa.
316ti E46; 325i E36; 325iA E36; 328iA E36; 520iA E34; 520iA E34; 525tdsA E39; 525dA E61; 528i E39; 530dA E60; 730d E65; 730iLA E38; 740iA e38; 750iLA E38; 750iLA E38; 750i E65; X5 4.4i E53
Re: kiirelt abi? poldil pea ümar!!!!!
Tänud , kohe proovib
-
- Huviline
- Postitusi: 59
- Liitunud: 23.12.2008 22:46 50
- Peamine sõiduk: BMW e46 320D
- Asukoht: Tallinn
Re: kiirelt abi? poldil pea ümar!!!!!
Teised poldid mis korras on tõmba ennem nii kõvasti kinni kui julged - siis läheb pinge ümara peaga poldilt maha ja siis kasuta eespool kirjeldatud padrun peale meetodit.
- AARE540
- Huviline - moderaator
- Postitusi: 11707
- Liitunud: 31.01.2004 21:43 11
- Peamine sõiduk: Scania 500R '24 Mercedes-Benz E350 '15 BMW 540i'94
- Telefon: 53311120
- Asukoht: Pärnu
- Kontakt:
Re: kiirelt abi? poldil pea ümar!!!!!
Ja kui see ei aita, siis jääb vast väljapuurimine. Kuna rattapoldid kusagile põhja kinni keeratud pole, ei tohiks peale puurimist ja velje kättesaamist poldijäänuse kättesaamine ka kuigi keeruline olla.
- TiitR
- Huviline
- Postitusi: 6439
- Liitunud: 24.05.2006 19:16 00
- Peamine sõiduk: E70 xDrive30d
- Asukoht: Tartumaa + Ida-Viru
Re: kiirelt abi? poldil pea ümar!!!!!
Kui poldid ikka püstoliga korralikult (loe: debiilselt) kinni lastud, siis ei keera sa neid oma käerammuga eriti kuhugi.smi kirjutas:Teised poldid mis korras on tõmba ennem nii kõvasti kinni kui julged - siis läheb pinge ümara peaga poldilt maha ja siis kasuta eespool kirjeldatud padrun peale meetodit.
Enne: E30-1,8i/2,5i/2,4d, E34-2,4tda/2,5tds, E36-2,5td, E39-3,0d/3,0da, 2xE60-3,0da, E70 3.0sd M-pakett
Nüüd: ´12a. VW Passat 2.0 tdi DSG;´09 E70 3.0d M-pakett, ´85a. VAZ 21063, ´05a. Škoda Octavia 2.0 tdi DSG
Nüüd: ´12a. VW Passat 2.0 tdi DSG;´09 E70 3.0d M-pakett, ´85a. VAZ 21063, ´05a. Škoda Octavia 2.0 tdi DSG
- AARE540
- Huviline - moderaator
- Postitusi: 11707
- Liitunud: 31.01.2004 21:43 11
- Peamine sõiduk: Scania 500R '24 Mercedes-Benz E350 '15 BMW 540i'94
- Telefon: 53311120
- Asukoht: Pärnu
- Kontakt:
Re: kiirelt abi? poldil pea ümar!!!!!
Kunagi sain ise tunda, mis tähendab, kui töömees on teoreetik, st. rattamutreid keeratakse kinni sellise ja sellise jõuga, sest "raamat ju nii ütles". Tulemuseks oli katkine toss, kõver rattavõti ning suurel hulgal vandesõnu. Kui oleks olnud kusagil tee ääres, poleks lahti saanudki- hea, kui sellised asjad garaažis juhtuvad, kus võimalik vähemalt mingeid tööriistu kasutada.
- MargusA
- Klubiliige - moderaator
- Postitusi: 3398
- Liitunud: 27.01.2009 11:16 45
- Peamine sõiduk: e61
- Asukoht: Harjumaa
Re: kiirelt abi? poldil pea ümar!!!!!
Mul olid poldil nurgad maas siis pakuti keevitada poldile padrun peale.Õnneks sai peale pusimist lüües lahti.
Re: kiirelt abi? poldil pea ümar!!!!!
Aithh kõigile , aga selgus ,et terve ringi püssiga mõnusalt kinnipootud, ja tulemuseks 4 katkist ratavõtit
Kõige parem see, et kunagi vist ise olengi see kogenematu kes kõvasti kinnipoos.Aga lahtisaamiseks lõin 16 padruni otsa ja siis sikutasin lahti kuidagit moodi
Tõsine tööpäev kokkuvõtteks:) teised tulid koos pika raudtoru abiga lahti... Kui oleks teeääres tulnud vahetada... siis oleks kellad olnud






- AARE540
- Huviline - moderaator
- Postitusi: 11707
- Liitunud: 31.01.2004 21:43 11
- Peamine sõiduk: Scania 500R '24 Mercedes-Benz E350 '15 BMW 540i'94
- Telefon: 53311120
- Asukoht: Pärnu
- Kontakt:
Re: kiirelt abi? poldil pea ümar!!!!!
Niipalju veel neile, kes ei tea- sõiduauto rattamutrite/poltide pingutamiseks ei ole vaja 3-meetrist toru ja keharaskusega peal hüpata, piisab täiesti sellest, kui originaalvõtit kasutades kätega tugevalt pingutada.
-
- Huviline
- Postitusi: 1440
- Liitunud: 12.04.2009 13:34 56
- Peamine sõiduk: Mercury Grand Marquis
- Asukoht: Tallinn
Re: kiirelt abi? poldil pea ümar!!!!!
BMW wheel bolt torque settings. BMW wheel nut torque settings.
BMW recommend torque settings be done with the threads dry but clean, no lubrication/grease.
Warning. No responsibility is taken for the accuracy of these settings.
1600 / 2002 = 90NM
Bavaria / CS = 90NM
1 series.
E81 = 120NM
E82 = 120NM
E87 = 120NM
E88 = 120NM
F20 = 140NM
F21 = 140NM
3 Series.
E21 = 100NM
E30 = 120NM
E36 = 120NM
E36/7 & E36/8 = 120NM
E46 = 120NM
E90/91/92/93 = 120NM
F30/31 = 140NM
F34 = 140NM
4 series
F35 = 140NM
5 series.
E12 = 100NM
E28 = 120NM
E34 = 120NM
E39 = 120NM
E60/61 = 120NM
F07 = 140NM
F10/11 = 140NM
F18 = 140NM
6 series.
E24 = 100NM
E63/64 = 120NM
F06 = 140NM
F12/13 =140NM
7 series.
E23 = 100NM
E32 = 120NM
E38 = 120NM
E65/66 = 140NM
F01 = 140NM
F02 = 140NM
8 series.
E31 = 120NM
X1
E84 = 120NM
X3
E83 = 140NM
F25 = 140NM
X5
E53 = 140NM
E70 = 140NM
X6
E71 = 140NM
Z1
E30 = 120NM
Z4
E85/86 = 120NM
E89 = 120NM
Z8
E52 = 120NM
Mini
R50/52/53 = 120NM
R55/56/57/58/59 =140NM
Warning. No responsibility is taken for the accuracy of these settings.
There are further additions to be added, after the accuracy has been checked.
In short, for recent cars.
M12 x 1.25 bolts are 120NM.
M14 x 1.25 bolts are 140NM.
http://www.bmwforums.info/bmw-wheels-fo ... tting.html
BMW recommend torque settings be done with the threads dry but clean, no lubrication/grease.
Warning. No responsibility is taken for the accuracy of these settings.
1600 / 2002 = 90NM
Bavaria / CS = 90NM
1 series.
E81 = 120NM
E82 = 120NM
E87 = 120NM
E88 = 120NM
F20 = 140NM
F21 = 140NM
3 Series.
E21 = 100NM
E30 = 120NM
E36 = 120NM
E36/7 & E36/8 = 120NM
E46 = 120NM
E90/91/92/93 = 120NM
F30/31 = 140NM
F34 = 140NM
4 series
F35 = 140NM
5 series.
E12 = 100NM
E28 = 120NM
E34 = 120NM
E39 = 120NM
E60/61 = 120NM
F07 = 140NM
F10/11 = 140NM
F18 = 140NM
6 series.
E24 = 100NM
E63/64 = 120NM
F06 = 140NM
F12/13 =140NM
7 series.
E23 = 100NM
E32 = 120NM
E38 = 120NM
E65/66 = 140NM
F01 = 140NM
F02 = 140NM
8 series.
E31 = 120NM
X1
E84 = 120NM
X3
E83 = 140NM
F25 = 140NM
X5
E53 = 140NM
E70 = 140NM
X6
E71 = 140NM
Z1
E30 = 120NM
Z4
E85/86 = 120NM
E89 = 120NM
Z8
E52 = 120NM
Mini
R50/52/53 = 120NM
R55/56/57/58/59 =140NM
Warning. No responsibility is taken for the accuracy of these settings.
There are further additions to be added, after the accuracy has been checked.
In short, for recent cars.
M12 x 1.25 bolts are 120NM.
M14 x 1.25 bolts are 140NM.
http://www.bmwforums.info/bmw-wheels-fo ... tting.html
Tabeli järgi just tuleb pingutada mitte ise midagi välja mõelda.Kunagi sain ise tunda, mis tähendab, kui töömees on teoreetik, st. rattamutreid keeratakse kinni sellise ja sellise jõuga, sest "raamat ju nii ütles".
Re: kiirelt abi? poldil pea ümar!!!!!
polegi vaja:) aga kui see polt kõvasti kinni siis muud moodi koduse variandiga lahti ei saaAARE530 kirjutas:Niipalju veel neile, kes ei tea- sõiduauto rattamutrite/poltide pingutamiseks ei ole vaja 3-meetrist toru ja keharaskusega peal hüpata, piisab täiesti sellest, kui originaalvõtit kasutades kätega tugevalt pingutada.


- TiitR
- Huviline
- Postitusi: 6439
- Liitunud: 24.05.2006 19:16 00
- Peamine sõiduk: E70 xDrive30d
- Asukoht: Tartumaa + Ida-Viru
Re: kiirelt abi? poldil pea ümar!!!!!
Suht rumal arvamus! Ise käin oma autodega küll korralikes töökodades, kus marki vaadates keeratakse teadlikult dünomomeeter võtmel õige Nm suhte peale ja toimetavad vastavalt mudeli/margipõhiselt. Ei tasu igas külagaraažis käia ja siia eksitavat infot panna.siim320 kirjutas:polegi vaja:) aga kui see polt kõvasti kinni siis muud moodi koduse variandiga lahti ei saaAARE530 kirjutas:Niipalju veel neile, kes ei tea- sõiduauto rattamutrite/poltide pingutamiseks ei ole vaja 3-meetrist toru ja keharaskusega peal hüpata, piisab täiesti sellest, kui originaalvõtit kasutades kätega tugevalt pingutada.ja ma usun, et enamus auto omanikke ei pane raamatu järgi polte kinni vaid tunde järgi
ja sama on töökodades ka.
Enne: E30-1,8i/2,5i/2,4d, E34-2,4tda/2,5tds, E36-2,5td, E39-3,0d/3,0da, 2xE60-3,0da, E70 3.0sd M-pakett
Nüüd: ´12a. VW Passat 2.0 tdi DSG;´09 E70 3.0d M-pakett, ´85a. VAZ 21063, ´05a. Škoda Octavia 2.0 tdi DSG
Nüüd: ´12a. VW Passat 2.0 tdi DSG;´09 E70 3.0d M-pakett, ´85a. VAZ 21063, ´05a. Škoda Octavia 2.0 tdi DSG
Re: kiirelt abi? poldil pea ümar!!!!!
Ei külastagi külagaraaže ja kui aus olla käin autoga ka kusagil töökojas vähe, suuremaosa saab ise teha... Aga lihtsalt nii tehakse, vb neil lihtsalt kogemus suur ja osatakse täpselt enamvähem kinni lasta aga igaljuhul järge raamatus ei aeta,et kui kõvasti peab laskma kinni või mitte. Aga ja osades kohtades aetakse piinlikult täpsust taga ja ei vaidle vastu kaTiitR kirjutas:Suht rumal arvamus! Ise käin oma autodega küll korralikes töökodades, kus marki vaadates keeratakse teadlikult dünomomeeter võtmel õige Nm suhte peale ja toimetavad vastavalt mudeli/margipõhiselt. Ei tasu igas külagaraažis käia ja siia eksitavat infot panna.siim320 kirjutas:polegi vaja:) aga kui see polt kõvasti kinni siis muud moodi koduse variandiga lahti ei saaAARE530 kirjutas:Niipalju veel neile, kes ei tea- sõiduauto rattamutrite/poltide pingutamiseks ei ole vaja 3-meetrist toru ja keharaskusega peal hüpata, piisab täiesti sellest, kui originaalvõtit kasutades kätega tugevalt pingutada.ja ma usun, et enamus auto omanikke ei pane raamatu järgi polte kinni vaid tunde järgi
ja sama on töökodades ka.
- TiitR
- Huviline
- Postitusi: 6439
- Liitunud: 24.05.2006 19:16 00
- Peamine sõiduk: E70 xDrive30d
- Asukoht: Tartumaa + Ida-Viru
Re: kiirelt abi? poldil pea ümar!!!!!
Sel juhul süüdista ennast, mitte teisi!siim320 kirjutas:... ja kui aus olla käin autoga ka kusagil töökojas vähe, suuremaosa saab ise teha...
Enne: E30-1,8i/2,5i/2,4d, E34-2,4tda/2,5tds, E36-2,5td, E39-3,0d/3,0da, 2xE60-3,0da, E70 3.0sd M-pakett
Nüüd: ´12a. VW Passat 2.0 tdi DSG;´09 E70 3.0d M-pakett, ´85a. VAZ 21063, ´05a. Škoda Octavia 2.0 tdi DSG
Nüüd: ´12a. VW Passat 2.0 tdi DSG;´09 E70 3.0d M-pakett, ´85a. VAZ 21063, ´05a. Škoda Octavia 2.0 tdi DSG
Re: kiirelt abi? poldil pea ümar!!!!!
Polegi teisi süüdistanud, juba suht algul ütlesin et ise olin vist ikka see kes kõvasti kinni lasi poldid kogenematusest. ja omad vitsad peksavad!TiitR kirjutas:Sel juhul süüdista ennast, mitte teisi!siim320 kirjutas:... ja kui aus olla käin autoga ka kusagil töökojas vähe, suuremaosa saab ise teha...
-
- Huviline
- Postitusi: 1440
- Liitunud: 12.04.2009 13:34 56
- Peamine sõiduk: Mercury Grand Marquis
- Asukoht: Tallinn
Re: kiirelt abi? poldil pea ümar!!!!!
Kui ainult ühel poldil pea ümar siis keera teised paar keeret veljest eemale ja tee vähe äkilisem slaalom,kuni kolksuma hakkab,keera teised kinni ja eemalda ümar polt(tuksis vargavastane polt jne).
Väga ekstreemne soovitus aga üldjuhul on kasu.
Väga ekstreemne soovitus aga üldjuhul on kasu.
- AARE540
- Huviline - moderaator
- Postitusi: 11707
- Liitunud: 31.01.2004 21:43 11
- Peamine sõiduk: Scania 500R '24 Mercedes-Benz E350 '15 BMW 540i'94
- Telefon: 53311120
- Asukoht: Pärnu
- Kontakt:
Re: kiirelt abi? poldil pea ümar!!!!!
Läheb küll teemast mööda veidi, kuid Tiit, kui vaja ratast alla-alt ära saada, ei lähe ma spetsiaalselt selle jaoks töökotta, vaid ikka omal käel, "käe küljes olev dünamomeeter" toimetab üsna hästi
. Ning ei ole mul elu sees ükski polt ise lahti tulnud ja lahtisaamisega pole ka probleemi olnud, kui ise olen majandanud. Seega, kelle jaoks eksitav, kelle jaoks mitte 
Jalgupidi seal otsas tallates poleks vist probleem need pooleks ka keerata.
Muuseas,mis puutub mu esimesse postitusse siin teemas (kõver võti ja katkine toss), siis tegu oli aastatetaguse olukorraga, mõni kuu peale tuntud margiesinduses käimist.


Jalgupidi seal otsas tallates poleks vist probleem need pooleks ka keerata.
Muuseas,mis puutub mu esimesse postitusse siin teemas (kõver võti ja katkine toss), siis tegu oli aastatetaguse olukorraga, mõni kuu peale tuntud margiesinduses käimist.
- TiitR
- Huviline
- Postitusi: 6439
- Liitunud: 24.05.2006 19:16 00
- Peamine sõiduk: E70 xDrive30d
- Asukoht: Tartumaa + Ida-Viru
Re: kiirelt abi? poldil pea ümar!!!!!
Mina lähtusin hetkel sellest lausestsiim320 kirjutas:Polegi teisi süüdistanud, juba suht algul ütlesin et ise olin vist ikka see kes kõvasti kinni lasi poldid kogenematusest. ja omad vitsad peksavad!TiitR kirjutas:Sel juhul süüdista ennast, mitte teisi!siim320 kirjutas:... ja kui aus olla käin autoga ka kusagil töökojas vähe, suuremaosa saab ise teha...

siim320 kirjutas:... ja sama on töökodades ka.
Enne: E30-1,8i/2,5i/2,4d, E34-2,4tda/2,5tds, E36-2,5td, E39-3,0d/3,0da, 2xE60-3,0da, E70 3.0sd M-pakett
Nüüd: ´12a. VW Passat 2.0 tdi DSG;´09 E70 3.0d M-pakett, ´85a. VAZ 21063, ´05a. Škoda Octavia 2.0 tdi DSG
Nüüd: ´12a. VW Passat 2.0 tdi DSG;´09 E70 3.0d M-pakett, ´85a. VAZ 21063, ´05a. Škoda Octavia 2.0 tdi DSG
Re: kiirelt abi? poldil pea ümar!!!!!
Pole vahet
nüüd poldid lahti ja uuesti tagsi ka pandud 

