Vanakooli pihustite avanemisõhkude tõstmine

Üldised arutelud ning näpunäited
Vasta
Kasutaja avatar
WhoIsTheMaster
Huviline
Postitusi: 330
Liitunud: 23.09.2014 15:22 56
Peamine sõiduk: E61 535d/530xd
Telefon: 53917831
Asukoht: Keila/Tallinn
Kontakt:

Vanakooli pihustite avanemisõhkude tõstmine

Postitus Postitas WhoIsTheMaster »

Tegu pole küll BMW'gta, kuid tegemist on bmw reas kuuese 2,5 105kW tds'iga.
Interneti avarustest pole sedasorti küsimusele veel mitte üht vastust leidnud, kuid väideti, et kuskil amurica foorumis olevat sellest juttu olnud. Küll linconi kohta millel 2.4 td mootor. Vastus oli, et murrab pumba võlli.(kahjuks ma ei tea milliste rõhkude juures)
-Küsimus olekski, et kas keegi on üldse sellist ettevõtmist alustanud?
Ise olen niipalju teinud, et tõstsin 158salt 176bari peale, aga pumba nurk on liialt hiline, kuna (teoreetiliselt vähemalt) pihustid avanevad hiljem. Kui enne ei tulnud gaasitades tagant üldse musta(kat eemdaldatud), siis nüüd tuleb seda täiesti tavalise diisli moodi. Tagumiku(emotsiooni) dyno jõukasvu pole märganud, kuid mootor hetke seisuga enam nõnda äkiline pole, samas sõidul ei anna äkilisuse kadu tunda.
-Teine küsimus. Kuna omal puudub kogemus ja ettekujutlus kellaga pumba paika panemise kohta, siis kas keegi saab seletada kuidas see käib? Probleem selles, et kas kell mõõdab pumba nurka ja pihusti avanemise kaudu või ainult pumba nurka, mingi võlli pealt vms.? Esimesel juhul on korras, teisel juhul keegi vast ei tea, kuivõrd reaalne nurk muutub.
Süda on BMW.
Kasutaja avatar
jass161
Huviline
Postitusi: 825
Liitunud: 29.09.2013 16:17 41
Peamine sõiduk: E91
Asukoht: Viljandimaa

Re: Vanakooli pihustite avanemisõhkude tõstmine

Postitus Postitas jass161 »

Ei ole see asi nii must ja valge. Kellaga näed pritsenurka ehk plunserkolvi käiku pumbal. Väntvõll ja nukkvõll lukku ning siis pritsenurk õigeks. Pärast kütusekogu häälestus. Ja sellega , et sa pihustite rõhud ära näppisid, tegid karuteene endale. Ennem ikka uuri maad või lase kellelgi teha, muidu lõppeb asi fataalselt.
Kasutaja avatar
WhoIsTheMaster
Huviline
Postitusi: 330
Liitunud: 23.09.2014 15:22 56
Peamine sõiduk: E61 535d/530xd
Telefon: 53917831
Asukoht: Keila/Tallinn
Kontakt:

Re: Vanakooli pihustite avanemisõhkude tõstmine

Postitus Postitas WhoIsTheMaster »

Originaal pihustid veel alles.
Muutsin doonori pealt saadud pihusteid.
Kõige fataalsem mis juhtuda saaks ongi pumba võlli purunemine, millega ma olen arvestanud, kuna tollest pumbast eriti palju nkn järgi pole.
Süda on BMW.
Kasutaja avatar
jass161
Huviline
Postitusi: 825
Liitunud: 29.09.2013 16:17 41
Peamine sõiduk: E91
Asukoht: Viljandimaa

Re: Vanakooli pihustite avanemisõhkude tõstmine

Postitus Postitas jass161 »

Mis tulemust sa lootsid saada, niimoodi tegutsedes?
kloox
Huviline
Postitusi: 1206
Liitunud: 12.03.2006 20:02 09
Peamine sõiduk: g31M-pakett
Asukoht: Valga

Re: Vanakooli pihustite avanemisõhkude tõstmine

Postitus Postitas kloox »

Ma tõstsin umbes 200 bar peale tds-l ja 20 tuhhi jooksul küll miskit pumbaga ega pihustitega es juhtunud.Kui plunser kulunud,siis käivitus soojalt pikeneb. Ja laisemaks ta küll ei läinud,pigem erksamaks.
530d
Kasutaja avatar
WhoIsTheMaster
Huviline
Postitusi: 330
Liitunud: 23.09.2014 15:22 56
Peamine sõiduk: E61 535d/530xd
Telefon: 53917831
Asukoht: Keila/Tallinn
Kontakt:

Re: Vanakooli pihustite avanemisõhkude tõstmine

Postitus Postitas WhoIsTheMaster »

Hea teada, et keegi siiski on tõstnud ja oskab veidikenegi kogemust anda.
Eks see 176bari ole liiga vähe, et muutust märgata.

Mis ma lootsin sellega saavutada?
Suurema avanemisrõhu korral pihustatakse kütus veel rohkem "tolmuks", mistõttu kütus ja õhk segunevad paremini ja ka põlemine on kiirem ja effektiivsem, mille läbi peaks ka jõudlus suurenema.
Näiteks comonrailil on rõhk latis 180bari. Ja kas mitte just rõhu tõstmiseks "kõvemaid" pumpasid peale ei panda?

Mul on pumba pea läbi(väidetavalt) kuna gaasi lahti lastes viskab mootori tuld ja vahest harva sureb ka välja.
Süda on BMW.
Kasutaja avatar
Mart_L
Huviline
Postitusi: 1743
Liitunud: 06.06.2006 19:39 39
Asukoht: Keila/Riisipere

Re: Vanakooli pihustite avanemisõhkude tõstmine

Postitus Postitas Mart_L »

WhoIsTheMaster kirjutas:Hea teada, et keegi siiski on tõstnud ja oskab veidikenegi kogemust anda.
Eks see 176bari ole liiga vähe, et muutust märgata.

Mis ma lootsin sellega saavutada?
Suurema avanemisrõhu korral pihustatakse kütus veel rohkem "tolmuks", mistõttu kütus ja õhk segunevad paremini ja ka põlemine on kiirem ja effektiivsem, mille läbi peaks ka jõudlus suurenema.
Näiteks comonrailil on rõhk latis 180bari. Ja kas mitte just rõhu tõstmiseks "kõvemaid" pumpasid peale ei panda?

Mul on pumba pea läbi(väidetavalt) kuna gaasi lahti lastes viskab mootori tuld ja vahest harva sureb ka välja.
Kas vahetasid selle käigus ka pihustiotsad uue vastu või üritasid lihtsalt vana õige rõhu all "kusevat" pihustit järje peale uuesti aidata?
Made for fun E34 540 93a. (Avusblau) F15 15a. (Space Grau)
Kasutaja avatar
jass161
Huviline
Postitusi: 825
Liitunud: 29.09.2013 16:17 41
Peamine sõiduk: E91
Asukoht: Viljandimaa

Re: Vanakooli pihustite avanemisõhkude tõstmine

Postitus Postitas jass161 »

WhoIsTheMaster kirjutas:Hea teada, et keegi siiski on tõstnud ja oskab veidikenegi kogemust anda.
Eks see 176bari ole liiga vähe, et muutust märgata.

Mis ma lootsin sellega saavutada?
Suurema avanemisrõhu korral pihustatakse kütus veel rohkem "tolmuks", mistõttu kütus ja õhk segunevad paremini ja ka põlemine on kiirem ja effektiivsem, mille läbi peaks ka jõudlus suurenema.
Näiteks comonrailil on rõhk latis 180bari. Ja kas mitte just rõhu tõstmiseks "kõvemaid" pumpasid peale ei panda?

Mul on pumba pea läbi(väidetavalt) kuna gaasi lahti lastes viskab mootori tuld ja vahest harva sureb ka välja.
Kiiremaks põlemiseks on vaja ka rohkem õhku ka, mitte ainult kütust. Ja muideks Common railil on 200+bar alates latti surve kuni 1000barini välja
Kasutaja avatar
WhoIsTheMaster
Huviline
Postitusi: 330
Liitunud: 23.09.2014 15:22 56
Peamine sõiduk: E61 535d/530xd
Telefon: 53917831
Asukoht: Keila/Tallinn
Kontakt:

Re: Vanakooli pihustite avanemisõhkude tõstmine

Postitus Postitas WhoIsTheMaster »

Vanad pihustinõelad ikka. Karukeelega käisin üle. Enamikel vanadel pihustitel kah miskit viga polnud, need mis kusesid, need sain korda(stendis ei kusenud ja rõhk ei kukkunud enam trastiliselt).
1000 bari ole enam väga sõiduauto pumba rõhk. Tallinki Superstar "roheline laev" selle pihusti avaneb 550bari peal ja sõidavad 180 kraadini kuumutatud masuudiga.

Aga endiselt ootaks vastuseid nendelt meestelt, kes on sõiduautode pihusti rõhkude tõstmisega kokku puutunud.
Süda on BMW.
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7832
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: Vanakooli pihustite avanemisõhkude tõstmine

Postitus Postitas arnis »

Lähtudes ümberlükkamatust faktist, et ühes liitris diislis on ~11kWh energiat, siis
mismoodi saab pihustite avanemisrõhkude tõstmine suurendada auto edasiviivat jõudu?
Pihustite avanemisrõhkude tõstmine ei suurenda kütuse pritsekogust, mille tõttu saadava
edasiviiva jõu kogus ei suurene. Teoorias vähenevad CO, NOx ja PM numbrid (kui vaid
pritsekogus ja pritsemoment oleksid õiged vanal mootoril), kuid CO2 jääb pea endisele tasemele.
Mürkide minimaalse vähendamise arvelt ei ole oodata isegi ühte kilovatti ;)
Antud tehnikat kasutaks iga mootorit disainiv organism, kes tahab otseses mõttes paremat ajamit.

Tehase avanemisrõhk on selline nagu ta on sellepärast, et see on optimaalne antud mootoriga ja
kütusega. Sooviga autot paremini edasi liigutada, on tarvis rohkem CO2-te.
Üldjuhul on pirakas probleem sisselaske ristlõike pudelikaeladega; summuti ristlõikega ja laminaarse
voolamisega saavad ehitajad üsna edukalt hakkama, sellele pole tarvis lisaresursse kulutada.
Küll aga lisaksin mina termomeetrid enne õhu kompresseerimist ja enne kui see satub silindrisse,
veendumaks, et vahejahuti üldse teeb oma tööd hästi.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Kasutaja avatar
jass161
Huviline
Postitusi: 825
Liitunud: 29.09.2013 16:17 41
Peamine sõiduk: E91
Asukoht: Viljandimaa

Re: Vanakooli pihustite avanemisõhkude tõstmine

Postitus Postitas jass161 »

WhoIsTheMaster kirjutas:Vanad pihustinõelad ikka. Karukeelega käisin üle. Enamikel vanadel pihustitel kah miskit viga polnud, need mis kusesid, need sain korda(stendis ei kusenud ja rõhk ei kukkunud enam trastiliselt).
1000 bari ole enam väga sõiduauto pumba rõhk. Tallinki Superstar "roheline laev" selle pihusti avaneb 550bari peal ja sõidavad 180 kraadini kuumutatud masuudiga.

Aga endiselt ootaks vastuseid nendelt meestelt, kes on sõiduautode pihusti rõhkude tõstmisega kokku puutunud.
Leidsid, kuskilt belarussi pihusti stendi ja nüüd oled tegija? Endal on pliiats nii nüri, et ei oska pritsenurkagi kontrollida ja muudkui jahud oma pihusti rõhust. Mõtled, et paned pihustile 20bari otsa ja rattast tuleb + 20HP juurde w, naljamees. Jõudu saab juurde tdsile teistmoodi.
Kasutaja avatar
Tauri_J
Huviline
Postitusi: 3533
Liitunud: 30.10.2011 08:45 55
Asukoht: Tartu

Re: Vanakooli pihustite avanemisõhkude tõstmine

Postitus Postitas Tauri_J »

arnis kirjutas:Lähtudes ümberlükkamatust faktist, et ühes liitris diislis on ~11kWh energiat, siis
mismoodi saab pihustite avanemisrõhkude tõstmine suurendada auto edasiviivat jõudu?
Pihustite avanemisrõhkude tõstmine ei suurenda kütuse pritsekogust, mille tõttu saadava
edasiviiva jõu kogus ei suurene. Teoorias vähenevad CO, NOx ja PM numbrid (kui vaid
pritsekogus ja pritsemoment oleksid õiged vanal mootoril), kuid CO2 jääb pea endisele tasemele.
Mürkide minimaalse vähendamise arvelt ei ole oodata isegi ühte kilovatti ;)
Antud tehnikat kasutaks iga mootorit disainiv organism, kes tahab otseses mõttes paremat ajamit.

Tehase avanemisrõhk on selline nagu ta on sellepärast, et see on optimaalne antud mootoriga ja
kütusega. Sooviga autot paremini edasi liigutada, on tarvis rohkem CO2-te.
Üldjuhul on pirakas probleem sisselaske ristlõike pudelikaeladega; summuti ristlõikega ja laminaarse
voolamisega saavad ehitajad üsna edukalt hakkama, sellele pole tarvis lisaresursse kulutada.
Küll aga lisaksin mina termomeetrid enne õhu kompresseerimist ja enne kui see satub silindrisse,
veendumaks, et vahejahuti üldse teeb oma tööd hästi.
kaks sõna; efektiivsem põlemine

Ma ei väida, et selle vanakooli tds-il see midagi aitab, aga uuematel diislitel rõhud kütusesüsteemis ainult tõusevad ja märgatavalt.
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7832
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: Vanakooli pihustite avanemisõhkude tõstmine

Postitus Postitas arnis »

Kui TDSi efektiivsus oleks võimalik paremaks teha, siis miks tehas seda ei teinud?
Vaevalt neil ei jätkunud seibide peale raha. Rohkem tööd vaja teha teiste parameetritega,
et üldse midagi märgata oleks (räägime edasiviivast jõust).

Jah, CR puhul rõhk mängib.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Kasutaja avatar
WhoIsTheMaster
Huviline
Postitusi: 330
Liitunud: 23.09.2014 15:22 56
Peamine sõiduk: E61 535d/530xd
Telefon: 53917831
Asukoht: Keila/Tallinn
Kontakt:

Re: Vanakooli pihustite avanemisõhkude tõstmine

Postitus Postitas WhoIsTheMaster »

Arnis, sellest enne/peale cooleri tempi mõõtmise mõtte andsin mina sulle juba paar nädalat tagasi. Aga noh see ei ühildu antud teemaga.


Aga jätkates teemaga. Kui sa küsid "miks tehas kohe effektiivsemat ei teinud?" siis ma küsin alguses kohe, et miks autode tootmis algusaegaldel koheselt tänapäevast tipptehnoloogiat ei kasutatud?
Vastus peitub "arengus". Kõike pole võimalik nullist kasvõi tehnoloogiliselt hästi teha.
Miks 20a tagasi toodetud masinatele ei pandud muutuva geomeetriaga turbot? Kõik on ikka odavuses ja arengus kinni.

Veidi mõnitamist ka minu pihta juba. Mis puutub siia belarusi pihusti stend? Ma tõepoolest ei tea öelda kas belarussi pihusteid sellega mõõta saab, usutavasti ikka saab. On sel vahet, kas tegemist on belarusi või nasa tehnoloogiaga? Kui algrõhud on adekvaatsed, siis miks ei peaks ka saavutatud lõpprõhk adekvaatne olema? Isegi kui stend paneb veidi villast, siis ühe ja sama stendi peal kõiki pihusteid tehes saavutab ühesuguse mõõtetulemusega pihustite avanemisõhud mis on äärmiselt oluline selleks, et mootor töötaks ühtlaselt.
Jah mul on pliiats nüri, ei oska(osanud) tõesti kontrollida pritsenurka. Oleks pidanud enne selle küsimuse esitamist ikka m51_D25 manuaali läbi lugema, oleks küsimus esitamata jäänud. Ma pole mitte kuskil väitnud et 20bari tõstmisel saaksin 20hp juurde, tegelikult ma pole üldse väitnud numbriliselt jõudluse tõusu. Enne järgmise vastuse kirjutamist võiks jass161 veidi rahuneda, muidu plärtsub nagu vana diisli pihusti jälle.

"täiesti vale info 2. põlvkond 200bari alates". Aga esimene põlvkond?

Jah ma räägin endiselt stendis olevast rõhust, mitte sellest mis reaalselt mootori töötsüklis tekib.
Aga iseenesest vanade pihustite vähe kobedamaks muutmine pole ju paha. Arusaadav et muidki töid tuleks antud mootori juures teostada, ehk oleks siis ka vahe märgatavus suurem. ps. täna jõudis lõpuks ka rõhu kell kohale peale 3 kuud ootamist(ominva on süüdi), et saan sealtpoolt ka arendamist jätkata, ning ka muutuva geomeetriaga turbo on hetkel oote järjekorras, mis seisab siinse kasutaja "miki..." taga.

Aga muidu on Kuno_T vastus arvestatav. Ja just sedasorti suhtumisega vastuseid ma ka olen oodanud.
Süda on BMW.
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7832
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: Vanakooli pihustite avanemisõhkude tõstmine

Postitus Postitas arnis »

Pihusti rõhu tõstmine ei ole ühestkist otsast seotud tehnoloogia arenguga.
Vanakooli pihustitel rõhk ei tõuse nii nagu CR pihustitel (pöörete suurenemisel).
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Kasutaja avatar
WhoIsTheMaster
Huviline
Postitusi: 330
Liitunud: 23.09.2014 15:22 56
Peamine sõiduk: E61 535d/530xd
Telefon: 53917831
Asukoht: Keila/Tallinn
Kontakt:

Re: Vanakooli pihustite avanemisõhkude tõstmine

Postitus Postitas WhoIsTheMaster »

arnis kirjutas:Pihusti rõhu tõstmine ei ole ühestkist otsast seotud tehnoloogia arenguga.
Vanakooli pihustitel rõhk ei tõuse nii nagu CR pihustitel (pöörete suurenemisel).
Kas see on sinu arvamus, või oskad sa ka mõned faktilised näited tuua?(esimene rida)
Ma usun et 94a, kui seda mootorit tootma hakati, polnud vajadust kõrgema survega pihustite järele. Mistõttu ka 150 bari peale need pihustid ehitati. Kui räkida optimaalsusest, siis on sinu arusaam üsna karbis kinni. Jah 158bari avanemisrõhk võib tõesti olla minimaalselt optimaalne 105kW juures. Kuid kui tahta masinast rohkem, jõudlust muutub ka optimaasuse piir.
Ja nagu üks (lõpetamata)insener teisele(lõpetamata insenerile), võin öelda, et inseneri töö on teha võimalikult ebatäpselt, kuid vastavalt nõuetele.

Teine rida käis vast nendele meestele, kes siin oma 1000 bar'ist räägivad.
Süda on BMW.
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7832
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: Vanakooli pihustite avanemisõhkude tõstmine

Postitus Postitas arnis »

WhoIsTheMaster kirjutas:
Kas see on sinu arvamus, või oskad sa ka mõned faktilised näited tuua?(esimene rida)
Ma usun
Minu teadmised on natukene laialdasemad kui puhas usk.

Veelkord kordan, mootor on ehitatud optimaalselt. Muutes üht parameetrit suure tõenäosusega
kõik teised kannatavad. Näiteks tõstes pihustamise ajastust võib käivitus paremaks minna,
aga kõik muu läheb paigast. Näiteks tõstes pihustatud kogust võib minek paremaks minna, aga
leidub liigselt põlemata kütust. Asendades kahemassilise hooratta ühemassilisega, võib mootor
erksamalt tunda, kuid sõidumugavus manuaalkastiga autol kannatab. Asendades väiksema turbo
suuremaga, võib suurendada õhu kogust meeletult, kuid turbo tuleb liiga kaua järele. Tühjendades
töökorras katalüsaatori on võimalik saavutada paariprotsendine võimsuse kasv, see-eest heitgaasid
kannatavad meeletult ja auto hakkab otseses mõttes haisema, sama EGR kohta.

Pihustite rõhu tõstmine peab olema üks komponentidest terviklahendusest, mis iseseisvalt ei saavuta
midagi mõistlikku.

Selle jaoks, et tõsta mootori võimsust, eelnevalt tuleks selgeks teha, miks tehas seda ei teinud.
TDSi kõrval oli hunnik võimsamaid diiselmootoreid, kuid millegipärast TDS oli omas klassis parim.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Kasutaja avatar
WhoIsTheMaster
Huviline
Postitusi: 330
Liitunud: 23.09.2014 15:22 56
Peamine sõiduk: E61 535d/530xd
Telefon: 53917831
Asukoht: Keila/Tallinn
Kontakt:

Re: Vanakooli pihustite avanemisõhkude tõstmine

Postitus Postitas WhoIsTheMaster »

arnis kirjutas: Minu teadmised on natukene laialdasemad kui puhas usk.
Aga sa ei seletanud oma teadmisi, mistõttu minule kvalifitseerub see endiselt kui usk.
arnis kirjutas: Pihustite rõhu tõstmine peab olema üks komponentidest terviklahendusest, mis iseseisvalt ei saavuta
midagi mõistlikku.
Kui sa loed minu eelmisi postitusi, siis vb paned tähele, et see polegi ainuke plaanitud väljund.
arnis kirjutas: Selle jaoks, et tõsta mootori võimsust, eelnevalt tuleks selgeks teha, miks tehas seda ei teinud.
TDSi kõrval oli hunnik võimsamaid diiselmootoreid, kuid millegipärast TDS oli omas klassis parim.
TDS'il on ka kõva miinus, see on kuumuse kartus.

Aga tulles jälle tehase seade juurde.

Miks sinu autol(2001a. 2.0D remaped) pole 20 turvapatja?
5 punkti turvavöid
turvapuuri
põdravilesid
kollast vilkurit katusel kirjaga "arnis tuleb ja ta sõidab maksimum lubatud kiirusega olenemata teeoludest".
Nimekiri on lõputu
Ja oh kuidas mulle meeldib see 2.0D remaped, optimaalne tehase seade, my a**

Nagu ma ennist ütlesin "inseneri mõttetera", siis kõik tehakse võimalikult ebatäpselt, kuna nõnda on odavam(mida suurem on täpsusnõue, seda enam detaile filtreeritakse praaki). Kõik detailid ja soft on disainitud võttes arvesse "worst-case scenario". Ja peamiselt on mõeldud siiski seda mootorit kasutamiseks rahulikes tingimustes(pereauto).
Kui hakate pereautost tegema muu eesmärgiga masinat võib kodusest visakast pereemast üleöö saada tunmatuseni muutunud klubitibi. Ja teatavasti peale klubitiiru on kõik inimesed väga väsinud, millega odakse olnud arvestanud, aga see filosoofia ei käi enam BMW klubi valdkonda.

Läheks nüüd edasi ikkagi pihusti teemadega.
Palun ainult pihustitega seotud postitusi. Eelistatult nende poolt, kes omavad kokkupuudet antud teemaga.
Süda on BMW.
Kasutaja avatar
Silver88
Huviline
Postitusi: 1698
Liitunud: 05.09.2010 22:56 34
Peamine sõiduk: X5 3.0sd 08’ /E91 320dA 06'
Telefon: 56642342
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Vanakooli pihustite avanemisõhkude tõstmine

Postitus Postitas Silver88 »

Kui sa tõstsid juba pihustite avanemistrõhkusid ja plaanid paigaldada eeldatvasti GT2256V turbo, siis miks sa ühtlasi ka 11mm jaoturpea peale ei mõtle?
Samamoodi leian et TDSi puhul tuleb takistuseks ette ka see kiviaja eelpõlemiskamber. Otsepritsega tuleb kindlasti kütusekulu efektiivsem, põlemine ühtlasem jne.
Aga nohh teineasi on tdsi odav efektiivseks muutmine. Olen ka endine tdsi omanik, seega tean millest räägin :)
Aga huvitav ettevõtmine ja hoia ikka kursis, oleks huvitatud lõpptulemust näha. :) Edu!
Kasutaja avatar
WhoIsTheMaster
Huviline
Postitusi: 330
Liitunud: 23.09.2014 15:22 56
Peamine sõiduk: E61 535d/530xd
Telefon: 53917831
Asukoht: Keila/Tallinn
Kontakt:

Re: Vanakooli pihustite avanemisõhkude tõstmine

Postitus Postitas WhoIsTheMaster »

Plunseri peale olen ikka mõelnud. Hetkel veel ei tea, kas tuleb suurem plunser või patroli pump.
2556 on tõesti turbo mida plaanin paigaldada. Praegu see, mis käes on(prooviks) on kahjuks aga kõvera võlliga ja kojasse käinud labadega ja ootab väljavahetust müüa poolt.

Eelpõlemiskabriga on see mootor tõesti. Kas see just 70nendate tehnika on, aga tõesti ka selle sajandi alguses eel põlemiskambritega mootoreid toodeti. Vb toodetakse siiamaani.

Mis ma siin ikka salatsen, ütlen otse välja et tegu on Omegaga, millel siis tehase poolt bemmi mootor. Kahjuks pre fl'ile(mis minul on) seda uuema tüübi mootorit veel ei paigaldatud(m57 vist). Pole küll uurinud, aga usun et tdsi mootori välja vahetamine 2.5D'ks pole just kõige lihtsam ettevõtmine. Tegelt kui välja vahetada siis võiks lausa 3.0d peale panna. Aga siin mängib rolli ka see, et hiljem tahaks pardakompuutrist näite vaadata, ning ka arvutiga ligi saada.
Süda on BMW.
Kasutaja avatar
WhoIsTheMaster
Huviline
Postitusi: 330
Liitunud: 23.09.2014 15:22 56
Peamine sõiduk: E61 535d/530xd
Telefon: 53917831
Asukoht: Keila/Tallinn
Kontakt:

Re: Vanakooli pihustite avanemisõhkude tõstmine

Postitus Postitas WhoIsTheMaster »

Kuno_T kirjutas:http://i45.tinypic.com/fvts1.jpg on kaane pilt, mis on tõesti eelpõlemiskambritega.
Rezümee. Unusta sellise sõnniku tuunimine.
See et temast 300kw välja ei pressi, nii nagu otsepritse puhul, ei tee temast veel sõnnikut.
150 on juba hea küll
Mingit rajapilli sellest siiski aretada ei kavatse.
Süda on BMW.
Kasutaja avatar
jass161
Huviline
Postitusi: 825
Liitunud: 29.09.2013 16:17 41
Peamine sõiduk: E91
Asukoht: Viljandimaa

Re: Vanakooli pihustite avanemisõhkude tõstmine

Postitus Postitas jass161 »

WhoIsTheMaster kirjutas:See et temast 300kw välja ei pressi, nii nagu otsepritse puhul, ei tee temast veel sõnnikut. 150 on juba hea küll. Mingit rajapilli sellest siiski aretada ei kavatse.
No "tuunid" tds põhimõtteliselt stock 330d võimsuseni ja siis ikkagi saab tds põske.
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7832
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: Vanakooli pihustite avanemisõhkude tõstmine

Postitus Postitas arnis »

Esimene samm tuunimiseks on Opeli piiratud võimsusega tarkvara-st lahti saada ning ületada
ka BMW piiratud 105kW tarkvara*. Kui siis hakkab must lendama, siis tuleks lahendada tahm,
suurendades õhu kogust, suurendades pihustite rõhkusid, jahutades õhku paremini, sulgeda ja
kaotada EGR klapi pudelikael, osta tutikas kvaliteetne originaalmõõtmetes õhufilter.
Kõrgsurvepumba tootlikkust keskmiseks tuunimiseks jätkub, pigem saavutada parem VGT turbo
juhtimine, et väänet jätkuks laias pöörete vahemikus, sel juhul ei pea kõrgsurvepumpa
investeerima ja piikvõimsus jääb mõistlikuks, mille tõttu väänet vastu võtvad detailid VÕIVAD
isegi 10 000km vastu pidada. Võiks ära kaotada visko ja lahendada elektriliselt kui originaalis
nii pole. Mootoriõli vastupidavust võiks parandada, kasutades minimaalselt 10W40
Castrol Turbo Diesel või veel paksemat, 10W50. Jahutussärki kallata võimekamat vedelikku,
veenduda, et rõhk on vähemalt 1.4bar ja et temp on vähemalt 90C. Õlijahuti võimekust tõsta.
Kontrollida kütuse temperatuuri peale pikemat tuuritamist ja sellest tulenevalt otsustada,
kas lisada kütusejahuti. Ja kindlasti veenduda, et kõrgsurvepumpa ringi ajav kett oleks piisavalt
lühike ning pingul, nii nagu ta kunagi ammu ammu oli.

*Kui ma ütlen tarkvara, siis ma mõtlen selle all tarkvara, kütuse kaarti, mitte takistit, mis
pritsemomendi ja kogused määrab nii nagu Jumal juhatab.

Aga kui soovid, võid pihusti rõhud tõsta 4000barini ja saad 106kW kätte küll takistiga.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Kasutaja avatar
WhoIsTheMaster
Huviline
Postitusi: 330
Liitunud: 23.09.2014 15:22 56
Peamine sõiduk: E61 535d/530xd
Telefon: 53917831
Asukoht: Keila/Tallinn
Kontakt:

Re: Vanakooli pihustite avanemisõhkude tõstmine

Postitus Postitas WhoIsTheMaster »

arnis kirjutas:Esimene samm tuunimiseks on Opeli piiratud võimsusega tarkvara-st lahti saada ning ületada
ka BMW piiratud 105kW tarkvara*. Kui siis hakkab must lendama, siis tuleks lahendada tahm,
suurendades õhu kogust, suurendades pihustite rõhkusid, jahutades õhku paremini, sulgeda ja
kaotada EGR klapi pudelikael, osta tutikas kvaliteetne originaalmõõtmetes õhufilter.
Kõrgsurvepumba tootlikkust keskmiseks tuunimiseks jätkub, pigem saavutada parem VGT turbo
juhtimine, et väänet jätkuks laias pöörete vahemikus, sel juhul ei pea kõrgsurvepumpa
investeerima ja piikvõimsus jääb mõistlikuks, mille tõttu väänet vastu võtvad detailid VÕIVAD
isegi 10 000km vastu pidada. Võiks ära kaotada visko ja lahendada elektriliselt kui originaalis
nii pole. Mootoriõli vastupidavust võiks parandada, kasutades minimaalselt 10W40
Castrol Turbo Diesel või veel paksemat, 10W50. Jahutussärki kallata võimekamat vedelikku,
veenduda, et rõhk on vähemalt 1.4bar ja et temp on vähemalt 90C. Õlijahuti võimekust tõsta.
Kontrollida kütuse temperatuuri peale pikemat tuuritamist ja sellest tulenevalt otsustada,
kas lisada kütusejahuti. Ja kindlasti veenduda, et kõrgsurvepumpa ringi ajav kett oleks piisavalt
lühike ning pingul, nii nagu ta kunagi ammu ammu oli.

*Kui ma ütlen tarkvara, siis ma mõtlen selle all tarkvara, kütuse kaarti, mitte takistit, mis
pritsemomendi ja kogused määrab nii nagu Jumal juhatab.

Aga kui soovid, võid pihusti rõhud tõsta 4000barini ja saad 106kW kätte küll takistiga.
Arnis??
Kas sa pead mind mingiks uduks, eriti just "takisti"? Sa tead mind mingi 6 aastat. Pool sellest jutust on minu enda oma.(ps. pole esimene kord, kui sa mulle minu enda juttu räägid, kuigi tuleb tunnistada, et eks minugi mõttedki ole alguse saanud teiste teemasid lugedes).
Ma küsisin pihustirõhkude kohta. Ma tulin ainult seetõttu BMW foorumisse, et SINA ütlesid "jaa... kõik teevad seda, kust sa muidu selle mõtte said?" Ja minu oma "koduklubis" oskas ka ainult üks inimene ääriveeri miskit kaasa rääkida.
Siinne tulemus on see, et ainult 1 inimene on tdsi puhul reaalselt seda teinud, ülejäänud räägivad teooriast. Ma ei näe selle teema jätkamisel mõtet siin. Jutt kipub mujale kalduma, kui et pihustite peal olema. Ja eks tegelikult vastused ole ka käes, ma ei oskagi rohkemat oodata.
peace
Süda on BMW.
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7832
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: Vanakooli pihustite avanemisõhkude tõstmine

Postitus Postitas arnis »

Ütle 20 sõnaga mida sa teed ja mida sa ootad sellest saada.
Me ütleme sulle, kas sa saad seda või mitte, ühe sõnaga.

Ära räägi fikseerimata asjadest. Kui sa teemat luues loodad, et teised
teavad, mida sa tead ja mida mitte, siis ära rohkem teemasid tee.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
butek
Huviline
Postitusi: 188
Liitunud: 03.06.2013 10:44 52
Peamine sõiduk: BMW 320D '03

Re: Vanakooli pihustite avanemisõhkude tõstmine

Postitus Postitas butek »

Tõesti, oleks hea esialgu eesmärgid kindlaks teha. Aga niipalju kui olen uurinud ei mõjuta nende rõhkude tõstmine tööprotsessile. Pihustatava küttuse tilgakesed (udu) lähevad veel väiksemaks ja tilgakese üldpindala suureneb, paremeni seondub õhuga ja aurustub. Tundub et käivitus peab paremaks minna. Aga rõhu suurenemisega, lühineb pihustatava küttuse ulatus (ei tea kuidas see eesti keeles õieti nimetatakse, kas tõrvik - факел?) võib olla ei ulatu näiteks eelsüüteküünladeni =) siis külm käivitus halveneb. Praktikas rõhu tõstmine kasutatakse paksema küttuse pihustamiseks nt. õli. Ei pea tõele vastama aga selliseid teemasid
on päris palju ja kindla vastuse keegi pole saanud, mis juhtub kui tõsta pihustatava rõhku, aga süütenurk kindlasti tuleb muuta. Veel,kurjada onud saadavad nende küsimustega, diisel mootorite tööpõhimõttete kindlaks teha, väidavad et seal on kõik kirjas =)
Vasta