m50 strokeri ehitus
m50 strokeri ehitus
Tere!
Voibolla on tulevikus plaan ette võtta kerge mootoriprojekt ja turbotada ära 2.5 liitrine kone m50 141kw non vanos. Nagu ma aru olen saanud siis see peaks olema kõige parem mootor selleks ? Kere hetkel veel eiteagi.
Igaljuhul segane on strokeri teema kas see jutt on õige, et paigaldatakse 2.8 väntvõll ja freesitakse plokki pealt maha, et käik tuleks lühem ? Muidu väntvõlli pikkus sama ?
Või mis on selle asja mõte üldse ? Et 2.5 mootori plokikaan on parem ? Kolvid suuremad ?
Või oleks mõttekam siis juba mõni uuem 3.0i mootor vaadata selle projekti jaosk ?
Voibolla on tulevikus plaan ette võtta kerge mootoriprojekt ja turbotada ära 2.5 liitrine kone m50 141kw non vanos. Nagu ma aru olen saanud siis see peaks olema kõige parem mootor selleks ? Kere hetkel veel eiteagi.
Igaljuhul segane on strokeri teema kas see jutt on õige, et paigaldatakse 2.8 väntvõll ja freesitakse plokki pealt maha, et käik tuleks lühem ? Muidu väntvõlli pikkus sama ?
Või mis on selle asja mõte üldse ? Et 2.5 mootori plokikaan on parem ? Kolvid suuremad ?
Või oleks mõttekam siis juba mõni uuem 3.0i mootor vaadata selle projekti jaosk ?
roollatt, roolikarp... kellel kõige uuem mark
Re: m50 strokeri ehitus
Stroker ja turbokas on kaks eri asja.
Re: m50 strokeri ehitus
Nii ? Tore et aru said, mis edasi ?
roollatt, roolikarp... kellel kõige uuem mark
Re: m50 strokeri ehitus
Kui sul pole A,B JA C-gi veel selge, siis ei maksa ju kohe keskkooli emakeele küpsuseksamit sooritama tormata?!
Sarnane lugu tundub ka siin teemas ambitsiooniks olema ..missa arvad, mitu lehekülge ja mitu tundi kuluks kellelgi hakkajal, et sulle mootor ja selle tööpõhimõte ja eripärad selgeks teha.
Ärge hakake jalgratast taas leiutama, vaid viige oma ideed ja asjad mõne asjatundja juurde, kes teile selle asja valmis ehitab.
Sarnane lugu tundub ka siin teemas ambitsiooniks olema ..missa arvad, mitu lehekülge ja mitu tundi kuluks kellelgi hakkajal, et sulle mootor ja selle tööpõhimõte ja eripärad selgeks teha.
Ärge hakake jalgratast taas leiutama, vaid viige oma ideed ja asjad mõne asjatundja juurde, kes teile selle asja valmis ehitab.
tel. 53 43 76 44
- oo7
- Huviline
- Postitusi: 4507
- Liitunud: 29.12.2008 14:28 16
- Peamine sõiduk: BMW 330Ci
- Asukoht: Tallinn
Re: m50 strokeri ehitus
2.8 väntvõll ja freesitakse plokki pealt maha, et käik tuleks lühem ? Muidu väntvõlli pikkus sama ?
Väntvõlli pikkus jah s.t see läheb sinna mootorisse, aga TÕUS mitte. Sealt see suurem töömaht tulebki ju, seega käik ei tule mitte lühem vaid pikem !
Stroker mootori ehituse kohta leiab kõvasti infot inglise keeles. Pole M50 teemasse ise sügavalt süvenenud, kuid M20-st oleme küll pm kõikvõimalikud variandid valmsi ehitanud ja selle sama väntvõlli m20b25 sisse toppinud
Väntvõlli pikkus jah s.t see läheb sinna mootorisse, aga TÕUS mitte. Sealt see suurem töömaht tulebki ju, seega käik ei tule mitte lühem vaid pikem !
Stroker mootori ehituse kohta leiab kõvasti infot inglise keeles. Pole M50 teemasse ise sügavalt süvenenud, kuid M20-st oleme küll pm kõikvõimalikud variandid valmsi ehitanud ja selle sama väntvõlli m20b25 sisse toppinud
Re: m50 strokeri ehitus
Teema algataja peaks koigepealt selgeks tegema mida tahab. Turbo mootor ja stroker ei käi kokku ja kui see sellist asja juba ei tea siis pole ju millestki rääkida üldse.
TEL 57703395
Re: m50 strokeri ehitus
Miks stroker ja turbo ei käi kokku ?aronz12 kirjutas:Teema algataja peaks koigepealt selgeks tegema mida tahab. Turbo mootor ja stroker ei käi kokku ja kui see sellist asja juba ei tea siis pole ju millestki rääkida üldse.
Kas stroker pole mitte väntvõlli käiguga mootori töömahu suurendamine. See ei tähenda, et see peaks automaatselt kõrge surveastmega olema. On olemas erinevaid kolvi/kepsu kombosid, millega saad madala surveastmega stokeri ehitada, mis on sobilik turbotamiseks. Sisuliselt kui teemaalgajata paneb enda 2.5 mootorisse 2.8 väntvõlli,treib/freesib 2.8 kolbe madalamaks või leiab mõne kepsu/kolvi kombo, millega tuleb madalam surveaste. Siis on ta enda mootorit "strokinud" ja lisaks saanud turbotamiseks soodsa surveastme.
Või siis olen ma lihtsalt antud mõistest valesti aru saanud.
Re: m50 strokeri ehitus
Pole strokeri asjaga eriti kursis aga olin aru saanud, et nende mootoritega käib nn "kaasas" ka kõrge surveaste.
Pole nagu kuulnud ka et keegi oleks stroker mootorit turbotanud. Aga vb saab siis ka nii teha.
Pole nagu kuulnud ka et keegi oleks stroker mootorit turbotanud. Aga vb saab siis ka nii teha.
TEL 57703395
Re: m50 strokeri ehitus
https://foorum.e30.ee/teema/13552-318is ... 0-soonikx/" onclick="window.open(this.href);return false;aronz12 kirjutas:Pole nagu kuulnud ka et keegi oleks stroker mootorit turbotanud.
https://foorum.e30.ee/teema/10030-320i- ... s-soonikx/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: m50 strokeri ehitus
ma arvan, et mul on mootoriehitus rohkem selgem kui sa suudad seda olla oma parimates päevades.lynx kirjutas:Kui sul pole A,B JA C-gi veel selge, siis ei maksa ju kohe keskkooli emakeele küpsuseksamit sooritama tormata?!
Sarnane lugu tundub ka siin teemas ambitsiooniks olema ..missa arvad, mitu lehekülge ja mitu tundi kuluks kellelgi hakkajal, et sulle mootor ja selle tööpõhimõte ja eripärad selgeks teha.
Ärge hakake jalgratast taas leiutama, vaid viige oma ideed ja asjad mõne asjatundja juurde, kes teile selle asja valmis ehitab.
Aga tänud kaasmõtlejatele. Oligi soov teada saada kas see võntvõll istub raamsaalede peale ja kas muud asjad sobivad. Nagu kasutaja rezor ütles siis uskuge või mitte aga surveastet saab muuta kolbi modides kasvõi, oleneb kui palju seal materjali muidugi on...
Küsimus polegi selles, et kuidas seda tehakse vaid pigem miks seda tehakse

Kas on 2.5 mootoril suuremad kolvid või miks on see vajalik. Kergem oleks ju kohe 2.8 mootor vahele tõsta.
roollatt, roolikarp... kellel kõige uuem mark
-
- Huviline
- Postitusi: 868
- Liitunud: 28.01.2012 21:51 10
- Peamine sõiduk: e36 cabrio, A4b8
- Asukoht: PR
Re: m50 strokeri ehitus
einar kirjutas:Issand, sa näed aga ei mürista.

Re: m50 strokeri ehitus
Okei. Ehk eelis on siis suurem surveaste, kolvikäik. Sama teeks ju välja kui 2.8 kaant madalamaks lasta ?
roollatt, roolikarp... kellel kõige uuem mark
- MargusA
- Klubiliige - moderaator
- Postitusi: 3398
- Liitunud: 27.01.2009 11:16 45
- Peamine sõiduk: e61
- Asukoht: Harjumaa
Re: m50 strokeri ehitus
Ahh pane parem koonusfilter ja elu läheb edasi....
Re: m50 strokeri ehitus
sorri et küsin võid lukku panna siis teema kui ei kõlba rääkida
roollatt, roolikarp... kellel kõige uuem mark
Re: m50 strokeri ehitus
Ma ju rääkisin ..see võtab liiga palju aega ja närvi jne, et strokeri ja mootori ehitust nõnda nullist sulle lahti seletama hakata ...vii sinna, kus teatakse, mida tehakse
tel. 53 43 76 44
Re: m50 strokeri ehitus
Ma tahan teada mis vahe on m50 ja m52 mootoril.
Mind ei nühi strokeri ehitus
Mind ei nühi strokeri ehitus
Viimati muutis MargusA, 14.12.2016 23:53 21, muudetud 1 kord kokku.
Põhjus: Rumalused ja solvangud eemaldatud!
Põhjus: Rumalused ja solvangud eemaldatud!
roollatt, roolikarp... kellel kõige uuem mark
- toivoku
- Huviline
- Postitusi: 12044
- Liitunud: 04.02.2003 23:56 20
- Peamine sõiduk: 524td
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Re: m50 strokeri ehitus
ühel alu plokk teisel malm plokk.viieline kirjutas:Ma tahan teada mis vahe on m50 ja m52 mootoril.
Mind ei nühi strokeri ehitus
524td, 750il , e12 520(m52b28), e21 315(m10turbo), E30 325i coupe, e39 530d, audi allroadc5 , e36 2,5 cabrio :) Kui midagi vaja siis 58344541
Re: m50 strokeri ehitus
Turbomootoritel lastakse surveastet madalamaks.. strokeril reeglina kõrgemaks. seetõttu tuleb alguses ära otsustada kumma suuna võtad.
Oskan suhelda e31-e92 mudelitega
Re: m50 strokeri ehitus
Mina tegin enda viimase strookeri suht madala surveastmega.
10.5 umbes arvutuslikuks surveastmeks.
Kubatuur 2992cc
Nii et ei pea olema strooker tingimata ülikõrge surveastmega.
10.5 umbes arvutuslikuks surveastmeks.
Kubatuur 2992cc
Nii et ei pea olema strooker tingimata ülikõrge surveastmega.
Tel 5015578.
- jass161
- Huviline
- Postitusi: 825
- Liitunud: 29.09.2013 16:17 41
- Peamine sõiduk: E91
- Asukoht: Viljandimaa
Re: m50 strokeri ehitus
Kui 0.5-0.8 bar sõidad siis 10.5 on veel piir aga kui "päris" rõhku näitad, siis 8.5:1 on ideaalne. Aga sellega peab ka arvestama, et kuni turbo rõhku pole taga, siis madalat pole ka jõudu madala cr-ga.
Re: m50 strokeri ehitus
10.5cr sobib ka edukalt turbotamiseks. Lihtsalt tuleb valida õige kütus e85 näol. Sellise surveastmega võimalik teha neljakohalise numbriga hp.
56792145
Re: m50 strokeri ehitus
Ainuke strokeri teema mis silma jäi..
Siiani ainult kuulnud jutte,et m50b25 NV mootorile pannakse m57d30 väntvõll, m3-me kolvid ja 2.0kepsud? siit ka küsimus kas selline combo on võimalik ja on üldse reaalselt tehtud? V on ainult külajutud?
Ja nagu eelnevast jutust aru saan siis stroker ja turbo ei sobi kokku? Aga samas kui kasutada stroker mootori puhul ka kõrgsurve turbot? Või miks just madalsurve kompot peab olema?
Siiani ainult kuulnud jutte,et m50b25 NV mootorile pannakse m57d30 väntvõll, m3-me kolvid ja 2.0kepsud? siit ka küsimus kas selline combo on võimalik ja on üldse reaalselt tehtud? V on ainult külajutud?

Ja nagu eelnevast jutust aru saan siis stroker ja turbo ei sobi kokku? Aga samas kui kasutada stroker mootori puhul ka kõrgsurve turbot? Või miks just madalsurve kompot peab olema?
Re: m50 strokeri ehitus
M3me kolvid ei istu kaheliitrise kepsu otsa...
M3mel 21mm kolvisõrm
kaheliitrisel 22mm Kolvisõrm.
Muidu komplekt oleks huvitav.
M3mel 21mm kolvisõrm
kaheliitrisel 22mm Kolvisõrm.
Muidu komplekt oleks huvitav.
Tel 5015578.
Re: m50 strokeri ehitus
Aga millise mootori kepsudel on samas mõõdus sõrm? Ja kas d30-ne vänt üldse istub m50-ne plokki?