Tulelüliti "A" asend? Mida see tegelikult teeb?
Tulelüliti "A" asend? Mida see tegelikult teeb?
Tervist,
Autoks on E87 01/2005 120d, mis on varustatud vihma-/hämaraanduriga ja tulelülitil on vasakus ääres "A" asend. Siit-sealt netist lugedes olen aru saanud, et nende kahe eelmainitu koostöös peaks auto õhtu pimenedes automaatselt tuled sisse lülitama? Praktikas pole õnnestunud seda katsetada, sest autole on kodeeritud automaatsed sõidutuled, mis paneb lüliti äärmise vasaku asendi käituma täpselt nagu äärmise paremagi, ehk oludest sõltumata ksenoonid peale.
Kas keegi on selle "A" asendi toimivusest sotti saanud ja ise ära proovinud? Kas oleks reaalselt teostatav selline plaan, et kui lasta automaatsed sõidutuled maha kodeerida, seejärel udukate asemele panna aftermarket LED päevakad, mis siis teeks koostööd hämaraanduri juhutud automaatse tulede lülitusega (e. kui läheb pimedaks, lülitatakse automaatselt põhituled sisse ja päevakad välja)?
Autoks on E87 01/2005 120d, mis on varustatud vihma-/hämaraanduriga ja tulelülitil on vasakus ääres "A" asend. Siit-sealt netist lugedes olen aru saanud, et nende kahe eelmainitu koostöös peaks auto õhtu pimenedes automaatselt tuled sisse lülitama? Praktikas pole õnnestunud seda katsetada, sest autole on kodeeritud automaatsed sõidutuled, mis paneb lüliti äärmise vasaku asendi käituma täpselt nagu äärmise paremagi, ehk oludest sõltumata ksenoonid peale.
Kas keegi on selle "A" asendi toimivusest sotti saanud ja ise ära proovinud? Kas oleks reaalselt teostatav selline plaan, et kui lasta automaatsed sõidutuled maha kodeerida, seejärel udukate asemele panna aftermarket LED päevakad, mis siis teeks koostööd hämaraanduri juhutud automaatse tulede lülitusega (e. kui läheb pimedaks, lülitatakse automaatselt põhituled sisse ja päevakad välja)?
-
- Huviline
- Postitusi: 666
- Liitunud: 18.02.2009 17:00 05
- Peamine sõiduk: BMW 525i E60 2007
- Asukoht: Tartu, Raadi
Re: Tulelüliti "A" asend? Mida see tegelikult teeb?
Jah toimibki jah by-default sellisena, et kui väljas läheb hämaraks, siis pannakse xenonid põlema, juu siis on hämaraandur ära lõhutud klaasivahetusega, et see välja on progetud, niisama lampi keegi kahte samasugust funktsiooni ei taha ju.
-
- Huviline
- Postitusi: 1440
- Liitunud: 12.04.2009 13:34 56
- Peamine sõiduk: Mercury Grand Marquis
- Asukoht: Tallinn
Re: Tulelüliti "A" asend? Mida see tegelikult teeb?
E61-l samamoodi...Ees on originaalklaas.
Samas kui keeran 0-i siis hakkavad kaugtuled poole võimsusega põlema.
Mingi veider jama.
Samas kui keeran 0-i siis hakkavad kaugtuled poole võimsusega põlema.
Mingi veider jama.
Re: Tulelüliti "A" asend? Mida see tegelikult teeb?
Mu meelest poole võimsusega kaugtuled on USA ettekujutus päevatuledest (meil vist juriidiliselt mitte väga lubatud variant). Selle peaks soovi korral saama minema progeda.
Kas hämaraanduri ja vihmasensori toimivus/mittetoimivus on omavahel seotud, st. kas need on konkreetsed eraldiolevad jubinad ühe kesta sees või kasutavad nad sama IR silma? Sest vihmasensor töötab OK, hoolimata 2008 vahetatud esiklaasist (eelmist omanikku tundes tehti muuhulgas seegi töö tõenäoliselt Unitedis).
Kas hämaraanduri ja vihmasensori toimivus/mittetoimivus on omavahel seotud, st. kas need on konkreetsed eraldiolevad jubinad ühe kesta sees või kasutavad nad sama IR silma? Sest vihmasensor töötab OK, hoolimata 2008 vahetatud esiklaasist (eelmist omanikku tundes tehti muuhulgas seegi töö tõenäoliselt Unitedis).
-
- Huviline
- Postitusi: 666
- Liitunud: 18.02.2009 17:00 05
- Peamine sõiduk: BMW 525i E60 2007
- Asukoht: Tartu, Raadi
Re: Tulelüliti "A" asend? Mida see tegelikult teeb?
Eraldi andurid jah ja peaks saama diagnostikaga korrasolekut kontrollida.
-
- Huviline
- Postitusi: 5711
- Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
- Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
- Kontakt:
Re: Tulelüliti "A" asend? Mida see tegelikult teeb?
Kui tuled on iDrives peale valitud/kodeeritud siis sellel A-l ei ole muud efekti, kui taustavalguse trimmimisel.
Sõidad näiteks päeval tunnelisse ja saad kelladele/salongi taustavalguse.
Muus osas päevatulede leiutused, aretused ja kodeerimine on paljuski kinni tulede moodulis, mida on erinevaid versioone ehk iga mooduliga trikitamine ei õnnestu.
Andur asub samal lülitimoodulil A asendi kõrval.

Sõidad näiteks päeval tunnelisse ja saad kelladele/salongi taustavalguse.
Muus osas päevatulede leiutused, aretused ja kodeerimine on paljuski kinni tulede moodulis, mida on erinevaid versioone ehk iga mooduliga trikitamine ei õnnestu.
Andur asub samal lülitimoodulil A asendi kõrval.

Re: Tulelüliti "A" asend? Mida see tegelikult teeb?
Tänud kaasa mõtlemast. Kavatsen igal juhul nüüd asja enda jaoks lõpuni välja uurida, kui just enne mott otsa ei saa või odavate D1S lampidega varustajat ei leia.
-
- Huviline
- Postitusi: 666
- Liitunud: 18.02.2009 17:00 05
- Peamine sõiduk: BMW 525i E60 2007
- Asukoht: Tartu, Raadi
Re: Tulelüliti "A" asend? Mida see tegelikult teeb?
Ma tegelikult ei ole veel aru saanud, mis plaan sul sellega on?
A = automaatika, seda saab tuledemoodulis mingil määral progeda jah aga sinu probleem tundub, et on valgusanduris, mis ei lülita õigel ajal põlema (ehk siis põleb kogu aeg).
Mida sa nende odavate Xenonitega plaanid teha? Ma usun, et igaüks kes vähegi endast ja oma autost hoolib ei taha osta odavat xenonit, nii raadiolevi, kehva valguse kui ka kõige muu pärast.
Udukasse seda toppida pole ka nagu päris õige.
A = automaatika, seda saab tuledemoodulis mingil määral progeda jah aga sinu probleem tundub, et on valgusanduris, mis ei lülita õigel ajal põlema (ehk siis põleb kogu aeg).
Mida sa nende odavate Xenonitega plaanid teha? Ma usun, et igaüks kes vähegi endast ja oma autost hoolib ei taha osta odavat xenonit, nii raadiolevi, kehva valguse kui ka kõige muu pärast.
Udukasse seda toppida pole ka nagu päris õige.
Re: Tulelüliti "A" asend? Mida see tegelikult teeb?
A-asend on ju veel ka selleks, et kui lülitad kaugtuled sisse, siis auto vahetab nad ise lähitulede vastu kui keegi vastu tuleb. Kui tuled A-asendile keeratud pole, siis see lisa ei toimeta/tööta.
-
- Huviline
- Postitusi: 1440
- Liitunud: 12.04.2009 13:34 56
- Peamine sõiduk: Mercury Grand Marquis
- Asukoht: Tallinn
Re: Tulelüliti "A" asend? Mida see tegelikult teeb?
Kas kaugtuled ja valgussensor on sama?
Kui nii siis kaugtuled näiteks lülituvad ise ümber,samas kui "A" peal on põlevad lähi,numbri jne. tuled koguaeg.
E:Ma kasutasin teemat ära selgitamaks enda masina võimalikku viga kuna pealkiri sobis.
Kui nii siis kaugtuled näiteks lülituvad ise ümber,samas kui "A" peal on põlevad lähi,numbri jne. tuled koguaeg.
E:Ma kasutasin teemat ära selgitamaks enda masina võimalikku viga kuna pealkiri sobis.
Viimati muutis StenV70, 25.04.2017 17:34 49, muudetud 1 kord kokku.
-
- Huviline
- Postitusi: 5711
- Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
- Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
- Kontakt:
Re: Tulelüliti "A" asend? Mida see tegelikult teeb?
E87 käib jutt ja teie arutelul ei ole katet, kui te ei ole süvenenud konkreetse auto mudeli ning lisade nimekirja. E87 esimene kopikas enne lci standard olekus ei tea midagi kaugtuledest ega nende lülitusest. Tuledemooduleid on erinevaid ja lisaks siis ka teatud funktsioone, mille taga on rida sensoreid.
Re: Tulelüliti "A" asend? Mida see tegelikult teeb?
Automaatse kaugtule jaoks on olemas nupp suunatule kangi küjes.Rain. kirjutas:A-asend on ju veel ka selleks, et kui lülitad kaugtuled sisse, siis auto vahetab nad ise lähitulede vastu kui keegi vastu tuleb. Kui tuled A-asendile keeratud pole, siis see lisa ei toimeta/tööta.
Buumer Auto / 56826000
Re: Tulelüliti "A" asend? Mida see tegelikult teeb?
Tõesti, ei lugenud kohe millisest mudelist jutt (teema ju üldise tehnilise all) ja ega ei peagi teadma, et E87-l sellist lisa pole. Selleks foorum ongi, et targemaks saada. Aga kokkuvõttes lihtsalt juhin üleüldist tähjelepanu, et E6x-l tähendab see veel midagi lisaks.

Mul ei ole seal mingit nuppu tulede jaoks, küll aga on nupud millest spidos erinevaid asju kuvada. Tulede asend tuleb keerata A-peale ja siis ka kaugtulede automaatne vahetus töötab. Katsetatud mitmeid kordi ja nii lihtsalt onVolum kirjutas: Automaatse kaugtule jaoks on olemas nupp suunatule kangi küjes.

Re: Tulelüliti "A" asend? Mida see tegelikult teeb?
Master plan on stanges olevad udukad vahetada päevatulede vastu ning nende juhtimiseks kasutada valgussensorit, mis pimenedes ise päevakad lähituledele ümber lülitaks. Kuid praeguseks oleme jõudnud järeldusele, et kas sensor on peetis või vajab mingit progemist.Jaakk kirjutas:Ma tegelikult ei ole veel aru saanud, mis plaan sul sellega on?
A = automaatika, seda saab tuledemoodulis mingil määral progeda jah aga sinu probleem tundub, et on valgusanduris, mis ei lülita õigel ajal põlema (ehk siis põleb kogu aeg).
Mida sa nende odavate Xenonitega plaanid teha? Ma usun, et igaüks kes vähegi endast ja oma autost hoolib ei taha osta odavat xenonit, nii raadiolevi, kehva valguse kui ka kõige muu pärast.
Udukasse seda toppida pole ka nagu päris õige.
Odavate xenonite jutt oli pigem naljaga öeldud, sest hiljuti kustus jälle üks Osram lähitules ära ning igal aastal 100€ pirnivahetusele panna ei ole majanduslikult mõttekas (viimati saigi neid vahetatud u. aasta tagasi). Ja xenonid ning udukad ei käi kindlasti kokku.
(P.S. Vahetasin eile parempoolse kustunud pirni asemele tutika, aga tuli ei läinud ikka põlema, mis vihjab sellele, et viga on tegelikult kuskil mujal. Ilmselt ksenoonplokk põles läbi vms. Algne kustumine toimus ka ilma eelneva värvimuutuse või muu hoiatuseta. Nõme lugu, aga see pole praegu oluline.)
-
- Huviline
- Postitusi: 5711
- Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
- Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
- Kontakt:
Re: Tulelüliti "A" asend? Mida see tegelikult teeb?
Xenoni juhtmoodul on otsas. See on neil xenon-del Valeo kulumaterjal. Sama moodul paljudel automarkidel.
Sensorit, mis päevatulede süsteemi sellel autol on võimeline juhtima seal puudub. See sensor, mis on tuledelüliti peal ei ole selleks otstarbeks kasutatav ja kodeerida pole seal seoses sellega ka midagi.
Päevatulede retrofit pakett on olemas, mida rakendada või millest võib juhtnööre ammutada.
Sensorit, mis päevatulede süsteemi sellel autol on võimeline juhtima seal puudub. See sensor, mis on tuledelüliti peal ei ole selleks otstarbeks kasutatav ja kodeerida pole seal seoses sellega ka midagi.
Päevatulede retrofit pakett on olemas, mida rakendada või millest võib juhtnööre ammutada.
Re: Tulelüliti "A" asend? Mida see tegelikult teeb?
Juhtmoodul vist jah. Ilmselt oli vesi kuskilt sisse saanud, sest kui tuli maha jahtus, tõmbas seest higiseks. Neil plokkidel on vist pistikud lisaks nii lollaka disainiga, mis moodustab kausi, kus vedelikul hea loksuda.
Mõtlesingi eraldi juhtimisega aftermarket päevatuled retrofittida, mis saaksid kustumiseks triggeri kui pargid põlema lähevad. Lootsin, et "A" asend vähemalt seda oskab, siis ei peaks pimeda tulekul tulesid vahetama lülitist nagu mingi metslane
Mõtlesingi eraldi juhtimisega aftermarket päevatuled retrofittida, mis saaksid kustumiseks triggeri kui pargid põlema lähevad. Lootsin, et "A" asend vähemalt seda oskab, siis ei peaks pimeda tulekul tulesid vahetama lülitist nagu mingi metslane

-
- Huviline
- Postitusi: 5711
- Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
- Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
- Kontakt:
Re: Tulelüliti "A" asend? Mida see tegelikult teeb?
Veekahjustused on harvad nähtused. Xenon juhtmoodul saab reeglina kuumast infarkti. Sellel on limiteeritud kasulik eluiga. Surnud moodulid seest reeglina kõik puhtad ja ilusad. Xenon süsteem kui selline on lihtsalt nõrk ja neid mooduleid on vaja lihtsalt riiulile varuks hankida. Need ei maksa ka enam seda hinda, mis 5-10 aastat tagasi. Neid saab Valeost ca 50€ juba. Kaugema ja kiire tellimise jaoks maksab ca 100€.
Udutuled peavad autol alles jääma ja muidugi saab igasuguseid asju mitte pelgalt retrofitiga lahendada vaid ka riputada. Eriti haiged lahendused on HID ja LED lahendused udutules, mis on rämeda haige takistiradikaga. Need on sossidel läbi stange sulanud ja muud pornot korraldanud aga ikka inimesed jätkavad sellise porno ostmist ning paigaldust.
Lisatud päevatulede triggerduse saab erinevalt teha aga mitte unustada, et kõik peab olema TÜV nõuete kohane ehk parktuled peavad sõidukil lülitatavad/autonoomsed olema.
Udutuled peavad autol alles jääma ja muidugi saab igasuguseid asju mitte pelgalt retrofitiga lahendada vaid ka riputada. Eriti haiged lahendused on HID ja LED lahendused udutules, mis on rämeda haige takistiradikaga. Need on sossidel läbi stange sulanud ja muud pornot korraldanud aga ikka inimesed jätkavad sellise porno ostmist ning paigaldust.
Lisatud päevatulede triggerduse saab erinevalt teha aga mitte unustada, et kõik peab olema TÜV nõuete kohane ehk parktuled peavad sõidukil lülitatavad/autonoomsed olema.
Re: Tulelüliti "A" asend? Mida see tegelikult teeb?
Selgita palun seda. Kas pead silmas, et auto aju vaimse tervise huvides (a la kui on juba kord udukatega varustatud, siis nende eemaldamine ajaks auto segadusse) või arvad, et juriidilises mõttes?ttsys kirjutas:Udutuled peavad autol alles jääma...
-
- Huviline
- Postitusi: 1440
- Liitunud: 12.04.2009 13:34 56
- Peamine sõiduk: Mercury Grand Marquis
- Asukoht: Tallinn
Re: Tulelüliti "A" asend? Mida see tegelikult teeb?
Kui on ees udutuled ja sa otsustad neist NÖ. päevatuled teha siis ei sobi...Lisaks kõigele muule pole udutuleklaasidel vastavat märgist.
-
- Huviline
- Postitusi: 5711
- Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
- Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
- Kontakt:
Re: Tulelüliti "A" asend? Mida see tegelikult teeb?
Igas mõttes. Vasta ise, mida hakkab tegema salongis udutulede roheline klahv?
Päevatulede retrofit ongi selleks vaja, et vastav automaatika tekitada, mis olemasolevat süsteemi ei nõrgesta.
Kodeerid veateated välja ja teed auto lollimaks(?) On see ikka otsitud lahendus?
Kui asendada tuledemoodul FRM uuema FRM3-ga siis on võimalik kodeerimisega manipuleerida olukord, kus tulede auto asendis on võimalik udutuled lähitulede asemel aktiveerida. Seda lahendust kasutatakse rohkem, kui retrofit paketi paigaldust. Kodeerimine on seal trikkidega aga tehtav. Tehas sellist asja ette ei näe ja pakub ainult päevatulede retrofit paketti.
Päevatulede retrofit ongi selleks vaja, et vastav automaatika tekitada, mis olemasolevat süsteemi ei nõrgesta.
Kodeerid veateated välja ja teed auto lollimaks(?) On see ikka otsitud lahendus?
Kui asendada tuledemoodul FRM uuema FRM3-ga siis on võimalik kodeerimisega manipuleerida olukord, kus tulede auto asendis on võimalik udutuled lähitulede asemel aktiveerida. Seda lahendust kasutatakse rohkem, kui retrofit paketi paigaldust. Kodeerimine on seal trikkidega aga tehtav. Tehas sellist asja ette ei näe ja pakub ainult päevatulede retrofit paketti.
Re: Tulelüliti "A" asend? Mida see tegelikult teeb?
Ok, "retrofit" ei oleks antud juhul õige sõna, sest idee järgi kasutatav päevatule süst. oleks auto elektrisüsteemist eraldiseisev ja mitte margikohane. Udutule klahv ei teeks midagi, sest juhtme teises otsas olema pidav tuli oleks eemaldatud. Iseasi muidugi, et kui auto piisavalt tark, et sellest ilma nuppe näppimata aru saada ja paanikas veateadet plinkida, siis see oleks tüütu. Aga kui vaja, siis suudaksin selle veateate väljakodeerimise otsusega elada küll.
Kui FRM mooduli upgrade targema vastu on tehniliselt teostatav variant ja hind/kasu suhe on paigas, siis loomulikult eelistaksin seda päevatulede juurde mäkaiverdamise asemel, aga kas FRM3 oleks ka auto muude süsteemide ning kasvõi lci eelsete tagatuledega ühtesobiv? Ma ise muidugi ei tea, pritsin vaid pähetulevaid võimalikke stsenaariume preagu.
Udutulede kasutamine päevatuledena on JOKK juhul kui samal ajal põlevad autol ka ääre- ja numbrituled, ehk siis juriidilises mõttes probleeme ei tekiks RL märgistuse puudumisest hoolimata.
Kui FRM mooduli upgrade targema vastu on tehniliselt teostatav variant ja hind/kasu suhe on paigas, siis loomulikult eelistaksin seda päevatulede juurde mäkaiverdamise asemel, aga kas FRM3 oleks ka auto muude süsteemide ning kasvõi lci eelsete tagatuledega ühtesobiv? Ma ise muidugi ei tea, pritsin vaid pähetulevaid võimalikke stsenaariume preagu.
Udutulede kasutamine päevatuledena on JOKK juhul kui samal ajal põlevad autol ka ääre- ja numbrituled, ehk siis juriidilises mõttes probleeme ei tekiks RL märgistuse puudumisest hoolimata.
-
- Huviline
- Postitusi: 5711
- Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
- Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
- Kontakt:
Re: Tulelüliti "A" asend? Mida see tegelikult teeb?
Ongi jokk aga FRM ei lase seda selliseks kodeerida. FRM3 + kodeerimise maksumus sõltub sellest palju ise teed ja pusid - muul juhul ei oska isegi oletada, mis sellise teostuse eest € küsitakse. Ilmselt seinast-seina.
TÜV kontrollija tahab udutule nupule vajutades näha, kuidas udutuled süttivad/kustuvad.
TÜV kontrollija tahab udutule nupule vajutades näha, kuidas udutuled süttivad/kustuvad.
-
- Huviline
- Postitusi: 1440
- Liitunud: 12.04.2009 13:34 56
- Peamine sõiduk: Mercury Grand Marquis
- Asukoht: Tallinn
Re: Tulelüliti "A" asend? Mida see tegelikult teeb?
Sellisel kujul päevatulede saamisega ei viitsiks küll vaeva näha.traktor kirjutas: Udutulede kasutamine päevatuledena on JOKK juhul kui samal ajal põlevad autol ka ääre- ja numbrituled, ehk siis juriidilises mõttes probleeme ei tekiks RL märgistuse puudumisest hoolimata.
E61-l rõngaid eraldi põlema ei saa,kui parkide peale panen hõõguvad kaugtuled...Kui nulli keeran kustuvad ülejäänud tuled ära ja hõõguvad kaugtuled.
Mis kamm on?
Re: Tulelüliti "A" asend? Mida see tegelikult teeb?
See kõlab väga Põhja-Ameerika speci järgi kodeeritud päevatulede moodi. Et kaugtuled põlevad ~20% võimsusega vms. Minu autol (kuna on pre-LCI) peaks ka olema võimalik sellised päevakad progeda, aga seaduse karm pilk ei vaataks sellele hästi.StenV70 kirjutas:E61-l rõngaid eraldi põlema ei saa,kui parkide peale panen hõõguvad kaugtuled...Kui nulli keeran kustuvad ülejäänud tuled ära ja hõõguvad kaugtuled.
Mis kamm on?