Tulelüliti "A" asend? Mida see tegelikult teeb?

Üldised arutelud ning näpunäited
Vasta
traktor
Huviline
Postitusi: 29
Liitunud: 19.09.2014 09:50 45
Peamine sõiduk: BMW 320d F30

Tulelüliti "A" asend? Mida see tegelikult teeb?

Postitus Postitas traktor »

Tervist,

Autoks on E87 01/2005 120d, mis on varustatud vihma-/hämaraanduriga ja tulelülitil on vasakus ääres "A" asend. Siit-sealt netist lugedes olen aru saanud, et nende kahe eelmainitu koostöös peaks auto õhtu pimenedes automaatselt tuled sisse lülitama? Praktikas pole õnnestunud seda katsetada, sest autole on kodeeritud automaatsed sõidutuled, mis paneb lüliti äärmise vasaku asendi käituma täpselt nagu äärmise paremagi, ehk oludest sõltumata ksenoonid peale.

Kas keegi on selle "A" asendi toimivusest sotti saanud ja ise ära proovinud? Kas oleks reaalselt teostatav selline plaan, et kui lasta automaatsed sõidutuled maha kodeerida, seejärel udukate asemele panna aftermarket LED päevakad, mis siis teeks koostööd hämaraanduri juhutud automaatse tulede lülitusega (e. kui läheb pimedaks, lülitatakse automaatselt põhituled sisse ja päevakad välja)?
Jaakk
Huviline
Postitusi: 666
Liitunud: 18.02.2009 17:00 05
Peamine sõiduk: BMW 525i E60 2007
Asukoht: Tartu, Raadi

Re: Tulelüliti "A" asend? Mida see tegelikult teeb?

Postitus Postitas Jaakk »

Jah toimibki jah by-default sellisena, et kui väljas läheb hämaraks, siis pannakse xenonid põlema, juu siis on hämaraandur ära lõhutud klaasivahetusega, et see välja on progetud, niisama lampi keegi kahte samasugust funktsiooni ei taha ju.
StenV70
Huviline
Postitusi: 1440
Liitunud: 12.04.2009 13:34 56
Peamine sõiduk: Mercury Grand Marquis
Asukoht: Tallinn

Re: Tulelüliti "A" asend? Mida see tegelikult teeb?

Postitus Postitas StenV70 »

E61-l samamoodi...Ees on originaalklaas.
Samas kui keeran 0-i siis hakkavad kaugtuled poole võimsusega põlema.
Mingi veider jama.
traktor
Huviline
Postitusi: 29
Liitunud: 19.09.2014 09:50 45
Peamine sõiduk: BMW 320d F30

Re: Tulelüliti "A" asend? Mida see tegelikult teeb?

Postitus Postitas traktor »

Mu meelest poole võimsusega kaugtuled on USA ettekujutus päevatuledest (meil vist juriidiliselt mitte väga lubatud variant). Selle peaks soovi korral saama minema progeda.
Kas hämaraanduri ja vihmasensori toimivus/mittetoimivus on omavahel seotud, st. kas need on konkreetsed eraldiolevad jubinad ühe kesta sees või kasutavad nad sama IR silma? Sest vihmasensor töötab OK, hoolimata 2008 vahetatud esiklaasist (eelmist omanikku tundes tehti muuhulgas seegi töö tõenäoliselt Unitedis).
Jaakk
Huviline
Postitusi: 666
Liitunud: 18.02.2009 17:00 05
Peamine sõiduk: BMW 525i E60 2007
Asukoht: Tartu, Raadi

Re: Tulelüliti "A" asend? Mida see tegelikult teeb?

Postitus Postitas Jaakk »

Eraldi andurid jah ja peaks saama diagnostikaga korrasolekut kontrollida.
ttsys
Huviline
Postitusi: 5711
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: Tulelüliti "A" asend? Mida see tegelikult teeb?

Postitus Postitas ttsys »

Kui tuled on iDrives peale valitud/kodeeritud siis sellel A-l ei ole muud efekti, kui taustavalguse trimmimisel.
Sõidad näiteks päeval tunnelisse ja saad kelladele/salongi taustavalguse.
Muus osas päevatulede leiutused, aretused ja kodeerimine on paljuski kinni tulede moodulis, mida on erinevaid versioone ehk iga mooduliga trikitamine ei õnnestu.
Andur asub samal lülitimoodulil A asendi kõrval.
Pilt
traktor
Huviline
Postitusi: 29
Liitunud: 19.09.2014 09:50 45
Peamine sõiduk: BMW 320d F30

Re: Tulelüliti "A" asend? Mida see tegelikult teeb?

Postitus Postitas traktor »

Tänud kaasa mõtlemast. Kavatsen igal juhul nüüd asja enda jaoks lõpuni välja uurida, kui just enne mott otsa ei saa või odavate D1S lampidega varustajat ei leia.
Jaakk
Huviline
Postitusi: 666
Liitunud: 18.02.2009 17:00 05
Peamine sõiduk: BMW 525i E60 2007
Asukoht: Tartu, Raadi

Re: Tulelüliti "A" asend? Mida see tegelikult teeb?

Postitus Postitas Jaakk »

Ma tegelikult ei ole veel aru saanud, mis plaan sul sellega on?
A = automaatika, seda saab tuledemoodulis mingil määral progeda jah aga sinu probleem tundub, et on valgusanduris, mis ei lülita õigel ajal põlema (ehk siis põleb kogu aeg).
Mida sa nende odavate Xenonitega plaanid teha? Ma usun, et igaüks kes vähegi endast ja oma autost hoolib ei taha osta odavat xenonit, nii raadiolevi, kehva valguse kui ka kõige muu pärast.
Udukasse seda toppida pole ka nagu päris õige.
Rain.
Klubiliige - admin
Postitusi: 6403
Liitunud: 17.11.2005 16:20 10
Asukoht: Tallinn/Pärnu

Re: Tulelüliti "A" asend? Mida see tegelikult teeb?

Postitus Postitas Rain. »

A-asend on ju veel ka selleks, et kui lülitad kaugtuled sisse, siis auto vahetab nad ise lähitulede vastu kui keegi vastu tuleb. Kui tuled A-asendile keeratud pole, siis see lisa ei toimeta/tööta.
StenV70
Huviline
Postitusi: 1440
Liitunud: 12.04.2009 13:34 56
Peamine sõiduk: Mercury Grand Marquis
Asukoht: Tallinn

Re: Tulelüliti "A" asend? Mida see tegelikult teeb?

Postitus Postitas StenV70 »

Kas kaugtuled ja valgussensor on sama?
Kui nii siis kaugtuled näiteks lülituvad ise ümber,samas kui "A" peal on põlevad lähi,numbri jne. tuled koguaeg.

E:Ma kasutasin teemat ära selgitamaks enda masina võimalikku viga kuna pealkiri sobis.
Viimati muutis StenV70, 25.04.2017 17:34 49, muudetud 1 kord kokku.
ttsys
Huviline
Postitusi: 5711
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: Tulelüliti "A" asend? Mida see tegelikult teeb?

Postitus Postitas ttsys »

E87 käib jutt ja teie arutelul ei ole katet, kui te ei ole süvenenud konkreetse auto mudeli ning lisade nimekirja. E87 esimene kopikas enne lci standard olekus ei tea midagi kaugtuledest ega nende lülitusest. Tuledemooduleid on erinevaid ja lisaks siis ka teatud funktsioone, mille taga on rida sensoreid.
Volum
Huviline
Postitusi: 3949
Liitunud: 26.02.2010 20:59 57
Asukoht: BMW Diagnostika Tartus

Re: Tulelüliti "A" asend? Mida see tegelikult teeb?

Postitus Postitas Volum »

Rain. kirjutas:A-asend on ju veel ka selleks, et kui lülitad kaugtuled sisse, siis auto vahetab nad ise lähitulede vastu kui keegi vastu tuleb. Kui tuled A-asendile keeratud pole, siis see lisa ei toimeta/tööta.
Automaatse kaugtule jaoks on olemas nupp suunatule kangi küjes.
Buumer Auto / 53302262
Rain.
Klubiliige - admin
Postitusi: 6403
Liitunud: 17.11.2005 16:20 10
Asukoht: Tallinn/Pärnu

Re: Tulelüliti "A" asend? Mida see tegelikult teeb?

Postitus Postitas Rain. »

Tõesti, ei lugenud kohe millisest mudelist jutt (teema ju üldise tehnilise all) ja ega ei peagi teadma, et E87-l sellist lisa pole. Selleks foorum ongi, et targemaks saada. Aga kokkuvõttes lihtsalt juhin üleüldist tähjelepanu, et E6x-l tähendab see veel midagi lisaks.
Volum kirjutas: Automaatse kaugtule jaoks on olemas nupp suunatule kangi küjes.
Mul ei ole seal mingit nuppu tulede jaoks, küll aga on nupud millest spidos erinevaid asju kuvada. Tulede asend tuleb keerata A-peale ja siis ka kaugtulede automaatne vahetus töötab. Katsetatud mitmeid kordi ja nii lihtsalt on ;)
traktor
Huviline
Postitusi: 29
Liitunud: 19.09.2014 09:50 45
Peamine sõiduk: BMW 320d F30

Re: Tulelüliti "A" asend? Mida see tegelikult teeb?

Postitus Postitas traktor »

Jaakk kirjutas:Ma tegelikult ei ole veel aru saanud, mis plaan sul sellega on?
A = automaatika, seda saab tuledemoodulis mingil määral progeda jah aga sinu probleem tundub, et on valgusanduris, mis ei lülita õigel ajal põlema (ehk siis põleb kogu aeg).
Mida sa nende odavate Xenonitega plaanid teha? Ma usun, et igaüks kes vähegi endast ja oma autost hoolib ei taha osta odavat xenonit, nii raadiolevi, kehva valguse kui ka kõige muu pärast.
Udukasse seda toppida pole ka nagu päris õige.
Master plan on stanges olevad udukad vahetada päevatulede vastu ning nende juhtimiseks kasutada valgussensorit, mis pimenedes ise päevakad lähituledele ümber lülitaks. Kuid praeguseks oleme jõudnud järeldusele, et kas sensor on peetis või vajab mingit progemist.

Odavate xenonite jutt oli pigem naljaga öeldud, sest hiljuti kustus jälle üks Osram lähitules ära ning igal aastal 100€ pirnivahetusele panna ei ole majanduslikult mõttekas (viimati saigi neid vahetatud u. aasta tagasi). Ja xenonid ning udukad ei käi kindlasti kokku.

(P.S. Vahetasin eile parempoolse kustunud pirni asemele tutika, aga tuli ei läinud ikka põlema, mis vihjab sellele, et viga on tegelikult kuskil mujal. Ilmselt ksenoonplokk põles läbi vms. Algne kustumine toimus ka ilma eelneva värvimuutuse või muu hoiatuseta. Nõme lugu, aga see pole praegu oluline.)
ttsys
Huviline
Postitusi: 5711
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: Tulelüliti "A" asend? Mida see tegelikult teeb?

Postitus Postitas ttsys »

Xenoni juhtmoodul on otsas. See on neil xenon-del Valeo kulumaterjal. Sama moodul paljudel automarkidel.

Sensorit, mis päevatulede süsteemi sellel autol on võimeline juhtima seal puudub. See sensor, mis on tuledelüliti peal ei ole selleks otstarbeks kasutatav ja kodeerida pole seal seoses sellega ka midagi.
Päevatulede retrofit pakett on olemas, mida rakendada või millest võib juhtnööre ammutada.
traktor
Huviline
Postitusi: 29
Liitunud: 19.09.2014 09:50 45
Peamine sõiduk: BMW 320d F30

Re: Tulelüliti "A" asend? Mida see tegelikult teeb?

Postitus Postitas traktor »

Juhtmoodul vist jah. Ilmselt oli vesi kuskilt sisse saanud, sest kui tuli maha jahtus, tõmbas seest higiseks. Neil plokkidel on vist pistikud lisaks nii lollaka disainiga, mis moodustab kausi, kus vedelikul hea loksuda.

Mõtlesingi eraldi juhtimisega aftermarket päevatuled retrofittida, mis saaksid kustumiseks triggeri kui pargid põlema lähevad. Lootsin, et "A" asend vähemalt seda oskab, siis ei peaks pimeda tulekul tulesid vahetama lülitist nagu mingi metslane :D
ttsys
Huviline
Postitusi: 5711
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: Tulelüliti "A" asend? Mida see tegelikult teeb?

Postitus Postitas ttsys »

Veekahjustused on harvad nähtused. Xenon juhtmoodul saab reeglina kuumast infarkti. Sellel on limiteeritud kasulik eluiga. Surnud moodulid seest reeglina kõik puhtad ja ilusad. Xenon süsteem kui selline on lihtsalt nõrk ja neid mooduleid on vaja lihtsalt riiulile varuks hankida. Need ei maksa ka enam seda hinda, mis 5-10 aastat tagasi. Neid saab Valeost ca 50€ juba. Kaugema ja kiire tellimise jaoks maksab ca 100€.
Udutuled peavad autol alles jääma ja muidugi saab igasuguseid asju mitte pelgalt retrofitiga lahendada vaid ka riputada. Eriti haiged lahendused on HID ja LED lahendused udutules, mis on rämeda haige takistiradikaga. Need on sossidel läbi stange sulanud ja muud pornot korraldanud aga ikka inimesed jätkavad sellise porno ostmist ning paigaldust.
Lisatud päevatulede triggerduse saab erinevalt teha aga mitte unustada, et kõik peab olema TÜV nõuete kohane ehk parktuled peavad sõidukil lülitatavad/autonoomsed olema.
traktor
Huviline
Postitusi: 29
Liitunud: 19.09.2014 09:50 45
Peamine sõiduk: BMW 320d F30

Re: Tulelüliti "A" asend? Mida see tegelikult teeb?

Postitus Postitas traktor »

ttsys kirjutas:Udutuled peavad autol alles jääma...
Selgita palun seda. Kas pead silmas, et auto aju vaimse tervise huvides (a la kui on juba kord udukatega varustatud, siis nende eemaldamine ajaks auto segadusse) või arvad, et juriidilises mõttes?
StenV70
Huviline
Postitusi: 1440
Liitunud: 12.04.2009 13:34 56
Peamine sõiduk: Mercury Grand Marquis
Asukoht: Tallinn

Re: Tulelüliti "A" asend? Mida see tegelikult teeb?

Postitus Postitas StenV70 »

Kui on ees udutuled ja sa otsustad neist NÖ. päevatuled teha siis ei sobi...Lisaks kõigele muule pole udutuleklaasidel vastavat märgist.
ttsys
Huviline
Postitusi: 5711
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: Tulelüliti "A" asend? Mida see tegelikult teeb?

Postitus Postitas ttsys »

Igas mõttes. Vasta ise, mida hakkab tegema salongis udutulede roheline klahv?
Päevatulede retrofit ongi selleks vaja, et vastav automaatika tekitada, mis olemasolevat süsteemi ei nõrgesta.
Kodeerid veateated välja ja teed auto lollimaks(?) On see ikka otsitud lahendus?

Kui asendada tuledemoodul FRM uuema FRM3-ga siis on võimalik kodeerimisega manipuleerida olukord, kus tulede auto asendis on võimalik udutuled lähitulede asemel aktiveerida. Seda lahendust kasutatakse rohkem, kui retrofit paketi paigaldust. Kodeerimine on seal trikkidega aga tehtav. Tehas sellist asja ette ei näe ja pakub ainult päevatulede retrofit paketti.
traktor
Huviline
Postitusi: 29
Liitunud: 19.09.2014 09:50 45
Peamine sõiduk: BMW 320d F30

Re: Tulelüliti "A" asend? Mida see tegelikult teeb?

Postitus Postitas traktor »

Ok, "retrofit" ei oleks antud juhul õige sõna, sest idee järgi kasutatav päevatule süst. oleks auto elektrisüsteemist eraldiseisev ja mitte margikohane. Udutule klahv ei teeks midagi, sest juhtme teises otsas olema pidav tuli oleks eemaldatud. Iseasi muidugi, et kui auto piisavalt tark, et sellest ilma nuppe näppimata aru saada ja paanikas veateadet plinkida, siis see oleks tüütu. Aga kui vaja, siis suudaksin selle veateate väljakodeerimise otsusega elada küll.

Kui FRM mooduli upgrade targema vastu on tehniliselt teostatav variant ja hind/kasu suhe on paigas, siis loomulikult eelistaksin seda päevatulede juurde mäkaiverdamise asemel, aga kas FRM3 oleks ka auto muude süsteemide ning kasvõi lci eelsete tagatuledega ühtesobiv? Ma ise muidugi ei tea, pritsin vaid pähetulevaid võimalikke stsenaariume preagu.

Udutulede kasutamine päevatuledena on JOKK juhul kui samal ajal põlevad autol ka ääre- ja numbrituled, ehk siis juriidilises mõttes probleeme ei tekiks RL märgistuse puudumisest hoolimata.
ttsys
Huviline
Postitusi: 5711
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: Tulelüliti "A" asend? Mida see tegelikult teeb?

Postitus Postitas ttsys »

Ongi jokk aga FRM ei lase seda selliseks kodeerida. FRM3 + kodeerimise maksumus sõltub sellest palju ise teed ja pusid - muul juhul ei oska isegi oletada, mis sellise teostuse eest € küsitakse. Ilmselt seinast-seina.
TÜV kontrollija tahab udutule nupule vajutades näha, kuidas udutuled süttivad/kustuvad.
StenV70
Huviline
Postitusi: 1440
Liitunud: 12.04.2009 13:34 56
Peamine sõiduk: Mercury Grand Marquis
Asukoht: Tallinn

Re: Tulelüliti "A" asend? Mida see tegelikult teeb?

Postitus Postitas StenV70 »

traktor kirjutas: Udutulede kasutamine päevatuledena on JOKK juhul kui samal ajal põlevad autol ka ääre- ja numbrituled, ehk siis juriidilises mõttes probleeme ei tekiks RL märgistuse puudumisest hoolimata.
Sellisel kujul päevatulede saamisega ei viitsiks küll vaeva näha.

E61-l rõngaid eraldi põlema ei saa,kui parkide peale panen hõõguvad kaugtuled...Kui nulli keeran kustuvad ülejäänud tuled ära ja hõõguvad kaugtuled.
Mis kamm on?
traktor
Huviline
Postitusi: 29
Liitunud: 19.09.2014 09:50 45
Peamine sõiduk: BMW 320d F30

Re: Tulelüliti "A" asend? Mida see tegelikult teeb?

Postitus Postitas traktor »

StenV70 kirjutas:E61-l rõngaid eraldi põlema ei saa,kui parkide peale panen hõõguvad kaugtuled...Kui nulli keeran kustuvad ülejäänud tuled ära ja hõõguvad kaugtuled.
Mis kamm on?
See kõlab väga Põhja-Ameerika speci järgi kodeeritud päevatulede moodi. Et kaugtuled põlevad ~20% võimsusega vms. Minu autol (kuna on pre-LCI) peaks ka olema võimalik sellised päevakad progeda, aga seaduse karm pilk ei vaataks sellele hästi.
Vasta