1. leht 1-st
Kas panna eelsoendus talveks
Postitatud: 05.10.2006 17:15 22
Postitas karlerik
Endal siis 318i e46 ja on mõte panna eelsoojendus. Kuna on olemas võimalus selleks elektrit kasutada, siis paneks elektriga plokisoenduse. Külma ma väga ei karda ja salongi soojaks ajada ei pea vajalikuks.
Kas kellelgi on kogemust selles valdkonnas, kas on mõtet jne. või midagi kuskilt kuulnud.
Otsisin sellist teemat aga ei leidnud rahuldavat vastust...
Postitatud: 05.10.2006 17:38 17
Postitas priitv8
Mõtet on juba sellepärast, et eelsoojendatud mootori käivitamine talvel kulutab mootorit oluliselt vähem ja ka kütet võtab vähem, sest käib juba lahjema seguga korralikult kui jääkülm mootor.
soojendus
Postitatud: 05.10.2006 18:27 23
Postitas Anti525
loomulikult kui voolu on kuskilt võtta

Re: soojendus
Postitatud: 06.10.2006 00:07 02
Postitas priitv8
Anti525 kirjutas:loomulikult kui voolu on kuskilt võtta

No Webasto käib bensiini/diisliga.
Postitatud: 06.10.2006 06:43 50
Postitas truumu
Kunagi jäi kolipingis meelde, et disla üks külmalt käivitamine kulutab mootorit samapalju, kui 36 tundi töötav soe mootor
Bensukal see number vast väiksem, aga paneb ju mõtlema?
Postitatud: 06.10.2006 07:15 52
Postitas Lauri_L
Kusjuures, sellist juttu räägitakse küll. Diisli käivitus rasketes ilmastikuoludes ning kohene koormuse suurendamine vähendab mootori eluiga arvestuslikult 500km võrra.
Paneb mõtlema, kas pole?
Postitatud: 06.10.2006 08:17 30
Postitas Raivo
Mu meelest Janek kunagi pakkus isegi sellist elektrilist soojendit, hind võis seal 2K ringis olla.
Postitatud: 06.10.2006 08:18 20
Postitas Madis.
palju webasto hind võiks olla, mis bensiini peal töötab?
Postitatud: 06.10.2006 08:23 29
Postitas Ragnar
siin on müügis olnud mõned. 3K oli vist hind.
Postitatud: 06.10.2006 08:55 44
Postitas Janek
Näiteks 525 nii m20 kui m50 mootorile
Elektriline maksaks kokku element ja juhtmed 1360.-
Lisanduda võib veel oleneb kes kuidas tahab paigaldada kas
Ventilaator 1400w 1290.-
Käivitus kell releega 1380.-
Postitatud: 06.10.2006 08:56 07
Postitas Janek
Webasto hinna lisan ka päeva peale siia
Postitatud: 06.10.2006 09:10 45
Postitas karlerik
Eks siis enne külmade tulekut saab see paigaldatud.
Janek
Kas Valdek saaks ka selle vidina paigaldamisega hakkama?
Postitatud: 06.10.2006 10:00 53
Postitas estex
Ega seal paigaldusel pole midagi rasket, tuleb "punn" eest ära võtta ja element asemele, ise olen kokku puutunud Defa ja webastoga, põhimõtteliselt kui on oma maja ja voolule ligipääs siis mõttekam Defa paigaldada. Lihtsam komplekt jääb 1300.- krooni kanti, element + juhtmekomplekt (seinast autoni + autos elmendini)
Webasto puhul kas disla v bensiin (disla puhul suht vajalik talvel) ning kas tahad telestardiga (puldiga ning milline pult, kas rohkem funktsioone v vähem) Keerulisem loe: kallim

pult - sisestad aja millal tahad liikuda ja ta teeb täpselt selleks kellaks sul auto soojaks. Kogu süsteem töötab sama küttega mis paagis.
WEBASTO Thermo Top taimeriga 16 888.-
WEBASTO Tele Thermo Top taimeri ja puldiga 20 788.-
WEBASTO Tele Thermo Top taimeri ja displeiga puldiga 22 788.-
http://amservauto.cma.ee/index.php?lang=est&main_id=38
Need siis leti hinnad ja kindlasti saab neid asju odavamalt. Mingi aeg tagasi uuris jeebi mees endale kõige võimsamat webastot + tavaline pult ja koos paigaldusega ütlesin talle hinnaks 19 400.-
Eks näis mis hinnad ütleb Janek
Postitatud: 06.10.2006 10:23 46
Postitas Ilves
Kui sõidad lühikesi otsi on oht, et aku kustub kiirelt ära. Kolleegi E39-l oli ka eelsoendus peal ja sõitsis lühikesi otsi. Kuna salongi vent töötab akult, siis suurte külmade ajal ta soendust enam kasutada ei saanud. Samuti läks teise kolleegi Avensisega, millel ka Webasto peal. Viimane kurtis ka selle üle, et auto korralikult soojaks ei läinud, pigem leigeks.
Rusikareegel vist on see, et pead sõitma vähemalt samapalju kui kaua töötab eelsoendus.
See jutt, et iga külmkäivitus 500km elueast maha võtab on rohkem linnalegend ja eelsoendajate müügijutt. Eeldusel, et iga päev autot kasutad peaks siis ühe aastaga mootori ressurss 180KKM võrra vähenema

Postitatud: 06.10.2006 10:27 18
Postitas aise
ei tea, siis pidi aku nõrk olema, mul oli reostaat pees ja vent käis 2 nädalat 24h järjest enne kui aku otsa sai, sõidud enamuses lühiksed.
Postitatud: 06.10.2006 10:31 46
Postitas priitv8
Webasto puhul pannakse ikka täiendav sügavtühjendusaku pagassi. Käivitusaku pealt teda ei peaks käiama.
Postitatud: 06.10.2006 10:37 58
Postitas aise
priitv8 kirjutas:Webasto puhul pannakse ikka täiendav sügavtühjendusaku pagassi. Käivitusaku pealt teda ei peaks käiama.
hmm, minul on tehases pandud webasto ja pole mingit teist akut kuskil, vist.
Postitatud: 07.10.2006 19:04 38
Postitas Ragnar
estex kirjutas:WEBASTO Tele Thermo Top taimeri ja puldiga 20 788.-
kas pulti saab eraldi ka osta ja tööle panna ilma süsteemi ümber ehitamata. praegu on taimer aint ja muidu poleks viga aga ärkamisaeg on hakanud kõikuma viimasel ajal

thermo top c'ga siis tegemist.
Postitatud: 07.10.2006 19:21 54
Postitas Tanel_P
Nu kirjutas:estex kirjutas:WEBASTO Tele Thermo Top taimeri ja puldiga 20 788.-
kas pulti saab eraldi ka osta ja tööle panna ilma süsteemi ümber ehitamata. praegu on taimer aint ja muidu poleks viga aga ärkamisaeg on hakanud kõikuma viimasel ajal

thermo top c'ga siis tegemist.
Peres 2 autot Webastoga ja mõlemad 2 akuga ka sel põhjusel.
webasto
Postitatud: 07.10.2006 19:25 32
Postitas Anti525
autoeksperdist saab webastosid odavamalt.
webasto
Postitatud: 07.10.2006 19:28 27
Postitas Anti525
telestart eraldi 6000.- eek
Postitatud: 08.10.2006 08:42 22
Postitas Lauri_L
Ilves kirjutas:
See jutt, et iga külmkäivitus 500km elueast maha võtab on rohkem linnalegend ja eelsoendajate müügijutt. Eeldusel, et iga päev autot kasutad peaks siis ühe aastaga mootori ressurss 180KKM võrra vähenema
jutt käis külmkäivitusest rasketes tingimustes ja järsu koormuse suurendamisega..., st et paned täiesti mahajahtunud plokiga masina käima -20kraadi juures ning hakkad kohe isuga edasi sügama

Sellist käivitust teed sa talvel harva, arvestades seda su mootori ressurss väheneb aastas kõige rohkem 50000. See number on tegelikult maru väike. Kui võtta näiteks diiselmootor ja panna see käima ning jättagi (ekspluateerida teoreetilist mootorit seiskamata), siis suudaks see näidata hämmastavat läbisõitu

Mul kuskil on isegi olemas materjalid kus uuriti mootori kulumist vastavalt ekspluatasioonitingimustele. Kuna ise hetkel kodust eemal, siis ei pääse oma nn arhiivile ligi.
Postitatud: 08.10.2006 09:34 28
Postitas Lauri_L
Lõpuks leidsin ka tööjuurest mõned materjalid, mis peaks panema diislimehed kõrvu liigutama. Tegemist siis diiselmootori eluea pikkuse sõltuvus ekspluatatsioonist. Tehtud testis on kasutatud "kerget" diislit (autodiislit), mitte tööstuslikku diislit (selle eluiga arvutatakse töötundides).
Aluseks on võetud arvestuslik diiselmootor, mis ekspluatatsioonis seisatakse ainult korralisteks hooldusteks, kuid töös on ta samades tingimustes mis tegelik diisel (koormuse muutused jne). Ühesõnaga sellise diisli läbisõit oleks 1,8-2,4 milj. kilomeetrit
Aga reaalsuses on sama mootori läbisõit 800 000 km..., seega läheb kaotsi 1-1,6 miljonit?!
Mootori kulumine on põhjustatud 70-80% ulatuses ebasoovitavatest käivitustingimustest (liiga järsk koormuse suurendamine ja külmkäivitused) ja 20-30% ulatuses muudest teguritest. Siinkohal on külmkäivituseks loetud käivitust temperatuuril 0 kraadi ja alla selle.
Seega, mitteideaalsete käivitustingimuste nahka paneme diisli mootorresursist 800'000 kuni 1'280'000 km

ja kõige muu arvele võime kirjutada kõigest 200-380t km.
Seega kui arvesse võtta seda õnnetut 500 kaotsiläinud kilomeetrit külmkäivitsel, siis peaks mootor oma eluas, mis on ca 800'000km, vastu pidama kuni 2500 külmkäivitust, mis ei olegi nii paha?
Seega lõpptulemus - diiselmootor on ikkagi väga hea ja vastupidav mootor.
Natuke infi veel ka kütusekulust:
Millise kilometraai läbides võime öelda, et diiselmootor peaks olema saavutanud oma normaalse ja ökonoomse käigu?
1. km pärast käivitust, küttekulu normaalsest suurem ca 46%
2. km, suurem ca 42%
3. km, suurem ca 35%
4. km, suurem ca 30%
5. km, suurem ca 25%
6. km, suurem ca 21%
7. km, suurem ca 17%
8. km, suurem ca 14%
9. km, suurem ca 12%
Postitatud: 17.10.2006 17:32 30
Postitas lry
kui siin juba hindadest juttu tuli siis:
olemasolev webasto juhtpult T70 on ära
kustunud, kas seda saaks korda - kes teeks?
kui ei saa, siis palju maksab asnduspult?
kas on võimalik asendada T100 puldiga koos
sellega tulevate lisavõimaliustega?
---
e39 webasto thermo top c/z
Postitatud: 17.10.2006 18:40 50
Postitas Ilves
Lauri_L kirjutas:Aga reaalsuses on sama mootori läbisõit 800 000 km..., seega läheb kaotsi 1-1,6 miljonit?!
Eks muidugi on mootirile alati tervislikum käivitada teda soojalt, samas mulle 800 000 läbisõidust täiesti piisab
Kõik taandub selle viguri väärtusele. Kui elada kuskil 50 km kaugusel töökohast põlismetsa sees, kus temp on igal hommikul -20, siis oleks eelsoojendus väga abiks asi.
Mina põletaks endal ilmselt poole talvega aku maha, sest sõiduotsad on <15 minutit korraga.
Ehk hetkel ei tunne tungivat vajadust 20 kilo eest ennast soojemaks tuunida, aga mõistan neid kes seda teevad

Postitatud: 18.10.2006 11:31 44
Postitas max55
Eelmisele isiklikule sõidukile sai aftermarketi soojendus paigaldatud ca. 16 tuhhi eest ja naine samuti vaatas arusaamatult otsa ning ei saanud aru, kas tõesti pole raha kuhugi mujale panna? Kuna 95% sõitudest tegi naine selle autoga, siis nädala pärast kiitis mind juba põhjendatud rahakulutuse eest ja pärast seda keeldub ilma eelsoojenduseta auto omamisest.
Enamus sõite oli samuti hommikul tööle ja õhtul tagasi, ning soojendus töötas hommikul ja õhtul, kuid aku laetavusega polnud kunagi probleeme. Eks see oleneb ka ikka generaatori ja aku korrasolekust. Samas on ikka jube mugav vaadtat puldilt, et salongis on juba +17 kraadi ja sind on ootamas soe auto ning jää ja lumevabad salongiklaasid.
