1. leht 1-st
Aku suremine
Postitatud: 28.10.2006 00:54 54
Postitas meph
Halloo foorumikasutajad.
Ehk siis mul juhtus täna õhtul selline imelik asi. Panin kodus auto käima ilma ühegi probleemita, sõitsin 20 minutit ringi ja siis statoili, kus auto välja suretasin. 5 minuti pärast istusin autosse ja proovisin käivitada. Ainuke heli, mis kostis oli mingi ebamäärane klõps ja kõik.
Kogu 20 minuti jooksul kui autoga sõitsin oli laadimine olemas ning pinge püsis 13 - 13,5V juures elektrisüsteemis.
Siit küsimus: Kas on reaalne, et aku lihtsalt "lambist" ära kooleb niiviisi?
Hiljem sai auto slepis käima tõmmatud ning kõik nagu töötas normaalselt ja sai koju sõidetud, kodus autot välja suretades oli aku jällegi täiesti null. Isegi led pirnid ei hakanud põlema peale mootori väljasuretamist.
Postitatud: 28.10.2006 01:01 59
Postitas eero
Äkki mingi labane klemmi oksüdeerumise teema näiteks.
Postitatud: 28.10.2006 01:39 43
Postitas meph
Et klemm oksüdeerub 20 minutiga nii ära? Oksüdatsiooni on plussklemmil küll, kuid imelikuks teeb asja just see, et 20 minutit varem oli käivitades kõik korras...
Postitatud: 28.10.2006 02:13 04
Postitas eero
Seda võib küll olla, et üks hetk lihtsalt ei anna enam oksiidipasakihiläbi kontakti. Ükskõik kas 1-2 või 20 minutit peale eelmist korda. Igatahes on esimene ja kõige odavam-lihtsam asi, mis teha - keerata klemm korra lahti, liigutada tihedamalt peale ja kinni tagasi.
Võib ka mitte, äkki pole selles asi

Postitatud: 28.10.2006 02:19 19
Postitas meph
Proovida muidugi võib jah...
Postitatud: 28.10.2006 02:47 23
Postitas rando87
mul ka sama jama koguaeg
Koguaeg läheb ilusti käima ja siis mõnikord lihtsalt lambist ei lähe enam

käib ka ainult mingi klõps ja kõik
aga mul on nii,et siis lükkan käima,sõidan mingi aeg,suretan välja ja siis läheb jälle ilusti
Jumalast lambist käib see asi,aga varsti ostan nagunii uue aku,eks siis ole näha kas olukord muutub
autoks siis e36 318 91.a
Postitatud: 28.10.2006 02:51 40
Postitas meph
Mul peale väljasuretamist ei teinud piuksugi enam.
Postitatud: 28.10.2006 04:36 33
Postitas aadukurivaim
Akujuhtmed lühises äkki kuskil kohati? Et lööb kokku ja siis ei löö jälle. Mul oli selline jama. Lõpuks avastasin nii, et auto üldse enam käima ei läinud. Enne jupsis tükk aega.
Postitatud: 28.10.2006 07:49 53
Postitas meph
See tähendaks, et auto läheb kas kärssama või põlema päris korralikult ju. Pluss lühise puhul peaks kusagilt miski kaitsme läbi lööma. Ei tahaks väga seda teooriat uskuda.
Postitatud: 28.10.2006 08:21 55
Postitas truumu
Kogu 20 minuti jooksul kui autoga sõitsin oli laadimine olemas ning pinge püsis 13 - 13,5V juures elektrisüsteemis.
Minimaalne laadimispinge on 13,6V
13V enam akut ei lae(või on aku lihtsalt täitsa kell)
Aku eluiga on 4-5 aastat ja kooleb ta harilikult järsku
Postitatud: 28.10.2006 08:34 07
Postitas AARE540
Omal ka nii olnud, mitte küll sõiduautoga, vaid metsamasinaga, et mingi moment läheb ja 20 min hiljem enam ei lähe. Oli kord juhus, kui viisin masina metsa ning käivitamise momendil käis kabiini all üks müts ja oligi kõik. Kabiin üles ja vaatama- oli aku nurga lahti löönud. Aga jah, nagu seegi näide näitas, võib ta vabalt järsku ära kooleda, tegelikult kui asi lõplikult saba annab, siis ta nii kipubki tegema. Võii siis muutub aku mahtuvus nii väikseks juba, et enam ei ole erilist elulooma. Aga nagu siin mõnel oli probleem, et läheb ja ei lähe, siis vaataks kõigepealt kõik kontaktid üle- akuklemmid eelkõige, nagu ka Eero soovitas

.
Postitatud: 28.10.2006 08:38 14
Postitas truumu
Minuteada on Mephil seal lausa ülekullatud klemmid(tänu audiole)
Postitatud: 28.10.2006 08:39 53
Postitas AARE540
Siis vast langeb see variant ära. Vaevalt aku kullatud on, et igavesti kestaks

Postitatud: 28.10.2006 12:32 47
Postitas Cardo
truumugi teab, et käisin mõned päevad tagasi tuttavat päästmas, täpselt samad sümptomid ja lahenduseks uus aku. Laadis tühjalt 14,2, täiskoormus 13,8 ja oma 15-20 minti sai kohapeal laetud , suretasin auto välja proovisin koheselt käivitada ja tulemus oli 0. Kui pinge madal, siis tapab see ka akut.
Seega üks võib sul põhjustada teist.
Küsimus...
Postitatud: 28.10.2006 12:34 15
Postitas Vladimir
Mul juhtus selline asi. 318is minu lohakuse tõttu suri aku välja. Võtsin ta ära, panin laadimisse. Kui aku oli laetud panin ta auto peale tagasi. Tundus, et kõik elekter töötab korralikult. Tuled, makk, kõik andurid olid korras. Kuid käivitamisel ei anna isegi mingit lootust. Kontrollisin kaitsmed - kõik on terved. Tundub, et pole sädet või bensupump ei tööta. Paak pole ka tühi. Mida teha? Keegi oskab aidata?
Postitatud: 28.10.2006 12:46 33
Postitas AARE540
Salongivalgustus, raadio ja muud väiksemad tarbijad ei pruugi töötamist lõpetada ka siis, kui auto ei käivitu- nende voolutarve on siiski kõvasti väiksem kui starteril. Sinu jutust ei selgu küll pärisselt, mis põhjusel see aku sul ära kooles, seega ei hakka spekuleerima hetkel, et sul see päriselt otsas on... Kas käiasid liiga pikalt või unustasid lihtsalt tuled põlema? Esimesel juhul on see veel tõenäoline, et lihtsalt koormasid aku üle ja andis saba, kuid teisel juhul ei tohiks tagajärjed nii fataalsed olla.
Hiljuti oli küll siin kellelgi E38-l sama probleem, kuid truumu ütles, et kehvemal juhul tahab immo ümberprogemist vms ja uut võtit läbi UMi. A see oli uuem auto ka.
Enne uue aku hankimist veendu, et klemmid KORRALIKULT kinni on

Mina alustaks sellest.
Postitatud: 29.10.2006 01:48 37
Postitas meph
Võtsin täna asja lahti ja nii imelik kui see ka ei ole, siis probleem oligi aku plussklemmis. Oli teine ennast kuidagi ära keevitanud seal, nii, et klemmi sai aku pealt minema alles siis kui oli korralikult haamriga kaasa aidatud.
Kogu klemmi sisepind oli pruuniks põlenud ja miski 1mm paksuse kihi sai sealt maha rookida. Hetkel tegin seda taskunoaga ajutise lahendusena, nii, et mingi elumärgi asi mulle annaks. Ei hakka vist selle puhastamisega jändamagi, ostan uue klemmi sinna.
Arvestades mis audiosüsteem mul autos on, siis ise arvaks, et kahe aastaga õnnestub mul ka üks aku päris hästi läbi töötada. Peale uue klemmi paigaldamist vaatab, kas pinge muutub normaalseks või siis saab aku ka ära vahetada. Kuigi jah, üldiselt ega mu genekas ka just päris tiptopkorras ole. Hetkeseisuga juba kolmas pooletoobine kasutatud tükk küljes. Peaks vist uue ja korraliku lõpuks ostma...
Postitatud: 29.10.2006 02:31 15
Postitas Hans
meph kirjutas:Kogu klemmi sisepind oli pruuniks põlenud ja miski 1mm paksuse kihi sai sealt maha rookida.
Järgmine klemm jäta tänava nurga pealt autotarvete poest ostmata vaid vaata spetsiifilisemaid poode.
Teiseks, Truumu on piisavalt palju elu näinud, et ta teab soovitada mis kreemi ja kosmeetikat kasutada edaspidise analoogse probleemi vältimiseks akuklemmi puhul.
Postitatud: 29.10.2006 03:21 09
Postitas meph
See klemm oli suht respektaablist autoaudiofirmast hangitud. Aga mingi keemiaga peaks kontakte töötlema vast küll jah.
Postitatud: 29.10.2006 10:50 01
Postitas hollow
1) ise ostsin tuttavale noorest tehnikust ka "kullatud klemmi" ja aastaga tuli see nn. kullakiht maha.
2) kui sa haamriga akuklemmi juba lõid, siis parem viska see aku ära... hakkab 9 juhul 10'est hapet läbi ajama ja siis saab otsa ka kvaliteetseim klemm.
Postitatud: 29.10.2006 13:11 11
Postitas AARE540
Nooh, ma usun, et meph päris jõuga seal kallal ei käinud

. Kui mõistusega läheneda, ei tohiks midagi juhtuda.