1. leht 1-st

Jahutusvedelike KKK - korduma kippuvad küsimused

Postitatud: 15.11.2006 22:29 15
Postitas 525
mul oleks ettepanek administraatoritele, palun koostage üks korralik koond teema jahutusvedelike kohta. nagu on tehtud näiteks Oilservice'i kohta :)

hakkasin otsima ja asi läheb aina segasemaks, kui erinevaid postitusi loen. olen seni valanud tosooli peale lihtsalt kui tase hakkab liiga alla minema. nüüd otsingust leidsin, et tosool polegi kõige parem vaid tuleb panna spets näiteks Polari jahutusvedelikku ja neidki on erinevaid küll punast küll rohelist ... aga kumba siis?

proffimad segavad ise kontsentraadist, tosoolist jne. komponentidest segu kokku...

ja kas ja kui tihti peaks jahutusvedeliku täielikult välja vahetama?
kuskil oli toodud 2 aasta tagant.

Postitatud: 16.11.2006 07:50 20
Postitas truumu
See teema võtaks enda alla vähemalt 3 lehekülge teksti :(
Vaevalt keegi viitsib...

Postitatud: 16.11.2006 10:12 30
Postitas priitv8
No paar pidepunkti võib ju üles tähendada:
1) vett ja tosooli ära pane
2) kas punane või roheline sõltub sellest, mis hetkel sees. Pane sama värvi. Üleminekuks ühelt teisele tuleb jahutussüsteem läbi pesta.
3) punase ja rohelise olulisim erinevus on nende säilivusaeg (mootoris ma mõtlen): roheline 2..3 aastat, punane kuni 5 aastat.

http://www.bimmerfest.com/forums/archiv ... 46962.html

http://www.mgfcar.de/bleed/index.htm

http://www.corporate.basf.com/en/presse ... 9ZAebcp3HG

http://www.btc-europe.com/en/products_a ... ist_item_1

Postitatud: 16.11.2006 14:05 57
Postitas andresv
aga kas midagi hullu ka juhutb kui rohelisele punast (< 1L) peale kallata?
või miks neid segada ei tohi?

Postitatud: 16.11.2006 18:22 03
Postitas Viljar
niipalju kui mina näinud olen, siis punane-roheline(sinine) kokku panduna, annab koleda värvi, külmumiskraad jääb samaks, määrimis omaduse muutumise kohta ei oska üelda.

Postitatud: 16.11.2006 18:40 14
Postitas Igor525
määrimisomadused peavad muutuda, kuna tehtud erinevad värvid et eristuda erinevate komponentidega segatud vedelik.
ja peaks mingi keemiline reaktsioon alaneda, vastavalt lisanditele.

Postitatud: 20.11.2006 00:40 19
Postitas 525
tänud vastuste eest.
M50 mootorisse läheb jahutusvedelikku 12 liitrit. kas saan õieti aru, et parem oleks panna punast, kuna on pikema säilivusajaga?

seni olen lihtsalt valanud tosooli peale. ei tea mis ennem sees oli (on seesama, mis oli kui auto saksast tõin. praegu sealt selget värvitooni küll ei erista enam).

E36 kohta on hea juhend
http://www.pelicanparts.com/BMW/techart ... -Flush.htm

kas kuskil on E34 kohta samasugust head piltidega õpetust?

üks E34 juhend on siin (aga mitte nii heade piltidega)
http://www.bmwe34.net/e34main/maintenan ... cement.htm
sealt loen, et peaks ka termostaadi samas välja vahetama. kas on mõtet?

need juhendid mõlemad soovitavad BMW originaal jahutus vedelikku. mida arvate selle kohta? mis firma oma ja mis mark veel hea on? kas seal on ka mingeid parameetreid mida jälgida?

ja kas alati vahetate välja ka korgi (plastic drain plug)? kuskilt juhendist leidsin sellise soovituse.

Postitatud: 20.11.2006 09:34 47
Postitas Trionic
teab keegi,miks UM ei soovita punast vedelikku panna? teistel tootjatel juba aastaid punane kasutuses.

Postitatud: 20.11.2006 11:43 22
Postitas meph
Üldiselt üle kahe aasta küll enda autos vedelikku sees ei tahaks hoida.
Aga mul seda probleemi ei ole, alati leiab mingi häda, mille tagajärjel tosool vahetusse jälle läheb :>

Postitatud: 20.11.2006 20:58 06
Postitas 525
OK, siis panen rohelise.

aga kus täpselt mootoriplokist saab vana välja lasta? ehk on mõni pilt kus see ploki kork täpselt asub M50 mootoril? pange kasvõi link realOEM saidile...

läheb korgile uus tihendseib

kuidas käib nn. õhutus?
(lasen vana välja ja siis mida teha enne kui uus sisse valada?)

Postitatud: 20.11.2006 22:19 10
Postitas Svenp
Täitmine ja õhutamine nii nagu BMW juhend ette näeb:

Kylma mootoriga. Syyde sisse, temp nupp max peale, salongi vent nr 2 peale. õhutuskork keera paar pööret lahti ja hakka aeglaselt vedelikku sisse valama. Vala nii palju kui läheb, kuni enam tase ei alane paisupaagis, st paak jääb kõrini täis ja õhutuskorgist mulle ei aja. Täitmine võtab omajagu aega: 30...60 min. Valad täis, ootad, valad juurde jne. Teadmiseks, et BMW mootor õhutub täitmise ajal. Kui on täis, siis 6hutuskork kinni, aga radika kork jäta maha. Mootor käima ja 4-5 korda teravalt pöörded 4000...5000 1/min, mitte mootorit soojaks lasta. Mootor seisma. nüüd peaks vedeliku tase normaalse lähedale olema langenud. Vajadusel juurde valada. Systeem täidetud ja õhutatud. radika kork peale ja proovisõit. V6id ka kohapeal soojaks lasta. Jälgi termomeetri seierit, et normaalselt soojeneks.

Järgides esitatud juhiseid õhutub süsteem probleemitult. Testitud, kindel.

Mootori kork on väljalaskekollektori all salongipoolses osas. Sa näed ära.

Postitatud: 21.11.2006 22:48 05
Postitas 525
Svenp kirjutas:Täitmine ja õhutamine nii nagu BMW juhend ette näeb:

Kylma mootoriga. Syyde sisse, temp nupp max peale, salongi vent nr 2 peale. õhutuskork keera paar pööret lahti ja hakka aeglaselt vedelikku sisse valama.


kus see nn. õhutuskork asub?
ja kas kas seda BMW juhendit kuskilt elektroonilisel kujul on võimalik saada ükskõik kas Inglise või Vene keeles?

Postitatud: 21.11.2006 23:57 29
Postitas Svenp
Õhutuskork, mitte nõndanimetatud vaid ehtne :), asub integreeritud paisupaagi korral paagi korgi kõrval. Plastikust, suur rist peal. Sõltuvalt mudelist võib varieerumisi olla, nt osadel on ka termostaadi juures kork. Alati üle kontrollida konkreetse auto kohta.

Mis eestikeelsel juhendil häda on? :) Vaata 7se alateemasse, priitv8 postitas sinna lingi ühes õhutamisteemas.

Postitatud: 22.11.2006 19:36 54
Postitas 525
eesti keelne juhend oleks ideaalne.
otsisin leidsin sellise juhendi
http://priitv8.piranho.com/doc/BleedingM73.pdf


pole küll eesti keeles. kas see on see mida sa mõtlesid?
kui ei, siis palun pange link õigele juhendile.

Postitatud: 22.11.2006 20:53 12
Postitas priitv8
525 kirjutas:otsisin leidsin sellise juhendi
http://priitv8.piranho.com/doc/BleedingM73.pdf
Sealt ei saa seda ainult kätte, kahjuks.

Postitatud: 25.11.2006 14:18 16
Postitas Svenp

Postitatud: 27.11.2006 23:21 55
Postitas 525
OK. tänud. mul peaaegu selge mida teha.
sellises teemas
http://foorum.bmw-club.ee/viewtopic.php?t=27732

mainitakse, et "mustad plastik niplid" tuleb vahetada. millised need niplid veel on ja kus asuvad?

ploki korgile läheb uus tihendseib - kas seda saab ainult UM-ist? või ka mujalt? kui mujalt ka siis, mis parameetritega see peaks olema?

tänan veelkord info eest :)

Postitatud: 28.11.2006 15:20 22
Postitas RaikerE38
Mul juhtus selline värk ,et mul jooksis jahutus vedelik kuskilt välja ja panin uue asemele aga veateadet näitab ikka ,et kühlwasser jne aga jahutusvedeliku tsae on normis ja salongis läheb soojaks ka ja jahutusvedeliku temp näit on ka normis(täpselt keskel).
Kui keegi teab milles viga ,siis võiks kirjutada.Aitäh

Postitatud: 28.11.2006 15:21 14
Postitas RaikerE38
Autoks siis e38

Postitatud: 28.11.2006 16:03 10
Postitas kapa
andur ?