1. leht 1-st

Kogemused amortidega (Sachs, Bilstein, Koni, KYB?)

Postitatud: 16.09.2023 16:21 42
Postitas Ilves
Kuidas teie kogemused normaalsete amortidega? Rääkisin oma töökojaga kust sain head infot vastupidavuse osas, kaevasin netis ja siin, aga täit selgust peas pole. Uue amordi ost on nagu põrsas kotis, sest kui juba all ja ei meeldi, on seda üsna keeruline poodi tagasi visata :mrgreen:

Ilmselt järgmine kevad plaan oma F10 M Sport amorte värskendada. Praegustel pole otseselt suurt viga, aga tahaks autot natuke rohkem maa külge kinni saada.

1. OEM M-Sport on lihtne soovitus, aga natuke liiga pehmed ja hind pole sugugi mõistlik (ees pea 500€ tk, taga 350€ tk.)

2. Sachsiga on head kogemused ja vastupidavuselt on igati OK, pikalt bemmi OEM ka olnud. Problem selles, et Sachs soovitab ühte ja sama amorti nii tavalisele kui M vedrustusele ja see ei ole üldse mõistlik. Olen sõitnud tavalise vedrustusega F10-ga ja M Spordiga võrreldes on ta igast otsast ikka väga pehme. Sellist amorti M Sport vedrustusele ei pane mingil juhul külge.

3. Bilstein B8 sobib iseenesest M Sport alusele, aga Bilsu osas on internet natuke hala täis, et hakkab krigisema ja kolisema ning mu töökoda ka hoiatas, et Bilsu kvaliteet pole enam see, mis vanasti.

4. Koni, KYB, midagi muud? Igasugu ideed on teretulnud v.a. osta kõige odavam/kallim.

Tahaks mingit normaalset ja vastupidavat tootjat. Praegused OEM M-Sport amordid on 200kkm täiesti probleemivabalt kestnud.

Tänud ette!

Koodid, LCI F10 amordid OEM, M-Sport non-VDC

Ees:
31316863883
31316863886

Taga:
33526863901

Re: Kogemused amortidega (Sachs, Bilstein, Koni, KYB?)

Postitatud: 16.09.2023 20:12 16
Postitas Martin750
Sachs ja Bilstein on head, olen näinud et näiteks uued KYBid on juba suht väikse ajaga õli välja visanud, küll mitte BMWl, aga siiski. Võin eksida, aga Fi OEM amordid peaks üldse Monroe toodang olema.

Re: Kogemused amortidega (Sachs, Bilstein, Koni, KYB?)

Postitatud: 16.09.2023 20:39 30
Postitas Ilves
Tänud, Martin! Ma kardan ka, et peale Bilstein B8 midagi muud sobivamat ei jää sõelale. Hind on ca 2x odavam kui OEM ja samas päris paljud välismaa BMW tuuningukojad kasutavad Bilsteini EDC ja non-EDC amorte. Tuleb loota, et kui 2 aastaga midagi katki ei lähe siis ei lähegi.

Ma sõidan suviti sellist teed kus oleks vaja oluliselt rohkem rebound ja veidi rohkem bump summutust. OEM M-Sport amort jääb üsna tihti päris lahjaks.

Nagu ikka kasutatakse Bilsteini garantiilubaduses porgandit ja piitsa samas lauses koos ehk "Limited Lifetime Warranty" :mrgreen: Ja peetakse täiesti normaalseks, et amort on veidi õline. Huvitav, kes defineerib kuipalju õlileket on OK?

https://offroad.bilstein.com/en/underst ... nd-policy/

Re: Kogemused amortidega (Sachs, Bilstein, Koni, KYB?)

Postitatud: 16.09.2023 21:01 51
Postitas Martin750
Amort ei tohiks siiski üldse õli välja ajada, eks nad on selle sellepärast ilmselt välja mõelnud, et ei peaks garantii korras välja vahetama.

Re: Kogemused amortidega (Sachs, Bilstein, Koni, KYB?)

Postitatud: 16.09.2023 21:12 44
Postitas Ilves
Seda minagi olen siiani arvanud.

Monroe on midagi ära defineerinud ehk kui õli on esimesest alumisest vedrukannust madalamal võib uut nõuda. Weepage vs leakage, jõuame semiootikasse nagu alati garantii puhul...

https://www.shockwarehouse.com/pages/weepage-vs-leakage

Pilt



Re: Kogemused amortidega (Sachs, Bilstein, Koni, KYB?)

Postitatud: 16.09.2023 21:27 45
Postitas Martin750
Olen tähele pannud ka seda, et kui ülevalt veidi niiske, siis suht lühikese ajaga viskab korralikult õli välja, niiet nende tootjate jutt on üldiselt BS. Nt. ülevaatusel on mistahes lekkiv amort ohtlik viga, kahjuks või õnneks.

Re: Kogemused amortidega (Sachs, Bilstein, Koni, KYB?)

Postitatud: 16.09.2023 21:41 31
Postitas Ilves
No täpselt. Mul on all 200 000km sõitnud M sport originaalamordid, mis töötavad täiesti ilusti, isegi hoolimata sellest, et saavad juba 7 aastat üsna korralikult vatti (treppis kruusateed, muhklikku asfalti maanteekiirusel vms.)

Pole kusagilt õlist niisked, lekkest rääkimata. Ühel on isegi juba amordivarras imelikul kombel pinnarooste tekitanud. Ilmselt meie tore keemia, mida siin talvel laotatakse.

Juulis ÜV-l käies oli seal väga hea tehnik, kes kiitis amorte ja ütles, et kui leke on siis läbi ei lähe. Seega huvitav olukord kus tootja ütleb, et "pane edasi", aga seaduse mõttes sõita ei tohi. Aga garantii alla ei lähe. WTF?

Re: Kogemused amortidega (Sachs, Bilstein, Koni, KYB?)

Postitatud: 17.09.2023 11:46 01
Postitas toivoku
linnas b8 sõitmine on ikka mõnus overkill :D. Paned kustukummi hammaste vahele ja padja tagumiku alla.

Re: Kogemused amortidega (Sachs, Bilstein, Koni, KYB?)

Postitatud: 17.09.2023 12:44 13
Postitas Ilves
Toivo, oled sa ise B6/B8 aparaadiga sõitnud? Niipalju kui ma kasutajate kogemusi olen lugenud siis keegi ei kurda liigse jäikuse üle. Muidugi on ta võrreldes OEM M sport alusega jäigem, aga seda ma tahangi.

Siin üks briti poiss testib M140 all neid ja ütleb, et B8 on oluliselt mugavam muhkude otsas. Täiesti mitteteaduslikult tema hüplemist võrreldes vana vedrustusega on vahe isegi silmaga näha. Eks M140 muidugi on tehasest ilmselt sigakõvaks aetud ka.



Ainus bemm, mis tõsiselt vastiku vedrustusega oli M2 ja M2 Competition, mida proovida sain. Eriti totter oli see, et rajal kasutamiseks oli vedrustus liiga pehme ja linnas kasutamiseks liiga jäik :shock:

:!: Küsimus - kas kellelgi on Harjumaa piirkonnas BMW-d, mis oleks Bilsu B6/B8 amortidega? Äkki on võimalik korraks kokku saada ja proovisõitu teha? Kompenseerin omanikule meelepärase märjukesega näiteks.

Re: Kogemused amortidega (Sachs, Bilstein, Koni, KYB?)

Postitatud: 17.09.2023 19:09 12
Postitas prelude20
Äkki pead ka vedrusid vaatama mis töötaks amortidega koos :roll: . Mul e36 oli B8 ja Eibachi vedrud ja 0 muret. Ei olnud paat aga samas oli ka sõidumugavus alles. Hetkel e91 mil ees mingid Sachsi omad ja taga bilsu b6. Vedrud tume maa aga vist M paketi originaalid. Korralikul teel ja Rootsi kiirteedel vägev lasta aga sattudes kehvemale teele on tunne,et see küna laguneb kohe laiali. Nii lollakalt puupakk, et näiteks üle lamava politsei veeredes käib selline pauk nagu oleks hüppesse lastud..

Re: Kogemused amortidega (Sachs, Bilstein, Koni, KYB?)

Postitatud: 17.09.2023 19:22 22
Postitas Ilves
Jah, vedrude sobivus on kindlasti oluline. Bilsu enda lehel oli info, et B8 sobib M Sport vedrustusele, eeldatavasti on nad siis oma torud nende vedrudega ära testinud. Eibach on hea, aga ma kindlasti ei taha autot madalamaks lasta. Niipalju kui lugenud siis Eibachi jäikus peaks olema sama kui M vedrul.

Aga hea kuulda su E36 kogemusi.

Re: Kogemused amortidega (Sachs, Bilstein, Koni, KYB?)

Postitatud: 17.09.2023 19:54 46
Postitas sfelym
Mul oli F30 originaal M-Sport vedru ja B8 amordiga. Väga okei oli sõita. Aga siis lõi mingi sajopp pähe ja oli vaja auto madalamaks teha Eibachi madaldusega, mis rikkus kapitaalselt sõidumugavuse. Eibachi vedru koode muidugi oli must miljon ka, kas sai sama kit mis on B12 kompletis ei teagi. Igatahes tuuninguga keerasin pekki :mrgreen:

Re: Kogemused amortidega (Sachs, Bilstein, Koni, KYB?)

Postitatud: 17.09.2023 19:58 51
Postitas Ilves
Tänud! Lugesin ühe tüübi juttu kes näitas kuivähe jääb amordi töökäigust alles kui madaldusvedru panna tavalisele bemmi amordile.

Põhimõtteliselt sõidad bump-stoppide otsas. Kui madaldada siis regullitava coiliga. Bilsu B6/B8-l on bumpstopid sees kui tegu on monotuubiga.

https://rennlist.com/forums/996-forum/1 ... st16907576

Re: Kogemused amortidega (Sachs, Bilstein, Koni, KYB?)

Postitatud: 18.09.2023 08:17 56
Postitas toivoku
jah olen neid lugematul hulgal paigaldanud ja lugematul hulgal ka alt ära võtnud.

Re: Kogemused amortidega (Sachs, Bilstein, Koni, KYB?)

Postitatud: 18.09.2023 13:03 04
Postitas Ilves
Toivo, mis su igapäevase sõiduki vedrustus on? M Sport või tavaline?

USA foorumis ka ei kurdeta liigse jäikuse üle, isegi madaldusega.

https://f30.bimmerpost.com/forums/showt ... ?t=1650583

Re: Kogemused amortidega (Sachs, Bilstein, Koni, KYB?)

Postitatud: 18.09.2023 13:48 50
Postitas patrik
mina kunagi vaidlesin kolisevate amortide pärast. suht tulutult kuna kõik suhteline ju jne. ühekaupa taheti vahetada.. kuni siiber sai ja õlikannuga amordi märjaks kastsin...

Re: Kogemused amortidega (Sachs, Bilstein, Koni, KYB?)

Postitatud: 18.09.2023 14:32 51
Postitas 80NER
See on ju pesuehtne kelmus. Oled uhke ka veel saavutuse üle?

Re: Kogemused amortidega (Sachs, Bilstein, Koni, KYB?)

Postitatud: 18.09.2023 14:39 14
Postitas Ilves
Patrik, kas sul hakkasin kolisema Bilsu B6/B8 amordid? Mis läbisõidu pealt?

Re: Kogemused amortidega (Sachs, Bilstein, Koni, KYB?)

Postitatud: 18.09.2023 17:40 58
Postitas toivoku
Ilves kirjutas: 18.09.2023 13:03 04 Toivo, mis su igapäevase sõiduki vedrustus on? M Sport või tavaline?

USA foorumis ka ei kurdeta liigse jäikuse üle, isegi madaldusega.

https://f30.bimmerpost.com/forums/showt ... ?t=1650583
bc coiloverid

Re: Kogemused amortidega (Sachs, Bilstein, Koni, KYB?)

Postitatud: 18.09.2023 17:52 49
Postitas Ilves
Ja BC coilidega võrreldes oli B8 jäik?

Re: Kogemused amortidega (Sachs, Bilstein, Koni, KYB?)

Postitatud: 18.09.2023 19:47 28
Postitas toivoku
Ilves kirjutas: 18.09.2023 17:52 49 Ja BC coilidega võrreldes oli B8 jäik?
oluliselt jäigem ja ebamugavam, rattad ei seisa maas jne. aga eks sõltub vedrudest ka, ise ei eelistaks b8t kuskilt otsast, arvestades,et nende tki hind on väga krõbe.
Bc coilidel on 32 jäikusastet amortidel+ saad alati osta endale sobiva jäikusega vedrud juurde.