Xenon
Xenon
Tervist , ei leidnud kuigi palju infot xenon pirnide kohta aga ehk siis targemad oskavad rohkem rääkida.
Autoks 2005 e61 (535d 200kw)
Kataloogis kirjas et d1s , kuu aega tagasi vahetatud pirnid töökojas kus pandi d2s pirnid , ilmselgelt mingid odavad kuna 1 põles läbi kuu ajaga.
Nüüd ongi küsimus mis pirne soovitatakse ?
Vaatan et jube palju müüakse igalpool super vision 6000k D1s pirne aga eeldan et täiesti mõttetud ? Või on kellelgi kogemusi super visioni pirnidega ? Jõle hea hinnaga neid müüakse aga kui neid iga paari nädala tagant vahetama peaks siis vist ei ole mõtet ?
Ja teine teema : võtsin täna tule eest ära , sees on d1s pesad (pirni küljes xenon plokk ma eeldan ? ) Ja tule all veel omakorda suur xenon plokk , kus see loogika tuleb ?
Autoks 2005 e61 (535d 200kw)
Kataloogis kirjas et d1s , kuu aega tagasi vahetatud pirnid töökojas kus pandi d2s pirnid , ilmselgelt mingid odavad kuna 1 põles läbi kuu ajaga.
Nüüd ongi küsimus mis pirne soovitatakse ?
Vaatan et jube palju müüakse igalpool super vision 6000k D1s pirne aga eeldan et täiesti mõttetud ? Või on kellelgi kogemusi super visioni pirnidega ? Jõle hea hinnaga neid müüakse aga kui neid iga paari nädala tagant vahetama peaks siis vist ei ole mõtet ?
Ja teine teema : võtsin täna tule eest ära , sees on d1s pesad (pirni küljes xenon plokk ma eeldan ? ) Ja tule all veel omakorda suur xenon plokk , kus see loogika tuleb ?
Re: Xenon
Soovitaks alustuseks kindlaks teha mis tüüpi lamp sinna käib. Tule peal vist kõigil üks sama tähis aga sees võib midagi muud olla.
Siis järgmiseks tuleks kindlaks teha, et kas ikka on viga lambis endas.
Plokke ja karpe on seal mitmeid mis võivad põhjustada, et lamp ei sütti.
Ja kui asi ikkagi lambis siis käi pigem rohkem raha välja ja osta korralikud (osram vms) lambid sinna sisse.
Odavad ei pruugi head valgust anda ja lisaks võivad reflektori ära põletada. Lisaks korralik lamp üldiselt kestab aastaid.
Siis järgmiseks tuleks kindlaks teha, et kas ikka on viga lambis endas.
Plokke ja karpe on seal mitmeid mis võivad põhjustada, et lamp ei sütti.
Ja kui asi ikkagi lambis siis käi pigem rohkem raha välja ja osta korralikud (osram vms) lambid sinna sisse.
Odavad ei pruugi head valgust anda ja lisaks võivad reflektori ära põletada. Lisaks korralik lamp üldiselt kestab aastaid.
TEL 57703395
Re: Xenon
D1S pirni küljes on ainult kõrgepingetrafo kaarleegi süütamiseks.
Muu vajalik elektroonika on suures plokis.
PS 6000K lampe ma isegi ei kaaluks sest need on padusinised.
Inimene näeb kõige paremini kollases valguses.
Tänavavalgustus ja prantsuse esituled pole niisama moe pärast kollased.
Neutraalvalged võiksid seal 4300K värvitemperatuuri juures olla.
https://www.royalincarparts.com/what-is ... hid-bulbs/
Muu vajalik elektroonika on suures plokis.
PS 6000K lampe ma isegi ei kaaluks sest need on padusinised.
Inimene näeb kõige paremini kollases valguses.
Tänavavalgustus ja prantsuse esituled pole niisama moe pärast kollased.
Neutraalvalged võiksid seal 4300K värvitemperatuuri juures olla.
https://www.royalincarparts.com/what-is ... hid-bulbs/
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
- AARE540
- Huviline - moderaator
- Postitusi: 11707
- Liitunud: 31.01.2004 21:43 11
- Peamine sõiduk: Scania 500R '24 Mercedes-Benz E350 '15 BMW 540i'94
- Telefon: 53311120
- Asukoht: Pärnu
- Kontakt:
Re: Xenon
Sinise valgusega on eriti hull asi märja asfaldiga, mis neelab selle täiesti ära.
Kollasest rääkides on olemas ka näiteks kollase klaasiga nö ööprillid- ise ma küll kasutanud ei ole, küll aga lihtsalt huvi pärast proovides ja nähtavus on ikka hoopis teine. Sama on ka näiteks kollaste udutuledega, mille valgustatav ala on tunduvalt paremini nähtav.
Kollasest rääkides on olemas ka näiteks kollase klaasiga nö ööprillid- ise ma küll kasutanud ei ole, küll aga lihtsalt huvi pärast proovides ja nähtavus on ikka hoopis teine. Sama on ka näiteks kollaste udutuledega, mille valgustatav ala on tunduvalt paremini nähtav.
Re: Xenon
Ma vahetasin endal OEM Xenon pirnid Osram nightbreakerite vastu, väga mõnusad on. Maale sõites on täistuledega 400-500m normaalset valgust, sõida nagu päeval.
https://www.osram.com/ecat/XENARC%20NIG ... P_4058323/
https://www.osram.com/ecat/XENARC%20NIG ... P_4058323/
Hea sõber: F10 535i M Sport LCI '13
- marek555
- Huviline
- Postitusi: 2914
- Liitunud: 12.12.2005 12:12 29
- Peamine sõiduk: BMW 535d F10, 328i E46 174kW
- Asukoht: Tartu
Re: Xenon
See väide F10 kehvade Xenon kaugtulede kohta on küll täielik jurr, minu F10 kaugtuled näitavad ikka väga hästi
Isegi õde mul imestas, et tema viimase põlvkonna Ocativa Matrix LED kaugtuled pole valgustugevuse poolest mitte kuidagi F10 omadest etemad
Ja ühinen siinkohal ka Ilvesega ning soovitan Osram Night Breaker Laser Xenrac xenon pirne

Isegi õde mul imestas, et tema viimase põlvkonna Ocativa Matrix LED kaugtuled pole valgustugevuse poolest mitte kuidagi F10 omadest etemad

Ja ühinen siinkohal ka Ilvesega ning soovitan Osram Night Breaker Laser Xenrac xenon pirne

- trillian
- Huviline
- Postitusi: 731
- Liitunud: 20.11.2007 10:28 08
- Telefon: 56670631
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Re: Xenon
Tuledel on väga suur vahe, mis tingimustes neid kasutatud on ja mis seisus need on. Näiteks värskelt lõuna saksast toodud 10a vanusel autol on tõenäolisel xenonid põlenud kordi vähem vs. siit uuena ostetud sama vana auto millel tuled põlevad iga päev paar tundi + miljon süütamist. Sellest tuleneb ka vahe, palju tuledest “alles” on. Iga auto on individuaalne ning ei maksa üldistada ühe sita kogemuse põhjal.
Teemasse ka. Kui tõesti muul moel vahet ei tee D1S ja D2S lambil, siis mõlemil juhul on kindlasti lambid tähistatud. Kui ühtki tähist ka ei ole, siis on selgelt tegu üliodava jamaga. D1S on peaaegu alati (mingeid vuffleid ikka tehakse) süütajaga koos ehk lambil on “kuubik” küljes ning toitejuhtmed on ühes isolatsioonis ehk külge läheb üks kaabel. D2S on antud mudelil eraldi süütajaga, mis käib küljest ära ning mille juhtmed on eraldi ehk neli juhet läheb süütaja pistikusse eraldi.
Väike lambijutt ka. Osrami XNN on vägev küll, aga (praktiliselt kõiki pädevamaid lampe proovinuna) julgen väita, et nende “koorekiht” ehk see kõige eredam aeg ei kesta sugugi kaua. Viimne loomkatse oli just XNN ja XV2 katsetus. Kui paigaldades oli XNN mõõdetuna (kõik muud tegurid identsed) ca. 20% tugevama valgustugevusega, siis tavakasutuse puhul oli 4 kuud hiljem XNN valgustugevus kukkunud ligi 50%, kuid XV2 vaid 10%. Elik elu on (ka varasemate kogemuste põhjal) näidanud, et Philipsi kangemate seeriate xenon lambid suudavad pikema perioodi vältel tekitada tugevamat valgustugevust.
Teemasse ka. Kui tõesti muul moel vahet ei tee D1S ja D2S lambil, siis mõlemil juhul on kindlasti lambid tähistatud. Kui ühtki tähist ka ei ole, siis on selgelt tegu üliodava jamaga. D1S on peaaegu alati (mingeid vuffleid ikka tehakse) süütajaga koos ehk lambil on “kuubik” küljes ning toitejuhtmed on ühes isolatsioonis ehk külge läheb üks kaabel. D2S on antud mudelil eraldi süütajaga, mis käib küljest ära ning mille juhtmed on eraldi ehk neli juhet läheb süütaja pistikusse eraldi.
Väike lambijutt ka. Osrami XNN on vägev küll, aga (praktiliselt kõiki pädevamaid lampe proovinuna) julgen väita, et nende “koorekiht” ehk see kõige eredam aeg ei kesta sugugi kaua. Viimne loomkatse oli just XNN ja XV2 katsetus. Kui paigaldades oli XNN mõõdetuna (kõik muud tegurid identsed) ca. 20% tugevama valgustugevusega, siis tavakasutuse puhul oli 4 kuud hiljem XNN valgustugevus kukkunud ligi 50%, kuid XV2 vaid 10%. Elik elu on (ka varasemate kogemuste põhjal) näidanud, et Philipsi kangemate seeriate xenon lambid suudavad pikema perioodi vältel tekitada tugevamat valgustugevust.
Viimati muutis trillian, 19.12.2023 22:31 12, muudetud 1 kord kokku.
Re: Xenon
Lähiajal plaanis lambid vahetada, aga kumba valida, kas Philips X-tremeVision gen2 või WhiteVision gen2
Re: Xenon
Kui pirniks on D2S , siis enda E70-le tellisin juba led-id ära.Omasin enne Volvo Xc90 ja sinna läksid samuti xenoni asemel led-id.Nähtavus muutus vägagi heaks.Ülevaatusel probleeme ei olnud, kuna kõik kenasti reguleeritud ja näidud paigas.
- trillian
- Huviline
- Postitusi: 731
- Liitunud: 20.11.2007 10:28 08
- Telefon: 56670631
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Re: Xenon
XV2 on gramm kollasem ja eredam, WV2 siis suts valgem ja gramm lahjem, aga vahed on marginaalsed. Isiklikult on XV2 alati esimene valik, aga et nendest kasu ka oleks peaks tulede olukord ikkagi olema hea, muidu võib jube pettumus olla, et kallist asjast kasu pole.
- Oliver.L
- Klubiliige
- Postitusi: 3181
- Liitunud: 31.10.2014 19:44 58
- Peamine sõiduk: BMW F31 320d '14
- Asukoht: Tallinn
Re: Xenon
Endal F31 adaptiivne xenon viimased 4a kasutuses Cool Blued. Valgus valge. Eks mingi tuhmumine on kindlasti olemas aga liiklusmärkidelt peegeldab valgus siiani tugevamalt tagasi kui siin nii mõningate uute autodega ehk siis vahetama veel ei kipu.
Re: Xenon
Sul peab siis tuledega midagi viga olema nt regullivardad kinni vms. Või tuleklaasid pekkis või halvasti regullitud. Kaugtuled on üsna tundlikud kehva regulli osas.
Hea sõber: F10 535i M Sport LCI '13
-
- Huviline
- Postitusi: 1099
- Liitunud: 18.07.2005 17:36 43
- Peamine sõiduk: BMW g31 520d M-Sport
- Asukoht: Vantaa
Re: Xenon
Nagu eelpool mainiti oleneb kust auto tulnud. Minul oli soomest uuena ostetud. Nagu ka ütlesin lähituled olid head. Täied olid minu jaoks jamad. Soomes ei saa üv läbigi kui tuled valesti regullitud.
BMW g31 520d M Sport
Re: Xenon
Ma ei saa ikka tegelt aru. Nagu Peeter ütles siis kaugtuld teeb Xenonil ka sama lamp, lihtsalt katik avatakse.
Mul on adaptiivsed Xenonid, LCI versioon. Auto 3.a vanusena lõuna Saksast, klaasid tuledel täiesti siledad.
Olen igasugu teiste uuemate aparaatidega sõitnud, millel paberil Matrix-LED Hüper-super tuled, mille lähituli oli lihtsalt lühike ja kaugtuli ei näidanud kaugele
Ma mingil hetkel avastasin, et kaugtuli on kuidagi lühikeseks jäänud, aga hoolduses leiti, et tule automaatse regulli varras oli kinni. Kui see korda tehti hakkas tuli ka normaalselt jälle näitama.
Mul on adaptiivsed Xenonid, LCI versioon. Auto 3.a vanusena lõuna Saksast, klaasid tuledel täiesti siledad.
Olen igasugu teiste uuemate aparaatidega sõitnud, millel paberil Matrix-LED Hüper-super tuled, mille lähituli oli lihtsalt lühike ja kaugtuli ei näidanud kaugele

Ma mingil hetkel avastasin, et kaugtuli on kuidagi lühikeseks jäänud, aga hoolduses leiti, et tule automaatse regulli varras oli kinni. Kui see korda tehti hakkas tuli ka normaalselt jälle näitama.
Hea sõber: F10 535i M Sport LCI '13
- Oliver.L
- Klubiliige
- Postitusi: 3181
- Liitunud: 31.10.2014 19:44 58
- Peamine sõiduk: BMW F31 320d '14
- Asukoht: Tallinn
Re: Xenon
Rallil ju näed ka erinevaid ekipaaže - kellel LED, kellel Xenon, kellel halogeen lisatuled nt. Eks inimesed näevad ning harjumused on erinevad. Noore Muraka jaoks LED hea, vana Murakas paneb Xenoniga.