Jah.. ma siin omaette mõtlesin, et kas sellise otsimise jaoks on olemas ehk mingi mitteametlik kataloog või database, wiki vms, kust leiaks BMW allhankijate registri konkreetsetele komponentidele .
Guugeldasin küll, aga midagi sellist silma ei jäänud. Tundub, et BMW community on keskmisest agaram taolisi asju tegema ja jagama.
Aga vahel oleks hea OE tootjat teada ka selleks, et siis teab, millist tootjat eos vältida.
Isiklik kogemus OE juppidega on eelmainitud plastikust klapisääretihendid, ühel e46 bensukal DISA klapp, amordid, tuled jne.
DISA klapiga oli see, et madalatel ja keskmistel pööretel justkui poos ja lõgises. Oli vaja uut. Mujalt saada ei olnud, kui esindusest. Maksis vist 200-300 kanti. Sai see võetud. Aastake oli peal ja klapp tuli lahti ja kukkus sisse. Ometi oli ju OE! Seepeale guugeldades sain teada, et nii ongi. Üldiselt vigane ja nõrk OE komponent. Müüakse isegi aftermarket remondikomplekti, millega tuleks siis tuliuus OE klapp enne paigaldust töökindlaks muuta. Sai hiljem võetud kõvasti odavam “mingisugune”, millel olevat see viga parandatud ja mu teada on see peal veel tänasenigi.
Ühe X5 lahtivõetud originaal esitulede juhtmed olid tehtud vist biolagunevast materjalist. Sõrme vahel pudenes. Hea, et autot põlema ei pannud. Aftermarketi tuledega seda pulli pole näinud ja bi-xenonid said kõvasti paremad kui OE.
e91 Lemföder mootoripadjad tulid vasak saksa tehasest ja parem hiinast
Mitte miski ei ütle mulle ära, kas ja kust UM-is kasutatavad jupid tulevad ja kas tasub üle preemiumi maksta nende eest.
Kuulnud olen, et originaalis pidavat uued kepsu- ja väntvõllisaaled olema mingist “keskkonnasäästlikumast” materjalist ja ühes sellega ka kõvasti kulumisaltimad. Endal kogemus puudub, ei tea. Aga tundub, et uus OE on ennekõike hästi roheline ja see, kas asi ka kestab või on saalesid vaja vahetada nagu iga-aastats kuluosa ja seega prügi juurde toota, ei koti enam kedagi.
Hiljuti lendas e91 tagaluugi klaas täitsa lambist soolaks. Vb oli jää kusagil vahel ja pinge või-olla täke ja aknasoojendusega sulatas-külmetas.., ei tea. Aga UM-ist öledi, et tagaklaas on ca nädalase tellimise peale ja kokku tonna ringis. Ei viitsinud isegi küsida, kas see sisaldab tööd või alinult klaasi.

Sain mujalt kokku kompunnides paari tunniga uue klaasi ette ja 150 kokku.
Tonna eest ootaks treilat maja ette, kohvi ja kooki, uut kolmest asendusautoks terve ooteaja vältel ja treilat tagasi maja ette, võtmed postkasti, lisaks salongipuhastust ja belgia šokolaaditrühvlite kinkekarpi juhiistmel.

On siis preemium või ei ole preemium, krt?
Et siis jah. OEM brändi nime võiks teada, et oleks kusagilt varuosa otsimisega pihta hakata ja vaadata, kas on usaldusväärne või tasub hoopistükkis vältida. Goes both ways. Eriti, kui originaalvaruosa tootja on vahepeal oma tootmisega näiteks hiinasse kolinud või roheliseks hakanud. Minu esinduses käimise vaimustus mistahes asjaga on küll ajas olematuks jahtunud. Ainult tuliuue autoga garantiiajal ja siis natuke peale, kui autot müüa tahaks. Siis külarahvale hea näidata, et “hooldatud ainult margiesindudes” ja saab paar tonni hinnale juurde panna

Samas mu põlve otsas tehtud e91 m47 teeb juba tubli 10+ tiiru ümber maakera. Seda naljalt F N-mootoriga seerial ette näidata pole ja vaevalt, et G seerialgi seda tuleb vaadates tehnikamaailma arenguid.
Sensorite, andurite jms vallas on siiski OE ennast märgatavalt tõestanud, peab mainima.