E38 4.4 v8 jahutuse probleem

Üldised arutelud ning näpunäited
Kasutaja avatar
kurikristjan
Huviline
Postitusi: 438
Liitunud: 16.02.2014 19:36 35
Peamine sõiduk: BMW
Telefon: 53858447
Asukoht: mandri keskel

Re: E38 4.4 v8 jahutuse probleem

Postitus Postitas kurikristjan »

Sa ajasid vist lisaveepumba ja soojaklappide pistikud sassi. Pump töötab vaid kahel juhtmel. Kolmene pistik reguleerib klappe.
Tallis: E39 525d Touring, E30 325e, E38 750i, E39 530d 35d, E30 318is
Siim740
Huviline
Postitusi: 13
Liitunud: 04.04.2024 20:37 02
Peamine sõiduk: 740i
Asukoht: Paide

Re: E38 4.4 v8 jahutuse probleem

Postitus Postitas Siim740 »

kurikristjan kirjutas: 12.04.2024 09:17 11 Sa ajasid vist lisaveepumba ja soojaklappide pistikud sassi. Pump töötab vaid kahel juhtmel. Kolmene pistik reguleerib klappe.
Sul on täiesti õigus, proovin kuidag pumba juhtmetele ka ligi pääseda.
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8274
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Re: E38 4.4 v8 jahutuse probleem

Postitus Postitas priitv8 »

Edit - pikk jutt sai. vist ka s*tt jutt. Sest see, millest ma heietan, käib salongiradika soojakraanide kohta, mitte lisatsirkulatsioonipumba. Toda viimast vist juhitakse lihtsalt 12V püsipingega (st. kas on v off) ja siis on 8 v 9V natuke vähe.
Siim740 kirjutas: 11.04.2024 11:34 29 Täna jõuab siis uus originaal kork, teise viskan prügikasti nagu soovitati :D . Kontrollisin juhtmeid mis lisa pumpa tulevad, peaks olema 2- ja 1+? Igaljuhul tester näitas pidevalt, vahet polnud kas süüde sees või mitte 8 v ja autot käivitades tuli umbes 9,2 v. Eks peab neid foorumeid edasi uurima siin.
Seal testriga mõõtmine on selline so-so mõte, sest juhtimine käib ju PWM signaaliga.
Teine asi on see, et klappe hoitakse vedrudega lahti ja elektriga tõmmatakse kinni. See tagab selle, et ka elektrilise vea korral on klapid alati lahti ja salongis on soe, mitte külm.
Temp nuppu keerates peaks muidugi ka lihtsa testriga nägema muutust, sest tester näitab Sulle keskväärtust ja max temp peaks näitama 0V ja min temp võiks minna sinna 12V kanti. 9V keskväärtust viitaks nagu 25% klappide avatusele. (9/12=0.75 täitetegur ja selle pöördväärtus on 0.25, sest
suurem pinge tähendab väiksemat avatust, nagu eelpool mainisin).
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Siim740
Huviline
Postitusi: 13
Liitunud: 04.04.2024 20:37 02
Peamine sõiduk: 740i
Asukoht: Paide

Re: E38 4.4 v8 jahutuse probleem

Postitus Postitas Siim740 »

priitv8 kirjutas: 12.04.2024 10:48 13
Temp nuppu keerates peaks muidugi ka lihtsa testriga nägema muutust, sest tester näitab Sulle keskväärtust ja max temp peaks näitama 0V ja min temp võiks minna sinna 12V kanti. 9V keskväärtust viitaks nagu 25% klappide avatusele. (9/12=0.75 täitetegur ja selle pöördväärtus on 0.25, sest
suurem pinge tähendab väiksemat avatust, nagu eelpool mainisin).
Näitab tõesti nii,kui temp miinimumi keerata siis oli 12V, aga soe põhja siis oli ainult 7,7V. Mootor oli muidugi külm ka, ei tea kas mõjutab midagi. Stetoskoobiga kuulates mootor ka surises kenasti. Ehk siis peaks järgmisena proovima salongiradikat loputada.
Allu666
Huviline
Postitusi: 61
Liitunud: 12.04.2005 20:41 35
Peamine sõiduk: -
Asukoht: Eesti

Re: E38 4.4 v8 jahutuse probleem

Postitus Postitas Allu666 »

Seda teemat lugedes kontrollisin enda masina korki ka ja avastasin, et oli ka 1,4 bari kork. Suurest hirmust sai ka uus originaal 2 bari kork soetatud (27 eurot). Aga mingit anomaaliat küll ei teinud selle 1,4 bari korgiga, et poleks ringlust jne :)
Kasutaja avatar
Oliver.L
Klubiliige
Postitusi: 3004
Liitunud: 31.10.2014 19:44 58
Peamine sõiduk: BMW F31 320d '14
Asukoht: Tallinn

Re: E38 4.4 v8 jahutuse probleem

Postitus Postitas Oliver.L »

Ära karda karta.
LEDBeam
Huviline
Postitusi: 1294
Liitunud: 13.11.2018 19:59 54
Peamine sõiduk: F10 530 XDrive
Asukoht: Tallinn, diagnostika ja vaimude väljaajamine

Re: E38 4.4 v8 jahutuse probleem

Postitus Postitas LEDBeam »

Elektriskeemid, et rohkem midagi sassi ei ajaks https://bmwteka.com
Kasutaja avatar
kurikristjan
Huviline
Postitusi: 438
Liitunud: 16.02.2014 19:36 35
Peamine sõiduk: BMW
Telefon: 53858447
Asukoht: mandri keskel

Re: E38 4.4 v8 jahutuse probleem

Postitus Postitas kurikristjan »

Allu666 kirjutas: 12.04.2024 15:33 55 Seda teemat lugedes kontrollisin enda masina korki ka ja avastasin, et oli ka 1,4 bari kork. Suurest hirmust sai ka uus originaal 2 bari kork soetatud (27 eurot). Aga mingit anomaaliat küll ei teinud selle 1,4 bari korgiga, et poleks ringlust jne :)
Selle elabki üle, aga õige ta ei ole. 2 bari kork peaks hakkama mulksuma, kui temperatuur on üle 130 kraadi, 1,4 kannatab peast pannes u. 125. Kui kork on töökorras, siis see erinevus korras auto kasutust otseselt ei sega, sest 120 kraadil peaks niikuinii ventikad juba täiest jõust jahvatama ja termostaat pärani lahti olema.
Tallis: E39 525d Touring, E30 325e, E38 750i, E39 530d 35d, E30 318is
Siim740
Huviline
Postitusi: 13
Liitunud: 04.04.2024 20:37 02
Peamine sõiduk: 740i
Asukoht: Paide

Re: E38 4.4 v8 jahutuse probleem

Postitus Postitas Siim740 »

kurikristjan kirjutas: 12.04.2024 21:23 14
Allu666 kirjutas: 12.04.2024 15:33 55 Seda teemat lugedes kontrollisin enda masina korki ka ja avastasin, et oli ka 1,4 bari kork. Suurest hirmust sai ka uus originaal 2 bari kork soetatud (27 eurot). Aga mingit anomaaliat küll ei teinud selle 1,4 bari korgiga, et poleks ringlust jne :)
Selle elabki üle, aga õige ta ei ole. 2 bari kork peaks hakkama mulksuma, kui temperatuur on üle 130 kraadi, 1,4 kannatab peast pannes u. 125. Kui kork on töökorras, siis see erinevus korras auto kasutust otseselt ei sega, sest 120 kraadil peaks niikuinii ventikad juba täiest jõust jahvatama ja termostaat pärani lahti olema.
Poleks uskunud, et niimoodi kuuma kannatab, ma mõtlesin,et 100°C lagi ja plokikaas kõver :D
Kasutaja avatar
darkie
Huviline
Postitusi: 4284
Liitunud: 28.10.2006 14:48 26
Peamine sõiduk: 750iL
Asukoht: Kesk-Eesti

Re: E38 4.4 v8 jahutuse probleem

Postitus Postitas darkie »

107-111 kraadi peaks ok olema sellel. 114 kraadi, siis hakkab temp seier ka liikuma keskelt ára.
Kasutaja avatar
kurikristjan
Huviline
Postitusi: 438
Liitunud: 16.02.2014 19:36 35
Peamine sõiduk: BMW
Telefon: 53858447
Asukoht: mandri keskel

Re: E38 4.4 v8 jahutuse probleem

Postitus Postitas kurikristjan »

Kui mul oleks selline auto, siis ise teeksin külmema termostaadi peale ringi, aga jah, 21. sajandil on 100+ kraadi töötemperatuur osadel mootoritel normaalsus ja selle esimene põhjendus on keskkonnasaaste.
Paraku ei ole see "tavalisest" kõrgem temperatuur hea ühegi plast- ega kummidetaili elueale ning seab kõrged nõuded ka mootoriõlile ja jahutussüsteemi korrasolekule.
Tallis: E39 525d Touring, E30 325e, E38 750i, E39 530d 35d, E30 318is
Kasutaja avatar
darkie
Huviline
Postitusi: 4284
Liitunud: 28.10.2006 14:48 26
Peamine sõiduk: 750iL
Asukoht: Kesk-Eesti

Re: E38 4.4 v8 jahutuse probleem

Postitus Postitas darkie »

Auto juba 20+ aastat vana. Kui jahutussüsteem originaal osadega üle käia, ja kui tegemist veel näiteks hobiautoga, mis palju sõitu ei saa. Mina ei näe väga mõtet sellel nö külmal termostaadil. Mootor ju ei saavutagi siis enda õiget töötemperatuuri :roll:
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8274
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Re: E38 4.4 v8 jahutuse probleem

Postitus Postitas priitv8 »

90-95 on ka normaalne töötemperatuur.
Aga kui Patricku juttu uskuda (mina usungi), siis on selle hinnaks
20l/100 kütusekulu.
Minu oma võttis peale ketiliini remonti linnas ainult 13,5. Tehasetermostaadiga.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Vasta