Youtube pakkus huvitava video. Kuigi see probleem on vist juba ammu teada, et uuematel mootoritel pole tühikäigul õlisurve piisav. Tegelikult see puudutab kõiki uuemaid Saksa autobrände, meibi ka teisi. Õnneks on lahendus olemas, aga reaalselt, kes seda võimalust kasutab? Garantiiliste autode omanikud kindlasti mitte ja vanematele autodele nagu päris kõrbe hind võrreldes auto hinnaga. Ehk päris nõme seis osta auto, mille läbisõit on üle 100 000km, teades, et autol pole õlisurve piisav ja eelnevalt on olnud ka long life (>10 000km) õlivahetuse välbad.
Video ise siin:
Re: N47, N57 olematu õlisurve tühikäigul
Postitatud: 25.01.2025 14:03 34
Postitas LEDBeam
Kust selline väide, et üle 100 Mm pole surve piisav, kui armatuuris punast tuld ei vilguta? Olen omanud ka 500 Mm masinat ja selles osas 0 probleemi.
Lisaks, miks see jutumees videos kasutab psi rõhuühikuid, kui väidab end olevat sakslane?
Kui sa vähem loll oleksid oma väidetes, siis peaksid teadma, et hüdrotõukuritega masinal õlisurve liigne tõstmine või tingida klappide lahtijäämist- põlemist või käivitusprobleemi.
Kui üle 100 Mm masinat ostes rahulikult magada/ elada ei saa, ära osta sellist, osta poest Dacia vms.
Re: N47, N57 olematu õlisurve tühikäigul
Postitatud: 25.01.2025 14:28 03
Postitas stosoorok
LEDBeam kirjutas: ↑25.01.2025 14:03 34
Kust selline väide, et üle 100 Mm pole surve piisav, kui armatuuris punast tuld ei vilguta? Olen omanud ka 500 Mm masinat ja selles osas 0 probleemi.
Lisaks, miks see jutumees videos kasutab psi rõhuühikuid, kui väidab end olevat sakslane?
Kui sa vähem loll oleksid oma väidetes, siis peaksid teadma, et hüdrotõukuritega masinal õlisurve liigne tõstmine või tingida klappide lahtijäämist- põlemist või käivitusprobleemi.
Kui üle 100 Mm masinat ostes rahulikult magada/ elada ei saa, ära osta sellist, osta poest Dacia vms.
Resümee, miks sellist esoteerikat siia postitasid?
Kas ma solvasin sind kuidagi isiklikult, et sa mind isiklikult lolliks tembeldad? Kas selline ongi Eesti BMW klubi foorumi kasutajate tase? Minu sõimamine ei tee seda probleemi olematuks.
Re: N47, N57 olematu õlisurve tühikäigul
Postitatud: 25.01.2025 14:48 41
Postitas LEDBeam
Kus see probleem on, kas oma väite tõestuseks oled tegelenud igapäevaselt selliste mõõtmistega, hindamistega jne ehk kas oled professionaalne uurija/ tegija selles vallas? Kas sul on oma väidete jaoks olemas piisavad referentsid ja eeldatavalt antud eriala inseneri haridustõend või vähemalt selle alade koolitus inseneri tasemel? Ma olen TPI-s käinud ja kui ikka asjas lolli juttu ajasid, ütles õppejõud kohe, et selle lolluse eest üle rahuldava ei saa.
Ahjaa, jäi mainimata, et liigne õlirõhk suurendab pumpamiskadusid, see on otseselt liigne kütusekulu ja liigne rõhk võib tingida mootoris materjalide erosiooni. Alumiiniumsulamid on selles osas tundlikud.
Kas tead, mis on reguleeritava tootlikkusega õlipump ja milleks sellist kasutatakse? Kas oled kursis kaasaegsete mootorite õlisüsteemi ülesehitusega, õlirõhu moduleerimisega süsteemis sõltuvalt koormusest, pööretest ja temperatuurist? Jne, jne.
Re: N47, N57 olematu õlisurve tühikäigul
Postitatud: 25.01.2025 15:08 15
Postitas stosoorok
LEDBeam kirjutas: ↑25.01.2025 14:48 41
Kus see probleem on, kas oma väite tõestuseks oled tegelenud igapäevaselt selliste mõõtmistega, hindamistega jne ehk kas oled professionaalne uurija/ tegija selles vallas? Kas sul on oma väidete jaoks olemas piisavad referentsid ja eeldatavalt antud eriala inseneri haridustõend või vähemalt selle alade koolitus inseneri tasemel? Ma olen TPI-s käinud ja kui ikka asjas lolli juttu ajasid, ütles õppejõud kohe, et selle lolluse eest üle rahuldava ei saa.
Ahjaa, jäi mainimata, et liigne õlirõhk suurendab pumpamiskadusid, see on otseselt liigne kütusekulu ja liigne rõhk võib tingida mootoris materjalide erosiooni. Alumiiniumsulamid on selles osas tundlikud.
Kas tead, mis on reguleeritava tootlikkusega õlipump ja milleks sellist kasutatakse? Kas oled kursis kaasaegsete mootorite õlisüsteemi ülesehitusega, õlirõhu moduleerimisega süsteemis sõltuvalt koormusest, pööretest ja temperatuurist? Jne, jne.
Sama võiks sinu käest küsida. Käimisel ja õppimisel on suur vahe. Tundub, et sa pole ühtegi ~200 000km sõitnud ja kuni 10a vana mootoriga autot kohanud kus nukad otsas, võtab õli jne? Järgmisena hakkad rääkima kui head tänapäva õlid on, mis kestavad hästi 30 000km ja kui head kõik tänapäeva arendused autodel on?
Re: N47, N57 olematu õlisurve tühikäigul
Postitatud: 25.01.2025 15:21 44
Postitas LEDBeam
Mul on G31 530xd 240 Mm läbisõiduga ja sinu väite tõeseks osutumisel sellel pole mootor kindlasti korras (sul oli kindel kõneviis üle 100 Mm masinate kohta).
Ahjaa, referentsiks on ligi 30 a masinatega, eriti käigukastid aga ka mootorid, tegelemine. Sellise atituudiga tegelasele ma oleksin palunud teha proovitöö ja siis rääkinuksime edasi. Pakkunuksin välja näiteks mõne reguleeritava õlipumba defekteerimist ja vajadusel kordategemist. Teemaga haakuvalt ka palunuksin näidata, mis tagajärjed on antud õlipumbast. Aga tänapäeva uued kombed, jutuubist 1 lollus letti ja kohe kiun lahti, kui otse öeldakse, et mida hekki.
Su jutt olnuks veidigi tõsiseltvõetav, kui otsinuksid näiteks sellise asja, kus olnuks jutt konkreetsest mootorist ja sellega seonduvast. Aga tulla välja totaalse üldistusega ja kindlas kõneviisis tõestamata väidetega, istu, 2.
Re: N47, N57 olematu õlisurve tühikäigul
Postitatud: 25.01.2025 16:13 42
Postitas stosoorok
LEDBeam kirjutas: ↑25.01.2025 15:21 44
Mul on G31 530xd 240 Mm läbisõiduga ja sinu väite tõeseks osutumisel sellel pole mootor kindlasti korras (sul oli kindel kõneviis üle 100 Mm masinate kohta). Lühidalt, mine kuskile pepu suunas oma jamaga ja nüüd on see juba täiesti resoluutselt.
Ahjaa, referentsiks on ligi 30 a masinatega, eriti käigukastid aga ka mootorid, tegelemine. Sellise atituudiga tegelasele ma oleksin palunud teha proovitöö ja siis rääkinuksime edasi. Pakkunuksin välja näiteks mõne reguleeritava õlipumba defekteerimist ja vajadusel kordategemist. Teemaga haakuvalt ka palunuksin näidata, mis tagajärjed on antud õlipumbast. Aga tänapäeva uued kombed, jutuubist 1 lollus letti ja kohe kiun lahti, kui otse öeldakse, et mida hekki.
Su jutt olnuks veidigi tõsiseltvõetav, kui otsinuksid näiteks sellise asja, kus olnuks jutt konkreetsest mootorist ja sellega seonduvast. Aga tulla välja totaalse üldistusega ja kindlas kõneviisis tõestamata väidetega, istu, 2.
Kas delfis ei ole olnud piisavalt põnevaid artikleid, mida kommenteerida, et tulid siia teemasse ennast välja elama?
Re: N47, N57 olematu õlisurve tühikäigul
Postitatud: 26.01.2025 23:34 09
Postitas TarmoV12
Kaasfoorumlaste lolliks sõimamine pole endiselt siin foorumis aktsepteeritav.