1. leht 1-st
Mootori väljasuretamisel metalne kolin?
Postitatud: 02.12.2006 09:22 43
Postitas cobra113
Kui auto mootor seisma jätta, siis tol hetkel tekib metalne kolin? Tegemist e36 2,5 mootoriga isendiga. Kas mootori küljes/ümber võib midagi lahti olla, mis tekitab kolinat, või tuleb see hoopis mootori seest?
Postitatud: 02.12.2006 13:50 49
Postitas teet3
väljasuretamisel tekkivat kolinat põhjustas vist hoopis sidur, hoia sidurit all siis ei tohiks koliseda, korda ta sellest muidugi ei lähe. Tegelt peakski välja suretamisel sidurit all hoidma.
Postitatud: 03.12.2006 12:20 36
Postitas cobra113
teet3 kirjutas:väljasuretamisel tekkivat kolinat põhjustas vist hoopis sidur, hoia sidurit all siis ei tohiks koliseda, korda ta sellest muidugi ei lähe. Tegelt peakski välja suretamisel sidurit all hoidma.
hmmm...seda kuulen esimest korda, et peabki sidurit all hoidma. Aga jah, täitsa ära kolin ei kadunud, kui sidurit hoidsin, küll aga muutus märgatavalt vähemaks see heli. aga mis siis nagu siduril viga võib olla?
Postitatud: 03.12.2006 12:36 53
Postitas Ingmar
Proovi välja selgitada, kust kolin tuleb.
Näiteks hooratas võib teha kolinat mootori seiskamisel.
Postitatud: 04.12.2006 20:36 29
Postitas maarekl
see on hooratas ja järjest hullemaks see kolin läheb...mul sama jama ja teeb ka tyhikäigul tiksudes häält ja samal ajal raputab ka mootorit!!!
Postitatud: 04.12.2006 20:48 14
Postitas cobra113
oki, ütleme et teebki hooratas seda häält, aga miks, mis tal siis viga saab olla?
Postitatud: 04.12.2006 21:35 28
Postitas Aaro
teet3 kirjutas:Tegelt peakski välja suretamisel sidurit all hoidma.
Valgusta lolli ja võhikut, miks see veel hea on?
Postitatud: 04.12.2006 22:49 31
Postitas redline
cobra113 kirjutas:oki, ütleme et teebki hooratas seda häält, aga miks, mis tal siis viga saab olla?
tegu siis äkki kahemassilise hoorattaga
leevendusvedrud on katki ja hakkab sul seal kolksuma kui seisma jätad. Kohaltvõtt ka enam pole nii sujuv ja tekitab tavalisest rohkem vibratsiooni.
ühesõnaga vaja hooratas ära vahetada varsti

Postitatud: 04.12.2006 23:12 19
Postitas cobra113
redline kirjutas:cobra113 kirjutas:oki, ütleme et teebki hooratas seda häält, aga miks, mis tal siis viga saab olla?
tegu siis äkki kahemassilise hoorattaga
leevendusvedrud on katki ja hakkab sul seal kolksuma kui seisma jätad. Kohaltvõtt ka enam pole nii sujuv ja tekitab tavalisest rohkem vibratsiooni.
ühesõnaga vaja hooratas ära vahetada varsti

niisiis, targemad öelge, kas 2,5 mootoriga e36-l on see hooratas siis ikka nn kahemassiline. Ja kui on, kas siis ainult leevendusvedrusid ei saa vahetada?
Postitatud: 04.12.2006 23:23 13
Postitas teet3
Aaro kirjutas:teet3 kirjutas:Tegelt peakski välja suretamisel sidurit all hoidma.
Valgusta lolli ja võhikut, miks see veel hea on?
Kusagilt jäi kõrvu, et siis ei hakka hooratas kolisema, ma ei mäleta miks täpsemalt, manualis pidi kah sellele vist mingi viide olema, ma ise pole küll näinud kuna mul pole automanuali ja üldsegi on mul endal automaatkast.
Postitatud: 04.12.2006 23:45 11
Postitas hanzvonkazak
niisiis, targemad öelge, kas 2,5 mootoriga e36-l on see hooratas siis ikka nn kahemassiline. Ja kui on, kas siis ainult leevendusvedrusid ei saa vahetada?
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=20
no siiski olemas
Postitatud: 05.12.2006 14:17 46
Postitas redline
niisiis, targemad öelge, kas 2,5 mootoriga e36-l on see hooratas siis ikka nn kahemassiline. Ja kui on, kas siis ainult leevendusvedrusid ei saa vahetada?
ise kunagi selle protsessi läbi teinud, et neid vedrusid vahetanud. Suhteliselt keeruline ettevõtmine ja üldkokkuvõttes ei tasu ära kuna mul ta väga kaua vastu ei pidanud(normaalse sõidu juures)
soovitan osta siiski autolammutusest teise hooratta

Postitatud: 05.12.2006 15:07 17
Postitas lynx
Kui väljasuretamisel sidurit mitte lahutades kolinat teeb ning lahutades enam ei tee, siis tõenäoliselt käigukast lihtsalt kulunud ja hammasrattad/laagrid kolisevad.
Postitatud: 05.12.2006 22:40 18
Postitas cobra113
oh, saa sa siis aru, mis tal viga, üks pakub ühte, teine teist

aga noh, loodan et asi niiväga hull ei ole, et asi otsad annaks ja kuskile teepeale ei jää

Postitatud: 06.12.2006 13:16 34
Postitas Ingmar
cobra113 kirjutas:
aga noh, loodan et asi niiväga hull ei ole, et asi otsad annaks ja kuskile teepeale ei jää

Seda ei või sa kunagi teada.
Ja sellise kirjelduse peale ei suuda keegi ka täpselt ütelda, mis autol viga on.
Ühesõnaga, vii oma auto remonti juba ükskord.

Postitatud: 06.12.2006 13:24 27
Postitas cobra113
inxx kirjutas:cobra113 kirjutas:
aga noh, loodan et asi niiväga hull ei ole, et asi otsad annaks ja kuskile teepeale ei jää

Seda ei või sa kunagi teada.
Ja sellise kirjelduse peale ei suuda keegi ka täpselt ütelda, mis autol viga on.
Ühesõnaga, vii oma auto remonti juba ükskord.

mhh...parem vist oleks jah, kuigi kogu aeg nagu polegi seda kolinat, aga loomulikult asi kindlam, kui lasta asjatundjatel üle kontrollida.
Postitatud: 06.12.2006 21:13 37
Postitas maarekl
cobra113 kirjutas:inxx kirjutas:cobra113 kirjutas:
aga noh, loodan et asi niiväga hull ei ole, et asi otsad annaks ja kuskile teepeale ei jää

Seda ei või sa kunagi teada.
Ja sellise kirjelduse peale ei suuda keegi ka täpselt ütelda, mis autol viga on.
Ühesõnaga, vii oma auto remonti juba ükskord.

mhh...parem vist oleks jah, kuigi kogu aeg nagu polegi seda kolinat, aga loomulikult asi kindlam, kui lasta asjatundjatel üle kontrollida.
mul ka alguses polnud koguaeg...kuid nüüd nagu on küll juba...muidu pole asi veel hull,aga see kolin on ebameeldiv!kuskil tiksudes on jama kui mingi kloppimine käib koguaeg!
Postitatud: 06.12.2006 21:15 05
Postitas maarekl
aga oskab keegi öelda millest need 2,5 hoorattad läbi lähevad? autol peaks minu meelest voimu olema piisavalt,et ei koormaks mootorit?
Postitatud: 06.12.2006 23:29 52
Postitas priitv8
maarekl kirjutas:aga oskab keegi öelda millest need 2,5 hoorattad läbi lähevad? autol peaks minu meelest voimu olema piisavalt,et ei koormaks mootorit?
Asi pole mitte 2.5-ses spetsiaalselt, vaid nn. kahemassilises hoorattas, mis ongi kulumaterjal (eluiga u 250000km). Vanasti vahetasid koos sidurikettaga ka leevendid, nüüd pead leevendid koos hoorattaga vahetama. Selline hooratas on peal kõigil diislitel, kliimaga- ja V-mootoriga autodel.
Postitatud: 07.12.2006 22:22 50
Postitas maarekl
priitv8 kirjutas:maarekl kirjutas:aga oskab keegi öelda millest need 2,5 hoorattad läbi lähevad? autol peaks minu meelest voimu olema piisavalt,et ei koormaks mootorit?
Asi pole mitte 2.5-ses spetsiaalselt, vaid nn. kahemassilises hoorattas, mis ongi kulumaterjal (eluiga u 250000km). Vanasti vahetasid koos sidurikettaga ka leevendid, nüüd pead leevendid koos hoorattaga vahetama. Selline hooratas on peal kõigil diislitel, kliimaga- ja V-mootoriga autodel.
aga kas sellele mootorile saaks panna ka tavalise hooratta?
Postitatud: 07.12.2006 22:23 44
Postitas maarekl
tahaks teada kas saab ka tavalise hooratta panna?nagunii plaanis ka sidur vahtada!
Postitatud: 07.12.2006 22:59 33
Postitas redline
peaks olema küll võimalik kui sa paned teistsuguse siduriketta ehk siis ketta millel on leevendus.
aga ei ole kindel kas see kaalu suhtes oleks võimalik

Postitatud: 14.12.2006 17:00 47
Postitas Kristjan.K
küsimus siia juurde, kas see hooratta jama mõjutab kuidagi ka sidurdamist näiteks, ja kui asi juba päris hull on peaks ka niisama töötades klõpsumist kuulda olema?
Endal nimelt tuleb kuskilt põhjaalt selline hääl autoks 520i 24v
Postitatud: 14.12.2006 17:51 38
Postitas redline
Kristjan.K kirjutas:küsimus siia juurde, kas see hooratta jama mõjutab kuidagi ka sidurdamist näiteks, ja kui asi juba päris hull on peaks ka niisama töötades klõpsumist kuulda olema?
Endal nimelt tuleb kuskilt põhjaalt selline hääl autoks 520i 24v
eriti hästi peaks see siis kostuma kui sa koha peal kõvemini kaasi tallad.
Postitatud: 14.12.2006 18:09 57
Postitas Kristjan.K
Pigem kisab mootor üle mul sellest asjast

Postitatud: 14.12.2006 19:00 46
Postitas arnie
maarekl kirjutas:priitv8 kirjutas:maarekl kirjutas:aga oskab keegi öelda millest need 2,5 hoorattad läbi lähevad? autol peaks minu meelest voimu olema piisavalt,et ei koormaks mootorit?
Asi pole mitte 2.5-ses spetsiaalselt, vaid nn. kahemassilises hoorattas, mis ongi kulumaterjal (eluiga u 250000km). Vanasti vahetasid koos sidurikettaga ka leevendid, nüüd pead leevendid koos hoorattaga vahetama. Selline hooratas on peal kõigil diislitel, kliimaga- ja V-mootoriga autodel.
aga kas sellele mootorile saaks panna ka tavalise hooratta?
Oot, saan ma nüüd õigesti aru: mul oleks vaja hooratast vahetada kuna minu auto läbisõit on 370000km ja ma ei usu, et seda on keegi minu autol ennem teinud?
v12 ja loomulikult kliimaga.
Postitatud: 14.12.2006 19:59 04
Postitas priitv8
arnie kirjutas:Oot, saan ma nüüd õigesti aru: mul oleks vaja hooratast vahetada kuna minu auto läbisõit on 370000km ja ma ei usu, et seda on keegi minu autol ennem teinud?
v12 ja loomulikult kliimaga.
Kui on V12 ja kliimaga, siis hooratast pole. Erandiks on 850CSi, see on seni ainus manuaalkastiga V12 BMW mudelivalikus olnud.
Postitatud: 14.12.2006 20:37 17
Postitas arnie
priitv8 kirjutas:arnie kirjutas:Oot, saan ma nüüd õigesti aru: mul oleks vaja hooratast vahetada kuna minu auto läbisõit on 370000km ja ma ei usu, et seda on keegi minu autol ennem teinud?
v12 ja loomulikult kliimaga.
Kui on V12 ja kliimaga, siis hooratast pole. Erandiks on 850CSi, see on seni ainus manuaalkastiga V12 BMW mudelivalikus olnud.
Küll mind võhikut, ei tulnud sellepealegi, et automaat ja manuaal jne.
Tänud, hakkas kergem!
Postitatud: 14.12.2006 23:17 38
Postitas priitv8
No back-to-basics siis. Automaatkastil on selline plekist hooratas, kuna massi pakub torque-converter.

Manuaalkasti puhul kasutatakse suurema massiga hooratast, kuna siduriketas/korv kaaluvad vähe.

Kahemassilise hooratta puhul on leevendi viidud siduriketta seest hooratta sisse (üks mass on väntvõlli ja teine käigukasti küljes).

Kahemassiline hooratas on kindlasti raskem, kui tavaline.